Vanad NSVL paadimootorid
#1

    Mul see mootorite näppimise haigus ikka kõvasti küljes ja ei saa rahulikult kodus istuda, ikka peab midagi remontima. Leidsin umbes aasta tagasi vanarauast pooliku paadi päramootori ZIF-5 , palju juppe oli puudu ja palju ka katki. Viisin koju ja panin lakapeale paremaid aegu ootama. Kevadel leidsin ühe samasuguse pooliku mootori müügikuulutuse, ostsin ära, kuid seal oli ka natuke osi puudu ja mõned katki, ikkagi komplekteerida ei õnnestunud. Nüüd siis paar nädalat tagasi oli veel keegi vanarauda toonud samasuguse mootori jäänused, üldiselt oli seal kõik katki pekstus, aga paar vajalikku detaili ikkagi sain. Ja no siis sai hakata juba komplekteerima. Olid mõningad probleemid, aga need said ületatud. Tühikäik on kehvake, aga pööretel töötab ilusasti. Gaasisiibri võllil niisuur loks sees, et sellepärast ilmselt ei saagi tühikäiku paika, kisub õhku vahele sealt. Teine sarnane karpa on ka olemas, aga uuema mudeli pealt ja ei tahaks seda kasutada autentsuse huvides. Mootor ise siis peaks olema esimene NSVL-is toodetud laiatarbe-mootor, see tähendab, et müüdi ka eraisikutele. Esialgu toodeti Frunze-nimelises tehases ja hiljem ka kusagil mujal Strela nime all. Väidetavalt vägagi pommikindel asi, 173ccm mootor, vist Kovrovetsi kolb ja keps, võivolla ka kogu väntvõll sellelt mootorilt. Starter puudub ja ka alumine kaitseplekk puudub, kui neid on kellelgi pakkuda, siis olen huvitatud.
https://www.youtube.com/watch?v=AHzFjQY3Eow
Vasta
#2

Mul sõbral midagi sarnast garaazis seisab,kui etgargradi satun uurin asja.
Vasta
#3

Ja kui ka ei ole päris sarnane, aga on vana, ikkagi olen huvitatud.
Vasta
#4

(15-06-2015, 08:56 AM)Raudpats Kirjutas:  ,,, aga on vana, ikkagi olen huvitatud.

  Ilmselt 20-ndate Wiskonsin ilma magneeto ja reduktorita-vindita välja pakkuda...

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Mis mootorid need on?


   

   
Vasta
#6

(18-06-2015, 14:01 PM)Romka Kirjutas:  Mis mootorid need on?

All pildil sinine paistab olema Veteroki hoorataaga Moskva
Vasta
#7

Alumisel pildil oranži kattega on kas seesama ZIF või siis Strela. Pigem siiski Strela, sest bensiinikraan on uuema tüübi oma ja eraldi süütekorrektori hooba ka enam ei ole. Ülemise pildi oma on äkki ümberehitatud Tšaika, aga ei ole kindel, liiga vähe on näha. ZIF-i vastu oleks võib-olla huvi, kui saaks seda enne lähemalt uurida ja näppida.
Vasta
#8

   
   
   
   
(15-06-2015, 12:15 PM)Veteran Kirjutas:  
(15-06-2015, 08:56 AM)Raudpats Kirjutas:  ,,, aga on vana, ikkagi olen huvitatud.

  Ilmselt 20-ndate Wiskonsin ilma magneeto ja reduktorita-vindita välja pakkuda...

Nüüd siis ka mõned pildid.

Tervitab Veteran.
Vasta
#9

Peale mõningat pusimist sain Romka käest saadud Strela kuidagimoodi käima. Esialgu tundus, et kisub gaasisiibri võlli vahelt lisaõhku ja seetõttu madalatel pööretel kipub välja surema. Tegin sinna uue võlli ja puksid, kuid midagi paremaks ei muutunud. Vända simmerlingid on justkui tihedad ja vaakum ära ei kao, vähemalt vaakum-meeter kadu ei näita. Kuid madalatel pööretel kipub välja surema. Karbussis on üks nõel ise tehtud, selles võib ka viga olla. No ega merele sellise artefaktiga ikka ei lähe.
https://www.youtube.com/watch?v=H52XDhG12rI

Ja siis tegin veel väikese video ZIF-5 ja Strela erinevustest. Mõned nüansid on seal muidugi veel, aga need ei paista nii lihtsalt välja. Väntvõlli magneeto-poolne ots on Strelal jämedam ja magneeto on 4 magnetiga (ZIF-il kahe magnetiga). Ka magneetot paigal hoidev kiil on Strelal peaaegu 2x suurem ja natuke teises kohas. Karburaator on Strelal uuema tüübi oma ja gaasihoovastik natuke teise konstruktsiooniga. Bensiinipaak on ka natuke erinev, Strelal on natuke suurem ja teise profiiliga, aga sellist paaki kasutasid ka viimase otsa ZIF-id. Võib-olla on veel mingeid erinevusi.
https://www.youtube.com/watch?v=Msa8pgv_-qA
Vasta
#10

Leidsin kuurist ühe Strela, paistab olema komplektne ja hästi säilinud. Olemas ka paat, millele see külge kruvida. Ma pole siiski motoala mees ja seega järgnevalt paar küsimust, millele ehk keegi vastata saab:
Mis kütust see asi tarbib, kas mootorsae tüüpi 95 + õli või midagi muud?
Kas kuhugi on vaja õli lisada ja millist tüüpi? Kus paikneb õli lisamise/vahetamise ava? Mootor seisis kruvi ülespoole ja starterisse oli veidi õli valgunud.
Kas on muid soovitusi, mida pikka aega kasutamata seisnud mootori käivitamisel silmas pidada?
Vasta
#11

Andmed leiad kasvõi siit: http://motorka.org/motory/podvesnie_lod_...zif-5.html

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

(03-08-2015, 22:54 PM)Geomailer Kirjutas:  Leidsin kuurist ühe Strela, paistab olema komplektne ja hästi säilinud. Olemas ka paat, millele see külge kruvida. Ma pole siiski motoala mees ja seega järgnevalt paar küsimust, millele ehk keegi vastata saab:
Mis kütust see asi tarbib, kas mootorsae tüüpi 95 + õli või midagi muud?
Kas kuhugi on vaja õli lisada ja millist tüüpi? Kus paikneb õli lisamise/vahetamise ava? Mootor seisis kruvi ülespoole ja starterisse oli veidi õli valgunud.
Kas on muid soovitusi, mida pikka aega kasutamata seisnud mootori käivitamisel silmas pidada?


Seal on süütekorrektor ja sellega saad süütenurka sättida vastavalt vajadusele. Bensiin peaks muidugi olema 72 või 76, aga töötab ka 95-ga, süütenurka pead ainult sättima. Ja sae segu toimib küll, natuke rasvasema võid ehk teha, üle pingutada ka ei maksa. Kerge suitsuvine peab ikka taga olema, kui sõidad, muidu kipub kinni jooksma. Kui õli lisada, siis ainult reduktorisse, karteris õli ei käi. Ilmselt see starterisse valgunud õli oligi pärit reduktorist. Kui seal korki pole, siis tuleb mootor jala küljest lahti võtta ja ülevalt jala kaudu õli lisada, natukene. Mootori tuulutustoru peaks reduktoris tekitama kerge ülerõhu ja teatud osa põlemata õli ka reduktorisse suunama. Ja enne käivitamist võta konnad karbusist välja, puhasta kontaktid ja võib-olla ka bensiinipaak tuleb seestpoolt pesta vanast sodist puhtaks. Küünlaavast võiks silindrisse lasta paar törtsu WD40 õli igaks juhuks, halba see ei tee, ja siis esialgu tasakesi keerata paar pööret. No siis võiks juba üritada pauku teha.
Vasta
#13

Tänan Raudpatsi nõuannete eest! Teen siis vastavad ettevalmistused ja annan teada, kui asi käima läheb (või ei lähe  Wink . Kui Strela hingeelu peaks kellelegi sügavamat huvi pakkuma siis järgnevalt leheküljelt saab alla laadida skaneeritud venekeelse kasutusjuhise:
http://mlodka.ru/strela-5.html
Leidsin selle vahepeal Interneti avarustest aga tehniliste üksikasjade jaoks jääb keeleoskus puudulikuks.
Vasta
#14

(03-08-2015, 23:41 PM)aavu Kirjutas:  Andmed leiad kasvõi siit: http://motorka.org/motory/podvesnie_lod_...zif-5.html

Aavule ka tänu, Strela kohta hakkab päris korralikult infot kogunema!
Vasta
#15

Väike järg siis eelnevatele postitustele. Täna õnnestus käima ajada selline ime , nagu Лодочный мотор ЧАЙКА МЛ 20А. Mul selliseid juba 3 tükki oli, aga kõigil süütepool läbi. Ja uut pooli ei õnnestunud leida. Nüüd siis lõpuks sain veel ühe samasuguse mootori, mis pidi olema korras , no korras see ei olnud , aga süütepool igatahes töötab. Kõik detailid on sama seerianumbriga, mis on nii vana mootori kohta haruldane nähtus. Reduktori sisu on nüüd küll juba ühelt teiselt mootorilt pärit, vana oli liiga kulunud. Ka karburaatori juures tuli mõned detailid vahetada. Peale pikka pusimist õnnestuski mootor käima saada. See on lühikese jalaga , aga ülejäänud kolm on pika jalaga. Mulle tundub, et vist tehasest tulid nad kõik pika jalaga ja hiljem on keegi seal rauasaega natuke kallal käinud. Natuke ka seda tüüpi mootorite ajaloost: Umbes 1946. aastal Štserbakovi linnas (praegu Rõbinsk) leiutas usbeki insener Kuli Bin koos autorite kollektiiviga ühe pisikese viguri, mis hilisemal uurimisel osutus paadi päramootoriks. See Kuli Bin võis muidugi ka kasahh olla, see ei ole päris kindel. Aga mootor oli igati hea ja tubli. Isegi nii hea, et imperialistlikud kapitalistlikud kapitalistid  tegid selle mootori järgi Velikopritannias (mis riik see veel on?) oma koopia ja panid sellele nimeks British Anzani Pilot. Ja lisaks koopia tegemisele väidavad nad nüüd ,et hoopis nende mootor oli esimene ja koopia tegid hoopis kommunistlikud kommunistid, ei tea- ei tea...

https://www.youtube.com/watch?v=jbGIynS8FtU
Vasta
#16

Sain mõni aeg tagasi ksf. Aspelundi , Talupoeg Taluja ja Illi abil endale ühe suht antiikse Veteroki. Natukese tuli seda muidugi näppida, aga tööle see läks ja päris kenasti tiksub. See on siis esimese generatsiooni Tuuleke, aastast 1964. Pealmine kopsik raud- plekist ja alumine põhi alumiinium-plekist. Järgnevad versioonid olid juba muudetud põhjapleki ja plastist ülemise kopsikuga. Süütemäng kah sellel veel algne , kontaktidega. Jahutusvedeliku väljutusava on nendel tiba teises kohas ja seetõttu ei saa selle vana tüübi jalale uuema tüübi mootorit otsa panna ilma ümberehituseta (ja ka vastupidi - vana tüübi mootorile uue tüübi jalg ei sobi)
https://www.youtube.com/watch?v=RFGUEQlW3QU
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne