Kavz 621B taastamine
#41

(31-08-2015, 11:41 AM)evm Kirjutas:  Tere uuesti.


Naised saunas räägivad!!!!
Tundub et teema on pigem isiklikult minu vastu suunatud. Jätame antud laimust välja asutused ja ka ainulaadse uunikumi ja las need ˇnaisedˇ siis tulevad räägivad minuga otse. Seda ma mainisin ka eelnevas kirjas.
Lisan Allanile kontakti , et ta saaks ˇnaisteleˇedasi öelda ja nood minu poole pöörduksid olen asutuses olnud 10 aastat äkki leiame aja ja käime koos ˇnaistegaˇvaatame need mõlgid koos üle.
Jaak
55565750
jaak@evm.ee

Aga seniks teistele huvilistele endiselt on võimalik bussiga tutvuda ja seda üritusteks rentida.

Parimat

Jaak

Üldiselt tatti pritsida ei viitsi ja Kavz bussidest ei tea midagi, küll aga on MTJ-is hoiul nõukaajal kapremonditud TA-6, millel plekid ei loki ... kui ei usu, tule vaata ise! Loodetavasti omanik ei pahanda, kui seda isendit sulle näitame.

Küll aga on igal vähegi liivapritsiga kokku puutunud tehnikamehel selge, et antud juhul on pritsiga paska tehtud, sõltumata kui kõver oli plekk tehasest tulnuna, ei saavuta sellist tulemust ühegi kuvaldaga ja OTK oli vanasti ka olemas, nii et palun ärge pugege selle varju.

Dad.
Vasta
#42

Tere.

Mulle jäi arusaamatuks küljeplekkide liivapritsimise teema?
Siis jäi ju plekkide kinnituskoht raamile roostest puhastamata?

Lihtne ja kiire (samas pädev) KAVZi kereremont tehti (nüüdseks) Rannarahva Muuseumi bussile -
teema "Lustibuss" http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28313
(ka http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?..._missing=1 ).

Allan ehk kommenteerib kere korrosiooni olemasolu?

Seal algmaterjaliks uuem eksemplar, aga kereehitus ju sarnane.

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta
#43

Selgesti on see liivapritsung vale lähenemine. Niisamuti nagu suhtumine, et kõik siin suurest kadedusest sõnavõtavad.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#44

(31-08-2015, 16:34 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Selgesti on see liivapritsung vale lähenemine. Niisamuti nagu suhtumine, et kõik siin suurest kadedusest sõnavõtavad.

Eks ole ju s*** vaadata, kuidas sisuliselt pööbli rahakotist selline pill välja võluti ja uhkusega esitleti.
Mina kade pole, häbi on.
Vasta
#45

Tervitused.

Hr.Jaak ei ole minul teie vastu mingit vimma,ma ei tunnegi teid,ei tednud teie nimegi ma enne teie postitust  ja ei ole minul ühtegi GAZ51-raamil bussikest millega oleks hankes osaleda olnud.

Kui see tore bussike oleks maksnud ca.5000- või ütleme kasvõi ca.10 000- oleks ju kõik ok.Selle mõne kuuse remondiga palju rohkem loota ja oodata ei oskaksgi. 

Aga üle ikka 30 000- EURO´se raha eest oleks ikka tulemust ka oodanud,kui naguinii õigeks ajaks valmis ei saanud oleks võinud juba 2016a.maiks ja korralikult bussike valmis teha.

Kas tõesti keegi Teist pole seda bussikest EVM is vaatamas käinud peale minu...

Ainus jutt naised saunas on see,et buss pidi käivituma ja sõitma,seda ma tõesti ise ei näinud ja uskusin EVM i inimesi.

Jahutus radiaator,või lõdvik lekkis ei mäletagi kumb ja radiaatoris korgist vaadates vedeliku ei olnud näha.
Ei juletud käivitada.

Mina käisin bussikest uudistamas mõni nädal tagasi ja nagu kiuste oli fotoaparaat ilma mälukaardita kaelas rippumas ja pildikesi ei saanud teha.

Mis kiiruga meenutades silma riivas.

Väli plekkide üleloomulik lainetus.
Ees katusel nö.reklaam aukudel pleksiklaas isepuuruvate plekikruvidega ette meisterdatud.
Tahavaate peeglid ja nende kinnitused.
Kapoti kunde kinnitus hoob prostalt kokku keevitatud.
Esi stangel puksiir kihvad sise 6.kant,või oli hoopis torks poltidega paigaldatud.
Taga tuled kere sisse uputatud.
Põhja alla vaadates oli näha meeletu kogus isepuuruvaid plekikruvide otsi,nagu siil.
Aku kinnitus,lihtsalt niiskuskindlal vineeril ilma mingi kastita.
Värvimisel eeltöö lohakused näha.

Avades juhiukse.

Liist või oli see plekk samanoodi sise 6 kant või torksi peadega kruvidega kinnitatud.
Ukse piilar suht robustselt ja ohtlikult viimistletud,või õigemini viimistlemata.
Salongis esi tuuleklaasi ja armatuuri osas räiged plekikääri sisselõiked plekil painutus kohtades,päris valus vaadata.
Plekist lagi miljoni isepuuriva plekikruviga kinni lastud.
Salongis lae kumerused 2 x tagumist ja 2 x esimest tunduvalt heledamad.
Muidugi salongis istmed kõik uue KAVZiku omad-kiituseks võin öelda,et ilusas pastellses rohelises toonis termantiin on neile peale pandud.
Põranda kate materjal on rattakoobaste kumerustel lihtsalt kokku volditud ja jälle isepuuuva plekikruviga põrandasse kinni lastud.
Salongis mingeid liiste,tihendeid ei ole külgedel kere ja klaaside vahel.
Salongi suurt soendus radiaatorit ei ole,on robustsed 2 auku ainult tulemüüris.
Muidugi seda ma ei tea,kas esi kumerad tuuleklaasid peavadki olema pleksiklaasist või ikka peaksid olema klaasist.Mõni räägib üht ja teine väidab teist.

Sellised minu isiklikud tähelepanekud,mis ca.15 min.jooksul silma riivasid.

Ma ei otsind vigu,lihtsalt tulin bussikest vaatama.

Lihtsalt kurb,et selline tore vanake on sellise raha eest ära retsitud.

Kindlasti tulen proovisõidule ükspäev.

Eelmine nädal sai ühe nõuka aja lõpupoole Tartus kappremondi käigus uuendatud ja ümber ehitatud TA bussikesega,mis ei olnud peale seda eriti palju sõitnud ca.100km.sõita ja see bussike oli lausa pärl selle rohelise KAVZ´iku kõrval nii välis,kui sise viimistluselt kvaliteedis.

Tervitustega ja parimat soovides Allan.

Kas Indrekul sept.Lustisõiduks koht välja juba valitud,kui ei võiks uurida,äkki saame minna EVM i bussikest ja muid toimetusi kaema.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#46

Hmmm...  aga miks mitte kutsuda buss lustisõidule ja see ju hea reklaam, mida hoovis seistes ei ole

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#47

(01-09-2015, 09:51 AM)h2rra Kirjutas:  Hmmm...  aga miks mitte kutsuda buss lustisõidule ja see ju hea reklaam, mida hoovis seistes ei ole

Lekkiva radikaga? Krt teab mis jama seal veel võib olla, pärast vea seda veel paela otsas tagasi .... seega mõtekam ikka ise vaatama minna ja kui käima saab, siis kohapeal üks väiksem ring teha.

Dad.
Vasta
#48

35 kilo juudirubla on selline raha, millega taastatakse vanu Cadillace musta numbrisse. Kõnealuses bussis näeks ehk äärmiseljuhul kümmet kilo, mis makstud küsitava väärtusega, et mitteöelda substandardse töö eest.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#49

Kusagil pole öeldud et kogu võitnud summa peab minema sellesse bussiprojekti kui nõuded on täidetud.

Tsitaat:TEHNILINE KIRJELDUS

 
Uunikumbussi soetus

 
Sõidukorras uunikumbussi soetus SA Eesti Vabaõhumuuseumile
 

Hanke ese
 
Uunikum bussi soetamine SA Eesti Vabaõhumuuseumile. Sõiduk peab olema registreeritud Eesti  autoregisti keskuses ja kehtiva ülevaatusega.
Sõiduki kere peab olema ehitatud ГАЗ-51 raamile.
Istekohtade arv alates 19
Väljalaskeaastad:
Ajavahemikus 1954-1991.
Sõiduki mõõdud.
Pikkus:6100-6600 mm
Laius:2300-2450 mm
Kõrgus:2600-2950 mm
 
Iga viidet, mida hankija on teinud  tehnilises kirjelduses ( k.a lisades) kindlale  ostuallikale, protsessile, kaubamärgile, patendile, tüübile, päritolule ja tootmisviisile, palume lugeda täiendatuks märkega «või sellega samaväärne».
 

 
Edukaks pakkumuseks tunnistatakse madalaima hinnaga pakkumus.
Pakkumuse hind peab olema lõpphinnana .
 
 

 
 
Koostas:
 
Jaak Kõiva
Eesti Vabaõhumuuseum

https://riigihanked.riik.ee/register/hange/161050

Kui muuseumi esindajatel oli silme ees vaid vana bussi kujuline registris ja tüv-iga liiklusvahend (ei mingit originaalsusesse taastet), siis on ülesanne täidetud.

Kas 25K € saaks paremini või miks seda ei nõutud/kontrollitud on omaette küsimus.
Vasta
#50

Takkajärgi norijaid palju, nagu ikke eestlaste puhul. Võtke kätte ja tehke ise, tehke paremini.  Riigihanked on alati avalikud.
Vasta
#51

hanked muidugi avalikud. jäin just mõtlema, et ehitajad või kontoritooli müüjad vaatavad neid iga päev. aga sõitva vana bussi hange ei jõua ilmselt üldse võimaliku mõistliku pakkujani. sellist bussi saab kas kollektsionäärilt või siis kombinatsioonis rimakas pluss selle ellu äratamine.
siin foorumis ja vanatehnikas ja küllap veel mõnes netikeskkonnas oleks olnud väga mõistlik infot levitada. tulemus oleks vast soodsam ja viisakam saanud.
eeldanuks asi muidugi väikest eeltööd ja otsimist.
a nüüd on see kõik ainult takkajärgi targutamine ja ei muuda miskit. ehk satub mõni teine sarnase hanke kavandaja enne koogelmoogli abiga näiteks seda teemat siin lugema ja korraldab siis ehk asju mõistlikumalt.

samas 99 koma midagi protsenti bussi nägijatest-sõitjatest, on asjaga rahul ja saavad positiivse emotsiooni ja just seda ju tegelikult tahetigi. meie siin ju moodustame kaduvväikse osa muuseumikülastajatest.
Vasta
#52

See kaduvväike osa peakski valvekoerana käituma oma alal. Muidu me jäämegi neid lagunevaid või valesti projekteeritud Mäo ristmikke, isepuurivaid täis "uunikume" ja ülemakstud Riigikogu veebe kinni taguma.
Vasta
#53

Tegelikult otsiti ka siit foorumist gaz 51 raamil  busse selle aasta alguses. Aga keegi ei rääkinud miks,muidugi ega ma ei vaevunud küsima ka,aga see selleks.
Mis mind rohkem häirib ja imestama paneb on tõsiasi, et seda bussi ei ole ilmselt antud hinnata ühelegi eksperdile, kes asjast rohkem jagab kui keskmine kodanik. Sooviks et seda kommenteeriks ksf evm kas on keegi targem seda bussi hinnanud?

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#54

Märtsis sai hange juhuslikult leitud ja siia postitatud:

SA Eesti Vabaõhumuuseum hangib uunikumbussi

Meenutuseks ka üks positiivne näide, kuidas Meremuuseum asja lahendas: http://www.tehnikamaailm.ee/vesilennuki-...-taassund/
Vasta
#55

Tere.

6.sept. 2015a.EESTI LEIVA PÄEV JA SÜGISLAAT 

http://evm.ee/est/sundmused/uritused.e/e...islaat/611  

Kõigil võimalus sõitma tulla.

KUIDAS MEIENI JÕUDA?

Tasuta uunikumbuss sõidab Rocca al Mare keskuse ja muuseumi vahel. Väljumised Rocca al Mare keskuse kõrvalt (linna poolne külg).
Tasuta bussid: Muuseumisse toovad tasuta bussid Viru hotelli eest kell 10.00, 11.00, 12.00 ja 13.00. Tagasisõit muuseumist linna suunas kell 12.30, 13.30, 14.30,15.30. Tagasiteel nõudepeatus Kristiine keskuse juures.
Autoga: tasuta parkimine nii muuseumi peavärava parklas kui ka tagumises parklas (ca 1 km peaväravatest Kakumäe suunas).
Ühistransport: bussid nr 21 ja 21B väljuvad Balti jaamast ja peatuvad muuseumi peavärava ees; buss nr 22 või trollid nr 6 ja 7 kesklinnast: sõita kuni Zoo peatuseni, sealt ca 15-minutiline jalgsimatk mööda mereäärset teed. Sõiduajad: soiduplaan.tallinn.ee.
City Tour: sinise liini bussid peatuvad muuseumi peavärava ees. Sõiduajad: www.citytour.ee  

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#56

(01-09-2015, 19:32 PM)svenson Kirjutas:  Märtsis sai hange juhuslikult leitud ja siia postitatud:

SA Eesti Vabaõhumuuseum hangib uunikumbussi

Meenutuseks ka üks positiivne näide, kuidas Meremuuseum asja lahendas: http://www.tehnikamaailm.ee/vesilennuki-...-taassund/

Kusjuures ega see positiivne näidegi ei olnud omal ajal nii positiivne. Kahjuks enam allikat üles ei leia, kuid ka antud lennuki kohane arutelu käis selle ümber, kuidas puitosad on oskamatult valmistatud ja lennuk ei näe autentne välja. Samas mina, kes lennukitest midagi ei mõika leian, et tegu on üliägeda asjaga.
 Olles ühe muuseumiga seotud näen väga väga lähedalt ja olen isegi hädas sellega, et keegi ei julge masinaid taastada võtta. Kardetakse liiga kõrget hinda, juppide mittesaadavust või eritehnika puudust. Ja ma ootan, millal sarnane pahameelelaine meie muuseumi pihta satub. Kindlasti tasub vahet teha restaureerimisel, konserveerimisel ja töökorda seadmisel. Kellel aga vähegi asja vastu huvi- hoidke riigihangete keskkonnal silma peal ja tehke konservatiivseid ettepanekuid. Hetkel on see KAVZ tehtud täpselt nii hästi nagu kapitalism ja seadused lubavad.
Vasta
#57

Kel süda rahu ei anna ja automotoski kükitamisest siiber: Buss on täna Telliskivi Loomelinnakus seoses Autovaba päevaga. Tutvugem!
Vasta
#58

(31-07-2015, 15:54 PM)marken97 Kirjutas:  Sai siis lõpuks selline asi valmis...

[Pilt: kavz651A.jpg]

Tänud info ja abi eest!

Kui seda pilti esimest korda nägin, pidasin seda naljaks Big Grin ja rohkem ei süvenenud, aga nüüd alles jõuab kohale, et ongi nii ja niisuguserahaeestsaabniisuguseasja ! No joppenpuhh.
Lapsed lasteaias oleks selle bussi värvipliiatsitega ka ilusamini ära värvinud. Peab ikka tõeline "pintselsaba" olema, et sellised värvid SELLISEL kujul kokku saavad.  Ja see läige on täpp i peal. 
Tulemus on nagu mustlaste vanker: valged konksud, valged tulede võrud ja loomulikult valged veljed.. sellist taset nägin viimati NL armees. Nii s*tta tulemust tavaline automaaler saavutada ei suuda, selleks on vaja "meistri" kätt. No ja läiget ma juba mainisin.

Tulemust annaks oluliselt parandada kui kahe värvi liitejoon tuua umbes 10-12cm aknaservast allapoole. Eriline vaev ei ole ka stange, konksud, veljed ja tulede rõngad üle värvida. Soovitavalt matiga (mitte segi ajada jopt*** matiga Wink aga sellega võib kaa). Präegusel kujul näeb buss välja nagu Valdur (vanadjakobedad) kukekad viigi püksid kaenla alla venitatud ja lakk kingad jalas. Ma ei usu, et see eesmärk oli. 

Ega poisid palju kodutööd selle värviskeemiga pole teinud; Aspelundi piltidelt on ilusti  näha milline nende busside värvilahendus originaalis oli ja kui palju mõjutab visuaalselt lõpptulemust värvijoone kõrgus. Joone alla poole toomine päästab palju, isegi ilma liistuta. 
Aga jah.. liistu ei õnnestu ilmselt nii hästi lainesse ajada, et selle saaks peale panna. A kui sirge liist panna siis saab seal peal ujukaid kuivatada.. a see juba lisavarustus siis Wink

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#59

Vahemärkuseks (asjatundmatusest ehk) kas sellel ajal iga kolhoositöökoda remonti läinud ja värskendamist vajanud bussi oma nägu ja tegu pidi üle värvida ei võinud? 
Muidugi jah, jõuan ka mina sinnamaale selle sama lausega, et sellise raha eest sellist asja...

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#60

Võis küll ja nii tehtigi. Maaler lasi bussi / auto üle selle värviga mis parajasti püstolis oli. Ega tavaliselt lõpptulemust keegi kaks sammu kaugemalt pärast imetlema ka ei jäänud. Ja veljed värviti alati koos kummidega. Aga värviti vist lausa iga aasta, sest "autokolonnides" aeti roosteplekke ülevaatusel sõrmeotsaga taga, nagu saia seest rosinaid. Aga eks vanad kalad teavad täpsemalt.

Aga kui võetakse ette sõiduki täielik taastamine nii suures mahus, siis hea tava kohaselt peab lõpptulemus olema ikkagi võimalikult originaali lähedane, sealhulgas värv. Pean silmas nii värvi skeemi, tooni kui ka läiget. Isegi sigull originaalis ei läikinud nii nagu tänapäeval taastatakse. Eriti torkavad silma nn "vaitvool" rehvid mida siksidele ja mossedele alla sebitakse. Reaalses elus nõukogude kodanik isegi ei teadnud, et sellised asjad olemas on. Aga see on juba teine teema.

Posid oleks võinud enne pintseldamist ikka netist pilte vaadata, oleks lõpptulemus oluliselt parem jäänud. Sinna oleks sobinud mingi nõuka aegse autobaasi või asutuse logo ka uksele.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne