Vanakooli valuvelgede taastamine
#1

Tere,

Õnnestus saada ühed ATS Classicud ning veljed on suhteliselt perfektses korras (sirged ning ilma suuremate äärekivi kahjustusteta), kui välja arvata see pisiasi, et kunagi hilisemas elus on need terves tükis üle värvitud ning värv on täkkeid täis.
Nüüd oleks vaja see vana värv viisakalt sealt pealt kätte saada ning velgedele anda taas esialgne välimus. Ehk siis on vaja poleerida ära servad ja kodarate pealmised pinnad ning ülejäänud veljeosa mustaks värvida.

Nüüd on nõuaanded oodatud, kuidas viisakalt kätte saada see vana värv - pritsimine ei tule väga kõne alla, kui, siis ehk sooda vms materjaliga? Aircraft Stripper tüüpi keemiat pole mina veel näinud siinkandis müügil, see peaks võtma vist kõiksugu katted lahti. Tavaline värvisurm korralikule kahekomponentsele värvile ei kipu suurt midagi tegema.

Teine asi - kuidas saavutada poleeritud rant ning selle ilmastikukindlus - tehasest on vist poleeritud randiga veljed tihtipeale kaetud kas pulberlakiga või siis anodeeritud? Peale poleerimist lasta selga õhuke plastiliim ning sellele tavaline kahekomponentne autolakk? Jätta pind karedamaks ning lakkida otse? Poleerida lihtsalt ära ning nühkida-vahatada enam-vähem iganädalaselt poleeritud pinda?  
Vasta
#2

Soodaprits on kõige lihtsam ja ei kahjust ka alumiiniumi. Endal lasin mootorratta mootori üle soodaga tuisata ja välimus oli täitsa ok, Midagi kahjustatud polnud peale tööd. 
 Soodamehelt sain ka muidugi ennem soovituse, et kõik kohad mida sa ei taha teha või aukude ette sobib hästi mägaivari teip - seda sooda ei võta. Mõeldud tehtud, tulemusega rahul.
Vasta
#3

Soodapritsi peale mõtlesin ise ka, aga, kas keegi sellist teenust Tartu kandis pakub, pole sotti saanud. Teine asi, milles veidi kahtlen, on see, kas sooda seda korralikult kinni olevat värvi ikka väga hästi võtab...
Vasta
#4

Soodapritsimeestel läheb vist väga hästi ja nad ei viitsi sellise asjaga tegeleda-oli vaja alumiinium paadi paadi põhi puhtaks lasta ja saatsin viiele firmale pakkumise ja pole siiani ühtegi vastust tulnud.Üks oli vist Põlvas.
Vasta
#5

Sooda ei võta seda kinnist värvi maha, kui eelnevalt mingi vahendiga suurt värvi maha ei võta. Korralikus kohas klaaskuuliga puhastatud pind on edukalt poleeritav. Tartus keegi pakkus küll, streetrace foorumis vist oli kusagil....
Vasta
#6

(14-07-2015, 20:05 PM)ronny25 Kirjutas:  Sooda ei võta seda kinnist värvi maha, kui eelnevalt mingi vahendiga suurt värvi maha ei võta. Korralikus kohas klaaskuuliga puhastatud pind on edukalt poleeritav. Tartus keegi pakkus küll, streetrace foorumis vist oli kusagil....

Nüüd ongi küsimus, et mis vahendiga seda värvi maha võtta...
Vasta
#7

Klaaskuuliga?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

Viimati, kui ma klaaskuuli hinda uurisin, tundus, et selle teenuse pakkujad on suures koguses lõvikonservi söönud Sad
Vasta
#9

Ma ise palju pole teemaga tegelenud aga olen teinud sellised:
[Pilt: show_display.php?id=16768407&mode=0&salt....jpeghttp:]

[Pilt: show_display.php?id=16854577&mode=0&salt=Y5iuu4.jpeg]

[Pilt: show_display.php?id=16854579&mode=0&salt=lWMmvf.jpeg]

Vana värvi olen nii maha võtnud, et mökerdan velje välimise pinna paksult värvisurmaga kokku ja mässin pakke- või toidukilega sisse. Siis marineerub see seal u. ööpäeva ja siis lasen survekaga üle. Niimoodi kordan kuni värv on maas...kui jääbki natuke vana värvi siis lihvin lihtsalt siledaks ja pritspahtel täidab pärast kenasti siledaks. Lõpus olen nii lakkinud kui ka jätnud lakkimata. Hobiautol olen jätnud lakkimata...peale igat pesu on natuke puhastamist rohkem aga poleeritud metall ei oksüdeeru ka nii ruttu. Pealegi on tulevikus lihtne need üle kergelt poleerida.
Vasta
#10

(15-07-2015, 15:45 PM)rnx69 Kirjutas:  
(14-07-2015, 20:05 PM)ronny25 Kirjutas:  Sooda ei võta seda kinnist värvi maha, kui eelnevalt mingi vahendiga suurt värvi maha ei võta. Korralikus kohas klaaskuuliga puhastatud pind on edukalt poleeritav. Tartus keegi pakkus küll, streetrace foorumis vist oli kusagil....

Nüüd ongi küsimus, et mis vahendiga seda värvi maha võtta...
Vanasti oli Solmasteri värvieemaldi hea, aga mõned aastad tagasi muutus see ka lahjemaks.
(15-07-2015, 20:05 PM)rnx69 Kirjutas:  Viimati, kui ma klaaskuuli hinda uurisin, tundus, et selle teenuse pakkujad on suures koguses lõvikonservi söönud Sad
Ma järgmine kuu hakkan ka uuesti puhastama, hinnad tulevad varasemaga võrreldes 5€ kallimad, ehk siis 13 tollised 30€ jooks ja iga suureneva tolli kohta 5€ juurde. Aga asun ma Järvakandis. Hetkel veel üks osa puudu ka, seega täpset toimima saamise aega ei oska öelda.
Vasta
#11

No need viimati siit läbi käinud hinnad on juba päris head. Aasta-paari eest tahtsin Firebirdi veljed puhtaks saada kooruvast lakist ja muust jamast ning siis küsiti mult veidi kallimat hinda velje tüki eest.

Martin, ilmselgelt nende sinu tehtud velgedega ei sõideta talvel - ATSid ilmselt kunagi näevad vähemalt talverallit, seega tuleks läikivat pinda kuidagi kaitsta. Kui nüüd üdini aus olla, siis pole kunagi näinud ühtki värvimata originaali lähedalt ning ei oska aimata ka, kas ja mismoodi neil see poleeritud osa kaitstud on.
Vasta
#12

Värvisurm ja mõni päev kile sees marineerimist tunduvad rahuldavalt töötavat. Selle välimisele küljele kantud autovärvi eemaldamisega erilisi probleeme pole, tuleb maha juba tunnikese järel, selle alla kantud happekrunt võtab pisut enam aega. Eriliselt visa vastupanu osutab aga tehasevärv, mis on ilma krundita kantud otse läikivale alumiiniumile. See eeldab päris mitut kihti värvisurma ning omajagu laagerdamist. Huvitav, millega tegu on, mingi ahjus küpsetatud email?

Õnnestus lähedalt näha ning näppida ka ühte komplekti originaalvärvi all olevaid ATS-e - paistab, et poleeritud rant on pigem suht jämedalt lihvitud, jälg on laki all täiesti eristatav, silma järgi ütleks, et umbes 1000-se paberi poolt jäetud. Lakikiht on õhuke, aga sigakõva - jällegi, huvitav, millega on tegu?

Peale vana värvi eemaldamist selgus, et paar velge vajavad servarandile veidi iluravi - huvitav, kes võiks Tartu kandis äärekivikahjustusega vanakooli (loe: pehmest sulamist) velje osas aidata? Vigastused tugevad ei ole ning velg on külgsuunas sirge, küll aga on servarant paari cm ulatuses veidi sirgem, kui ta peaks olema.
Vasta
#13

See tehasekrunt on parimast parim alusmaterjal. Topin oma nosu ka hetkeks vahele...
Kui kunagi kulunud Ronaleid sai lastud liivas pritsida, siis esmalt juba minu nõudmisel ja seejärel pritsija pealekäimisel jäigi see tehase alusvõõp maha võtmata. Nu ta vist esmasel instrueerimisel ei saan'd aru, millest jutt ja helistas siis nutulaulu lastes hiljem...
Liiga jonnakas materjal. Jäänud mul siiani arusaamatuks, miks seda eemaldama peaks. 
Perfektsust aetakse taga, saan aru, a samas sellega vussitakse hää korrosioonikindel aluskleepekas lihtsalt ära.
Vasta
#14

Selle tehasevõõba oli keegi ka ilusti suutnud üle mäkerdada värviniredega ning see oli mitmest kohast ka kahjustada saanud. Seepärast olin sunnitud seda eemaldama.

Huvitav ikkagi, mis ollus see olla võiks, täiesti siledal pinnal püsib kinni nagu tatt?
Vasta
#15

Võibolla mingi tehase pulbervärv. Sest juba puhastatud ja siis pulbervärvitud veljed on puhastaja õudusunenägu, nii kõvasti on kinni, et paha hakkab Big Grin
Vasta
#16

Pulbervärvi kohta ei saaks küll nüüd öelda, et tegu eriliselt nakkuva ollusega oleks, selle point on pigem ühtlase kelme moodustamine. Ja pulber hakkab väga ilusti kooruma, kui kusagilt serva kätte saad.

Värvikihi paksuse koha pealt ma pakuks ikkagi tehasevärviks mingitsorti emaili.
Vasta
#17

Ma tean küll seda kihti, ma puhastanud neid veelgi aastaid..... aga seda ma ei tea, mis see täpsemalt on.
Vasta
#18

Konsulteerisin värvikaupmeestega, väidetavalt pidavat harilik elastikainega autolakk õhukeste kihtidena jääma poleeritud alumiiniumi külge suhteliselt hästi pidama. On kellelgi kogemusi?

Olevat kunagi pakutud ka mingit edevat spetslakki, mis oli imeliste nakkeomadustega ning mõeldudki selliste pindade katmiseks, aga kuna nõudlus oli kesine, siis seda enam maale ei tuua.
Vasta
#19

Eestis on veljekunn Silver Penu http://polishing.edicypages.com/ Tema teab ja oskab. Pole nõtet arutada siin, lihtsam on helistada. Cool Cool
Peaks värvima Standoxi värvidega ehk töö saab hea.
Vasta
#20

Ühes sõbralikus naaberfoorumis sai nähtud, et värvide ja rooste ja ilmselt ka laki eemalduseks on valmis meisterdatud selline riistapuu . Mis see maksta võib ja kas keegi meie lähiümbruses asja omandanud on, ei tea kahjuks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne