Varjualuse katus millest teha?
#1

Autovarjualusele on vaja korralikum katus peale teha.Sarika pikkus mingi 5m ja varjualuse laius umbes sama.Mõtlesin,et äärtesse eterniit ja keskele polükarbonaat,aga kui paks?ja kas on hea mõte?Keskele lastik kuna laseb valgust läbi.Kumba eterniiti eelistada kas 1750 pikka või 1250 pikk?Ehitan endale ja lisaks autole äärtes hea ka muud kola hoida.
Vasta
#2

 Aga vali omale miski materjali variandid välja ja vaatja tootja soovitusi.
Millisele paksusele millise tihedusega roovitus ja missuguse kalde korral see jutt kehtib.
Talupoja loogika ütleb, et mida väiksem kalle ja harvem roovitus, seda paksem materjal või nö järsem profiil.
Ja vastupidi.
Et polükarbonaat ja eterniit vaheldumisi? Aga miks mitte? Kui laine ka veel sama on.
Paigalduse mõttes mina eelistaks suuremat tükki, kui jõud vähegi üle käib. Seda siis suure ja/või sirge katuse korral.
Keerulisemate, paljude viilude/neeludega katuse korral võib väiksemate tükkidega olla mugavam asjatada.
Aga see on ainult minu arvamus.
Vasta
#3

Kalle olematu,roovitus enne tihedam kui vähe.110 kilo peab peal suutma käia,nt talvel lund eemaldada.Mõte oli kahekihiline polükarbonaad 6-8mm.
Vasta
#4

 110 kilo on vist plastile päris karm nõue, eriti kui arvestada, et enamus neist läheb külmaga rabeamaks.
Paksem eterniit vast saab kaaluga hakkama, paned roovitust nats tihedamalt.
Aga pane see valgustläbilastev osa teise tasapinda, mõnikümmend senti kõrgemaks. Nagu katuseaken. Siis ei astu kogemata ka peale. Või kui lai see läbipaistev osa on? Meetrit 2-3? Või?
Vasta
#5

2,1m on plaadi laius ja samas võib pooleks lõigata ja kahte kohta panna.
Vasta
#6

 Aga ma sellele siiski külmaga peale ei astuks.
Vasta
#7

6mm kihtplastile jalgupidi otsa ja veel külmaga? Krt, mina oma 75-80 kiloga ei tahaks isegi 10mm kihtplasti otsas väga "ümber talduda". Üks point veel - väiksemgi lumekirme saapatalla ja plasti vahel = selililendamine. Ning nagu anekdoodis - siis võib alla kukkumast päästa ainult suur ime. Järgmisel päeval "ime" valutab ja takistab käimist.  Big Grin
Soovitus teha katuseakna taoline moodustis on täitsa OK. Suuremat akent saab puhastada pika varrega roobiga, kui katus kõrval käia kannatab.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#8

Erinevad tasapinnad vähese kaldega katusel kokku panna? Ma pigem loobuksin sellest aknast. Nagunii hakkab sisse tulema, kui mitte enne, siis sulalumega kindlasti. Või maksad hermetiseerimisest ogaraks ja mõne aasta pärast ikkagi...
Ma tegin isegi korstna ümber olevale plekile tõusu suunas lisaviilu, kuidas seda viie või kümne kraadi ja meetrites gabariitidega korrata ei kujuta ette.
Korstnapleki pilte võin vajadusel otsida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

On olemas selline plaat, millega jääb ära igasugune huiamine hermeetikute ja plekkidega, sobib kokku eterniidiga. Võlusõnaks googlet kasutades on valgusplaat
http://www.otse24.ee/est/products/Katusekatted/_Asbestivabad_tsementkiud-laineplaadid/?productID=1892&img=1636
Vasta
#10

Mul aias varjualune sellisest suitsukarva plaadist ja pärast jaanipäevaaegset rahehoogu olid augud sees. Ma arvan, et need ei olnud varesed. Kasvuhoone makroloon jäi terveks. Kindlasti peab jälgima, et valepidi ei pane!
Vasta
#11

Olematu kalle.
No seda ma heaks mõtteks ei kiida. Välja arvatud ühel juhul, seda ilma jätkudeta materjali puhul. Metallkatus. Iga katuse alla kindlasti see riidematerjal, mis ei lase kondensaati autole tilkuda. Olen kohanud garaaži kus metalli alt tilkus hommikuse päikesega autole. Kui mingitest plaatidest katus, siis ikka paneks viilkatuse nii 30 kraadiga vähemasti.
Ma pole ehitusmees ka, et tarka nõu anda aga hakkas silma see olematu kalle.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

Kunagi silma jäänud et erinevate kallete puhul erinev materjal. Äkki alustaks sedapidi materjali valikut. Äkki polegi olemasoleva kalde puhul eterniit või analoogid õige valik.
Vasta
#13

kas ehitise "projekt näeb ette just kandilise katuse pindalaga ruumi?
Kui võimalik siis võiks teha vaba käega eskiis plaani olemasolevatest kinnisobjektidest.  samas kui tegu avamaaaga pakuks välja   kaared ja ruumi palju.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#14

päris hea oleks vist kasutada kasvuhoonetel kasutatavat plastpaneeli, http://www.plastkatus.ee/plastpaneelid/ midagi analoogset, on küll kallimad kindlasti aga ka vastupidavamad usutavasti.
Vasta
#15

see valgusplaat mille välja pakkusin on ka armeeritud polükarbonaat, peaks olema tugevam kui need õrnad plastikud millel puudub armatuur. See on hägusama läbipaistvusega kuid suurema kandevõimega ja löögitaluvusega ning soodsama hinnaga kui kasvuhoone plastik. Eterniidi puhul on lubatud katuse kalle alates 15 kradist, mingite profiilide puhul isegi 10 kraadi, kuid sellise kalde puhul soovitatakse silikooniga või tihendusmassiga liitekohad tihendada, et tuulega läbi ei pressiks.
Vasta
#16

Paar mõtet.

Plekk oleks soodsaim ning lumega vähim muret.

Vana eterniiti oma õuele enam ei pane. Uus on hinnaline...

Kui varjualune ei ole just plaanitud sajaks aastaks, siis variant on ka bituumenplaat. Sellele on vastav valgusplaat ka olemas. Ühest katuse keskele täitsa piisab, saab valgust küll.

5x5 katusele ei pea ronima lume kättesaamiseks, kui saab kummastki servast ligi.

Mul on tehtud kaks varjualust kaldega 1:10. Katusel suur eterniit, plaadi ülekate 10 cm ja üks lainehari. Ei ole veel märganud, et oleks märkimisväärselt sisse pressinud vett. Ühel selja taga kuus ja teisel neli aastat. Sama vurfi küün seisab kolmandat aastakümmet on olnud kaks juhust, kus korraliku paduvihma ajal on sisse tilkuma hakanud.

Autovarjualuse mõte on hea. Juba pelk katus ja kaks külge tuulevarju teevad nii auto talvise kasutamise lõbusamaks kui aeglustavad märkimisväärselt korrolooma arengut.

Väike OT ka.
5x5 meetrit on ühe auto varjualune. Või kahe, kui seinu pole ja auto uksed saavad avaneda "väljapoole". 6 m laiust võimaldab ära parkida kaks autot nii, et juhiuksed avanevad keskele. 7,5 oleks piisav, et mõlema auto mõlema külje uksed saaks avada ilma neid seintesse klohmimata. Ise veel ju poed pilust, aga lapsed-vanurid ei kipu eriti vaatama.

Meil on 6x6 kahe auto jaoks. Kuna mina tagurdan sisse üsna seina äärde, võib kaasa enda oma sisse sõita  suvaliselt ja uksed mahuvad avanema. Kui mina enda auto keskele panen, ulatuvad uksed kokku. Autod S210 aastast 2000 ja Opel Astra aastast 2013.
Vasta
#17

Kas teil jooniseid või pildimaterjali ka on varjualustest? 


Vasta
#18

5x5 m tahab vist mingit luba või kooskõlastust.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

(18-12-2015, 22:06 PM)Marko Kirjutas:  Korstnapleki pilte võin vajadusel otsida.

Vaataks neid plekipilte hea meelega, endal just mure, et korstna vahelt pressib sisse, korsten eterniidistkautusest läbi, tihendatud bituumenteibiga, aga ei ole ikka hea, peaks pleki panema.
Vasta
#20

Pole küll päris õige, aga vast saab näidiseks võtta.
Käepäraste vahenditega kohapeal tehtud korstna krae laastukatusel.
https://www.upload.ee/image/5414018/Korstna_krae.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne