15. Talveralli eelmäng
#1
Kuna käes on traditsiooniline 1 najaabõr, siis peab taaskord alustama jauramist teemal, et taliralli võiks juba rutem tulla ja kevade tulekutki kiirendada.

Sedapuhku on sihiks pealeronida Datsuni Issanda Hõumeriga, mistarvis pritsitud ja võõbatud jooks velgi. Velgedelevedimiseks jooks Nokkija kaubikunaaste, laos uue väljalaskejagu jupstükke ning radikaski istub kärjevahetuses. 

Edit: Paluks seda postitust arvestada esimesena regamisena, nuh, et saaks varem starti võinii Wink
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#2
noh, ma just täna lõhkusin potensiaalse talveralli masina gaasipedaali ära (aga noh, peetis oli see niikunii ja ebayst saab uue), aga tee on veel pikk minna, mootor nagu töötaks juba aga jamasid jätkub

PS muidugi on alati riiulist alfa võtta millega tulla
Vasta
#3
See alfa on juba nagu dejavuu,proovi ikka midagi uut.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#4
Ma pole veel otsustanud, kas Golf saab veel ühe võimaluse "viimast" Talverallit sõita (kolm korda on juba viimane olnud, et selle ralli sõidab ära, siis tuleb kerevahetus), või täiendan "Unic"-Loteriiautoga mossemeeste ridu.

Tähesõidul sai küll selgeks, et Mosse pole kellegi auto, kuid... noh, talvel võiks ju ka proovida, tagavedu ikkagi.


Ja no aega veel on, äkki veereb hoopis midagi uut ja huvitavat õuele vahepeal.
Vasta
#5
Teema nagu alati suht mõtetu...
Talveralli,see tuleb juu nii-ehknaaaaaaa.
Mina muretsen veel ka Soome Talveralli pärast,peame ju rändauhinna kenasti tagasi viima...
Millega tulla,selles pole ju kakahtlust ja küsimust-seeaaasta jälle RAF´ikuga nagu alati,aga seekord lihtslt kollasega.
A.
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#6
Ega ka nr-it 30 kandev auto seekord tulemata ei jää. Küllap sama kollane Granada, mis eelmisel korral. Eelmisest talverallist saadik hoovis seisnud, eks tuleb siis veebruaris rehvid täis lüüa ning aku peale visata, mis muud.
Vasta
#7
Ma tulen millegi uuega,olemas ka juba vaja kohendada nati.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8
Ei tea kas minust see aasta kaasalööjat on, ajateenistus nõuab suure osa ajast. Mosse tahaks enne ülevaatust nokitseda saada, on hetkel täiesti illegaalne liikur ning igapäeva pilliga milleks 87a scorpio võib ainult und talverallist näha. Cool
Vasta
#9
Tea, kas see ainult tundub nii, aga paistab, et niipea kui Talveralli garaazides hakkab põhjalikum kuklasügamine,
tekivad müüki väga terviklikud pakkumised.

Et võib olla peaks Perek Veski seekord sisseviima ka ühel automargil baseeruvad võistlusklassid     -
http://www.auto24.ee/used/2096440

Julgelt edasi, küll see poriaeg kord lõpeb!
Vasta
#10
Tere! On ka mingit infot, et kuskandis see taliralli aset leida võiks? Antud küsimuse vastusest sõltuks ka võimalik osavõtt. Tänan!
Audi 90 2.0 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985 ja Audi 100 2.8E V6 1992
Vasta
#11
Kogu info on peidus siin teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=53859
Vasta
#12
Video 
Olukorrast riigis siis.
Oli täna pisut jahedapoolne päev aga sai mõned koledused käima pandud, prantsuse ime siiski soovib 75% ajast põletada bensiini vaid 75%'es protsendis kambritest. (Et lugejale ei jääks arusaamatuks siis 25% ajast toimub põlemine vaid 50% kambrites)
Kikilipsuga pakiautot täna ei puutunud kuid ka temal on tujud. Seekord siis tuli enne Talverallit mulle selgeks teha, et veepump oleks nüüd paras aeg ära vahetada. Lisaks veel on bensiini pumbal tootlikusega probleeme. (Muideks kui kellelgi on vooliku vahele käivat bensiinipumpa vedelemas nii 10euri eest, siis olen huvitatud. Näiteks Omega A, BMW E28 peaks olema paagi kõrval selline pump.)
Tänase seisuga tundub, et idanaabrite kõikvõimas seebikarp oli kõige rohkem valmis kiireks sõiduks. (loe:pidurid on kiiruse surm ja neid meil veel pole)

[Pilt: 244584433bea50_l.jpg]
Vasta
#13
Tere.
Priit telli kleepsud ikka vähe nõrgema liimiga... Big Grin
Nüüd vaja jälle RAFik kiiruga üle värveldada. Sad
A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#14
Ma kardan, et asi pole liimis vaid värvis Big Grin
Vasta
#15
(20-01-2016, 01:42 AM)aksel73 Kirjutas: Tere.
Priit telli kleepsud ikka vähe nõrgema liimiga... Big Grin
Nüüd vaja jälle RAFik kiiruga üle värveldada. Sad
A.

Ja alati võib ju kasutada magnetile kleebitud kleepsu, paiguta kuhu tahad (kui muidugi rauda jagub)
Mamba is Black where ever you go! few Fords!
Vasta
#16
Kui kellegil miskit majutust 2-4 inimesele peaks roostal vabanema võib julgelt kirjutada


Vasta
#17
Nii, mehed-naised, üldisemalt "kotkad". Tegin siis hetkeseisu ja deklareeritud autode tootmisaastapõhise nimekirja. 
Mida arvatakse - nii üldisemalt? Eks kes iganes tulevikus mistahes kujulist vanemate autode (võidu)sõitu korraldab, seisab samasuguse "asja" ehk klassidesse jaotamise ees. Kui just kohe FIA/FIVA reegleid jäigalt ei kehtesta. Miks aga peaks?

Tegelikkuses kirjeldab päris hästi Eesti vanaauto ja vanema auto seisu. Justnimelt see "soviet time RWD" on see, mis nimekirja pikendab aga samas ka üheülbastab aga sealt me ju pärit oleme! 
Samas: pole asi üldse "hull" ja kui jätame kaks "soviet time" rudimentset Polski Fiatit välja, siis jõuvankrid kõik veerandsada ja rohkem aastat vanad. Pole meil üldse midagi "häbeneda" - oh seda moodsat õudsõna! Täiesti rahumeeli saame öelda: tehke paremini, TALVEL paksu lume ja külmaga. OK, soomlased teevadki paremini ja vanemini. 


.pdf   Autode vanus ja klassijaotus 2016.pdf (Suurus: 68.58 KB / Tõmbamised: 266)
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#18
Hmm, sedaet millepoolest 82 aasta totskolt eristub 82 aasta kolhvist, nuh, et nad eri klassides on? Okei, kolhvi vastav generatsioon sündis 74 ja koltil 78, a surmaaastad on juba suisa kõrvuti, vastavalt 83 ja 84.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#19
(22-01-2016, 02:13 AM)DevilDeVille Kirjutas: Hmm, sedaet millepoolest 82 aasta totskolt eristub 82 aasta kolhvist, nuh, et nad eri klassides on? Okei, kolhvi vastav generatsioon sündis 74 ja koltil 78, a surmaaastad on juba suisa kõrvuti, vastavalt 83 ja 84.
Ma praegu panin lihtsalt tootmisaasta järgi, reaalsus peaks käima mudeli alguse elik siis "Homologeeringu" järgi. Nii peaks ka 2-seeria Volvod olema "kuni 1982". Ehk seal on praegu paar autot natuke "vales kohas" - nõus. Golf oli lihtsalt täpselt teda Wink ja Volvod jäid natuke "kahe silma vahele". 
Aga see on siis "üldjoontes ja põhimõtteliselt". Iseenesest on klassikaline jagamine selline, mis käib ju veel ka kubatuuripõhiselt. Eestis, hetkel ja talvel ei ole suurt mõtet kategooriat 1 eraldi teha ja see on viimastel aastatel vähegi avatud teedel sõitmiste-rallide tava kogu Euroopas, et vähegi sõidukõlbulikud kat.1 autod sõidavad kat.2'es ja puuratastega vankrid ei pääsegi üldse peale. Või tehakse "erand" vaid kat.1 B-grupile ehk 1961-1969 autodele, mis ikkagi on "sõidetavad". Meil hetkel-talvel mahuks sinna kategooriasse 15 autot, millest 2 ei ole õigete mootoritega. Nõukatehnikast mahub sinna sisse veel ka AZLK 412 aga siis peab see olema 408 kerel ehk see Elite de Lux-põhine ning 966 seebikarp.  968, GAZ24 ja Lada sinna ei mahu. 

Suvel aga on kat.1 täiesti elujõuline ja rahumeeli võib tagumise otsa ehk kat.4 "ära jätta". Samas, see on praegu FIA ja sport. Tähtsam vanatehnika üleilmne organ FIVA defineerib aga vanatehnikat nii:
Tsitaat:FIVA defines a historic vehicle as a: ... Mechanically propelled road vehicle, which is at least 30 years old, which is preserved and maintained in a historically correct condition, which is not used as means of daily transport and which is therefore a part of our technical and cultural heritage...

FIVA ei tee seejuures vahet ka erinevatel jõuvankritel, nagu ka Talve- ja suverallidel ei tehta. Ehk "tsiklist krassini" Big Grin

Seega praegu on see piir tootmisaastaga 1985 sest need on kohe kindlasti 30 aastat vanad, 1986 ei pruugi veel olla Big Grin Ehk ka kat.4'ja ei saa täies mahus "ellimineerida". Ja oluline on ju asja juures, et "ei ole tavaline igapäeva liiklusvahend". Meie suurim erisus on aga just need "Soviet Time"-autod, mida toodeti ju peaaegu 21.sajandini välja. Sissepurse, 5 käiku ja ümardatud välisplekk (Volga näiteks) ei muutnud neid siiski kaasaegseteks. Need ongi MEIE ehk NLiidust tulnute "part of our technical and cultural heritage"! Meil sattus isegi riigikorra muutus aastaarvuliselt "õigesse" aega Big Grin Omaette autod on kolm NLiidu FWD isendit ehk Sputnik koos derivaatidega, Aleko ja Tauria, mis on igal juhul kategooria 4 masinad aga aastaarv võib olla vägagi uus. Ei ole mitte midagi muutunud 20 aastaga: http://www.auto24.ee/used/2138720

Ja nii ongi palju poleemikat tekitanud Sirje, Sigar, Kutsikas ja Kolhvkaks alguse tootmisaastate mudelid absoluutselt austusväärne vanatehnika! Kui me siin vanatehnika"spordiga" TalveRALLI nime all 15 aastat tagasi alustasime, olid needsinased kõik "jumala uued igapäevaautod". 15 aastat on aga möödunud, mis on POOL auto vajalikust minimaalsest vanusest Wink Samas on Talveralli kontekstis Jõuvankrite KESKMINE vanus jäänud peaaegu samaks ehk ka "keskmine jõuvanker" on saanud 15 aastat vanemaks! Selle praeguse nimekirja keskmine vanus on 1979,18 ehk 36 aastat. Ainult kahel esimesel "mittesportlikul" sõidul oli see väiksem, sest autosid oli vähe ja keskmine võis olla 1974-75. Aga 13 "sportlikku" sõitu on keskmine kõikunud 1978-79 kõik need aastad! 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#20
Photo 
[Pilt: large_29426047_GMc8.jpg]
Kaks vanakest kõrvuti - üks aastast 66 teine aastast 73. Esimese võiks ka starti ajada, kuid kahtlen, kas korraldajad viitsivad nädala jagu punktides kohalejõudmist oodata  Big Grin
nüüd
-1996 Land Rover Discovery 1 2.5Tdi
-1973 Volvo 142 2.0 De Luxe


------
enne
-2001 Volvo V70 AWD 2.4T
-2004 Honda Civic 1.4 NA
-1996 Volvo 850R 2.0T
-1979 Datsun 620 1.5 NA
-1994 Volvo 480 turbo
-1992 Volvo 850 2.5 NA
-1987 Volvo 740 turbo
-1983 Mazda 626 kupee
-1973 Volvo 142 2.0 GrandLux
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne