Auto-moto hobi tulevikus
#1

Peagi (ca. 10-15 aastat) on müüki jõudmas isesõitvad autod. Nende tulekuga harjub uus põlvkond ära sellega justkui ühistranspordiga, kuna vaevalt, et ohutuse kaalutlusel lastaksae neid masinaid ise näppida. Kaherattalised tõenäoliselt jäävad, kuna neid ei ole mõtet ise sõitma panna. Mingi uurimus näitab ka seda, et isesõitvad autod on liikluses ohutumad, kui inimjuhitavad. Viimasest koorub tulevikus tõenäoliselt välja esialgu mitte keelamine vaid suurem maksustamine. Kui vaatame, mis on toimunud maailmas 1900-1940 toodetud unikumide hindadega, siis on näha selget sidet neid autosid noorusest mäletava põlvkonna lahkumisega siitilmast.
 Tehnikahobi autonduse vallas on väljasuremiskursil?
 Millised on teie mõtted?
Vasta
#2

Vaevalt need isesõitvad nüüd niipea tava autosid liiklusest välja pressima hakkavad...
Ise olen aga autovärvimisega seoses mõelnud et näis-näis, millal otsustatakse et värvitööd garaasis/kodus on ikka koleohtlikud keskkonnale ja inimese tervisele jne ja piiratakse nt. värvide/pahtlite müük tavainimestele...
Vasta
#3

No mina arvan seda,et lähima 20 aasta jooksul ei juhtu siin midagi. See,et keegi midagi uut on välja mõelnud,ei tähenda veel seda,et seda õnnestub reaalselt teostada. Kui asi sunni peale läheb siis võibolla tehakse ära aga mina ei usu ilmaski,et ükski auto ilma juhita suurt toimiks. See lõpeb raudselt kabeliga. Ükski elektriga toimiv asi ei kesta igavesti ja sellest tulenevalt ei kuuluta see head....
Meil ei suudeta hulga lihtsamaidki asju teostada,mis siin siis veel nii peenest asjast rääkida. Seega võid rahulikult edasi toimetada,ei muutu siin niipea midagi. Big Grin
No tabasin ennast hetkel mõttel,et kust võetakse raha selliste uuenduste jaoks nagu isesõitvad autod. Praegu on inimestel tegemist,et niisama elada ja hakkama saada. Näiteks sunni puhul uut tehnoloogiat kasutada.... ja teiste tavaliste variantide keelamise puhul peab olema ka midagi vastu pakkuda.... praegugi ei käi maapiirkondades piisavalt ühistransporti. Sõitjategi puudus on... Big Grin et asi ära tasuks. Seega arvan,et kõik on puhas udu.
Vasta
#4

Ei...aga äge....kunagi seisab Tagadi laadal lapselapse laps mingi roostes kastiga...kiri juures, et esimese isesõitja aju!!! Big Grin
Vasta
#5

Mina arvan, et kehtiv liikluskindlustusseadus teeb tulevikus "vanarauahuvilistele" karuteene, sest kõik masinad, millised seisma jäävad on otstarbekas pressi alla saata. Sad
Vasta
#6

Inimese poolt juhitavad autud elavad veel mõnda aega, kuni üleminekuperiood lõpeb. Siis jääb auto juhtimine fanaatikutele, nagu praegu auto remontimine.
Inimest ootab sama saatus, sest teda ei ole ka tulevikus enam vaja -- masinad teevad kõik töö ära. Praegu liigutakse ju selgelt selle poole.
Vasta
#7

(15-10-2015, 07:44 AM)miilits Kirjutas:  Mina arvan, et kehtiv liikluskindlustusseadus teeb tulevikus "vanarauahuvilistele" karuteene, sest kõik masinad, millised seisma jäävad on otstarbekas pressi alla saata. Sad

Samasuguse karuteene on teinud vanaraua kogumise kampaaniad nõuka-ajal pioneeride poolt, kolhoosides vanatehnika mahakandmine ning üldse viskavadki inimesed oma vanad asjad ära. Kui kõik asjad alles hoida, siis oleks igaühel meist oma isiklik prügimägi. 

Aga teemasse puutuvalt jääb huvi vanade asjade vastu ikkagi kestma ning sõltub eelkõige sellest, kas inimestel ellujäämise ja kõhutäitmise kõrvalt jääb võimalusi veel millegagi tegeleda. Kui kõht on täis, siis on võimalik ka hobidega tegeleda. Kui aga peab võitlema ellujäämise nimel ning muretsema ninaesise pärast, siis hobidega ei tegelda. 

Teema algatajal on õigus. Vanatehnika harrastamise põhiline fookus on ikka neil masinatel, millega on nostalgiline side ning mida on saada. 1976. aastal organiseeritud vanatehnikaliikumise alguses oli kriteeriumiks sõidukite vanus vähemalt 25 aastat ning põhiosa masinatest 30-40 aastat vanad. Täna on sarnane olukord, kuid seoses aja edasiliikumisega 40 aastat on ka suurem osa harrastajatest kiindunud ikka 30-40 aastat vanadesse masinatesse. See on loomulik protsess ja sellega tuleb leppida. Vahet ei ole, kas 1980. aasta Moskvitš või 1935. aasta Mercedes-Benz. Toredad ja asjalikud vanatehnikasõbrad on nende omanikud ja taastajad ikka. 
Vasta
#8

Viimastena jäävad ellu need inimesed kes oskavad roboteid programmeerida!
Vasta
#9

Sõnastaks teisiti - viimasena lüüakse kasti programmeerijad ja siis, kui esimene robot õpib iseseisvalt nende töö ära tegema.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

Ot-ot-oooo! Pidage ikka hoogu! See tehnika progress pole nii kiire ühti. Meie silmad ei näe massilist iseliikuvatele üleminekut, ehk kunagi kauges tulevikus. See jutt meenutab mulle koolipäevilt õpikust loetut, et varsti-varsti tehakse sellised kingad, mis ei kulu ja kõik päeva jooksul saadud kriimud paranevad öö jooksul iseenesest ära. Vat siukseid plastmasse lubasid keemikud. Ma millegipärast ei näe neid kingi müügil, ühes teemas siinsamas öeldakse lugupeetud firma käimade kohta, et juba kahe aastaga on tald praguline kanna ja varba vahepealt.
Sama tuleb ka nende isesõidukite ja iselennukitega. Hea kelkida aga proovi kaitsta terroristide ja viiruste eest. Siis pole enam enesetapu mehikesi vaja, saada auto teele ja põmm.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

No see iseparanev kumm on laboris täna olema ja ka asfaldi lõiku vist juba ehitati. pooleldi isesõitavad on juba täna olemas. BMW, MB ja Tesla uuemad Model S -id sõidavad maanteel iseseisvalt ja ka pargivad. Aga arvatvasti tulevad isesõitvad autod kõigepealt autojagamis firmadele. Tellid, sõidad tööle ja auto läheb uut klienti otsima Big Grin  
Vasta
#12

Minu meelest on sinna veel väga pikk maa kuna lõkke tegemisest pole me veel kaugemale jõudnud. No mida muud siis sisepõlemis mootor on !Topime sinna erinevat kütust sisse ja paneme kolvi peale põlema erineval moel.See, et kest on aegade jooksul ilusamaks muutunud on sisu ikka sama - teeme lõket kapoti all.Enne kui ei leiutata muud moodust panna rattad pöörlema(ei mõtle elektriautot, kuna seegi veel lastekingades)Siis võib igasuguseid ilusaid jutte nautida.Senikaua tangime paaki ja anname tuld !!
Vasta
#13

Mõeldes isesõitvale autole tekkis küsimus, kas tulevikus enam juhiluba vaja ongi, oma otstarbeks võime ju arvutis sorida ja sellega tegutseda ilma IT profesionaalsust omava tunnistuseta. Sad
Vasta
#14

(15-10-2015, 21:32 PM)valev Kirjutas:  ...
ei mõtle elektriautot, kuna seegi veel lastekingades
...

Elektriauto ise ei ole enam ammu lapsekingades, kuid lahendamata on kütusevaru küsimus. Ka sisepõlemismootoriga auto oleks kaunis mõttetu, kui paagimahtu peaks vaid numbriga väljendama.

Tuletan meelde, et numbrid on null kuni üheksa Toungue
Vasta
#15

Arvad et kütusevaru on lahendamata? Olen sedausku, et lihtrahvale ei saa seda veel näidata, milleni jõutud on. Hetkel müüdav akutehnoloogia ju pumpab veel raha sisse. Kas usud, et üle saja aasta elektriauto vanuse kohta on tase tõesti nii madal? Usun, et rahva raha eest on lihtrahvale varjatult, seda ikka mehemoodi arendatud Smile See, et elektriautondus vahepeal areenilt kõrval oli. Ei tähenda et asi seisis.
Vasta
#16

(16-10-2015, 10:14 AM)umm Kirjutas:  Arvad et kütusevaru on lahendamata? Olen sedausku, et lihtrahvale ei saa seda veel näidata, milleni jõutud on. Hetkel müüdav akutehnoloogia ju pumpab veel raha sisse. Kas usud, et üle saja aasta elektriauto vanuse kohta on tase tõesti nii madal? Usun, et rahva raha eest on lihtrahvale varjatult, seda ikka mehemoodi arendatud Smile See, et elektriautondus vahepeal areenilt kõrval oli. Ei tähenda et asi seisis.

Millesse ma usun, ei ole hetkel oluline. Oluline on see, et poest ei ole võimalik osta allaveerandkuupmeetrist elektrienergiamahutit, millesse ma saaks sekunditega tankida teisttuhande km autoga läbimiseks vajalikku energiakogust. Kas selle taga on materjaliteaduse arengutase, Judoreptiloidide Maailmavallutuslik Plaan või puhas inimlik lollus, ei oska mina hinnata. Kaldun tõeseks pidama esimest põhjustWink
Vasta
#17

(16-10-2015, 10:31 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-10-2015, 10:14 AM)umm Kirjutas:  Arvad et kütusevaru on lahendamata? Olen sedausku, et lihtrahvale ei saa seda veel näidata, milleni jõutud on. Hetkel müüdav akutehnoloogia ju pumpab veel raha sisse. Kas usud, et üle saja aasta elektriauto vanuse kohta on tase tõesti nii madal? Usun, et rahva raha eest on lihtrahvale varjatult, seda ikka mehemoodi arendatud Smile See, et elektriautondus vahepeal areenilt kõrval oli. Ei tähenda et asi seisis.

Millesse ma usun, ei ole hetkel oluline. Oluline on see, et poest ei ole võimalik osta allaveerandkuupmeetrist elektrienergiamahutit, millesse ma saaks sekunditega tankida teisttuhande km autoga läbimiseks vajalikku energiakogust. Kas selle taga on materjaliteaduse arengutase, Judoreptiloidide Maailmavallutuslik Plaan või puhas inimlik lollus, ei oska mina hinnata. Kaldun tõeseks pidama esimest põhjustWink

Olgu nende arvamustega kuda on, kuid ometigi pead sa v6sa nõustuma, et väga palju asju tehakse teoks näiteks sõjatööstuste poolt, ning need avastused leiavad rahva pilgu alla tee alles kümne +- aasta pärast. Nii on see olnud enne, praegu, ja hakkab olema ka tulevikus. Neid leiutisi praktikas on tuhandetes, ning kindlasti oskad sa tuua minust paremini vastavaid näiteid siia teemasse. Seega on täiesti reaalne, et tänasel päeval leidub juba asjandus, mille sisse saab paigutada uskumatult suure koguse energiat, uskumatult kiire aja jooksul, ning seda ka kasutada kuda aga süda lustib. Seega ma välistaksin ka materjaliteaduse arengutaseme, kuigi jah, poest seda osta ei saa siiani, ning usk poes müüdava kauba puhul, ei päde ka otsus tegeliku reaalsuse olemasolu tõestuseks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#18

täna on olemas kütuseelemendiga elektriline jalgratas. värskelt esitletu. Küsimus on järelikult jällegi hinnas mida on võimalik küsida uue auto puhul kuna ma olen 100% kindel et kõik euroopa ja jaapani autotootjad suudaksid aastaga elektri autot vedama panna nagu seda teeb nt tesla ja kui nüüd lisada sinna kütuseelement. Kütuseelemdimis kasutatakse tavaliselt vesinuku mis on ju lihtsalt aku vedelal kujul Big Grin
Vasta
#19

(17-10-2015, 07:27 AM)nootsii Kirjutas:  ....ja kui nüüd lisada sinna kütuseelement. Kütuseelemdimis kasutatakse tavaliselt vesinuku mis on ju lihtsalt aku vedelal kujul Big Grin

See vesinik ongi seal suurim probleem. Vedelale kujule vesinikku viia ei ole energeetiliselt otstarbekas ega ka ohutu sellise rakenduse jaoks. Katsetatakse igasugu ühendeid ja kandjaid vesiniku sidumiseks - metallhüdriidid ja poorsed süsinikmaterjalid peamiselt. Siiani midagi revolutsioonilist veel saavtatud ei ole, kuigi pidev arendustöö käib kütuselemendi ja vesinikukandjate parendamiseks, ja seda ka täiesti arvestataval tasemel Eestis. Samas siiski seniste odavate naftahindade juures ei ole selline arendustöö suures plaanis perspektiivikas ning hetkel on tegu siiski pigem peene nišivaldkonnaga teadlastele ja uurijatele.
Vasta
#20

Sellel ka üsna pikk tankimisvälp http://peswiki.com/index.php/Directory:W...oncept_car , miski idee kuskilt mälusopist ka tuleb, et aastaks 2000 aatomijõul autod, mõeldi nii tuumajõu revolutsiooni ajastul, kus kõik veel hea oli.
Nii ta on, et üksikud ideed tuleviku prognoosimisest lähevad täppi, enamik siiski mitte.

Ford Granada
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne