Datsun Cherry N10 79a
#1
Tere (vana)tehnikahuvilised!

Tekitan siia teema oma uuest pereliikmest - Nissan Datsun Cherry N10 140A-st. Tegemist 2-ukselise fastback kupeega, edasi veab teda metsikud 46kw. Selle auto mootorivalikust siis üks käredamaid. Toomislugu on lihtne ja lühike, kuid minu jaoks emotsionaalne ja hingeliigutav. Kuna masin oli seisnud viimased 7 aastat, ei olnud seal midagi head loota. Aga müügikuulutusi sirvides, ja seda autot nähes, teadsin, et pean sele ära tooma. Sai toodud Elva lähistelt, sihtpunktiks Märjamaa. 2 öösel jõudsime konna otsas sellega hoovi peale, sellega asi piirdus esimene päev. Järgmine päev, hinges imelik ärevus, asusin siis autot lähemalt kaema. Hetkest sai mulle selgeks, et olin toonud omale raske projekti. Kere oli üleni kaetud sametise samblakihiga, esitiivad/kapott lötendasid ning tagarattad vahtisid ei tea kuhu. Proovisin siis käima panna teda. Vahetasin ära küünlad, piibujuhtmed, süütepooli, panin peale aku, vedasin bensuvooliku 5L kankusse, paar kõpsu starterile ning käima ta läkski! Minuti pärast võtsin toore maha, ning jäi ilusti vaikselt tühikäigul nurruma. Minu imestus oli suur. Emotsioonid olid laes. Pinge oli haripunktis. Tõstukiga seeliku alla piiludes selgus miks tagarattad oma elu elasid: arvasingi et tagaõõtsad vaja kere külge tagasi keevitada. hetkel olen ta samblast puhtaks küürinud, rehvid ära vahetanud, siduri töösilinder korda tehtud, esipiduritele täielik uuenduskuur tehtud (torud - mansetid) jne. Esiklotsid on tehasetellimus ja jõuavad augusti lõpus väidetavalt. Hetkel masin tagasillakeevituses, peale seda asun kohe tagapidurite kallale. Vaja oleks veel välimisi rooliotsasid, aga need leiab muu jaapanlase omad ma usun. Veel oleks vaja esitiibasid ja kapotti. Esimeste klaasipuhastite võllid/hoovad lammutasin ka laiali, puhastasin, määrisin ja ladusin kokku tagasi. Tagumine töötab hästi. Veel vaatasin et tagumised aknad saab lahti teha. Kui auto tagasi saan, teen kohe filtrite ja õli vahetuse, paagipesu ka käsil. üldse tööd väga palju veel. Mootor on ketiga, seega loodetavasti sellega probleeme pole. Tuled - klaasid õnneks terved, ukselukud/tagaluugilukk töötavad hästi. Dokumendid - numbrid olemas. Kui kellegil mingeid varuosi pakkuda, pakkuge julgelt, vaatan kõik pakkumised läbi. Ka paha ei teeks originaalvaruosade koodide kataloog ja mõni nii vanade autode varuosadega tegelevate ettevõtete nimekiri.
Vasta
#2
Oot, kas on tavaline kolmeukseline või selline?:
[Pilt: Nissan_Cherry_en_suisse_vers_1985.JPG]
Vasta
#3
Mõned pildid ka. Ilmselt siis tavaline, kuid linnapildis siiski eriline.
Ostes:

[Pilt: orig_29270617_F3DD.jpg]

[Pilt: orig_29270615_gkbF.jpg]

[Pilt: orig_29270613_7l2Q.jpg]

[Pilt: orig_29270621_hr1u.jpg]

[Pilt: orig_29270623_MFRL.jpg]

Ehk siis mitte midagi head...
Toomine:

[Pilt: large_29270641_5oMl.jpg]

[Pilt: large_29270637_rRla.jpg]

...ja peale puhtaks küürimist:

[Pilt: large_29270635_AfHB.jpg]

[Pilt: large_29270627_2Pwp.jpg]

[Pilt: large_29270629_Si8I.jpg]

[Pilt: large_29270625_8RED.jpg]

Teema tegin siis eeskätt endale järjehoidjaks, autopäevikuks, ning ka targematelt nõu küsimiseks.
Päikest!
Vasta
#4
Pesemine oli päevselge viga, sellist disaini ei saa ühegi rahaeest uuesti ju ometigi.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#5
(28-07-2015, 23:33 PM)DevilDeVille Kirjutas: Pesemine oli päevselge viga, sellist disaini ei saa ühegi rahaeest uuesti ju ometigi.

Jah, aga kahjuks meil nii teedel liigelda ei tohi.
Vasta
#6
Kas sul on esiklotsid juba kinni maksetud või? Mul on ühed üle, 120amprise ümara esitulega eksemplari omad, kahtlustan et on samad. Kingiks ära, kui huvi on. Kobe veepump,tiivasuunakad ja paremapoole klaasid on ka alles. Saaks ehk kunagi veel elusat Kirsikest sõitmas näha... Big Grin
Vasta
#7
(29-07-2015, 00:01 AM)silks Kirjutas: Kas sul on esiklotsid juba kinni maksetud või? Mul on ühed üle, 120amprise ümara esitulega eksemplari omad, kahtlustan et on samad. Kingiks ära, kui huvi on. Kobe veepump,tiivasuunakad ja paremapoole klaasid on ka alles. Saaks ehk kunagi veel elusat Kirsikest sõitmas näha... Big Grin

Pole maksnud, aga ega teine tagavarakomplekt paha ei teeks. Loodetavasti sügisest saab mõned tiirud juba teha värskes õhus.
Vasta
#8
loodame, et see masin saab elule. Kuidagi väga nostalgilised on need pisikesed Datsunid. Äkki seetõttu, et üheksakümnendate teisel poolel esimesest autost unistades oli mul "sajakahekümneamprine" peamine kandidaat. Unistuseks ta jäigi - niiet äkki kunagi tulevikus Smile

7..8a tagasi pakuti siin kahte "sajaamprist" ja uurisin toona natuke, mis on korrastamise kitsaskohad. Jõudsin arusaamiseni, et on masin, mille korrastamine vajab juba restaureerimis-tasemel lähenemist: uusi või korralikke eksterjööri (nn sajaamprisel on ikka ka kroomi) ja interjööri detaile (nt ilma "järeltekitatud" kõlariaukudeta uksepolstrid) ei leia ilmselt ei uue ega pruugituna. Ehk siis Datsunid ei ole korrastamise mõttes sama lihtsad, kui muud masinad, mis veel 15..20a tagasi meie tänavapildis figureerisid. Sakslaste ja idanaabri peavoolu-toodangu viisakana teeleaitamine on Datsunitest hulka-hulka lihtsam.
kaldun arvama, et siinse teema isendile pruugitavate esitiibade ja kapoti leidmine on pigem mittetõenäoline ja tuleb olemasolevad korrastada. Elame-näeme.

ma oleks siinse teema kangelast 120A-ks nimetanud. Uurisin netist ja ei saa tegelikult päris aru, mis see sajaliste-loogika on. Oskab keegi üheselt seletada? Ma saan aru, et kere määrab üheselt E10, F10, N10 või N12 "mudelitähis" ning meile on eelkõige tuttavad E10 ja N10? Ning "amprid" räägivad pelgalt mootorist - täpsemalt selle suurusest? Nissan Cherry all 140A-st ei räägita:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cherry

jõudu,
Teet
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#9
(29-07-2015, 11:46 AM)13piisab Kirjutas: loodame, et see masin saab elule. Kuidagi väga nostalgilised on need pisikesed Datsunid. Äkki seetõttu, et üheksakümnendate teisel poolel esimesest autost unistades oli mul "sajakahekümneamprine" peamine kandidaat. Unistuseks ta jäigi - niiet äkki kunagi tulevikus Smile

7..8a tagasi pakuti siin kahte "sajaamprist" ja uurisin toona natuke, mis on korrastamise kitsaskohad. Jõudsin arusaamiseni, et on masin, mille korrastamine vajab juba restaureerimis-tasemel lähenemist: uusi või korralikke eksterjööri (nn sajaamprisel on ikka ka kroomi) ja interjööri detaile (nt ilma "järeltekitatud" kõlariaukudeta uksepolstrid) ei leia ilmselt ei uue ega pruugituna. Ehk siis Datsunid ei ole korrastamise mõttes sama lihtsad, kui muud masinad, mis veel 15..20a tagasi meie tänavapildis figureerisid. Sakslaste ja idanaabri peavoolu-toodangu viisakana teeleaitamine on Datsunitest hulka-hulka lihtsam.
kaldun arvama, et siinse teema isendile pruugitavate esitiibade ja kapoti leidmine on pigem mittetõenäoline ja tuleb olemasolevad korrastada. Elame-näeme.

ma oleks siinse teema kangelast 120A-ks nimetanud. Uurisin netist ja ei saa tegelikult päris aru, mis see sajaliste-loogika on. Oskab keegi üheselt seletada? Ma saan aru, et kere määrab üheselt E10, F10, N10 või N12 "mudelitähis" ning meile on eelkõige tuttavad E10 ja N10? Ning "amprid" räägivad pelgalt mootorist - täpsemalt selle suurusest? Nissan Cherry all 140A-st ei räägita:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cherry

jõudu,
Teet

Amprid näitavad mootori tüüpi.
100A on 1.0 mootoriga
120A on 1.2 mootoriga
140A on 1.4 mootoriga
150A on 1.5 mootoriga.

sisu kusjuures paistab väga hästi säilinud olevat. Uksepolstrid jne on neitsikesed: st puutumatud ja rikkumata.
Ega ma oma ootusi ja lootusi kõrgele seagi.
Vasta
#10
Kui nüüd tähte närida, siis peaks tegemist olema GL versiooniga, vähemalt armatuuri järgi otsustades. Tavalisel ei olnud vist kella armatuuris + veel mõned finessid. Vähemalt vanematel, ümmarguste tuledega mudelitel oli see nii. "Minu esimene triibuline" oli Datsun 120A GL ja sellel oli raamat kaasas, kus versioonide erinevused kirjas. Oli ka veel farmeri versioon, vist järsema päraga ja tugevamate tagavedrudega.
Kena et piduriklotsid said, mina tegin tol ajal Lada omadest. Selleks tuli Lada klots lühemaks lõigata, veidi serva käiata ja üks auk puurida. Käras küll. Rohkem oli tegemist pidurisilindritega, mis kogu aeg kinni roostetasid. Mootor oli pommikindel.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#11
Jah, GL kleeps taga täitsa olemas.

Silks, kas sul on sellised klotsid?

[Pilt: orig_29271133_2sy1.jpg]
Vasta
#12
Sellise tegumoega on küll, a mõõta praegu ei saa. Riiul on minust umbes 200 kilti kaugemal. Delegeerin ülesande kodustele edasi. 
Vasta
#13
Zazik, sa ajad sellise kerega datsunit taga? Mul on üks vägagai korralik eksemplar, millele ma veel väärikat otstarvet leidnud ei ole
Vasta
#14
(30-07-2015, 20:34 PM)Tsuky Kirjutas: Zazik, sa ajad sellise kerega datsunit taga? Mul on üks vägagai korralik eksemplar, millele ma veel väärikat otstarvet leidnud ei ole

Hind?
Vasta
#15
(30-07-2015, 20:34 PM)Tsuky Kirjutas: Zazik, sa ajad sellise kerega datsunit taga? Mul on üks vägagai korralik eksemplar, millele ma veel väärikat otstarvet leidnud ei ole

Oh ei, lihtsalt huvi pärast uurisin, pole sedasorti kerega datsunnikut juba aastakümneid näinud.

Jaapani vanatehnikast hoian ennast heaga eemale Big Grin
Vasta
#16
Lahe nostalgia pill,90a alguses sai ka endale selline Helsingist toodud nööri otsas,kuna plokikaan oli õhtal.Sai siis Tartust lammutusest teine mootor ostetud ja auto teenis kaua aega mind.Mingeid asju peaks ka olema veel sellest cherryst alles,kindlasti on tagaklaas olemas,mõned suunatuled esitiiva omad,vist armatuuri kellad ja võibolla veel mingeid pudinaid. Smile
Vasta
#17
(28-07-2015, 23:09 PM)zazik Kirjutas: Oot, kas on tavaline kolmeukseline või selline?:
[Pilt: Nissan_Cherry_en_suisse_vers_1985.JPG]

Mul oli  kunagi selline põllurallikas. Tuttaval ilmselt siiani riismed alles sellest kuskil põlluservas.
Pole midagi targemat teha
Vasta
#18
Sai mõned jubinad sebitud suure surmaga imekohtadest:

[Pilt: large_29305425_hSG2.jpg]

[Pilt: large_29305431_oHPO.jpg]

Lisaks Autolehes väike artiklikilluke Kirsikesest Smile

[Pilt: large_29305435_IyOJ.jpg]

Tõin Nymmiku Datsunid ka oma hoovi peale. Proovib kolmest autost 1 kokku komplekteerida. Sellest pulbrist asja kahjuks ei saanud. Punasel hetkel põhjast paar auku kinni lastud, sinine sisu ümber lapatud, piduritorud ja tagapidurite kapitaalremont tehtud (sh seisupidur perfektne). Klapid ka reguleeritud. Uksed veel vaja keevitada, kere korralikult konserveeritud. Varsti läheb karburaator seadistamisele. Ütleme nii et päris prillikaks ei plaani teha aga et viisakas välja näeks ja tehnika kestaks. See on eesmärk hetkel.

Väike mure ka, et kojamehed jäävad seisma suvalises asendis, mis selle raviks on? kas mingi relee vigane/puudu? Töötavad ilusti aga tsüklis või välja lülitades jäävad seisma ettearvamatus asendis...
Vasta
#19
Tsitaat:Väike mure ka, et kojamehed jäävad seisma suvalises asendis, mis selle raviks on? kas mingi relee vigane/puudu? Töötavad ilusti aga tsüklis või välja lülitades jäävad seisma ettearvamatus asendis...

Kas lõpulüliti kojamehe mootoris vigane või pidev pluss lõpulülitil puudu.
Vasta
#20
(02-09-2015, 23:19 PM)Dexter Kirjutas:
Tsitaat:Väike mure ka, et kojamehed jäävad seisma suvalises asendis, mis selle raviks on? kas mingi relee vigane/puudu? Töötavad ilusti aga tsüklis või välja lülitades jäävad seisma ettearvamatus asendis...

Kas lõpulüliti kojamehe mootoris vigane või pidev pluss lõpulülitil puudu.
Jep. Veel üks võimalus on valesti ühendatud kojamehe juhtmed, kui keegi on isetegevust teinud. Tõenäolisem on siiski herr Dexteri pakutud viga, mille on põhjustanud ussitanud ühendus, läbipõlenud kaitse või põlenud/seenetanud lõpplüliti kontakt kojamehe ajami sees.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne