Datsun Nissan Homer PF21 1982
Pahatihti alumiselt korruselt
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
Ühest juhiti, teisest rooliti.
Vasta
(11-02-2018, 17:46 PM)90Deville Kirjutas: Ühtlasi edastan ka oma tervitused diiselmootori leiutaja köigile elus olevatele sugulastele, soovitan teil vaadata mis juhtub kui käbigranaadil splint ära vötta Smile

Siinkohal soovitan täna kõva pits võtta, tähistamaks Diiselmootori suurt juubelit.

Valdo Praust Kirjutas:Täna 125 aastat tagasi, 23. veebruaril 1893, sai Saksa insener ja leidur Rudolf Diesel patendi RP67207 oma "põlemisjõumasinale" (Verbrennungskraftmaschine) - seadmele, mid ma tänapäeval tunneme diiselmootorina. Dieseli saadud patendi erinevus tavalisest ottomootorist ehk bensiinimootorist oli asjaolu, et põlemiskambris kokkusurutud kütusesegu mitte ei süüdatud elektrisädemega, vaid see süttis ise kõrge rõhu ja sellega kaasneva temperatuuri toimel. Kuna diiselmootori surveaste oli bensiinimootorist mitu korda suurem ning selle detailid pidid seetõttu olema mitu korda vastupidavamad ja raskemad, ei olnud sellisel mootoritüübil esialgu menu. Alles hiljem, kui suudeti hakata valmistama vastupidavamaid detaile ja tabati ära, et diiselmootori kasutegur on suurem ja kütusekulu väiksem bensiinimootori omast, hakkas seda mootoritüüpi saatma menu - esialgu 1900-10. aastatel laevamootoritena, alates 1920.-30. aastatest ka veoautomootoritena ja palju hiljem ka sõiduautomootoritena. Viimasel paaril kümnendil on diiselmootori menu küll mõnevõrra vähendanud asjaolu, et diiselmootori heitgaasid sisaldavad inimese tervist kahjustavaid raskeid tahmaosakesi, mida ei ole nii lihtne puhastada kui bensiinimootori heitgaase. Seetõttu püütakse paljude suurlinnades diiselmootoriga sõidukite kasutamist vältida.
Vasta
Norid muhku?  Smile
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne