Uued Youngtimerid tulevad peale
#1
Tere,

Käesoleva teema algataja ei ole sage Automoto foorumi külastaja, kuid üritades leida sisendit Eesti moodsa klassika kohta, sattusin taaskord sellele lehele.
Seetõttu vabandan ette, kui minu tähelepanekud pole asjakohased ning sel juhul soovitan moderaatoritel tõstatatud teema kustutada.

Siiski panen vähemalt esialgu siinkohal oma mõtted kirja.

Nii nagu muusikas asendus Elvisenostalgia Biitlitenostalgiaga, mis omakorda jõudis võibolla välja Madonnanostalgiani ning praeguseks on käes tugev 90-te nostalgia ajajärk, on ka autonduses muutused paratamatud ja kaasnevad iga uue põlvkonna pealekasvamisega. Kui eelmisel kümnendil tekitasid massiliselt erutusevärinaid 70-te ja 80-te autod, siis täna, 2015. aastal, on ühiskondlikus tunnetuses kätte jõudnud aeg, kus ka 90-ndad võib ametlikult nii kaugeks minevikuks liigitada, et seda on tore meenutada ning millest paljut enam päriselt ei mäletatagi.

Seega näib tänaseks kuidagi ajale jalgu jäänuna käesoleva rubriigi juurest leitav kirjeldus: "Moodsad klassikud ehk youngtimerid v.a. kuni 1989".

Definitsiooni kohaselt on Youngtimeriteks teatavasti autod, mis on 15-35 aastat vanad.
Mõistagi on seal veel olulisi parameetreid ja argumente, kuid põhimõtteliselt kvalifitseeruvad sellesse liigitusse täna juba kuni 2000 aastal valminud huvitavamad autod.

Allpool vaid mõned näited sellistest õigustatult tähelepanu väärivatest autodest markide tähestikulises järjekorras (kõigi piltide lingid on laenatud saksakeelsest Wikipediast):

1. Audi V8 (1988 - 1994), kuid tegelikult ka Audi A6 C4 (1990 - 1994) või ilus Audi 80 B3 ja B4
[Pilt: 800px-Audi_V8Quattro.jpg]

2. BMW e32 (1986 - 1994), aga tegelikult ka e34 (1987 - 1996) või e36 sõltuvalt versioonist ja isendist.
[Pilt: BMW_E32_Front.jpg]

3. Ford Scorpio, nt II mudeliuuendus (1992-1994), aga vabalt ka Sierra või isegi ilus vana Mondeo.
[Pilt: Ford_Scorpio_Limousine.jpg]

4. Mercedes-Benz W140 (1991 - 1998), aga ka W124, R129 või W201.
[Pilt: 1280px-1992-1993_Mercedes-Benz_300_SE_%2...dan_02.jpg]

5. Opel Omega A2 (1990 - 1993) või B1 (1994 - 1999), kuid näiteks ka ilusad vanad Vectrad vms.
[Pilt: 1024px-Opel_Omega_B_jaslo.JPG]

6. Volkswagen Passat B3 (1988-1993), VW Corrado või ilus roosteta Golf III (no näiteks GTI)
[Pilt: 1024px-VW_Passat_B3_front_20071205.jpg]

Kõik need on üsna moodsad autod, sõidavad suhteliselt kaasaegselt ja neil on palju tänagi tootmisesolevaid tehnoloogiaid, kuid ometi on nad nii vanad, et nendega on praeguseks keskealistel inimestel seotud palju ilusaid mälestusi või lihtsalt emotsioone ning igapäevaseks tarbimiseks pole neist ükski enam ammu mõistlik valik. Kõige tähtsam, et konkreetne eksemplar kvalifitseeruks vanatehnikana ehk oleks ilus, modifitseerimata ja korralik - selline auto, mis tulevikus võiks hästi hoides saada nö musta numbri kandidaadiks.

Eesti ikka veel võrdlemisi vaene ühiskond on muidugi pisut nukker paik moodsa klassika jaoks, sest paljusid vanu autosid tarbitakse endiselt suurema hoole ja vaevata, tuunitakse ja hoitakse isegi laibana elus. See tingib tõsiasja, et niiöelda hääbuvaid mudeleid vaadatakse isegi hobiautona omades sageli kaaskodanike poolt teatava üleoleku või põlgusega, saamata aru, et tegemist ei ole omaniku igapäevasõidukiga või raske elu poolt pealesunnitud valikuga. Siiski usun, et ka Eestis on kohe-kohe algamas aeg, kus originaalkorras BMW e36 kabrio omanik ajab hea meelega juttu samaväärses korras Audi A6 või Volvo 850 juhiga, sest ajastu on õige ja väärtushinnangud vähemalt vanatehnika osas sarnased.

Eelnevate uitmõtete kokkuvõtteks julgen tõstatada küsimuse, et kas poleks aeg käesoleva foorumirubriigi aastaarvu ajakohastamiseks ning kui seda veel ei tehta, siis ka selleks, et "keegi" võtaks moodsa klassika tarbeks sõltumata automargist kokkusaamisi või olulist pingutust mittenõudvaid üritusi korraldada?

Kui "kedagi" ei leidu, siis pakun näiteks välja, et kui pärast peatselt saabuvat talve veel järgmine suvi tuleb, võiksid eelkirjeldatud vanuses ja väga heas originaakorras autode omanikud lihtsalt juhuslikult alates maikuust kuni augustini ilusa ilmaga iga kuu teisel neljapäeval Tartus, kasvõi kesklinna Mac'i taga olevas parklas kell 20:00 kohtuda, papptopsist viimaste veeringute eest ostetud kohvi juua, kinganinaga rehvi toksida ja autodest rõõmu tunda. Mingit korraldatud üritust ei olekski - lihtsalt ilusad autod. Ilmselt oleksin ka ise võimalusel alati ühe või kahe autoga kohal, sest isegi Mazda Xedos-6 või plüüssisuga vana Passati salong hakkab juba tänaseks meelest minema ja oleks tore kui keegi sellises mõneks minutiks istet pakuks.

Annan muidugi endale aru, et sedasorti jutupaunikuid on kõik kohad täis ning on oht, et reaalselt risustub pilt ikkagi modifitseeritud, märgatavalt roostes või kasimata vanade autodega. Siiski loodan, et Eesti vanatehnikamaastik on mõnes mõttes piisavalt küps ja kõik võib veel hästi lõppeda. Sel suvel oli päris mitmeid ilusaid õhtuid, kus sisuliselt istusime niisama koos oma pojaga Tartu kesklinnas mõnes enda peaaegu vanas autos jäätisekokteili luristades ja autotööstuse ajaloost filosofeerides ning vaatasime juhuslikult mööduvaid või parkivaid kummalisi vanemaid autosid. Tundus kuidagi nõme ja igav, kui ei tea, kas sinnakanti võiks üldse sel päeval sattuda mõni ilus e34 või Golf II, aga tegelikult selliseid ilusaid eksemplare ikkagi linnas liikus ja see tähendab, et nad on siinsamas päriselt olemas. Ja sellest sai ajendatud ka eeltoodud mõte organiseeritumaks kohustusteta ja pingevabadeks kohtumiseks tulevikus. 

Igal juhul tänan tähelepanu eest ja kuigi me pole kunagi kohtunud ning võibolla ei kohtugi, loodan, et Te ei pahanda, kui sõidate ilusa youngtimer'iga ja Teile näiteks MB W124, W201 või mõne muu sarnase Tartu numbriga auto roolist lihtsalt niisama tervituseks kätt viibatakse.


Parimate soovidega,

Tauno Mõts
Vasta
#2
(28-08-2015, 13:10 PM)gpotm003 Kirjutas: ...igapäevaseks tarbimiseks pole neist ükski enam ammu mõistlik valik...
teema tore. jutt kena. ja siis selline lause.

no palju õnne.
on see näpukas või tahtlik provokatsioon?
Vasta
#3
..lihtsalt teise liiga tegelane.
Tervitab Veteran.
Vasta
#4
tauno jagab matsu ja väärtustab vana küll. ja igasugu vanemat ja vanemapoolset liikuvtehnikat omab ka. ja idee on arusaadav ka laias laastus, lihtsalt see kategooriline väide ei sünni küll kaks korda lugeda.
Vasta
#5
Lisaks juurde Volvod 200/700/900 seeria, Saabid 9000/900/9-3 OG ja ka (mööndusega) NG (Saabe üldse ju enam juurde ei tehta Wink ), 9-5 jääb vist liiga uueks...
Vasta
#6
Te vabandage. Keel vääratas, sest järelemõeldes võib kujutlusvõime olemasolul igapäevatarbimisekski noore klassika hulgast pärleid leida ja seda tõesti mõistlikuks pidada. Kõik sõltub ju kontekstist ja võrdlusobjektidest.

Vabandan veelkord, kuid jutu mõte jääb suuremas osas siiski samaks ning loodan, et siinkirjutaja sageli puudulik väljendusoskus kogu loodetavasti pead tõstvale youngtimerite väärtustamisele saatuslikuks ei saa, sest tõepoolest, nagu eelpoolvastanud foorumikasutajad välja tõid, leidub ägedaid noori vanu autosid väga väga palju ja ükski neist pole vähem oluline või huvitav kui teine.

Aitäh!

Parimate soovidega,

Tauno
Vasta
#7
Näidiseks toodud asjandused ju ikka 90date teema, asconni ja rekordit sinna vast pole mötet toppida, need eelmise ringi poisid köik.
Puhtalt isiklikus plaanis pean ütlema, et randiga "venemehe" passatiga küll ei sooviks ühelegi kokkusaamisele kuljetada.....samas s-mersuga pole probleemi olenemata valmistusaastast. Ilmselt üks on alati olnud koera okse ja teine alati mingis möttes kättesaamatu....uuena siis.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8
(28-08-2015, 19:35 PM)diesel Kirjutas: lihtsalt see kategooriline väide ei sünni küll kaks korda lugeda.

Võib-olla ei tasu haarata kinni pikast ja sisulisest postitusest ühte lauset ning seda oma Isiklikust vaatest tulenevalt pööritada? Olles ise ajavahemikul 2007-2013 igapäevasõiduki BMW 730i, mudelipõlvkond e32 omanik võin vaid kinnitada Tauno poolt kirjutatut, et need toredad masinad ei ole tänapäeval enam mõistlikud igapäevasõidukid. Youngtimer vanatehnikana on nad võrratud, kuid meie kliimas ja riigis ning teehoolduskava ja majanduspoliitika raames ei ole nende sõidukite igapäevane kasutus mõistlik tegevus. Võimalik, et kasutaja dieseli vaated mõistliku tegevuse osas on Tauno ja ka minu vaadetest kardinaalselt erinevad, kuid ma ei pea ka mõistlikuks sellel teemal sellist kategoorilist kraakastust. Tauno, tõsiselt müts maha, et viitsisid sellise üleskutse teha ja nagu näha, siis küll ka youngtimer huvilisi on, Loodetavasti ei hääbu see teema esialgsete reageerinute nördimusele tõe osas, mis on tegelik ja mida osad inimesed püüavad eirata ning eidekese kombel kinnitada, et "sellist looma kui kael kirjak pole olemas" olukorras, kus tsirkus on külaplatsile kohale toodud.

Seegam palun jätame vaidluse teemal kas youngtimereid on mõistlik aastaringselt kasutada igapäevasõidukina  või mitte ja laseme sellel teemal areneda suunal mille Tauno määras. Väärtustame ka uuemaid sõidukeid kui 1989 v.a. vanatehnikana ja viljeleme nende kasutust ning ootame neid ka üritustele jne. 
Vasta
#9
(28-08-2015, 19:35 PM)diesel Kirjutas: tauno jagab matsu ja väärtustab vana küll. ja igasugu vanemat ja vanemapoolset liikuvtehnikat omab ka. ja idee on arusaadav ka laias laastus, lihtsalt see kategooriline väide ei sünni küll kaks korda lugeda.

Ma siin julgeks üle küsida: kas Sinu arvates on B3 Passat või W124/140 täna mõistlik liikumisvahend? Olles kõigi nendega üksjagu kokku puutunud, siis minu hinnangul ei ole. Toungue

Roostekindlusetus ja energiat raiskavad lahendused ei ole vast igapäevakulgemiseks mõistlik kombinatsioon. On säästlikumaid ja kestvamatid asju sama raha eest, sõidad ju isegi väidetavalt  ühe säärasega Wink

Ma ei ole kogu Tauno jutus mainitud nimestikuga tuttav, kuid kas neid kõiki ei seo tsinkimata kere?
Vasta
#10
tähendab, noored, andke mulle andeks minu sõnakasutus. olen ammu aru saanud, et kui inimest üldjoontes kiidad ja pisukese märkuse ka lisad, siis vastu pead antakse nii et mühiseb.
seega tuleb ikka piirduda vaid ja ainult puhta kiitusega.
eks noortel ja vihastel meestel ongi maailmast erinev arusaamine võrreldes vanade lubjakatega.
inimesed on erinevad ja nende võimalused samuti.
ju siis mina olen niivõrd eluvõõras, et ei jaga üldse matsu. robi mainitet bemm, mis enam igapäevasõiduks ei kõlba, on minu jaoks nii uus, et ma ei oska selise täpsemat mudelitki ää arvata kui tänaval vastu tuleb. võib-olla ongi nii niru masin, et tõesti ei kõlba sõita.
minu igapäevaste sõitude masinad on ikke nii pluss-miinus paarkümmend aastat vanad ja tunduvad küll sobivat sõitmiseks. kas pean nüüd näiteks oma trabandi sõidust maha arvama ja tasahilju vuntsima hakkama, et siis millaski tartusse üritusele tulla? ma ikke vist parem sõidan pidevalt edasi, mis sest et asjalike kaasfoorumlaste arvates on masin igapäevakasutuseks kõlbmatu.
Vasta
#11
to kf! v6sa: kõik minu igapävaliikurid on üheksakümnendate keskpaigast saati olnud vag-i tsunftist. ja ainsana neist on sel sajandil tehasest tulnud täistsingitud kerega tööauto. roostetab mis kole, laguneb pidevalt, on sõidukõlbmatutega võrreldes rämedalt ebamugav ja kütet võtab mehiselt. no samas muidugi käib seegi juba oma vanusega sõidukõlbmatute kasti, nii et polegi mul miskit siin vaielda.
Vasta
#12
Ilusti kirjeldet' ja toredasti esitlet' ettepanek. Ajakohane, asjakohane.

Seda enam, et Tartu regulaarsete kokkusaamiste poolest vist väga ei hiilga...

Klassifikatsioonidesse ei tasuks vast väga kinni jääda - üheksakümnendad või kaheksakümnendad, youngtimer või middletimer,  euroopa või jaapan või meerika. Midaiganes.
Kokku saavad ikka inimesed, mitte autod.
Pealegi, koos järeltuleva põlvega erinevat minevikku vaadata ja katsuda on hoopis teine asi, kui lihtsalt käru kohale veeretada.
Kvaliteeditaotlus ja roosteplekkide pelg seab muidugi omad piirid ja latid, mille alt läbi hüpata ei saa. Aga eks seegi on suhtumise ja isiksuslikkuse poolest märgilise tähendusega Smile

Hoogu ja edu!
teetl@roosteplekke.lõpuni.ei.laku.ja.neljapäeviti.tartusse.ei satu.ee
Vasta
#13
Ma nii huvi pärast küsin teemaalgatajalt: kas see, et näidisnimekirja kuuluvad ainult saksa autod, on taotluslik?
Vasta
#14
Selgitaksin natukene seda 1989 teemat. Laias laastus võiks see number meil ka olemata olla, aga eelkõige on see hariva ja suunava eesmärgiga. Me väga ei taha, et äsja liisingu lõppedes sa siia oma toyota avensise generaatori probleeme kurtma tuled. Pigem tahaks, et see toimuks vastupidi: harrastades vana/klassikalist tehnikat oskad, õpid ja avardad silmaringi ka kõiges muus.
Meil on ka väga hästi toimiv erinevate margipõhiste klubide liikumine: Audi, BMW, VW jne. meenuvad esimesena. Kõik suuremad huvilised toimetavad kindlasti seal ja saavad asjaosalistega oma hobi koos harrastada. Ilmselt ei ole sealgi väga hea toon oma uuest liisngupüssist eputamise teemat teha.

Mõned autod on juba sündides klassikud, kõige julgemalt lisaksin siia Tesla Rodsteri ja ka Model S iseenda.

Tehnolioogialt veel seal 90'dates sündis klassikaks imo ka Mustangi 5 generatsiooni algus:

[Pilt: 640px-2005_Ford_Mustang_GT_Coupe_in_Redf...KFoley.jpg]
Vasta
#15
(29-08-2015, 10:19 AM)olevtoom Kirjutas: Ma nii huvi pärast küsin teemaalgatajalt: kas see, et näidisnimekirja kuuluvad ainult saksa autod, on taotluslik?


Kamoon Olev ... kindlasti on taotluslik, et päike tõuseb idast ja loojub läände ... sa peaksid ala vahetama - professionaalne kretinism lööb juba välja :d

Selle asemel, et norida pliiatsist probleeme, võiksid sa lisada oma nägemust nimekirja!

Ja Sven ... liisingut pakutakse ja mitte ainult uutele vaid ka restaureeritud vanadele autodele Wink

Dad.
Vasta
#16
(29-08-2015, 11:52 AM)dad Kirjutas:
(29-08-2015, 10:19 AM)olevtoom Kirjutas: Ma nii huvi pärast küsin teemaalgatajalt: kas see, et näidisnimekirja kuuluvad ainult saksa autod, on taotluslik?

Selle asemel, et norida pliiatsist probleeme, võiksid sa lisada oma nägemust nimekirja!

Dad.


Viis+ vastus. 
Tauno on tõepoolest tugev saksa autodes ja eks foorumisse postitamise idee oligi ju kaastata ka teised huvilised, ideed ja margid.

Omalt poolt lisaksin selle (pilt võetud interneit aadressilt:http://www.flickriver.com/photos/retromotoring/2991061141/):
[Pilt: 2991061141_284b458248_o.jpg]
Vasta
#17
Tere, härrased,

Näen, et on läinud aruteluks automudelite ja detailide üle, kuid see pole siiski peamine.

Minu vastused eelkirjutajate küsimustele: 
1. MAZ, kogu tõstatunud Auditeema ning tsitaat: "Lisan,et Audi 100 V8(c4 kere baasil)..."
Audi V8 keremudel on D11. Nii seisab see mustvalgelt kirjas Audide passis, mida väljastatakse Saksamaal.
Tegemist pole ei C3 ega C4 kerega, vaid täiesti eraldiseisva mudeliga, mis tõsi küll, välimuselt meenutab C3 keret, kuid tegelikkuses võib iga selle autoga päriselt kokkupuutunu kinnitada, et Audi 100-ga pole ühised ei armatuurlaud, istmed ega tegelikult ka kere.
Eeltoodud info on lihtsalt selgituslikuks vahepalaks Audi V8 kui Audi jaoks ülimalt tähtsa mudeli osas.

2. 90Devill tsitaat: "...  randiga "venemehe" passatiga küll ei sooviks ühelegi kokkusaamisele kuljetada..."
Ma ei oleks nii kriitiline. See, et allakäigutrepil on antud mudel leidnud universaalkere puhul laialdast kasutust kütusevedajate autona, ei vähenda mudeli olulisust ega huvitavust. Kuigi viimased 10 aastat on möödunud tõepoolest nii, et B3 kerega Passatist pole kuigi palju head mäletada, tuleb siiski mainida, et 90-te keskpaigas ja teises pooles, kui need autod veel 100 000 krooni maksid, oli sedaankere ja originaaltagaspoileriga tumehall metallik plüüssalongiga VW Passat GL (ja mitte GT, sest sellel olid koledad plastikust tiivaääred) üks ägedamaid asju, mis inimesega juhtuda sai. Tean päris kindlalt, et kuskil Eestis on keegi, kes sooviks sellist autot ka täna hea meelega oma kollektsioonis näha.
Kunagi oli ka e30 kerega BMW maine tänu rullnokkadele madal, aga sellised asjad lähevad mööda ning sama juhtub päris kindlasti ka vana Passatiga - lihtsalt aega on tarvis.

3. v6sa tsitaat: "... kas neid kõiki ei seo tsinkimata kere?"
Ei seo ja ma ei pea seda ka kõige olulisemaks nö autode mõistlikkuse määramisel, sest näiteks bensiinimootoriga Audi 100 C4 on küll tsingitud kerega, kuid janususe poolest sõltumata mootorist peaaegu nii ebamõistlik kui tänapäevaste autodega võrreldes üldse olla saab (kui võrdlusest välja jätta päris suurte mootoritega luksusautod). Ma tegelikult selle nimekirja viskasin õhku nii nagu järjest meelde tuli ja see sisaldab vaid murdosa ägedaid 90-te autosid. Ülejäänud ei tulnud lihtsalt kiiresti klaviatuurile, et mitte öelda keelele.
Ehk siis vabandan veelkord kõigi ees, kes minu "ebamõistlikkuse lause" peale pahaseks said ja tõesti lihtsalt kogemata sai see asi niimoodi kuidagi liiga kategooriliselt kirja pandud.

4. diesel tsitaat: "...  ja pisukese märkuse ka lisad, siis vastu pead antakse nii et mühiseb ..."
Ära muretse. Ei ole mõtet üldse kellelegi vastu pead anda. Ma küll ei anna, sest me kõik oleme inimesed oma erinevate vaadete ja veendumustega. Sellest on väga tihti raske üle olla, aga kõiki meid seob huvi kvaliteetse vanatehnika vastu sõltumata tema olemusest ja seega ma endiselt usun, et kõik võib veel hästi lõppeda. 

5. olevtoom: "kas see, et näidisnimekirja kuuluvad ainult saksa autod, on taotluslik?"
Ei ole. Nimekiri, nagu mainisin, oli lihtsalt selline nagu pähe tuli ja paraku on kõige rohkem kogemusi olnud Saksa autodega. Siiski, omades 90-te lõpust mõningast kokkupuudet, emotsiooni ja mälupilti teatud jaapanlastega, teevad südame soojaks ka näiteks Mazda 626 (1992-1997), Mazda Xedos-6 (1992-1999), Mitsubishi Galant (1987-1993) ja isegi Nissan Bluebird T12 (1985-1990). Ja muidugi unustasin ära Saabi, mis on üks mu lemmikutest just sedaankerega 9000 mudeli näol.
Oleksin isiklikus plaanis väga väga rahul, kui saaksin veelkord ühel ilusal suveõhtul tõesti korralikus tumepunases Mazda 626-s originaalraadiost 90-te parimat muusikat kuulata armatuurlaual ilutsevat digitaalset kella vaatamata. Selleks endale terve auto osta tundub aga kuidagi liiga suur pingutus ja see toobki meid tagasi algmõtte juurde...

6. svenson: "Selgitaksin natukene seda 1989 teemat. ... Me väga ei taha, et äsja liisingu lõppedes sa siia ... generaatori probleeme kurtma tuled."
Kahe käega nõus ja ma üldse ei nori selle aastaarvu teemal. Las ta olla ja uueneb nii nagu tarvis ja nõustun üleskutsega noore klassika teemas ikkagi kvaliteeti kõrgel hoida ning mitte oma igapäevaautodest kirjutada. Loodetavasti aga on võimalik Eestimaalgi sarnaselt Lääne-Euroopale hakata märkama ja väärtustama hobiautosid ka nooremana kui võibolla paljud tõsised vanatehnikahuvilised seni harjumuspäraseks peavad, sest nagu juba klassik Kert Ämmapets ütles: "aga mälestus 90-test on ikkagi ilus." Vaatame, kuhu see kõik välja viib.

7. robi: "Omalt poolt lisaksin selle..."
Täiesti õige. Jaguar XJ40 on suurepärase autona igati kohta selles reas väärt ja need eksemplarid, mis lõplikult maha ei roosteta, saavad ühel heal päeval olema üsna kõrgelt hinnatud klassikud.

Ja nüüd siis ikkagi tagasi algmõtte juurde.

Me ei jõua ka parima tahtmise juures omada kõiki neid autosid, mis meis mälupilte ja emotsioone tekitavad. Seetõttu on tore, kui Sul on sõpru ja tuttavaid, kes on sarnaste huvidega, koguvad vanu autosid või üritavad neid elustada. Ja sarnaste huvidega inimeste ja tehnika kokku viimiseks oleks tore aegajalt mugavalt ja pingevabalt kohtuda. Ilma kohustusteta, sest neid on meil kõigil juba küllalt. 

Võiksin siis näiteks istuda kellegi Mazda 626-s, kuulata muusikat ja meenutada tunde, mis said kunagi väga ammu veedetud tolmuimeja ja niiske lapi seltsis isa müügiautode salonge puhastades ning samal ajal võib keegi istuda minu W124-s ja meenutada, kuidas sellised autod ööklubide ja peokohtade ukse ette parkida võisid ja kuidas Eiki Nestor või mõni muu minister sarnase autoga kohtumisele ilmus. Oleks ju tore.

Minu poolt kõik ja kui me varem ei kohtu, siis näeme järgmisel aastal.

Aitäh!


Parimate soovidega,

Tauno Mõts
Vasta
#18
Mõte väga tore. Kui kokkusaamine peaks toimuma siis roniks ise ka platsi Big Grin . Renault 25 V6 Turbo tahaks oma eakaaslasi kindlasti näha. Ja võib-olla ka tahab linnatiirule ka Golf GTI
Kris
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#19
Oo, siia nimekirja saab PALJU Autosid panna! 
Korralik Omega - olemas Smile 
Suhteliselt kabe C4Q Competitzione (R4 ja ainult Itaaliasse) - olemas Big Grin 
Poisil/pruudi korralik W124 kupee - olemas Big Grin 
Poisil korralik e36 328 kupee - olemas Big Grin 
Naabrimehel ÜLIkorralik e36 325 wagon-automaat - olemas Big Grin   
Jne, jne...
Need siis kõik ülihästi siiani sõidetavad igapäevaautod. Aga et neid on veel palju liikvel, siis jongtaimer nagu oleks aga... tegelikult on nad praegu veel lihtsalt stiilsed, ülimõnusad ja piisavalt kaasaegsete omadustega odavautod kulgemiseks! Aga et hakata Omegat või audinaatorit restaureerima...

90'test ei ole tegelikult väga palju "võtta". Osad on ju veel 80'te masinad (Opel Calibra näiteks), mis elasid kümnendivahetuse üle, puhast 90'te väärtuslikkust võiks aga esindada Fiat Coupe ja Barcetta, Mazda kõik MX-nimelised elukad, Mitsult 3000/Stealth ja Eclipse/Talon, Ford Puma, Alfa GTV/Spider jms kergelt sportlikum kraam, sest mistahes "tava"autonduse soli see aeg tegelikult totaalne ikaldus! Jah, Omega B on lihtsalt ülimõnus, punnsilmne Scorpa Cossuga selline ummamuudu nähtus, S-jms lihtsalt luksuslik aga midagi ERILIST ei olnud neis kelleski. Üks erilisemaid oli otseloomulikult Alfa 156 Selespeed ja ka 166 oma erilise kurvasilmse koleda koeramoluga on juba klassika aga ikkagi. Fiat Coupe ja GTV restaureerimine tuleks mulle ka praegu täiesti kõnealla aga Selespeedi oma küll mitte...
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#20
Selespeedi ei saa ju restaureerida, kuna need ei töötand uuenagi Big Grin
_______________________
KKK all the way...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne