Sõidumeeriku kasutamine
#61

(09-03-2017, 01:14 AM)Raigo Kirjutas:  Lugege seda, 
https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf


Eraisikuna enda autoga ringi vuravale sohvrile pole seal midagi lugeda...  Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#62

(09-03-2017, 01:16 AM)mlsluik Kirjutas:  
(09-03-2017, 01:14 AM)Raigo Kirjutas:  Lugege seda, 
https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf


Eraisikuna enda autoga ringi vuravale sohvrile pole seal midagi lugeda...  Rolleyes

Vaata lk 12 punkt 8
Vasta
#63

7.5 tonni ei ole veel mingi veoauto ning endiselt pole seal eraisikul mitte midagi lugeda....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#64

Seadus ei sätesta, kas vedusid teeb eraisik või ettevõtja või hoopis kolmas. Seadus määrab ära, kas sa teed tasulist vedu  või mitte ja Kui su sõiduki Täismass on  rohkem kui 7.5 tonni, siis Minu arusaama järgi on kohustuslik sõidumeeriku kasutamine.

http://ec.europa.eu/transport/sites/tran...ext_et.pdf

Seal ütleb, et liikmesriigi maa võib ise teatud mööndusi teha.


Liiklusseadus aga sisaldab huvitavat punkti. Mille tõlgendamisel oleks abi vaja. Kui sõitmise eesmärk pole sõnastatav Võsi järgi kui teenus, kas siis  võib kõigele vilistada?
 (11) Käesoleva paragrahvi nõudeid peavad täitma lisaks töölepingu alusel töötavatele juhtidele ka muude võlaõiguslike lepingute alusel töötavad juhid. 
Vasta
#65

Seda see ongi, et Eraisikuna enda veoautoga, bussiga ringi vuravale sohvrile ei olegi mingit seadust minu meelest olemas. 
Seaduse tegijad ei eelda, et keegi peaks soovima suure veokaga ja bussiga niisama hobi-lõbusõite teha. Big Grin
Või siiski, sa võid hobitada 1985a. ja vanemaid busse sõidumeeriku vabalt.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#66

(09-03-2017, 01:16 AM)mlsluik Kirjutas:  
(09-03-2017, 01:14 AM)Raigo Kirjutas:  Lugege seda, 
https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf


Eraisikuna enda autoga ringi vuravale sohvrile pole seal midagi lugeda...  Rolleyes

Nii palju on, et seaduse mõtte kohaselt ei tohiks ametijuht minna oma töönädalat tegema otse 36-tunniselt puhkusesõidult tulekult. Aga nagu me teame, siis on kõigil sohvritel alati hommikuks uni magatud ja kettad/kaart klaar Big Grin Ning ainult halvad teed/kehvad ilmaolud ja lollakad liiklejad on põhjus, miks sõidetakse selgelt tähistatud sillaehitustel sambaid maha või sirgele teele järgnenud kurvis otse metsa...

Aga õige on, et kuniks keegi ära ei tõesta, et kõnealune kaup ei kuulu kellelegi kolmandale, ei ole ka põhjust hakata rääkima veoteenusest koos kõige selle juurde kuuluvaga. Siinkohal tuleb aru saada, et riigil on terve hulk vastavaid organeid, kes peavad kodanike seadusekuulekal toimetamisel silma peal hoidma ja kõik saadaolevad obrokid üles korjama. Ning eriti MTA on siin tublilt esinenud Big Grin , seega kes tahab hallil alal sõita, peab oma õigusi väga täpselt teadma.

Muide, MTA jaoks ei ole üldse oluline, kas arvlemine naabrinaisega toimib arve alusel elektronrahaga või vanamoodsalt natuuras: riik tahab oma ikka kätte saada. Aga kuna riik ennast reeglina panna ei lase, siis MTA rehkendab kõik rahaks ringi. Millele lisandub õige nobedasti märkimisväärses koguses viivistasusid. Sad

Kui ehitusmaterjali/liiva/mõne olmekaubaga on lihtne, siis näituseks võõra auto vedu on juba hoopis keerulisem (kuigi mitte võimatu) "oma kauba veo" klausliga ära põhjendada.
Vasta
#67

Aga nn erakasutuses oleva veoki meerik peab siiski ju taadeldud olema?
Vasta
#68

(09-03-2017, 12:11 PM)Raigo Kirjutas:  Aga nn erakasutuses oleva veoki meerik peab siiski ju taadeldud olema?

Miks?
Vasta
#69

(09-03-2017, 13:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-03-2017, 12:11 PM)Raigo Kirjutas:  Aga nn erakasutuses oleva veoki meerik peab siiski ju taadeldud olema?

Miks?

Ülevaatusel on esimene asi, mida uurib. Küsib kohe ja kui ei ole, pole mõtet järjekorda ootama jääda.
Vasta
#70

(09-03-2017, 14:14 PM)Envir Kirjutas:  
(09-03-2017, 13:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-03-2017, 12:11 PM)Raigo Kirjutas:  Aga nn erakasutuses oleva veoki meerik peab siiski ju taadeldud olema?

Miks?

Ülevaatusel on esimene asi, mida uurib. Küsib kohe ja kui ei ole, pole mõtet järjekorda ootama jääda.

Ülevaatajatel on palju luulusid.

MKM määrus ütleb:

Kood 109. Sõidumeerik
Nõuded: 1) lubatud on kasutada sõidumeerikut, mille andmeplaadile on kantud
AETR või EÜ Nõukogu määruse (EMÜ) nr 3821/85 nõuetele vastav tüübikinnituse
tunnusmärk;
2) sõidumeerik peab olema kontrollitud ja paigaldatud vastavalt kehtestatud korrale.
Kontrollimine: vaatlusega või proovisõiduga.


Meerik on lubatud ja paigaldatud peab olema vastavalt reeglitele. On keegi teistsuguseid näinud hiljuti?

Seega ei ole neil alust jätta auto üle vaatamata, kui sõidumeerikuga on mingi jama. Mis muidugi ei tähenda, et nad ei võiks selle ettekäändega tülikaid klinete välja sorteerida. Ikkagi vaba ettevõtlus ja nad võivad ka mitte teenindada, eksole.

Teel toimuv ei puuduta neid, need klauslid on maksulised teistel alustel.
Vasta
#71

Sõna "kontrollitud" tähendabki vastavat litsentsi omava isiku poolt tehtud taatlust koos kontrollaktiga ja seda tõestav kleebis.
Vasta
#72

Sõna "kontroll" on eestikeeles väga laia tähendusega ja õige advokaat väänab seda sellistesse käänetesse mida ise ka ennem kuulnud pole... 

Umbes sama lugu nagu kohustuslik tulekustuti kontroll. Seadusandluses ei ole kusagil öeldud et kontrolliprotseduuri ei või tulekustuti omanik ise läbi viia.  Hooldus on juba teine teema... 


http://www.nokitse.ee/tuleohutus/tee-ise...i-kontroll
Vahepeal parandati määruse sõnastust kuid ponnistustele vaatamata jäi siiski asi kaheselt mõistetavaks ja mitte midagi ei muutunud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#73

§ 5. Nõuded mehaanilise sõidumeeriku paigaldamisele ja paigaldatud sõidumeeriku esmane kontrollimine pärast paigaldamist
(1) Sõidumeeriku võib sõidukile paigaldada ja sõidumeerikut kontrollida äriregistrisse kantud ettevõtja, kelle on „Mõõteseaduse” § 5 lõikes 5 nimetatud akrediteerimisasutus tunnistanud tema erialal pädevaks ning kes on registreeritud Maanteeametis.

Aga las painutab sobivaks

§ 10. Mehaanilise sõidumeeriku korraline ülevaatus
(1) Sõidukile paigaldatud sõidumeerikut peab kontrollima iga kahe aasta järel koos hälvete määramise ja uue paigaldusplaadi panemisega.
(2) Sõidumeeriku kontrollimise koos hälvete määramise ja uue paigaldusplaadi panemisega peab läbi viima § 5 lõikes 1 nimetatud ettevõtja.
Vasta
#74

§ 9. Mehaanilise sõidumeeriku üldtehnilise seisukorra kontrollimine sõiduki tehnonõuetele vastavuse kontrollimise käigus
(2) Kontrollimise eesmärgiks on veenduda, et sõidukil, mida kasutatakse vedudel, kus sõidumeerik on nõutav, on sõidumeerik töökorras, on olemas tüübikinnituse tunnusmärk, kehtiv paigaldusplaat ja plommid ning need on korras ja moonutusteta

Eraisiku nimel ja omale õlle veoks kasutatava veoki puhul ei tohiks tõesti taatlemata meerik ülevaatuse tegemata jätmise põhjus olla.
Vasta
#75

(09-03-2017, 00:48 AM)mlsluik Kirjutas:  .... huumorinurk 3 hakkab siit teemast välja kasvama....    Big Grin      

Muidu tavaliselt on foorumis teooria hea aga praktiga nõrgavõitu, aga siin jääb küll mulje et teooria on puhta null praktikast rääkimata.   

Jalgratta sadultest ning riga võrr'i ja riga pesumasina erinevustest ei oska kaasa rääkida seega neis teemades pean targemaks kuss olla, siin aga hakatakse varsti 1 liigi autojuhi õpikut aastast 59 ette lugema kõva häälega.



Kui eraisik sõidab talle kuuluva veoautoga, siis mismoodi saad temakäest nõuda kuu aja kettaid või seletuskirja, ning milleks?  Töö ja puhkeaga seadus eraisikule nagu ei anna midagi juurde.

Päeva ketas on juba üle võlli, sellega näitad et pole 20h jutti veokaga vuranud ning asi moos. Advokaat veel mainis ära et tegelikult on ka see ühe päeva ketas suht poogen aga tihtipeale lihtsustab tunduvalt asjaajamist.  Ei autoregister ega mingi muu asutus ei suuda eestis korralikku selgitust neile määrustele anda, ametnik on sama loll kui me isegi. Ametnikud oskavad küll näpuga järge ajada kuid ise samal ajal suutmata selle mõttest aru saada. 

Advokaat aga on tunduvalt parema haridusega sel alal ning suudab ka vajadusel valge mustaks rääkida. 


Käinud viimastel aastatel nii soomes, rootsis, tihedamini saksas vahest - kord paari kuu jooksul ja seni on kõik rahule jäänud, ise kaasaarvatud.  Toungue
Mul on heameel tõdeda, et hea nali on alati teretulnud ja tore kui sain Su päeva rõõmsamaks teha.
Kahjuks on ksf. Marko arvamus, et see valdkond on tõsiselt ülereguleeritud, sulaselge tõsi, järjekordselt...
Ja see ülepingutamine on nii ülevõlli keeratud, et ongi halenaljakas.

Tegelikus elus peame, aga lähtuma seadustest, mitte arvamustest, kogemustest ja sisetunnetest. Laeval lõbusas seltskonnas või "Zambrovi" parklakoolis kuuldu läheb meelelahutuse alla. See kui Sinul või kellegi kuskil on siiani õnneks läinud, ei tähenda, et homme meie kontrollorganid seadust täpselt lugedes ja inimlikkuse faktorit välja jättes, asja Sinu kahjuks ei vormista.

Eelpool oli toodud viide sõidukijuhi käsiraamatule, kus on Eestis kehtiv seadus must-valgelt lahti seletatud ja vastav seadus määrus 561:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexU...501:ET:PDF
AETR kokkulepe, mis hetkel pole teemaks
https://www.riigiteataja.ee/akt/210052013001

Minu isik ei puutu hetkel rohkem asja, kui et  eelmisel aastal värskendasin järjekordselt oma teadmisi ja muuhulgas suhtlesin väga mitme asjaga väga kursis oleva inimesega. Täna Eestis kehtivate seaduste kohaselt on asi üheselt selge: Kui era- või juriidilisel isikul on veoauto, mis on ette nähtud kauba veoks, täismassiga üle 7,5tn, siis on kohustuslik kasutada tahhograafi ja järgida töö ja puhkeaja seadust. Täies mahus. Tahhograaf peab olema kontrollitud-taadeldud ja plommitud. punkt. (Muideks, kulud sellele ei olegi nii suured, 35+2€ ketastele)
Erandid on seaduses selgelt välja toodud, ainus reaalne võimalus kõrvalehoidmiseks on põllumajandusega tegelema hakata, aga seda siis 100km raadiuses. Minu juhtumil ei ole mingit vettpidavat võimalust, seega taadeldud tahho, karbitäis kettaid ja puhas digikaart. NB! viimane on kohustuslik esitada ka kettaga sõites, kui on väljastatud, sh ka veokiga erasõitudel.

Me võime ju arvata, et teel olles vaidleme kontrollorganitega musta valgeks ja kehtestame enda tõlgenduse. Tegelikus elus ei pruugi see õnnestuda. Sama ka foorumis vaidlemise ja isikliku halvustamisega, seadus sellest ei muutu...
Kui on soovi, siis jagan kontakte kellelt infot küsida.

tervitustega
hulgus, litsentsiga vedude eest vastutav isik .


Vasta
#76

(09-03-2017, 21:56 PM)hulgus Kirjutas:  Mul on heameel tõdeda, et hea nali on alati teretulnud ja tore kui sain Su päeva rõõmsamaks teha.

tervitustega
hulgus, litsentsiga vedude eest vastutav isik .

Esimese asjana mainiks et vastus ei puudutanud mitte sind vaid kodanikku kes 50km raadiuse mängu tõi...      ja teiseks te küll loete igasuguseid tarku määruseid..... kuid ise sealjuures mitte midagi arusaamata.  Litsent ei anna veel mõtlemisvõimet.

Tõid välja kaks toredat viidet igavese pika jutuga... aga endiselt eraisikule ei seal mitte kui midagi kirjas. Kes väidab vastupidist ei saa lugeda ennast asjaga kursis olevaks isikuks või sel alal pädevaks. Siinkohal ei aita ka see kui kolm korda järjest veokorraldaja koolitusel istuda.  

Minugipoolest pange või ketas tõukerattale kui vajalikuks peate kuid ärge väitke sealjuures et see on ainus võimalus legaalseks liiklemiseks.
Jah on ka mulle teepeal nende aastate jooksul kaks "kviitungit" vormistatud kuid täitmisele pole määratud lõppkokkuvõttes kumbagi. Ütle veel et loll saab kirikus ka peksa, näed es saand... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#77

Palju härrad eraisikust raskeveoki omanikud muidu kuus läbi uhavad, et tekib üldse teema kas on ketast vaja või mitte. Kui ma oma sadulaga teinekord harva poodi juhtun minema, siis ma küll ei põe kas on ketas sees või mitte.
Vasta
#78

Väike parandus eelmistele kaaskannatajatele: liikumisraadius ikka 50 km....
Vasta
#79

(09-03-2017, 23:19 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Palju härrad eraisikust raskeveoki omanikud muidu kuus läbi uhavad, et tekib üldse teema kas on ketast vaja või mitte. Kui ma oma sadulaga teinekord harva poodi juhtun minema, siis ma küll ei põe kas on ketas sees või mitte.
Vaevalt, et viitsid ka väga kaugele poodi sadulaga sõita Wink
Vasta
#80

(09-03-2017, 23:28 PM)Aare72 Kirjutas:  
(09-03-2017, 23:19 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Palju härrad eraisikust raskeveoki omanikud muidu kuus läbi uhavad, et tekib üldse teema kas on ketast vaja või mitte. Kui ma oma sadulaga teinekord harva poodi juhtun minema, siis ma küll ei põe kas on ketas sees või mitte.
Vaevalt, et viitsid ka väga kaugele poodi sadulaga sõita Wink

Sellest mu küsimus ajendatud ongi, et mul oma sadul koos kallurhaagisega firma nimel raha teenimise eesmärgil ja teinekord käin poes lusti kui sõidukas parajasti ära. Vaja liiv kruus koju saada, ega siis ka ei põe selle ketta pärast kuna seda ei ole vaja igapäevaselt tonnide kaupa koju vedada, siit tekkiski küsimus, et kui kaugel "poes" siis härrad eraisikust vedajad käivad, et sellise teemaga pead vaevata Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne