Projekt: SAURER BERNA
#1
Esmane reg 1967
Töömaht 8100cm3, 100kw
Tühimass 7100kg
Kandevõime 4900kg
Istekohti 3
Mitmevärviline ja muidugi parempoolse rooliga Wink

Et suht tihti on vaja lisaks ühte service masinat mis kõikjale ligi pääseks sai lõpuks ära toodud siis üks vanakooli saure berna.
Saurer nagu saurer ikka, nelikvedu diffrilukkudega, aeglusti, mehaaniline vints igas suunas jne jne.  

Kuna kohe-kohe 50 aasta vanuseks saaval masinal on pidevalt miskit nokitsemast vaja siis tegin aegsasti projektiteema ära Wink  Muidu veel arvatakse et hull kavatseb sellega tööd tegema hakata...   Ei, pigem selline pühapäevamasin Wink
Hea meelega koguks kokku teiste Bernade omanikud, oleks endalgi hetkel paari detaili vaja. Nimelt esimene vasak tiib on natuke kannatada saanud ning võiks välja vahetada.  Sellega tegelikult selline lugu et sõbrapoiss viskas pilgu peale ja lubas kiirelt ära paigata klaasplasti ja vaiguga, kuid võib-olla on kellegil üle hoopis. On ju neid juppideks ka tükeldatud.  Kes veel ei tea siis tiivad on plastikust...  vist ainukesed plastikust detailid masina küljes Wink   

Esituled võiks ka tegelikult tänapäevaste vastu vahetada, näitavad küll hästi aga ei tea mis vastusõitjad sellest arvavad? Wink

Paar pilti ka kuivale jutule lisaks.

[Pilt: DSC_0241.JPG]
[Pilt: DSC_0242.JPG]
[Pilt: DSC_0240.JPG]
[Pilt: DSC_0239.JPG]
[Pilt: DSC_0243.JPG]
[Pilt: DSC_0244.JPG]
[Pilt: DSC_0247.JPG]

[Pilt: DSC_0248.JPG]
[Pilt: DSC_0250.JPG]
[Pilt: DSC_0236.JPG]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2
(21-10-2015, 20:28 PM)mlsluik Kirjutas: Kes veel ei tea siis tiivad on plastikust...  vist ainukesed plastikust detailid masina küljes Wink  

Kabiin on ka veel plastikust ja kapott vist alumiiniumist.

Kui sa nüüd silma peal hoiad sellel kohal, kust sa selle Saureri hankisid, siis lähiajal tuleb sinna ka päris suur kogus varuosi jälle müüki, seal peaks olema nii uusi tulesid kui ka vilesid ja kõike muud pudi-padi. Kindlasti ostad sa ära ka originaalhaagise kui need pakkumisele jõuavad siis on täiuslik komplekt Smile //reklaamipausi lõpp
Vasta
#3
Jah masin on hea aga originaal haagis sellele masinale on naerukoht Big Grin .  Kunagi kanti neid masinaid maha kuna varuosadega oli tõsiseid probleeme,aga eks siit teemast ole kuulda kas asjad on paranenud.
   
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#4
Saureri suurim viga on vist kütusekulu, mis peaks liginema sinna 50l/100 kanti. Samas on nende hinnad head, nii oksionil kui ka järelturul.

Endale hakkasin sealt Volvo N86 kraanaga varianti ostma. Pakkumise lõpetasin 4000+ juures. Nii palju mul seda ka vaja ei läinud, et mingi 5 kilo välja peaks sellise aparaadi eest käristama, seda enam, et taolisele pole isegi varuosi enam saada. Sraurerit kaalusin ka aga see kütusekulu ning kraana puudumine pani loobuma asjast. Lõpuks ostsin 3 kilo eest hoopis börsist Volvo FL7, koos kraana ja kallutava kastiga. 
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5
Smile Soe tunne, sõjaväes sai sellega päris palju ringi kimatud.... 
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6
(21-10-2015, 21:17 PM)viplala Kirjutas: Saureri suurim viga on vist kütusekulu, mis peaks liginema sinna 50l/100 kanti.

Ee oleneb asjaoludest: Kui pumpa on näpitud siis jookseb sinna 100 kanti välja ja siis kulu tõesti selline kui aga asi originaal seades siis peaks 30 /100 km kohta hakkama saama.
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#7
Väga äge, olen kade  Big Grin Sõjaväes sai sellisega ringi vuratud, tippkiiruse poolest jäi küll Mersudele ja Dafidele alla aga selle eest ei olnud Saurameestel kordagi lumekette peale vaja panna diffriluku ja meh. vintsi  tõttu. Diffrilukk on tal minu mäletamist mööda ainult taga, lüliti esimene aste-tagavedu, teine aste- tagumine difrilukk ja kolmandas astmes difrilukk+esivedu.

Läbisõit on paartuhat kilomeetrit ja komplektsus on täielik niikuinii jah?
Vasta
#8
Vaatan kapotialust ja seal edelaua küljes mingi potsik. Palun selgita mis see on. Tänan.
Õnnitlused ka siitpoolt!

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#9
Kas "edelaua" tõlke saaks? Aitäh.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#10
(21-10-2015, 22:35 PM)Marko Kirjutas: Kas "edelaua" tõlke saaks? Aitäh.

Edelaud-see on see plekist vahesein mis asub kabiini eesotsas. On nigu meelde jäänud nii. Big Grin Vanasti olid need puust laudadest....
Palun,palun.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11
On olnud endalgi rõõm sellise suksu rooli keerata. Nentigem, et sellel ei ole ju eelsüüteküünlaid, aga tehasest on sääl juhipool potsik, kuhu käis käivitusabi (Midagi eetri sarnast), salongist siis doseerisid seda, et käivitus oleks külmal ajal kergem. (Arvan, et seda ka Ksf. Talupoeg mõtles)
 Tõesti, kinni on sellega kuskile lõplikult raske jääda, kui puid või ankurdamise kohti on.
Ainuke viga on ta rehvide haardetegur ja kergus. Nt. kui vaja kedagi kuskilt maaseest välja vintsida, siis saurer lihtsalt lohiseb järgi. 2x saurer üksteise haakes, saab ikka välja - sõjaväes proovitud. Sai mb 1017A'd välja sikutatud maaseest.
Vasta
#12
Seltsimehed sellel autul ei ole tsentraal määret,selle ülesande täitsid ajateenja,määrdeprits ja umbes 60-70 määrdeniplit mis on üle auto laiali puistatud. Teiseks kui ma õigesti mäletan siis see potsik on eetri ja petrooleumi segu jaoks mida on vaja, et talvel auto käivituks kuna sellel masinal ei ole eelsüüteküünlaid. Ksf Luik kui talvel õhk kipub külmuma siis võid ühendust võtta, on mõningad nüansid mis aitavad talvel hakkama saada, kuna sellel masinal ei ole ka nn õhukuivatit.
Üks hoiatus veel sidur ei kannata väga libistamist kipub kiirelt haisema/kärssama minema.
Igatahes JÕUDU JA JAKSU
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#13
Jajah, torpeedo/tulemüür oleks nagu harjumuspärasem aga see pole see teema. Tsentraalmärimine haakuks ajastuga küll. Omanik täpsustab.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#14
Keerasin minagi ajateenistuses sellist parempoolset rooli. Saura oli punaarmeest maha jäänud Zilide ja Gaz66-te kõrval ikka üsna kibeda minekuga. Ökom ka- piirajad olid peale pandud, 2200rpm oli lagi ja tippkiiruseks 78 km/h. Kulunorm oli vist 38 toopi sajale, kui õigesti mäletan. Vintsi ei läinud kordagi vaja, Viivikonna karjääris ei viitsinud hiljem isegi esisilda järgi lülitada- ronis tagasilla toel ka 45 kraadi kallakust üles ja läbis kohti, kus Unimogil vesi kabiinis üle pedaalide tõusis. Plastiktiivad, räägite? Paar päeva enne reserviminekut rihtis kaasautojuht boksi tagurdades kõrvalseisva Saura esitiiva ära, sügav lohk tuli sisse. Ta koppis selle haamriga välja, aga kuna oli käre pakane, siis pahtel kukkus kogu aeg maha sealt pealt. Puhurit piinates jäi pahtel külge, kohe pintsliga värv järele ja tunnistati kõlbulikuks. Plastik oleks sellise külmaga kildudeks läind vist, eriti sellises auväärses vanuses. Nii et mine tea...  Üks asi oli veel, mida pidi meeles pidama. Seisma jättes käik välja! Mittelekkiva õhusüsteemiga masinaid oli mõni üksik, ja kuna sidur ja käigud töötavad õhuga, siis tühjenenud süsteemi ja sissejäänd käiguga masin tuli jõhkralt mööda asfalti käima vägistada, kuni kompressor rõhu üles ajas. Ega ei tulnd ju selle peale ka, et paaki "võõrast õhku" anda Rolleyes  Pikk jutt paha jutt, jõudu Sulle masinaga! Smile
Vasta
#15
(22-10-2015, 00:14 AM)silks Kirjutas:  Plastiktiivad, räägite? Paar päeva enne reserviminekut rihtis kaasautojuht boksi tagurdades kõrvalseisva Saura esitiiva ära, sügav lohk tuli sisse. Ta koppis selle haamriga välja, aga kuna oli käre pakane, siis pahtel kukkus kogu aeg maha sealt pealt. Puhurit piinates jäi pahtel külge, kohe pintsliga värv järele ja tunnistati kõlbulikuks. Plastik oleks sellise külmaga kildudeks läind vist, eriti sellises auväärses vanuses. 

Neid tiibu on erinevaid, nii klaasplastist kui metallist. Samuti oli ka Volvo N86'el erinevad tiiva materjalid mängus.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16
Väga vinge masin. Ma veel kogun hoogu kas oma Volvo N86 kohta ka teemat teha. Seni olen oma jõududega hakkama saanud ja masina ikka sõiduvalmis hoidnud. Ka sellel on mingisugune salongist doseeritav käivitusabi, millest ma päris aru pole saanud. Seni pole vaja läinud. Tal küttepumba peal külmkäivitus klapp. Kui see välja tõmmata siis läks ka miinus viiega poolest pöördest. Külmema ilmaga pole proovida saanud. Ilma seda klappi kasutamata on ikka oma 10 sek käiamist garanteeritud isegi soojemate ilmadega. Lisaks on kapoti all pisike paak piirituse jaoks, mis otsapidi kompressori külge ühendatud. Näha kohe et rootslased on ikka külmade ilmadega arvestanud. Plokis on sees elektritenn ning stange all on kraanidega jahutusvedeliku väljavõtted, et väline ahi vms külge ühendada.

Tsitaat:Jah masin on hea aga originaal haagis sellele masinale on naerukoht [Pilt: biggrin.gif] . 

Mis tol haagisel viga on? Kallutab või ei? Olen ise neid muidu väikestviisi vaadanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17
Kuidas nende hobiveoautodega üldse see kindlustuse ja sõidumeeriku pool on? Kunagi oli vist ilma meerikuta kuni 50km kodust vms.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#18
84a vanemad sõidukid ei oma ega peagi omama meerikut. Sellega sõida kasvõi ööpäev jutti.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19
Nii vanadega on sõidumeeriku osas lihtne jah. Kindlustus ka väga hull ei ole, mul oli 45 euri pool aastat. Ülevaatus kah 50 euri. Muud kulud juba rohkem läbisõiduga seoses. Ahjaa.. Volvo on originaalis 13t täismassiga. Tasub registrimass alla 12t panna, et raskeveokimaksu ei tuleks. Kandevõimet küll kaotab natuke, aga see-eest on kuni 13t haagist lubatud vedada. Cool
Vasta
#20
(21-10-2015, 23:02 PM)zurik Kirjutas: Seltsimehed sellel autul ei ole tsentraal määret,selle ülesande täitsid ajateenja,määrdeprits ja umbes 60-70 määrdeniplit mis on üle auto laiali puistatud.

[Pilt: scan0003.jpg]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne