D65 klappid reguleerimis protsess
#1

Vot oskaks vene keelt lugeda poleks üldse muret aga kuna ei oska siis on enamus juhendmaterjali suht kasutud.

Kas keegi saaks lühidalt kirjeldada kuidas Jumzi mootori klapivahesid kontrollida ja reguleerida vajadusel?
Vasta
#2

Sirp vahele ja vasaraga peale. Big Grin

Aga tõsiselt: kui keeruline saab olla tõukurvarrastega mootoril  klapivahede reguleerimine? Keerad vändast klapi kinni ja pistad kaliibri vahele. Kui loperdab, keerad kruvi peale. Kui ei mahu vahele, keerad maha. Niiviisi jalutadki mööda klaverit ühest otsast teiseni. Ära siis unusta enne kruvimist kontramutrit lõdvendamast ja pärast jälle pingutamast.
Vasta
#3

(05-10-2016, 13:31 PM)v6sa Kirjutas:  Sirp vahele ja vasaraga peale. Big Grin

Mehed kellel on kuum süda, külm pea ja puhtad käed läksid seda lauset lugedes näost valgeks.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#4

Vene tehnikaga saabki ainult vene keeles suhelda, see tal hällist kaasa antud.
Üks soovitusi algab nii: võta maha dekompressiooni ja klapimehhanismid, pinguta vajadusel plokikaane poldid. No sellest võime mööda vaadata.
ЮМЗ-6Л
Д65-Н
16-20 mutrite pingutusmoment kg/m
0,25 sisselase
0,30 väljalase mõlemal +0,1 (ja lubatud kuni 0,45-ni nii soojal kui külmal, mida siiski ei soovita). Teisal jälle 0,2-0,45 soovitus, saa siis aru, kus tõde.
1—3—4—2 tööjärjekord
Reguleeritakse töösoojal mootoril.
Järgneb dekompressioonimehhanismi reguleerimine, kui see on olemas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Mina olen mitu korda teinud klapi reguleerimist, väljakujunenud oma rituaal.
1)  Keera pumbalt esimene pihusti toru maha
2)  Tõsta üles kapott, eemalda klapikambrikaan
3)  Otsi välja võti millega mootorit ringi ajada väntvõlli otsast, otsi välja kriit.
4)  Sõida autoga kohaliku kaupluse juurde, looda et kell on 9.40. Vali välja endine kolhoosi traktorist, kes seda tööd varem teinud ja too ta traktori juurde.
5)  Nagunii on hoorata fikseerimis tift kadunud ja seepärast on hea, kui vaatad pumba pealt esimese silindri stustsi - kui küte üles tuleb siis on esimese silindri kolb üleval. Keera ringi mootorit ja oota kuni abiline hõikab, et aitab.
6)  Keera veel 4 ringi mootorile peale, sest abiline tunnistas, et magas õige momendi maha ja hõikas hilja.
7)  Nüüd kui kolb üleval tõmba rihmarattale kriidiga kriips, saab teada kas on tiir peale tehtud.
8)  Keera klapivahe paika, algajad keeravad vahele tuugalt kulunud rauasaelehe, profid tunnetavad näpuga.
9)  Tee kõik silindrid läbi. Vahepeal tuleta meelde tööjärjekorda (Üks pudel viina Kolm rubla Nelikümmend kopikat Kahe peale)
10)Pane asjad kokku
Vasta
#6

Pole mõtet asja keeruliseks ajada ja hakata töö järjekorrast rääkima ja vänta poole pöörde kaupa keerama hakata.. Asi on niisama lihtne nagu ksf v6sa kirjutas. Vänta keerates ju näed kui klapp kinni läheb ja tõukurvarras alla läheb/jääb, siis panedki vahe paika. Märki taga ajades saab küll kiiremini tehtud aga algajal on ju lihtsam üks klapp korraga teha.
Vasta
#7

Tsitaat:9)  Tee kõik silindrid läbi. Vahepeal tuleta meelde tööjärjekorda (Üks pudel viina Kolm rubla Nelikümmend kopikat Kahe peale)
See tööjärjekord ei püsi meeles, sest sellise hinnaga viina polnud olemas.
Vasta
#8

Njaa- eino ma saan aru, et tegemist on tiba teistmoodi lähenemisega klappide reguleerimisele kui näiteks uuema satsi tonnisel tsiklil kus ajad asju sajandikmillimeetritega taga Big Grin
Vasta
#9

Kes vähegi russide jumzide nukkvõlle näpu vahel hoidnud mõistab et selle ajastu tehnikal on klappide reguleerimisel tööjärjekord täiesti ebaoluline. Kui tõukur all siis vahe 0.3mm peal ja keerad edasi kui järgine nookur vanaks saab jne... Sisse-välja kõik 0.3 peale ja väga hea.  Ei juhtu ka +- 0.1mm siia sinna, hääl sellest ei muutu... suure tõenäosusega võimekus ka mitte. Tsikli pudull sajandiku tagaajamine... noo milleks...   Soojalt-külmalt mängib ka klapivahe juba rohkem kui sajandik seega...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

see sajandike teema on pigem ducati desmodromic-u puhul
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne