Zid-i vahetus hiinaka vastu kreissael.
#1

Tahan kreissael olevat Zidi mootorit vahetada hiinaka vastu. Siit küsimus - hetkel on mootori küljes rihmaseib 200 mm ja sae võlli otsas 100 mm. Zid töötas teise käiguga suht madalatel pööretel ja ketta kiirus oli piisav. Üle 30cm läbimõõduga puude puhul tuli pöördeid tõsta. Kas osakb keegi öelda millise läbimõõduga rihmaseibe tuleks uue mootori korral kasutada. Hiinaka 6,5 hj pöördeid pole leidnud, Zid teise käiguga 687 pööret. Ketta läbimõõdu unustasin mõõta, aga suur ketas on. Homme mõõdan ära ca 60-70 cm. Zid muidu hea asi, aga streigib. Esimesest tõmbest läheb käima ja siis nagu ei saa kätte ning sureb kohe välja. Edasi ei tee ühtegi matsu ja küünal märg. Eelmisel aastal kui käima sain, siis töötas pool tund ja suri paugust välja. Käima ei saanudki. Kontaktid ilusad, puhastatud, säde korralik. Eelmises elus oli segumasinat käitanud lühikest aega.
Vasta
#2

Nõu andmiseks on sul liiga vähe andmeid:

1. On sul vaja teada hiina mootori pöördeid ja leida mingi väändegraafik.
2. On sul vaja teada ZID i teise käigu ülekande arvu ning leida ka mingi väändegraafik.

Ei tasu ka ära unustada et ZID on u 500 cm3,järelikult peaks olema suhteliselt magusa väändega.Hiinaka võid leida samasuguse väändega aga see karjub sul näiteks 2500-3000 pööret.

Panen lihtsalt ühe lingi siia interneeduse avarustest kus on taolise mootori andmeid kirjas:
http://www.honda-engines-eu.com/web/eec-...tions&e=17

Siin on analoogne teema mootori asenduse otsimisest:
http://forum.automoto.ee/printthread.php?tid=40969

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#3

Mul 13hp hiinlane, mootoril on 10cm seib inertssiduriga ja sael 20cm seib ning lõikab kuskil 2000-2500 pöördega, muidu läheb ketta joonkiirus liiga hulluks ja ketas hakkab ujuma. Ketas mul 80cm läbimõõduga. Jõuga on nibinnabin, ega miskit üle pole, kuupe on 420 ainult
Vasta
#4

Tsitaat:Ei tasu ka ära unustada et ZID on u 500 cm3,järelikult peaks olema suhteliselt magusa väändega.Hiinaka võid leida samasuguse väändega aga see karjub sul näiteks 2500-3000 pööret.

Tõsi Zidil on väänet isuga, juba hooratas kaalub meeletult. Hiinakast vaevalt sellist jõudu madala pöördega kätte ei saa, võimalus on sae võllile inertsiks hooratas juurde panna.
Vasta
#5

Ma olen ka mitmeid venelasi läänestanud ja jäänud selline mulje,et vene hj on lääne omast tunduvalt tummisem Big Grin .Kui  nt venelasel oli 5hj,siis läänekal peaks ikka 8hj olema,aga kui läänekas välja sureb jõuetusest on teda taaselustada kordades lihtsam ja pole vaja matte meelde tuletada Toungue .
Vasta
#6

(15-06-2015, 10:09 AM)ahtos Kirjutas:  Ma olen ka mitmeid venelasi läänestanud ja jäänud selline mulje,et vene hj on lääne omast tunduvalt tummisem Big Grin
...

Pöördemomendi graafikud on erinevad. Samuti nimivõimsuse saamise pöörded.

Venelane on aeglase pöördega suure töömahuga pada. Hiinakatel on pöördeid enam ja momenti vähem, tulemus numbrites sama, kuid pöördemomendi varu on neil olematu. Tõsi, seda saab hoorattaga (mida ka kreissae ketas ju on) veidi kompenseerida.
Vasta
#7

Olin 14 aastane juna, aasta 1960 ja palgati suveks kolhoosi farmile vett pumpama ja vaakumi tegema  lüpsimasinatele Zid mootoritega( pääsesin tüütust maisi kõplamisest. Pealeselle oli punnvõrr peres- seega midagi mootorist peaks teadma...). Varemalt kaks hobust käisid ümber "rossvärgi" tiiru ja kardaan läks pumbamaja seinast sisse. Nüüd vedas zid laealust meetrist puust rihmaseibi ringi. Kui ikka kolbi koos veega väntvõll pumbamaja lae all üles tiris, oli mootor seismajäämise äärel, kuid üles vedis. Allaminek korraks rõõmsam. Selleaegne õli ja 66 bensiin aga sikutas vapralt. Samas hobuste käimisel polnud vahet tunda- seega 2 suksu pöördemoment kõvasti üle 4,5 hj...
Vasta
#8

Kui puud ainult oma tarbeks saagimist vajavad, siis ei näe põhjust mootori vahetamiseks. Kui mootor küpse, osta teine samasugune, peaks saama palju kordi odavamalt. Kütuse kulu pole ka oluliselt suurem. 

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#9

Võtsin targemaid kuulda ja ostsin uue Zid mootori ja sellega on probleem lahendatud. Tänan kaasamõtlemast ja õigele teele juhatamast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne