Gaz 69 A
#1
Tekkis plaan ehitada üks võimalikult originaalne ja korralik Gaz 69 A. Selleks, et sellist masinat kokku saada, on vaja kõigepealt koguda võimalikult palju uusi juppe, et tööd ei takerduks millegi taha. Esimeseks mureks oli muidugi raam, mida sellele masinale raske leida. Lõpuks õnnestus leida täiesti uus raam. Kuna asi oli kaua seisnud, oli vaja ta läbi lasta liivapritsist. Soovides, et asi kestaks kauem, sai korraliku happekrundi ja täitekrundi. Järgmiseks olid vedrupakid, mis said ka otsitud uued. Nagu vene asjadega ikka (uutega), võib esineda teatud üllatusi. Vedrupakid said ükshaaval lahti võetud ja üle kontrollitud. See, mida avastasin, näete piltidelt. Selleks, et vedrud paika saada, läheb vaja kiigesid ja pukse, mis samuti õnnestus kõik uued leida. Algatuseks siis ka mõned pildid:

[Pilt: IMGP6071_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6075_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6077_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6082_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6088_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6089_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6090_800x600.JPG]

Tundmatu lisaauk uues vedrulehes.

[Pilt: IMGP6091_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6094_800x600.JPG]


Jätkub.
Vasta
#2
Kui raami värvisid,kas sa sellel mõtlesid,et ehk tasuks neid ka seespoolt õlitada? Ma pole väga suur villise asjatundja aga raamide lõhki mädanemine on neil lausa tüüpiline häda. Põhjuseid on peamiselt siis niiskuse,pori ja vee tõttu,roostetab auk sisse,või koorub lehtedena raam seespoolt väljapoole laiali. 

Paku,et see tundmatu lisaauk võib vabalt olla kellegi, praak töö ehk siis kogemata puuriti valesse kohta vale auk. 

Vasta
#3
Raam saab seestpoolt töödeldud kahurimäärdega,mida on juba varutud.Kuumutatult
vedelaks ja pika toru otsas pihustiga avadest sisse.Uus raam on seestpoolt haljas plekk
ja teistmoodi kaitsta pole võimalik.
Vasta
#4
Kas seda raami siis juba ära tsinkida ei tasuks lasta?Saaks kaitstud nii seest kui väljast.
Vasta
#5
(06-11-2015, 23:31 PM)Sidorov Kirjutas: Raam saab seestpoolt töödeldud kahurimäärdega,mida on juba varutud.Kuumutatult
vedelaks ja pika toru otsas pihustiga avadest sisse.Uus raam on seestpoolt haljas plekk
ja teistmoodi kaitsta pole võimalik.


Kusjuures on võimalik ka kruntida. Näiteks Devorist saab pritsi, millele võimalik otsa istutada voolik düüsiga, millel radiaalsed avad. Saab suvalise õõnsuse tuugalt krunti täistuisata.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#6
Kuna masin peab tulema võimalikult ajastukohane ja eriti sõitma ei hakka,siis
ei soovi ka millegagi üle pingutada(tsinkimine).
Vasta
#7
ma selle kivikaitse püssiga millel volla otsas epotan kõik karbid täis tavaliselt, ja siis alles õlid või muud poslamaslad. Ilma meiekliimas üsna varsti tööd vaja uuesti teha.


Vasta
#8
Raam sai värvitud ja uue vedrud alla. Järg jõudis sildade kätte. Esisild õnnestus leida täiesti uus. Sai vaid puhastatud ja uuesti värvitud. Tagasilda uut leida ei õnnestunud, vaid sai ise uutest juppidest kokku laotud. Igasugused pisidetailid nagu mootoripadjad, pidurisilinder, siduri hoovastik, vahekasti padjad, poldid-mutrid said ostetud kõik uued. Oli võimalik detaile hakata raami külge kruvima.

[Pilt: IMGP6132_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6134_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6133_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6080_800x600.JPG]

Uued nõukaaegsed kinnitusvahendid.
[Pilt: IMGP6081_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6083_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6086_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6087_800x600.JPG]

Uued amordid:

[Pilt: IMGP6095_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6098_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6102_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6103_800x600.JPG]

Uus esisild - kontrolliks trummel maha võetud.

[Pilt: IMGP6104_800x600.JPG]
Vasta
#9
Silm puhkab, mõnus vaadata põhjalikku ja korralikku tegemist Smile Tundub et Gaz-69 on Eestis kõige restaureerituim mudel, huvitav palju neid musta numbriga juba on?

Huvitav, ma eluaeg arvanud et kõik 69-d olid teleskoopamortidega ja 469 oli nii teleskoop kui hoobamortidega. 
Vasta
#10
Tänan Mart kiidusõnade eest! 69 ei ole tehasest kunagi teleskoopamortidega
välja tulnud,see ikka kohalike meistrite töö.
Vasta
#11
Kui originaalsust taga ajada, siis kas esisillal ei peaks mitte üks pidurisilinder olema kahe klotsi kohta?
Sai inimeseks kujunemise aastad sellise aparaadi läheduses veedetud mis oli uuena omandatud ja seal olid kindlasti ees ühe silindriga pidurid ja teine erisus on käändtelje sõrmede kattekaas, mis oli kahe poldiga nelja asemel.
Vasta
#12
Tähelepanek esisilla kohta on asjakohane,kuid1968 aastast alates paigaldati 69-tele
uut tüüpi esisilda.Konkreetse masina sünniaastaks on 1970.
Vasta
#13
Põhjus,miks nad teleskoop amortidele ringi ratsiti oli ilmselt ka nende kergem saadavus(võrreldes siis hoob amortisaatoriga). Võib olla ka mugavus? Teleskoop amordile ringi tegemine pole ainult kohaliku lukkseppa vaid ka kapitaalremondi teema. 

Vasta
#14
Neid hoob-amorte kutsuti rahvakeeli-lambajalgadeks. Ja sellel oli ka tõepõhi all. Ehk siis oli nendest amortidest samapalju abi,kui lambal jalgadest ..... Big Grin  Mingi ime siis polnud,kui kap. remondi ajal teleskoobid alla torgati.
Aga teemaalgatajale nõuanne,et võta hoogu maha,muidu saab liiga kiiresti valmis. Wink Aga tegelikult,pane edasi!

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#15
ma ei kruviks asju päris kuivalt kokku. Määriks keermeid tõrvaga (pidurinipleid veel eriti), liikuvatele osadele (klotsikinnitused) annaks ketimääret või mingit pealemääritavat paksemat määret. Koonerdaks määrimisel ainult kummidetailide ümbruses.

muidu aga kena põhjalik ettevõtmine - kena on näha, et ka alusvankri pisidetailid saavad mitu värvikihti. Piltidelt ei saa aru, kas Sul ikka happekrundi ja kattevärvi vahel täitekrunt on. Vast ikka on - seda kasuta kindlasti musta: mul on ühe masina tagumised korrastatud õõtshoovad ühe talvega heledate täppidega kattunud. Kohe näha, et kasutasin halli täitekrunti Smile
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#16
See pilt peaks siia teemasse hästi sobima Wink


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17
Vahepeal hulk aega mööda läinud ja kõvasti vett merre voolanud. Sai uusi juppe otsitud. Peale lähevad uus vabrikumootor, käigukast, vahekast, kardaanid, tuletoru, summuti ja muud pisemad asjad. Igaks juhuks sai uutele asjadele sisse ka vaadatud. Mootorile ei teinud muud, kui said klapid üle vaadatud. Mingeid suuri vigasid kusagil ei täheldanud. Kõik asjad said uuesti üle värvitud ja käiguosa on enam-vähem koos. Pisividinad, mida uusi ei õnnestunud hankida, said puhastatud ja käisid Võru galvaanikas. Kokku sai siis selline alusvanker:

[Pilt: IMGP6096_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6097_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6099_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6105_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6107_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6450_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6455_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6492_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP6494_800x565.JPG]

[Pilt: IMGP6489_800x540.JPG]
Vasta
#18
Vinge vend oled!
Praegu leida Pobeda tehasemootor? Aru ei saa. Ma leidsin 15 aastat tagasi 24 uue mootori, mis praegu sarnase ideega koostatud RAF-i peal ja pärast tehingu tegemist käisin kaks nädalat suu ulatus kõrvade taha Big GrinBig Grin
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19
  Soovitaks vahe ja käigukastil kõik simmerlingid ära vahetada,need on kõvad kui koera maiused ja ei täida oma ülesannet.
 Astusin selle reha otsa  Cool
Vasta
#20
Jah,kõik tihendid said üle vaadatud ja mis vaja,need ka vahetatud.Samuti vahekasti kaane tihend.Sissevaatamine
uutesse asjadesse tasus ära,sest piduri peasilindri mansett oli sisse kortsu surutud.Sai uus.Ja et tarbijal tulevikus igav ei
hakkaks,oli silindrisse lisatud ka näpuotsaga metallilaaste.
Valmis sai pandud ka 5 uut rehvi(ja-248) koos lohvidega,samuti 4 uut velge.Ühte uut velge pole suutnud leida,see tuleb
valida kasutatute hulgast.Uue radiaatori leidsin oma varudest,see sai kontrollitud ja üle ka värvitud.Uued voolikuklambrid
käisid Võru Galvaanikas ja said uue katte- olid uuena saades ilma katteta toorikud.
Aga aitab nuppude näppimisest,nüüd tööle...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne