Bastert jalgratta valmistamisaasta tuvastamine, lisatud on ka Masovia detaile
#1
Kas on võimalik tuvastada Masovia jalgratta valmistamise aasta? Sealhulgas lisada kõike muud olulist infot?

Enda poolt märgin, et jalgratas pärineb ca 100 aastat vana maja pööningult ning on olnud seal puutumatult ajast, mil seda mäletan. Pildimaterjali leiab siit:

http://pilt.delfi.ee/album/301499/

Ette tänades,
Henry
Vasta
#2
Kõik on võimalik ja pole tänu väärt!
Aga siin on lugu nii nagu oli selle puukuuri seinale kirjutatud tekstiga "ХУИ!", Masoviast on siin vist ainult sadul, vb mõni vidin veel. Uuri parem kirja raamil, seal on vastus, ilmselt Bastert? Ja jalgratas peaks jääma kuhugi 30-ndate teise poolde, keskele või algusesse  Toungue
http://de.wikipedia.org/wiki/Bastert_Werke
Raami nr on väga suur ja asi on veidi segane, vist...
Bastert Föhn, Bastert Föön?  Smile

Siin lehel on firmast ka juttu, tegi peale sõda jalgrattaid edasi ja vanemast ajast on vähem materjali võrgus
http://www.bastert-einspurauto.de/fahrräder/
Vasta
#3
Jõudu veelkord kõigile asjahuvilistele!

Iga info on teretulnud ning taas, suured tänud! Mõistagi, ma ei tea, kas on Masovia, Bastert või muu huvitav ratas.

Raami number, mida olen suutnud välja lugeda, on 1300891.  Raamil on ka kirjad Bastert ja Föhn. Enamat ma kahjuks ei tea.
Vasta
#4
Ilus komplektne Masovia on Väätsal Jalgrattamuuseumis, Basterti juurde tuleme veel tagasi, ma loodan, omal teadmised selle tootja toodangu kohta puuduvab.
Vasta
#5
Jah, Masoviast on lihtsam muljetada kui Bastertist. Panen siia ksf! Seemu Masovia teema lingi
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32968
seal ka ksf! Valdo Masovia pilt ja Valdo Masovia teema link. Tuleb tunnistada, et selle teema Basterti raamil on küljes peale Masovia sadula ka Masovia esihark, vb ka M-tähega laternahoidja? Vb veel midagi.
Vasta
#6
M-tähega laternahoidja on tõesti. Võib-olla on laternahoidja Masovia oma, ise ainult oletan nii. Esihargi kohta ei oska midagi kosta. Kui on Masovia oma, siis ehk tõesti on nii.

Kas ketti vedav hammasratas on Bastert oma või mitte, samuti keeruline öelda. Küll on pedaalid erinevad.
Vasta
#7
(11-06-2015, 16:20 PM)_Henry_ Kirjutas: M-tähega laternahoidja on tõesti. Võib-olla on laternahoidja Masovia oma, ise ainult oletan nii. Esihargi kohta ei oska midagi kosta. Kui on Masovia oma, siis ehk tõesti on nii.

Kas ketti vedav hammasratas on Bastert oma või mitte, samuti keeruline öelda. Küll on pedaalid erinevad.

See on päris hea mõte - "Kui on Masovia oma, siis EHK tõestii on nii"!  Smile
Kas vedav ketiratas on Basterti oma, seda pole eriti keeruline öelda, on küll. Ja Bastertiga kipub vist olema jällegi selline lugu, et Bastert lasi välja mitmesuguseid eri mudeleid, milledel olid erinevad raamisildid jms logod/kirjad, siis üks Ideal jalgratas, raami nr 1,4 milj kopikatega, pakuvad ka , et 30-ndate teine pool.
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41863
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41870
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41888
ketiratas
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41887
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41886

Föhni mudeli raamisildist pilt
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=10092
Vasta
#8
Basterti toodanguks on pakutud järgmisi mudeleid/marke
Amida, Apollo, Atlantic, Attila, Barbarossa, Burnus, BWB, Eminenz, Föhn, Gilde, Hohenhaufen, Ideal, Jagdstaffel, Lord, Majestic, Monson, Naxos, Reichschmied, Revolta, Solitude, Sportfreund, Taifun, Zeus.
Vasta
#9
Asi läheb üha põnevamaks! Too silt on täpne sellega, mis minu rattal peal on:

http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41870

Pööningul oli kolm jalgratast. Teised kaks on veel üles pildistamata. Võib-olla nondest kahest üks on Masovia ja teine Dürkopp. Ei hakka umbropsu pakkuma, aga äkki siiski... Aeg annab võib-olla arutust.

Ilmselt kuskil on olemas raaminumbrite kataloogid, kus numbri alusel saab tuvastada täpsema valmistamisaja. Võib-olla on kataloogid olemas tehase muuseumis, arhiivis vms kohas. Ligipääs sinna on võimatu ja kas üldse kogu info põhjalikult talletatud on.
Vasta
#10
(11-06-2015, 18:22 PM)_Henry_ Kirjutas: Asi läheb üha põnevamaks! Too silt on täpne sellega, mis minu rattal peal on:

http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41870

Pööningul oli kolm jalgratast. Teised kaks on veel üles pildistamata. Võib-olla nondest kahest üks on Masovia ja teine Dürkopp. Ei hakka umbropsu pakkuma, aga äkki siiski... Aeg annab võib-olla arutust.

Ilmselt kuskil on olemas raaminumbrite kataloogid, kus numbri alusel saab tuvastada täpsema valmistamisaja. Võib-olla on kataloogid olemas tehase muuseumis, arhiivis vms kohas. Ligipääs sinna on võimatu ja kas üldse kogu info põhjalikult talletatud on.

1. Kogu info ei ole põhjalikult talletatud, aga ka võrgust on võimalik üht-teist leida, kui otsida.
2. Pole tõesti välistatud, et aeg arutust annab.
3. Üsna kahtlane, et kusagil on olemas raaminumbrite kataloogid, mille alusel saab tuvastada täpemaid valmistusaegu. Arhiivides kindlasti andmeid on, samuti on ilmas nn margi-asjatundjaid, tüüpe, kes on mõne komkreetse tootja loo ja tegemistega rohkem kursis, on margi klubisid, on erinevaid muuseume, on raamatuid kirjutatud mõnede tootjate kohta. Mõningate saksa tootjate kohta kogutud andmeid saab vaadata nn Tillmani baasist
http://www.fahrradsammler.de/index.php?article_id=163
Saab võrrelda dateeritava isendi raaminr-t teadaoleva valmistusaastaga sarnase isendiga, saksa F&S Torpedo tagaratta rummud olid varustatud valmistusaasta numbriga, mis üldjuhul langes enam-vähem kokku jalgratta valmistusajaga, aasta nr võib leida mõne kuullaagri separaatorvõrult.
Näiteks Audi arhiivist saab NSU tsiklite kohta teha raaminr järgi päringu, mille järgi öeldakse valmistusaeg, komplektsus ja esialgne tarnimiskoht.
4. Pole tõesti välistatud, et võib minna üha põnevamaks!
5. Poleks paha, kui teema pealkirjas oleks viide Bastertile, see annaks väikese lisasammu "kogu info põhjalikuma talletamise" poole!
Vasta
#11
(12-06-2015, 09:48 AM)kass Kirjutas:
(11-06-2015, 18:22 PM)_Henry_ Kirjutas: Asi läheb üha põnevamaks! Too silt on täpne sellega, mis minu rattal peal on:

http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41870

Pööningul oli kolm jalgratast. Teised kaks on veel üles pildistamata. Võib-olla nondest kahest üks on Masovia ja teine Dürkopp. Ei hakka umbropsu pakkuma, aga äkki siiski... Aeg annab võib-olla arutust.

Ilmselt kuskil on olemas raaminumbrite kataloogid, kus numbri alusel saab tuvastada täpsema valmistamisaja. Võib-olla on kataloogid olemas tehase muuseumis, arhiivis vms kohas. Ligipääs sinna on võimatu ja kas üldse kogu info põhjalikult talletatud on.

1. Kogu info ei ole põhjalikult talletatud, aga ka võrgust on võimalik üht-teist leida, kui otsida.
2. Pole tõesti välistatud, et aeg arutust annab.
3. Üsna kahtlane, et kusagil on olemas raaminumbrite kataloogid, mille alusel saab tuvastada täpemaid valmistusaegu. Arhiivides kindlasti andmeid on, samuti on ilmas nn margi-asjatundjaid, tüüpe, kes on mõne komkreetse tootja loo ja tegemistega rohkem kursis, on margi klubisid, on erinevaid muuseume, on raamatuid kirjutatud mõnede tootjate kohta. Mõningate saksa tootjate kohta kogutud andmeid saab vaadata nn Tillmani baasist
http://www.fahrradsammler.de/index.php?article_id=163
Saab võrrelda dateeritava isendi raaminr-t teadaoleva valmistusaastaga sarnase isendiga, saksa F&S Torpedo tagaratta rummud olid varustatud valmistusaasta numbriga, mis üldjuhul langes enam-vähem kokku jalgratta valmistusajaga, aasta nr võib leida mõne kuullaagri separaatorvõrult.
Näiteks Audi arhiivist saab NSU tsiklite kohta teha raaminr järgi päringu, mille järgi öeldakse valmistusaeg, komplektsus ja esialgne tarnimiskoht.
4. Pole tõesti välistatud, et võib minna üha põnevamaks!
5. Poleks paha, kui teema pealkirjas oleks viide Bastertile, see annaks väikese lisasammu "kogu info põhjalikuma talletamise" poole!

Sa oled asjatundja jalgrataste alal, mis on väga positiivne. On tõeliselt tore, et jagad infot ning kulutad oma aega. Veelkord suured tänud! Üritan internetist veel infot leida ja võib-olla saadan kirjakese Bastert ettevõttesse järelpärimisega. Sealhulgas püüan teistest kahest rattast pildid teha ja äkki on midagi huvitavat tulemas.
Vasta
#12
Pole ma mingi eriline asjatundja, aga on "tõeliselt tore" kiita saada!   Cool
Mõni ka küsib kangesti, mõni pärib, kas pilte saaks jne, aga pärast "ne otveta, ne priveta, kiitmisest rääkimata!
Basterti kohta võib muidugi kusagilt pärida, miks mitte. Aga pakun, et üsna tõenäoliselt on valmistatud ca 1937, +/- 2 aastat ja ei kujuta ette, kas täpsem dateering kuidagi  elukvaliteeti tõstaks.
Teistest jalgratastest pilte vaatame huviga, nagu näed, teema pakub kõigile huvi! Toungue 
Saksa vanajalgratta foorum, vajalik on registreeruda, mina saksa keelt ei mõista, aga eelnevalt minu poolt teemasse topitud jutt on peamiselt sealt kiirkorras rehitsetud. Seal ka Bastert Föhni ühes teemas kajastatud, aga erilist infot sealt silma ei hakanud. Kas see või üks teine Bastert oli Durex tagarummuga, millelt aastaarvu ei leia.
 http://www.altesrad.net/phpBB3/
Vasta
#13
(12-06-2015, 11:02 AM)_Henry_ Kirjutas: Üritan internetist veel infot leida ja võib-olla saadan kirjakese Bastert ettevõttesse järelpärimisega. Sealhulgas püüan teistest kahest rattast pildid teha ja äkki on midagi huvitavat tulemas.

Tänaseks võib öelda, et Henryl on õnnestunud tõesti ka teistest jalgratastest pildid teha ja need on ka välismaale üles riputatud tuvastamiseks ja hindamiseks, omanik kohalikke soolapuhujaid ja sulipoisse ei usaldavat. Kuigi Saksamaal ka mõned kurdavad, et olla tahtnud neid jalgrattaid juba aasta tagasi ära osta aga ei midagi. Saksa foorumisse on asjad üles riputanud meie värske sakslasest ksf, kes olevat omaniku kontaktisik Euroopas. Keda huvitab, üks raam on Brennabori sõjaväeratta oma aastast 1942, teine Gritsneri kohati läbi roostetanud raam 1910-191X. Mina küll olin neid pilte ka varem ühe teise ksf! kaudu näinud, teadmata , kes on omanik. 
Selline tähtis info, mida sellega peale hakata on, seda ma ei tea isegi, vast nendime veel kord, et maailm on väike, Euroopa väiksemgi veel!  Toungue
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#14
Vaatasin ka neid pilte altesradist ja päris huvitavad vrakid, eriti vahva on see Gritzner. Imelik on muidugi see, et helmutid neid ära tahavad osta. Kas sealkandis on rattad ja nende jäänused otsa saanud või loodetakse mingi võileivaraha eest saada- ei oska öelda. Võileivaraha eest võtaks ju isegi aga tundub, et need vist pole müügiks kui juba saksamaalt rahapakkidega loopides pole õnnestunud diili teha.
Vasta
#15
Eks iga normaalne eurooplane tahaks selliseid toredaid jalgrattaid endale. Gritzner on Saksamaal veel seepärast eriti ihaldatud, et hallil ajal müüs Gritznereid Türi kuulus fotograaf, kandlemeister ja kaubamees Avelinius Tõnisson. Umbes samas seisus veidi noorem tugevalt roostes gritzneri raamijäänus on ka minul ammust aega olemas, äkki läheb tarvis või saab võileiva vastu vahetada. 
Mõnel korral on seal saksa foorumis poolakatest jalgrattasõprade-müüjate pakkumiste peale selgitatud, palju sellised (või paremas seisus) asjad Saksamaal maksavad. Aga kindlasti on sakslaste seas ka hulgaliselt estofiile, kes oskavad ehedat eesti asja vääriliselt hinnata!  Cool
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne