Shimano Altus piduritross
#1

Tere,

Lapse rattal läks esipiduri tross puruks ja trossi alumine osa üldse kaotsis. Jutt siis tavalise 90-ndate 26" mägiratta Shimano Altus esipidurist. On natuke vanem piduritüüp võrreldes tänapäevaste nn V-piduritega ja ühestki rattapoes pole õnnestunud leida.
Ülemisel pildil see, mis esipidurist järel. Alumisel pildil, tagapidur - näha, milline olema peab.
Pakkuge, kui kellelgi selliseid vidinaid leidub ja midagi üle.

PS palun.


[Pilt: 01090112254d8c0.jpg]

[Pilt: 01090112219bb26.jpg]

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#2

Kuskil jalgrattapoodides peaks ikka olema. Mina sain kolm-neli aastat tagasi näiteks siit

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Ja mina viisin nädalake tagasi ühe ratta jäänused kuusakoski väravast sisse kus sellised pidurid küljes olid Toungue
Kindel pole aga kas mitte uuem tüüp üks ühele sinna ei sobinud? 
Vasta
#4

(04-08-2015, 00:18 AM)tanel. Kirjutas:  Ja mina viisin nädalake tagasi ühe ratta jäänused kuusakoski väravast sisse kus sellised pidurid küljes olid Toungue
Kindel pole aga kas mitte uuem tüüp üks ühele sinna ei sobinud? 

Jah, V-pidur istub ilmselt 1:1 peale, kui kogu uus mäng osta, pidur koos trossiga. 
Vana puhul piisaks ainult sellest puuduvast - piduri külge käivast trossijupist... 

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#5

(03-08-2015, 21:04 PM)Maccaroni Kirjutas:  Lapse rattal läks esipiduri tross puruks ja trossi alumine osa üldse kaotsis.

[Pilt: 01090112219bb26.jpg]

Jaantatikalik lahendus oleks ühendada kaks piduriõlakut omavahel sobiva pikkusega trossi, peene keti või sobiva traadijupiga ja panna heeblilt tulev seda üles tirima.

Või peab kindlasti algupärane lahendus olema?
Vasta
#6

(04-08-2015, 10:12 AM)v6sa Kirjutas:  
(03-08-2015, 21:04 PM)Maccaroni Kirjutas:  Lapse rattal läks esipiduri tross puruks ja trossi alumine osa üldse kaotsis.

[Pilt: 01090112219bb26.jpg]

Jaantatikalik lahendus oleks ühendada kaks piduriõlakut omavahel sobiva pikkusega trossi, peene keti või sobiva traadijupiga ja panna heeblilt tulev seda üles tirima.

Või peab kindlasti algupärane lahendus olema?
ei pea olema originaal, aga mugavam oleks ikkagi mingitest olemasolevatest analoogsetest juppidest kombineerida.
käppadevahelisel jupil on vaja üks ots joodetud pisikese silindrikujulise otsaga, mis ühe poole pesas stopperduks ning trossi keskele mingi vaheklamber, kuhu saaks kolmanda, sikutava trossi kinni tõmmata...

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#7

Keila ujula juures olevas rattapoes on igasugust huvitavat manti.

Ehk leidub neil piduri töölesaamiseks vajalikku kraami ka koha peal. Kiidan seda poodi peamiselt asjaliku mehhaaniku tõttu, kes viitsib probleemiga tegelda, selmet kalanäoga uut tükki müüa.
Vasta
#8

(04-08-2015, 10:39 AM)v6sa Kirjutas:  Keila ujula juures olevas rattapoes on igasugust huvitavat manti.

Ehk leidub neil piduri töölesaamiseks vajalikku kraami ka koha peal. Kiidan seda poodi peamiselt asjaliku mehhaaniku tõttu, kes viitsib probleemiga tegelda, selmet kalanäoga uut tükki müüa.

Nii see on...
Siiamaani on ettejuhtunud mehaanikud nagu üks mees - oi, selliseid varuosi kahjuks pole, neid pidureid enam ei toodetagi, aga näe, meil on siin päris uued rattad saadaval.  Smile

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#9

(03-08-2015, 21:04 PM)Maccaroni Kirjutas:  Lapse rattal läks esipiduri tross puruks ja trossi alumine osa üldse kaotsis.

Kui ma olen vanu asju (pms jalgrattaid) taastanud, siis olen tavaliselt purunenud, riknenud või puuduvad trossid hankinud uued meetrikaupa ning siis neile vajaliku kujuga otsad ise valmistanud ja külge jootnud. Kui üks otsik on purnenud trossi otsaga kadunud, siis saab vastasdetaili põhjal tavaliselt aimu, milline otsik peaks seal trossil olema (ja siis see uus valmistada koos kohalesobitamisega).

Alles aastake tagasi sai oma 1925. aasta Raleighil sama töö ette võetud, sest tegu oli varajase käikudega jalgrattaga ning muuseumikülastajatele on vahva näidata, kuidas 90 aastat vana käiguvahetusmehhanism töötab Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

(04-08-2015, 10:50 AM)Maccaroni Kirjutas:  
(04-08-2015, 10:39 AM)v6sa Kirjutas:  Keila ujula juures olevas rattapoes on igasugust huvitavat manti.

Ehk leidub neil piduri töölesaamiseks vajalikku kraami ka koha peal. Kiidan seda poodi peamiselt asjaliku mehhaaniku tõttu, kes viitsib probleemiga tegelda, selmet kalanäoga uut tükki müüa.

Nii see on...
Siiamaani on ettejuhtunud mehaanikud nagu üks mees - oi, selliseid varuosi kahjuks pole, neid pidureid enam ei toodetagi, aga näe, meil on siin päris uued rattad saadaval.  Smile
Tallinnas hipodroomi väravas on selline vanemate rataste nokkimise koht.
Mitte päris Valdo-tasemel-vanemate, aga noh, selliste rattamaailma sierrade ja datsunite oma.

http://www.rattaosad.ee/
Vasta
#11

(04-08-2015, 19:00 PM)Jansa Kirjutas:  
(04-08-2015, 10:50 AM)Maccaroni Kirjutas:  
(04-08-2015, 10:39 AM)v6sa Kirjutas:  Keila ujula juures olevas rattapoes on igasugust huvitavat manti.

Ehk leidub neil piduri töölesaamiseks vajalikku kraami ka koha peal. Kiidan seda poodi peamiselt asjaliku mehhaaniku tõttu, kes viitsib probleemiga tegelda, selmet kalanäoga uut tükki müüa.

Nii see on...
Siiamaani on ettejuhtunud mehaanikud nagu üks mees - oi, selliseid varuosi kahjuks pole, neid pidureid enam ei toodetagi, aga näe, meil on siin päris uued rattad saadaval.  Smile
Tallinnas hipodroomi väravas on selline vanemate rataste nokkimise koht.
Mitte päris Valdo-tasemel-vanemate, aga noh, selliste rattamaailma sierrade ja datsunite oma.

http://www.rattaosad.ee/

Asi kombes. Sain Veloplussist kõik vajaliku. Hipodroomis laiutati ka käsi  Smile

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne