IŽ-49 käivitamine
#1

Tere! Paluksin siis asjatundjatelt nõu et on üks IŽ-49 umbes 30 aastat garaažis kuivas seisnud ja tahaks teada mida peaks ära tegema peale igasuguste kütuse ja muude voolikute vahetamist enne kui tööle löön. Enne kui nurka seisma jäi töötas korralikult.

Ette tänades!
Vasta
#2

(01-07-2015, 22:55 PM)IŽ-49 Kirjutas:  Tere! Paluksin siis asjatundjatelt nõu et on üks IŽ-49 umbes 30 aastat garaažis kuivas seisnud ja tahaks teada mida peaks ära tegema peale igasuguste kütuse ja muude voolikute vahetamist enne kui tööle löön. Enne kui nurka seisma jäi töötas korralikult.

Ette tänades!

Soovitan esialgu lisada bensiini A73 või veel parem A66 ja siis kontrolliksin sädet !
Hr. kass tuleb kohe võimalusega kasutada piiritust aga seda ei saa võtta tõsiselt, kuigi ta teab midagi mida teised ei tea !
Vasta
#3

Kindlasti tuleks karburaator maha võtta ja üle vaadata.Ujukiruumist ja düüsist leiab üllatusi...

Tervitab Veteran.
Vasta
#4

Mina teeks vist järgnevas järjekorras:

1) Kompressiooni kontroll. Kui seda pole, siis ka käima ei lähe. Ei pea mõõtma manomeetriga vaid kui kolvi vastusurve on tunda ikka, siis peaks vändast käima minema.
2) Aku plussi ja miinuse juhtme vahelise takistuse mõõtmine. Kui süüde on väljas, siis peab takistus olema väga suur (tavatester peaks näitama lõpmatut takistust). Kui takistus on väike, siis ei ole mõtet ka akut külge ühendada, sest kusagil on mingi lühis. Süüte sissekeeramisel peaks tester näitama takistust ca 1 oomi ringis.
3) Aku peale ja sädeme kontroll. Profülaktika mõttes võib kontaktid Contact Cleaneriga üle käia. Soovitavalt ka kohe uus küünal.
4) Ksf! Veteran pool mainitud karburaatori puhastamine. Vanadel tsiklitel leiab sealt 99% tõenäosusega igast huvitavat. Kindlasti veendu ka, et düüsid ei ole vaiku täis ning paistavad läbi. Düüse tuleks puhastada väga õrnalt ning vältida metallist puhastusvahendeid. Mina olen kasutanud näiteks puidust hambaorke suuremate düüside õrnalt puhastamiseks.
5) Uus kütusevoolik koos vooliku vahele käiva filtriga - nii ei pea kohe paaki puhastama hakkama esimese käivitamise jaoks.
6) Ujutamine, toorekas peale, paar lööki ette ning seejärel süüde sisse ning tuli kolvile.

Kõik vanad vidinad (voolikud, juhtmejupid otstega, mutrid-poldid), mis alguses nagu ette jäävad, korja mingisse topsi kokku. Kunagi hiljem võib vaja minna.

Edu käivitamisel!
Vasta
#5

IŽ-49 umbes 30 aastat garaažis kuivas seisnud

Kui ikka käima läheb, ära mingil juhul kimama mine. Rehvid sellises vanuses on eluohtlikud. Muidugi kui õhku peavad, saad proovida liikumist aga ära proovi sõita kõrgete käikudega ja teedel kus liigub teisi inimesi või liikureid. Esirehvi lõhkemine on eluohtlik, tagumise puhul sõltub sõidukogemusest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Isiklikult arvan, et tegu on noorema poolse inimesega, kes leidis vanaisa garaazist IZ49 ja nüüd vaja külapeal paar kiiremat teha ja laiali lasta, ka sellepärast ei rõhunud punkt punktilt käevitamisele, et äkki säilib see vanake seni kuni noorhärra vähe kasvab ja hakkab lugupidama vanastsõidukist.
Keegi ei maininud, et võiks ka bensiini sisse vähe õli lisada, et kokku ei laseks kohe !!!
Vasta
#7

Selle kohapealt on teil õigus et ma olen alaealine aga mina pean lugu kõikidest masinatest väga ja ma tean et see on väga väärt masin.Minu eesmärgiks pole seda lihtsalt külapeal tiirutamiseks korda teha vaid selleks ,et hoida selle masina väärtust veel mitmekümneid aastaid kuna see on siiamaani väga hästi säilinud masin.Ausaltöeldes ma põlastan selliseid inimesi kes vanu väärtuslikke masinaid lihtsalt lõhuvad ja ei hooli nendest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne