Vana 125 küsimusi (M-1-A , K-125 ...)
#1

Tere,

Tahaks  väga ühe vana 125-se kokku ehitada .  Kuid ma ei  kujuta ette , kui kerge neid leida oleks üldse... Eeldatavasti tehti neid väga palju, ja erinevates variatsioonides, sh samanimeliselt ja erinevates tehastes ), aga palju neid alles on ja kui komplektse saaks ja millise raha eest (mida pole palju nagu ikka, kuid sedavõrd suurem on huvi Smile )...  Ehk et kui paljus  nende mitmete erinevate vana-125´te tükid omavahel sobivad?   Oleks valmis  kasvõi " krantsi" kokku ehitama, aga unistan  just ilma tagavedruta raamist, suurte vedrudega sadulast , plekist põskedega rööpgeomeetriaga esihark jms - sooviks võimalikult tõetruult ja stiilipuhtalt just nende  kõige vanemate 125 väljanägemist realiseerida (RT-125 stiilis). Eriline lemmik on Kovrovi tehase vanim 125 - ilma paagikummideta, pisike tööriistakarp jne. Ka vanim (plekk-hargiga ) "päris" Moskva  poleks paha.   Kas nendel nimetatud  isenditel nt raamid ( ja ka rattad?)  on omavahel suht identsed v on need asjad erinevad täiesti ?  Igasugune vanade 125 detailsem võrdlusinfo oleks teretulnud , sh ka kui kellelgi oleks sellist ronti pakkuda . (võib kirjutada ka rainerPUNKTkaaneÄTTmailPUNKTee)  .   


Tänud läbi lugemast,
R
Vasta
#2

kõigepealt ksf! Ostap Benderi dissertatsioon Tsiklitalli foorumist, minul küll pilte ei näita
http://foorum.tsiklitall.ee/showthread.php?tid=245

Aga muidu on kõik väga lihtne, omavahel asendatavad, kergesti leitavad jne. Ka minul on samasugune unistus, töötan usinalt selle nimel aastast 1996, mil soetasin komplektse originaalse 1951 aasta K-125. Sõitma pole veel saanud aga eks jõuab, teen rahulikult ja küll ta tuleb!
Vasta
#3

tänud julgustamast!  Tänan ka asjaliku artikli viite eest, kuigi seda artiklit loetud juba risti rästi .  Veel äkitse kellegi poolt midagi pakkuda/täpsustada/juhatada ?

R
Vasta
#4

(01-07-2015, 01:01 AM)rainer Kirjutas:  Veel äkitse kellegi poolt midagi pakkuda/täpsustada/juhatada ?

R

Minul oleks küll! Aga mis küsimus oli?

Olgu, see oli väike nali! Aga võrr oleks minu arvates mõttekas osta võimalikult komplektne, siis on tulemus kergem ja kiirem tulema, vb ka odavam. Vähemalt on see vanatehnika puhul nii, vanatehnika puhul oleks vahel isegi odavam osta juba valmis "restoreeritud" isend. Antud teema objekt aga ei ole paraku "päris vanatehnika", vaid masstoodetud ja ülilevinud artikkel, nagu klassikud armastasid siin foorumis varemalt kirjutada. Sellise toreda võrri puhul eelnev jutt ei pruugi kehtida, kui on annet, aega ja tahtmist ning ka õnne, siis võib selle võrri tükid ka ükshaaval ja odavalt kokku korjata. Mina hindadest üldiselt eriti midagi ei tea, pole ma eriline kaubatundja ega raamatupidaja. Üldiselt on selliseid suhteliselt komplektseid võrre ikka Tagadi restauraatorite päeval (või mis pagana üritus see oligi?) pakkuda olnud, mis hinnaga, ei tea, selge on see, et erinevate hindadega, erinevad masinad ja erinevas seisukorras.
Väga laias laastus on nende 3-käiguliste 125 ccm tsiklite tükid omavahel asendatavad ja vahetatavad, muidugi erinevusi on, seda lisan igaks juhuks, et mõni targem õiendama ja parandama ei hakkaks või hoidku jumal - veel siia teemasse midagi postitama ei hakkaks! (pika punase keelega kollane mull) - ehk väike iroonia, aga mul emotikonid on rikkis!
Olen ka varem mitu korda siin foorunmis kirjutanud, et minu jaoks on nende võrride juures 2 peamist probleemi väntvõll ja tagaratta ketiratas. Need detailid pole tehase poolt mõeldud remontimiseks, vaatamata sellele neid muidugi saab remontida aga see on märksa keerulisem kui kokakoolaga summuteid töödelda.
Ja klassikud kindlasti lisaksid siia tavakohase "musta karbi jutu", mis Kovrovi tehase tsiklitel elektrit vaos hoiab ja töötleb, aga üldse oleks lihtsam panna vahelduvvoolu genekas, pole akut ka vaja.
Noh, selle asjaliku jutu järgi peaksid võrri järgmiseks nädalaks kokku ja sõitma saama küll ja võid Saaremaale Unnik-moto kokkutulekule pläristada.
Muide, siin foorumis on üks lahke mees, kes teab, mis asjad maksavad ja kel on mitutuhat vanemat sorti tsiklit, aurumasinatest ja kukepiltidest rääkimata, sealhulgas üsna mitu 125-st võrri ka, see tore mees on ksf! Armex, aga hinnad on tal Võhma omad, suures linnas on elu kallis!
Vasta
#5

Tänud vihje eest!


Küsimus : kas vändad on idendid  (ikka K-125, M-1-A/M, ka K55/58 ...) ?   Kas tagahammasrattad samuti ?

Ma täheldan,  et see koka-koola asi jäi Sulle väga hinge.  Annan siinkohal edasi kogemuse, mis seda vbl vähem iseendale sisse kallama paneb - kas rummiga/viskiga  või ilma. Mul oli kunagi ammu üks selline karm juhus, kus oli vaja väga piiratud tingimustes lahti saada üks suur monoliidistunud mutterliides , suurusjärgus M20+ keere, aga tollmõõdus. No ja ei tule ega tule. Keegi naljanina pakkus proovida kokakoola leotust . Toda sattus just olema ja sai tekitatud murelapse ümber hermeetiline keskkond, kus sai iga 2 hrs tagant uus kihisev mürk  sisse valatud. Pool päeva ja lahti , tavalise lehtvõtmega, ausõna ! Smile
Vasta
#6

Pole tänu väärt! (tegelikult muidugi on küll!)
Coka-cola kohalt - ma olen šokeeritud! Ütle, et see ei ole tõsi!

Vänt- ehk kurblivõllid on ühed, aga ketirataste kohalt ei julge K 58 kohta kommenteerida, milline ja mismoodi see ketiratas seal käib, rumm on igatahes teine kui ülejäänutel 125-stel võrridel, K 55 rumm on ka teine, st jämedam võll ja 202 laagrid 201 asemel, vb ka K 125M oli juba 202 laagriga? Aga ketiratas peaks olema K 55-l ikka sama, mis eelnevatel mudelitel.
Vasta
#7

(01-07-2015, 13:40 PM)kass Kirjutas:  Pole tänu väärt! (tegelikult muidugi on küll!)
Coka-cola kohalt - ma olen šokeeritud! Ütle, et see ei ole tõsi!

Vänt- ehk kurblivõllid on ühed, aga ketirataste kohalt ei julge K 58 kohta kommenteerida, milline ja mismoodi see ketiratas seal käib, rumm on igatahes teine kui ülejäänutel 125-stel võrridel, K 55 rumm on ka teine, st jämedam võll ja 202 laagrid 201 asemel, vb ka K 125M oli juba 202 laagriga? Aga ketiratas peaks olema K 55-l ikka sama, mis eelnevatel mudelitel.

cOLAST KOKAST ei tea ma midagi aga aga K55  peaks ketiratas olema laiem ja suureme siseauguga.Esimestel K ja M1A ketiratas väga õhuke ja  kitsas kett aga ketisamm sama mis edaspidi tuli,niikitsas kett oli et sai panna ka võrri D4 mootorile.
Vasta
#8

(02-07-2015, 11:12 AM)Armex Kirjutas:  aga K55  peaks ketiratas olema laiem ja suureme siseauguga.Esimestel K ja M1A ketiratas väga õhuke ja  kitsas kett aga ketisamm sama mis edaspidi tuli,niikitsas kett oli et sai panna ka võrri D4 mootorile.

Ma päris seda kõike juttu ei usu, mingi tõetera siin kusagil võib ju peidus olla, aga ei pruugi ja osa juttu on kindlasti vale!
Aga Arno, müü parem mehele üks põrr või räägi hindadest!
Vasta
#9

Kas rattad on k-125 (m-1-a, m-1-m...)  esimene <=> tagumine omavahel ringivahetatavad ja kas (nimetatud mudelid, vähemasti) ka mudelite vahel vahetatavad ?

r
Vasta
#10

Esi- ja tagarattad omavahel vahetatavad ei ole, rummud on erinevad,  nimetatud mudelite raames peaksid rattad aga küll üksteisele sobima, mingil hetkel (nagu eelnevalt mainisin), ilmselt K-55-st läks tagaratta laager suuremaks, ja võll jämmemaks, seega selline ratas lihtviisil peenema võlliga mudeli tagahargi külge ei istu, kas võll peenemaks või raami võllikinnituse avad laiemaks teha.
Kas tsikkel juba sõidab ja mis värvi on?  Toungue
Vasta
#11

ahah,

selge - tänud vastamast.   No see küll ei sõida , liiatigi kui teda veel suuresti olemaski kuuri all ei ole. Mõni teine aga sõidab , ja hästi! 

R
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne