K: IŽ-49 kontaktid
#1

Tervist!

Minul, kui värskel IŽ-49 omanikul on tekkinud probleem kontaktidega. A. Palu raamatus (foto manuses) on näidatud, et süüte sisselülitamisel peab avatud kontaktide puhul olema haamriga ühendatud juhtmeklemmi ja massi vahel akupinge. Minu loogika ütleb, et kontaktide sulgumisel tekkiva lühistuse tõttu peaks juhtmeklemmi ja massi vaheline pinge olema 0. Minul on aga probleem selles, et samasugune akupinge on klemmi ja massi vahel nii avatud, kui ka suletud kontaktide puhul.

Teoreetiliselt peaks see tähendama, et kontaktide haamri ja alasi vahel ei ole ühendust aga kontakte olen mitmeid kordi puhastanud ning olen veendunud, et need puutuvad kokku. Vahetasin just enne selle probleemi esinemist ära generaatori rootori ning juba uute kontaktidega G-36M2 staatori vanade kontaktide ja süüteregulaatoriga G-36M-i vastu, millelt olen omakorda P-35 "musta karbiga" ühildamiseks lahti ühendanud mähisel asuva lisatakisti vastavalt leitud juhendile.

Vanal generaatoril olnud uuema tüübi kontaktidega töötas masin korralikult, kuid siis ei laadinud. Nüüd ka on väga üksikuid hetki, kus kontaktide ühendumisel pinge langeb 1V peale, siis masin ka turtsatab käima. Kuid üldjuhul pinge ikkagi ei muutu ja sädet ei teki. Olen proovinud ka teisi kontakte, millega on tulemus sama.

Kuna vahepeal on mitmeid asju vahetatud, siis uuriks kas sellel probleemil võib veel mingeid muid põhjusi olla, või on vea võimalus ikkagi ainult kontaktides?

Tänud ette!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Torka haamri ja alasi vahele kruvikeeraja ots. Kui pinge ei lange on viga kaugemal (otsi puuduvat massi või katkist juhet), kui pinge langeb on viga kontaktides. Ei ulatu kokku või mustad või liivatera vahel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(20-07-2015, 11:36 AM)aavu Kirjutas:  Torka haamri ja alasi vahele kruvikeeraja ots. Kui pinge ei lange on viga kaugemal (otsi puuduvat massi või katkist juhet), kui pinge langeb on viga kontaktides. Ei ulatu kokku või mustad või liivatera vahel.

Tänud sulle Aavu kaasa mõtlemast!

Sel juhul on viga massi puudumises, kuna panin juhtmeotsa lapiti kontaktide vahele, millest midagi ei muutunud.

Nagu eelnevalt mainisin, siis eelmise generaatori ja kontaktidega töötas masin korralikult. Samuti oli mul siis A. Palu raamatus näidatud IŽ-49 elektriskeemi (foto manuses) järgi ühendatud massi "-" klemm. Siis aga ei toimunud laadimist. Vahetasin ära generaatori staatori koos kontaktidega, rootori ning ühendasin IŽ-49 originaalraamatust avastatud teistsuguse skeemi (foto manuses) järgi massi "+" klemmi. Ning kuna siit foorumist otsides leidsin, et P-35 "must karp" ja G-36M generaator ei ühildu lisatakistite osas, ühendasin eelpool toodud juhendi alusel ringi generaatori mähistelt tulevad kolm juhet. Varem generaatori korpusesse ühendatud juhtme ühendasin lahti ja isoleerisin, varem "ш" klemmi all olnud juhtme, mille isolatsiooni sees on kaks traati, ühendasin generaatori korpusesse ja varem "я" klemmi all olnud juhtme ühendasin "ш" klemmi alla.

Kas ma siin olen võinud midagi valesti teha? Täitsa võimalik, et mu vene keel võis mind alt vedada ja midagi on ühendatud valesti.

Tänud ette!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#4

Ütlen kohe ära, et ma ei ole 49 spets, aga soovitaks järgmist:
Keera nukkmuhv selliselt, et kontaktid oleks avatud. Mõõda testriga takistust alasi ja massi vahel. Takistus mõõda alasi plaadi pealt. Kui takistus on lõpmatu sõi suur (üle ća 2-3 oomi, siis ei ole alasi massiga ühenduses. Nagu eelnevas postituses mainiti, siis pane kruvikeeraja kontaktide vahele, aga nii, et kruvika ots puutub generaatorit (st massi). Selle hetkel peaks sul säde olema küünla vahel.
Nagu sa enne mainisid, siis vasara peale sul pinge tuleb ning seega tundub selle poolega kõik korras olema.
Vasta
#5

(20-07-2015, 13:10 PM)Prii Kirjutas:  Ütlen kohe ära, et ma ei ole 49 spets, aga soovitaks järgmist:
Keera nukkmuhv selliselt, et kontaktid oleks avatud. Mõõda testriga takistust alasi ja massi vahel. Takistus mõõda alasi plaadi pealt. Kui takistus on lõpmatu sõi suur (üle ća 2-3 oomi, siis ei ole alasi massiga ühenduses. Nagu sa enne mainisid, siis vasara peale sul pinge tuleb ning seega tundub selle poolega kõik korras olema.

Tänud Prii. Takistust mõõtes polnud vahet, kas kontaktid olid lahti või kinni. Kui kontaktide juhe oli ühendatud generaatori "п" klemmiga, siis oli takistus suur (mäletamist mööda ca 45 oomi), kui juhtme lahti ühendasin, siis oli takistus lõpmatu.
Vasta
#6

(20-07-2015, 13:18 PM)Raiko Kirjutas:  Tänud Prii. Takistust mõõtes polnud vahet, kas kontaktid olid lahti või kinni. Kui kontaktide juhe oli ühendatud generaatori "п" klemmiga, siis oli takistus suur (mäletamist mööda ca 45 oomi), kui juhtme lahti ühendasin, siis oli takistus lõpmatu.

Mulle tundub, et seletasin natukene segaselt.
Minu mõte oli kontrollida, kas alasi on massiga ühenduses. Tegin väikese pildi ka. Kui sa kontaktid avad, siis mõõda alasi pinnalt (punane) testriga takistust mootori korpusesse. Takistus peaks olema nullilähedane. Ära vasara vastu puutu testri otsaga. Kui takistus ei ole nullilähedane, siis ei ole alasil massiga ühendust ning sädet seega olla ei saa, sest vooluring ei sulgu.

Võta juhe vasara klemmi küljest lahti ning mõõda vasara pinna ja vasara terminali vaheline takistus ära (endiselt avatud kontaktide korral). Sinised kohad joonisel. Peaks samuti olema nullilähedane. Kui ei ole, siis ei ole vasaral ühendust terminaliga ning jällegi vooluring ei sulgu kontaktide sulgumisel. Tavaliselt on sellisel juhul halva takistuse põhjustaja see ühendusplekk (ei oska paremini kirjeldada)
Kui eelnev on korras, siis igaks juhuks mõõda vasara ja mootori korpuse vaheline takistus. See peaks olema suur (minimaalselt kilooomides).

Kui need on kõik korras, siis mõõda ära vasara terminalist "п" klemmi mineva juhtme takistus ära. Mõlemad juhtmeotsad laht ning testri otsad külge. Takistus peaks olema nullilähedane.

Kui see on korras, siis ilma akuta keera süüde sisse ning mõõda "п" klemmi ja selle juhtmeotsa vaheline takistus, mis niiöelda läheb selle aku klemmi külge, mis ei ole mass. Takistus peaks jääma sinna 2-3 oomi kanti. Kui ei jää, siis on kusagil süütepooli toiteahelas mingi halb ühendus.

Sai pikk ja keeruline jutt, kuid loodan, et saad abi sellest seletusest (ja loodan ka, et seletasin ikka õiget probleemi).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#7

Tänud Prii kaasa mõtlemast.

Mõõdan õhtul takistused ära ja annan tulemustest teada.
Vasta
#8

Mõõtsin eile õhtul Prii poolt viidatud takistused ära:

Alasi pinna ja mootori korpuse vaheline takistus oli alla 1 oomi.

Vasara ja mootori korpuse vaheline takistus oli lõpmatu.

Vasara terminali ja "п" klemmi vaheline takistus oli alla 1 oomi.

Aku klemmi, mis ei ole mass (-) ja "п" klemmi vaheline takistus oli 2,3 oomi.

Aga vasara klemmi ja terminali vaheline takistus oli ca 20 oomi. Asja lähemal uurimisel selguski, et kontaktide vedru all vasara otsa poolses otsas oli ühendusplekil vaevunähtav mõra. Jootsin mõra kinni ja takistus oli alla 1 oomi. Paistab, et need plekid on kontaktide puhul üks nõrk koht.

Loodetavasti saab probleem sellega lahendatud. Tänud Prii kaasa mõtlemast, sain üksjagu targemaks. Kui ratta nüüd korralikult tööle saan, siis oled alati tiirule oodatud Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne