JUMZ EO-2621 ELLUÄRATAMINE
#1

Sai sel suvel omale üks Jumz ekskavaator soetatud. Tegu on 79 a masinaga mis eelnevalt oli pikalt Tallinna vee omanduses. Ilmselgelt peale masinapargi uuendamist, või mahakandmist, leidis aparaat uue kodu  ühe antud asutuse juhtorgani kodus. Traktorit hoiti seal nagu nõuka ajal "pühapäeva sõidukit", mis seisis garaažis ja pukkidel. Algul oligi suurem tegu, et masin garaažist välja saada kuna ei olnud võimalik käivitada. Õnneks leidus profesionaalne vedukimees kes ta vintsiga välja sikutas ja treilale peale tõmbas.
       



Teadaolevateks vigadeks oli vigane küttepump ja külmakorgid mis välja on vupsanud. Rahutu hing nagu ma olen siis proovisin sellegipoolest teda käivitada, aga see ei andnud just positiivset tulemust. Kuna kütusepump ei anna kõikidesse pihustitesse survet siis ilma veeta ma teda käima ei saanud. Panin riiulist suvalise pumba peale ja külmakorgid liimisin spets liimiga tagasi, et saaks vee sisse valada. AGA OH HÄDA , valasin vett sisse ja juba läks kolmas ämber kuid radikast ei paistnud veel midagi. Mõtlesin veel valada kui kuulsin imelikku mulksumist mis mind sundis õlivarrast välja tõmbama ja veenduma vee olemasolust karteris. Big Grin Proovida ma rohkem ei saanudki, lasin karterist õli koos veega välja ja projekt jäi ootama vabamat aega.
Täna siis üle pika aja sain aega ning vedasin masina töökotta.
               

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#2

Mul hoopis sellinne küsimus, et mitme pumba versioon see on? Mootori küljes on üks esimese jagaja jaoks kindlasti. Nüüd aga palju neid käigukasti küljes oleva reduktori küljes on? Asi selles, et mul on kaks 1980 aasta oma ning ühel on kolm teisel kaks. Ma nüüd püüan tuletada kub neist vanem mudel on.

Edu igal juhul. Varsti võib tõesti oma JUMZ-i klubi siin foorumis teha. No või vähemalt alateema Wink
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#3

Mehed teeme ühe asja kohe selgeks! Külmakork?????? mis asjad need on... Need korgid,mis me leiame plokkide külgedelt on valujääkide eemaldamiseks....Kui see oleks külmakork siis oleks ju plokk elus olnud! on olnud jah juhuseid kus see on nii öelda jätnud sellise mulje,et näe külm tuli ootamatult ja see kork päästis veesärgi.. aga no väheusutav. Aga see selleks. edu projektiga!
Vasta
#4

(23-12-2015, 01:15 AM)sepik Kirjutas:  Mehed teeme ühe asja kohe selgeks! Külmakork?????? mis asjad need on... Need korgid,mis me leiame plokkide külgedelt on valujääkide eemaldamiseks....Kui see oleks külmakork siis oleks ju plokk elus olnud! on olnud jah juhuseid kus see on nii öelda jätnud sellise mulje,et näe külm tuli ootamatult ja see kork päästis veesärgi.. aga no väheusutav. Aga see selleks. edu projektiga!

Jumzi mootoril on täitsa olemas mootori peal klapikambrikaane all umbes eurosuurused vaselaadsest materjalist korgid, mis mootori vee külmedes välja surutakse ja mistõttu hiljem vesi karterisse saab.
Nii vähemasti oli minu jumzil.
Koputasin nad tagasi sisse ja oligi korras- välja arvatud pragu ploki külje peal, kust aga tuleb nii vähe vett, et isegi ei viitsi liimima hakata.
Vasta
#5

(23-12-2015, 02:15 AM)jancs Kirjutas:  
(23-12-2015, 01:15 AM)sepik Kirjutas:  Mehed teeme ühe asja kohe selgeks! Külmakork?????? mis asjad need on... Need korgid,mis me leiame plokkide külgedelt on valujääkide eemaldamiseks....Kui see oleks külmakork siis oleks ju plokk elus olnud! on olnud jah juhuseid kus see on nii öelda jätnud sellise mulje,et näe külm tuli ootamatult ja see kork päästis veesärgi.. aga no väheusutav. Aga see selleks. edu projektiga!

Jumzi mootoril on täitsa olemas mootori peal klapikambrikaane all umbes eurosuurused vaselaadsest materjalist korgid, mis mootori vee külmedes välja surutakse ja mistõttu hiljem vesi karterisse saab.
Nii vähemasti oli minu jumzil.
Koputasin nad tagasi sisse ja oligi korras- välja arvatud pragu ploki külje peal, kust aga tuleb nii vähe vett, et isegi ei viitsi liimima hakata.

Täpselt nii on gi nagu kodanik janics ütleb! 

Muide, minu JUMZi tõi sama treilamees kohale (kui ma õigesti pildilt näen). Treiler oli kindlasti sama. Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Plokikaane sisse neid korke tagasi surudes pole liimi vaja, piisab kui haamriga koputada korgi seljale et algkuju taastada ning siis paraja poldi või toruga toksid sisse tagasi...

Raskematel juhtudel olen treinud parajad seibib 4-5mm plekist, löönud need kergelt koonusesse ja siis pessa sisse.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

  Ma ei ole tähenärija, räägin ise ka pooltelg, jagaja jne.
Aga kui päris täpne olla siis kui oleks tehnoloogiliselt võimalik mahulisi detaile valada ilma õõnsusi tekitavaid vormikärne kasutades, saaks keegi väga rikkaks.
Need on kohad, kus toetuvad vormi kärnid, hiljem saab sealt kaudu kätte ka purustatud kärni valuvormi liiva või mida iganes. Lõpuks avad ( mitte augud ) töödeltakse, et oleks võimalik sulgeda hermeetiliselt.
Vasta
#8

(23-12-2015, 00:57 AM)Veiko Varik Kirjutas:  Mul hoopis sellinne küsimus, et mitme pumba versioon see on? Mootori küljes on üks esimese jagaja jaoks kindlasti. Nüüd aga palju neid käigukasti küljes oleva reduktori küljes on? Asi selles, et mul on kaks 1980 aasta oma ning ühel on kolm teisel kaks. Ma nüüd püüan tuletada kub neist vanem mudel on.

Edu igal juhul. Varsti võib tõesti oma JUMZ-i klubi siin foorumis teha. No või vähemalt alateema Wink
Veiko

Mootori küljes on üks 32 pump ja küljepeal on samuti vaid üks suurem pump, ilmselt 100 ne. Mõlemad pumbad saavad õli suurest paagist. Näpuga järge ajades läheb mootori küljes olevast pumbast õli kõigepealt tagumisse jagajasse ja tagumisest jagajast tuleb eraldi survetoru esimesse jagajasse. See õlipaak mis on esimese jagaja all pole sel isendil üldse kasutuses. Ega ma päris täpselt tea mis aasta traktoriga tegu, sest kabiinil on 79 a ja mootoril 81 aasta peale löödud.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#9

Olgu nende sissefreesitud aukude nimeks mis tahes kuid antud momendil nimetagem neid siiski külmakorkideks, sest mis muu loodusjõud suudab nad oma pesast välja pressida? Vb tõesti need korgid mis mina esimesel päeval sisse surusin olid muudel eesmärkidel plokikaande paigutatud. Täna võtsin klapikambrikaane maha ja veendusin selles, et üks auk keset plokikaant oli veel kaanevaba ja sealt see vesi karterisse voolasgi. Tegin selle avause puhtaks ja koputasin kaane oma kohale tagasi.
       





Ega muud ei olnudki jätkamiseks teha kui mahalammutatud osad tagasi panna ja kaas peale. Vett sisse valades oli algul kõik ilus, kuid kui veetase jõudis veepumbani, hakkas vett vaikselt tilkuma. Lisasin vett kuni radika täitumiseni ja nüüd voolas veepumbast juba päris korralikult. Lisa tuli ka pehkinud lõdvikutest ja termostaadi tihendi vahelt. Kuna tundus, et täna pole mitte see päev kus saaks proovida masinat käivitada vähendasin mootoris veetaset ja keerasin ka pihustid maha, et nende seisukorda uurida. Üks pihusti oli nii kinni kiilunud, et tuli tükimat aega haamriga peale koputada ja heebliga kangutada enne kui kätte sain. Jumzi omanikud peaksid teadma, et otsad käivad 4 avaga, kuid eelnev omanik ei olnud nii nutikas ja seepärast varjeerusid seal nii kolme, nelja kui viie avaga otsad ja loomulikult kõik eri survega.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#10

Käisin töökojas ja avastasin, et keegi on pihustite mutrid pihta pannud. Peale suuremat otsimist, ja meenutamist kuhu võisin nad panna, leidsin nad siiski radikast üles. Sinna oli vahepeal ka puulehti ja herneid veetud Big Grin  , järgmine kord jätan neile tegelastele remondiraamatu vb siis on hommikuks masin korras  Big Grin 

   
Mul on mõningased küsimused tekkinud.
1. Kas mõnel Jumz eo omanikul ei ole tulnud mõttesse suurema hüdropaagi asukohta vahetada?
Mulle isiklikult tundub, et paak võiks olla pisutki kõrgemalt, sest praegusel juhul on pumba sissevõtmis ava kolmveerand paagi peal.
   
2.On siin keegi kellel on samuti väikese kabiiniga ekskavaator ja oskab head nõu anda, kuidas iste seadistada?
Sõiduasendis on ruumi kõigeks ja kõrgus samuti ok, aga kui iste ringi keerata siis pole esiteks jalgu kuhugile panna ja kabiin muutuks justkui madalamaks. Ise ma väikest kabiini tahtsin, kuid nüüd tekib isu suurema järele Big Grin 
3.Kuna mul starterist käivituvat jumzi pole olnud siis küsiks:" Kas vastab tõele, et käivitusmootori ja starteri variandil on hammasvööd samad, kuid hammasvöö paigutus on erinev?"

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#11

Kui pump korras ja õli sees, siis on tal täiesti ükskõik kus asub sissevõtu ava paag suhtes. Mul veokal kõrguse suhe pool paaki, paagi maht suht täpne silindri mahuga ja töötab laitmatult.
Vasta
#12

Lihtsalt infoks. 
Vaatasin, et PM kaubamajas on starteri versiooni hooratas ja siduri koda täitsa mõistliku hinna eest juba saadaval. Seega kui mootori remont plaanis siis võiks juba õiged asjad külge panna ja jääks igasugune vahe tükitamine ära.
Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#13

(27-12-2015, 11:50 AM)Veiko Varik Kirjutas:  Lihtsalt infoks. 
Vaatasin, et PM kaubamajas on starteri versiooni hooratas ja siduri koda täitsa mõistliku hinna eest juba saadaval. Seega kui mootori remont plaanis siis võiks juba õiged asjad külge panna ja jääks igasugune vahe tükitamine ära.
Edu
Veiko

Jõudsid mu plaanine jälile ! Smile Olen ammu uurinud erinevtest firmadest neid osi ja PMkaubamajal on tõesti momendil parim pakutav hind. Pole küll teada kes on tootja, kuid pole nende poolt müüdava kaubaga varem probleeme tekkinud. Mulle pole algusest peale meeldinud see uus vahetükk mida pakutakse käivitusmootori asemele. Vb tõesti kui ei oleks starterivarinadi osi saada siis veel petaks end selle vahelüliga.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne