Abimootoriga jalgratas V-901 (ХВЗ B-901)
#1

Lõpuks paistis päike ka minu papiga kinnilöödud akendesse ja minikollektsiooni lisandus Harkovi tehases valmistatud abimootoriga jalgratas V-901.Tegu on siinmail üpris vähelevinud abimootoriga jalgrattaga mida toodeti ühtede andmete põhjal aastatel 1958-1961, teistel andmetel 1956-1963. Konkreetse ratta täpne tootmisaasta veel selgunud ei ole kuna värvi alt numbreid ei paista.

   
   
   

Mootoriks on seda marki jalgratastel tavaliselt D-4, minu omal aga D4K mis valmistatud Kovrovi tehases (toodeti aastail 1960-1966). On see algupärane või mitte, selle üle juurdlus veel käib. Mootor, summuti ja kütusepaak on samast komplektist:

   
   
   
   

Olen täheldanud, et sellele mudelile on paigaldatud ka käsipidurit mis paigaldatud tagarattale, aga see ei olnud kõikidel ratastel nii. Kõnealuse ratta raamil puuduvad trossiaasad ja pakiraami kinnitusosa sadulatoru külge on madalam kui lisapiduriga variantidel.
   

Käsipiduriga variant:
   
   
   

Seega on ratta taastamine ühe pügala võrra lihtsam. Leida tuleb parempoolne esiamort, piltidel vasakpoolne:

   
   

Säilinud on süütepoolne ketikaitse, aga teise puhul on õhus suuri küsimärke. Õige ketikaitse ülemisel pildil, minu jaod alumisel. Must ketikaitse oleks justkui õige, aga kinnitus on naisteka raamile:

   
   

Nuputamist ühesõnaga jagub. Vastust otsib ka küsimus kas kõik B-901 nime kandvad jalgrattad olid värvitud/triibutatud pöidadega või olid osad neist ka kroomitud. AM foorumis on ka Valdol samasugusest rattast teema tehtud: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25439 aga kuna see on vaid kiiruga korrastatud, siis leiab sealt valesid ja puuduolevaid detaile, seega šnitti võtta ei saa.
Nagu eelpool mainitud, on lõppeesmärk selle ratta taastamine algupäraseks ehk siis uus värv, kroom, algupärased detailid jne. Igasugunu nõu on teretulnud ning arengutest annan ka siin märku, et pikkadel sügis-talveõhtutel huvitatuile lugemist pakkuda.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#2

Igaks juhuks panen lingi, mis viib mässajate maale. Piltide järgi tundub, et oled seda lehte vist näinud. Mootor D-4k on Kovrovi tehase töö, tundub, et kasutati nii ühtesid, kui teisi. Piltidel on näha ka raaminumbri asukoht.

Edu.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#3

Kadestan täiega Big Grin

Puksiir, veo- ja tõsteteenus Tartumaal ja üle Eesti!
https://puksiirkraana.ee/ +372 5573117
Vasta
#4

(16-11-2015, 00:32 AM)metsakohin Kirjutas:  Igaks juhuks panen lingi, mis viib mässajate maale. Piltide järgi tundub, et oled seda lehte vist näinud. Mootor D-4k on Kovrovi tehase töö, tundub, et kasutati nii ühtesid, kui teisi. Piltidel on näha ka raaminumbri asukoht.

Edu.

Jah, olen selle lehe läbi tuuseldanud ja olulisematest sõlmedest pilte salvestanud. Küll on aga valdkonna arendamise mõttes see link siin hea. Ühelgi teisel V-901 rattal pole ma D4K mootorit näinud aga see ei tähenda, et asi erilisem ja ägedam tunduks. Tõenäoliselt vahetan mootori välja ja asemele tuleb tavaline D4 kuna sellel ka summuti nägusam - rohkem ilusat kroomi! D4K komplekt jääb riiulisse mootorite ridu rikastama.


Tänan!

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#5

(16-11-2015, 08:54 AM)b-902 Kirjutas:  Kadestan täiega Big Grin

Ka mina oleks kadestanud kui teemaalgatajaks oleks ükskõik kes teine peale minu olnud Smile
Pärast seda kui naaberriigis sai 2 samanimelist ratast maha magatud, on tunne veel eriti hea.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#6

Nö. naisteka kinnitusega ketikaitsme sobivus B-902-le? On sul võimalust võrrelda? Piltidelt on mõlemi mudeli ketikaitsmed suhteliselt sarnased.
Vasta
#7

(16-11-2015, 18:58 PM)urmet48 Kirjutas:  Nö. naisteka kinnitusega ketikaitsme sobivus B-902-le? On sul võimalust võrrelda? Piltidelt on mõlemi mudeli ketikaitsmed suhteliselt sarnased.

Ülemine ketikaitse paistab "profiililt" peaaegu õige, kuigi kolmest triibust kõige ülemisem peaks paremale pikemalt ulatuma ja ketikaitsme alumine serv on vale profiiliga. Ka kinnitused ei sobi, see on mõeldud naistekale. Valge ketikaitsme kinnitused sobiks, aga asja kuju on mööda. Teeks salaja ratsi nii, et kellelegi sellest ei räägiks? Wink

   
   
   
   

Märkasin nüüd, et küsisid sobivust 902-le. Kuigi see ja 902 ketikaitse on täiesti erinev, võin füüsilist sobivust ikkagi proovida. Õnneks on B-902-ga paremini läinud, olen suutnud täiskomplektseid pille omale 3 tk kokku ahnitseda.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#8

Raaminumbri ja tootmisaasta on kellegi karvane käsi raamilt minema pühkinud, neid ei õnnestugi tuvastada. Aga detailide järgi hinnates võiks tootmisaasta olla 1958 või 1959, ehk siis V-901 esimene modifikatsioon. Mis eristab esimest malli teisest?
Lisapiduri puudumine
Värvitud pöiad (uuemal kroomitud)
Ketirattapoolse ketikaitsme puudumine
Tagumisel porilaual oleva helkuri kuju

Seega peaks justkui sellel rattal all olema värvitud pöiad. Kui leian rummudelt õiged markeeringud, pean võimalikuks kroomitud velgedega jätkamist.
Kuigi mulle tundub sümpaatsemana D4 kroomitud sumpsipaun, kaalusin kogu mootori- ja paagisüsteemi ümbervahetamist D4 muldvalu vastu, aga õigem oleks vast ikka peale jätta olemasolev D4K.

Sobilikke ketikaitsmeid oleks kogunenud justkui juba kaks, aga osade andmete kohaselt ei olnud esimesel tüübil üldse parempoolset ketikaitset. Vast ikka panen külge, ära saab ju alati võtta.

Ühesõnaga on asi otsustatud ja ratas saab uue kuue, täielikust õndsusest paistab hetkel puudu olevat esihargi parempoolne amort. Olen selle soetamisest vägagi huvitatud!

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#9

kõige  pädevamad  allikad  peaksid  olema  sm Olezik  ja sm Dzintars  ,  kes  figureerivad  foorumites  mopedist.ru  ja  dyr4ik.su. dõrtsik , k us on  põhjalik  teema ,  kust  nagu  järeldub  ,et  lisaka kahele  põlvele  hvz v-901-le   on  olemas  ka   Lvz  v-901 . olemasolev  pildimaterjal  näitab  tõepoolest  esimese  põlve  901-te  värvitud  triibutatud  veljega . pill  ise  Kuldigas   , Dzintarsi  eramuuseumis .
  linki  kahjuks  tekitada  ei  oska  , jään  lootma  huviliste  nutikusele  .
Vasta
#10

(22-02-2016, 19:12 PM)iceman Kirjutas:  kõige  pädevamad  allikad  peaksid  olema  sm Olezik  ja sm Dzintars  ,  kes  figureerivad  foorumites  mopedist.ru  ja  dyr4ik.su. dõrtsik , k us on  põhjalik  teema ,  kust  nagu  järeldub  ,et  lisaka kahele  põlvele  hvz v-901-le   on  olemas  ka   Lvz  v-901 . olemasolev  pildimaterjal  näitab  tõepoolest  esimese  põlve  901-te  värvitud  triibutatud  veljega . pill  ise  Kuldigas   , Dzintarsi  eramuuseumis .
  linki  kahjuks  tekitada  ei  oska  , jään  lootma  huviliste  nutikusele  .
Mõlemad täitsa tuttavad nimed ning Dzintarsiga olen meilitsi põgusalt ka suhelnud. Tema V-901 jagu pidavat praktiliselt kasutamata olema, novat kus jopanud! Ilmselt see ongi kõige parem näidis mida aluseks võtta.
Tagumiselt rummult ma ühtki tähistust ei täheldanud, esimesel siiski HVZ olemas. Ei tahaks uskuda, et algselt sellel triibutatud pöiad olnud ja rattad hiljem ära vahetatud ning juhuslikult jälle HVZ alla sattunud on. Proovin end ära petta ja sisendada, et originaalis oligi kroom, tegu mingi üleminekuvariandiga Smile Ja nüüd hakkan vändamüsteeriumit lahendama..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#11

see valge ketikaitse peaks olema kokkupandava ratta (aist vms.) ketikaitse
leidsin pildi ka: https://osta-ee.postimees.ee/en/kokkupan...34237.html
Vasta
#12

Suur tänu kaasfoorumlasele kelle abil on mul nüüd kõrvuti kaks erineva malli V-901 säärevõrri!
Värskemal eksemplaril on valed esihark, tagumine porilaud, sadul. Mootor on D5, summuti D4 oma. Sadulamuhvil aastaarv 61.
Olen endiselt esiamortide otsinguil, pildid välja toodud paar postitust tagasi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                       

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#13

(05-06-2017, 19:53 PM)Rimsi Kirjutas:  Suur tänu kaasfoorumlasele kelle abil on mul nüüd kõrvuti kaks erineva malli V-901 säärevõrri!
Värskemal eksemplaril on valed esihark, tagumine porilaud, sadul. Mootor on D5, summuti D4 oma. Sadulamuhvil aastaarv 61.
Olen endiselt esiamortide otsinguil, pildid välja toodud paar postitust tagasi.

Millele kuulub see vedrudega esihark.Mul on sarnane asi kuuris olemas.See osa mis läheb läbi raami toru,ei ole parimas korras.Kaks sellist pikemat summutit on ka.
Vasta
#14

(05-06-2017, 21:57 PM)hyva Kirjutas:  
(05-06-2017, 19:53 PM)Rimsi Kirjutas:  Suur tänu kaasfoorumlasele kelle abil on mul nüüd kõrvuti kaks erineva malli V-901 säärevõrri!
Värskemal eksemplaril on valed esihark, tagumine porilaud, sadul. Mootor on D5, summuti D4 oma. Sadulamuhvil aastaarv 61.
Olen endiselt esiamortide otsinguil, pildid välja toodud paar postitust tagasi.

Millele kuulub see vedrudega esihark.Mul on sarnane asi kuuris olemas.See osa mis läheb läbi raami toru,ei ole parimas korras.Kaks sellist pikemat summutit on ka.

Gauja eellase, abimootoriga jalgratta Riga-18 esikahvel. Müüdi ka lihtsalt tavalise jalgratta jalgratta lisaseadmena.  Gaujadel oli sama kahvel, aga veidi lühem - 28-tollise ratta asemel 26-tollise jaoks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

(06-06-2017, 10:15 AM)valdo Kirjutas:  
(05-06-2017, 21:57 PM)hyva Kirjutas:  
(05-06-2017, 19:53 PM)Rimsi Kirjutas:  Suur tänu kaasfoorumlasele kelle abil on mul nüüd kõrvuti kaks erineva malli V-901 säärevõrri!
Värskemal eksemplaril on valed esihark, tagumine porilaud, sadul. Mootor on D5, summuti D4 oma. Sadulamuhvil aastaarv 61.
Olen endiselt esiamortide otsinguil, pildid välja toodud paar postitust tagasi.

Millele kuulub see vedrudega esihark.Mul on sarnane asi kuuris olemas.See osa mis läheb läbi raami toru,ei ole parimas korras.Kaks sellist pikemat summutit on ka.

Gauja eellase, abimootoriga jalgratta Riga-18 esikahvel. Müüdi ka lihtsalt tavalise jalgratta jalgratta lisaseadmena.  Gaujadel oli sama kahvel, aga veidi lühem - 28-tollise ratta asemel 26-tollise jaoks.

Jah, aga kui olla veelgi täpsem, siis antud võrril ongi juba "veidi lühem" kahvel, st on Gauja ehk Riga 2 esihark. Seda peaks näitama ka esiporilaua kinnitus. Jalgratta vedrukahvlit võib vaadata 
http://galerii.tsiklitall.ee/displayimag...fullsize=1
Vasta
#16

(06-06-2017, 10:15 AM)valdo Kirjutas:  
(05-06-2017, 21:57 PM)hyva Kirjutas:  
(05-06-2017, 19:53 PM)Rimsi Kirjutas:  Suur tänu kaasfoorumlasele kelle abil on mul nüüd kõrvuti kaks erineva malli V-901 säärevõrri!
Värskemal eksemplaril on valed esihark, tagumine porilaud, sadul. Mootor on D5, summuti D4 oma. Sadulamuhvil aastaarv 61.
Olen endiselt esiamortide otsinguil, pildid välja toodud paar postitust tagasi.

Millele kuulub see vedrudega esihark.Mul on sarnane asi kuuris olemas.See osa mis läheb läbi raami toru,ei ole parimas korras.Kaks sellist pikemat summutit on ka.

Gauja eellase, abimootoriga jalgratta Riga-18 esikahvel. Müüdi ka lihtsalt tavalise jalgratta jalgratta lisaseadmena.  Gaujadel oli sama kahvel, aga veidi lühem - 28-tollise ratta asemel 26-tollise jaoks.
Mul on siis see lühem variant,sest porilaua kinnitused on sarnased.
Vasta
#17

seda et  , R2-l peaks see toru , mis kahvlit raamiga ühendab(nn steerer) olema  mõne toll jagu pikem , kui tavameestekal.  sarnaselt riga meestekas versus riga naistekas  ,  ehksiis  gauja raam sarnane riga naistekale samast ajajärgust , v-901 jällegi riga ja ka teiste  meestekatega ühes möödus , antud segmendis .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne