JUMZ 6AKL 1991a taastamine
#1
Tere

Aasta aega tagasi soetatud ning alustatud kap remondiga ja väikeste ümberehitustega.
Masin oli algselt ülepeakopaga, komplektsus millisena sai ostedud on näha esimisel pildil.
Lõplik plaan teha metsaveomasin.

   


   

   
Paljaks kooritud tagasild
   

   

Pildid ütlevad palju.
Vasta
#2
Esisild on plaanis ka vedama panna?
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3
(01-01-2016, 15:54 PM)mlsluik Kirjutas: Esisild on plaanis ka vedama panna?



On plaanis. Selle nimel on juba tõsiselt ka vaeva nähtud.
Vasta
#4
Väntvõll, hooratas ja rihmaseib sai lastud ära tasakaalustada
   
Vasta
#5
Plokikaanel sai pesad freesitud ja uued klapid paigaltatud.
   
Vasta
#6
Remonditud asjad omavahel liidetud.

   
Vasta
#7
Kabiini värskendamine. Kuna kõik oli roostes tuli uued porilauad ehitada.


   

   

   
Vasta
#8
Njaa, siit tõotab vist midagi vägevamat tulla.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#9
Vaadates poritiibade ja kabiini keevitust, siis arvatavasti tuleb sellest allveelaev. Big Grin Aga metsas peabki kõik korralikult oma kohal püsima. Kadedaks teeb pisut, et endal pole aega oma traktorilaadset isendit edasi ehitada.
Vasta
#10
Kas tagarehvidel need läbilõiked annast õigustavad ka nt lume peal?
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#11
(02-01-2016, 20:11 PM)hannest Kirjutas: Kas tagarehvidel need läbilõiked annast õigustavad ka nt lume peal?

Ikka, pidamine parem siis.
Vasta
#12
(02-01-2016, 19:22 PM)urmet48 Kirjutas: Vaadates poritiibade ja kabiini keevitust, siis arvatavasti tuleb sellest allveelaev. Big Grin Aga metsas peabki kõik korralikult oma kohal püsima. Kadedaks teeb pisut, et endal pole aega oma traktorilaadset isendit edasi ehitada.

Asjad ja peavad ikka omal kohal püsima Smile
Konkreetse projektiga läinud ka juba aasta aga ikka pole valmis.
Vasta
#13
(02-01-2016, 23:59 PM)meli666 Kirjutas: Ilmselt jõuab varsti teema ka esisillani. Aga kärsitus ei kannata oodata. Ehk siis mismoodi see vedav esisild plaanis lahendada?

Lahendus tuleb pm selline nagu.. http://fermer.ru/forum/yumz/153408    ja tuleb GAZ66 sild.
Vasta
#14
Küsin võibolla natuke rumalalt, kuid kas sellise traktori neljarattaveoliseks ehitamisel on ka mingi konkreetne põhjus? Mis tuleb parem, kui juba mõnel tehase 4x4 traktoril? Päris 1, 2, 3 ja valmis ümberehitusega ju tegemist pole ja seeläbi võib eeldada, et paberil said arvutused tasuvuse teemal läbi tehtud. Mis sai määravaks/otsustavaks alustamisel?
Vasta
#15
(03-01-2016, 01:36 AM)Jahimees Kirjutas: Küsin võibolla natuke rumalalt, kuid kas sellise traktori neljarattaveoliseks ehitamisel on ka mingi konkreetne põhjus? Mis tuleb parem, kui juba mõnel tehase 4x4 traktoril? Päris 1, 2, 3 ja valmis ümberehitusega ju tegemist pole ja seeläbi võib eeldada, et paberil said arvutused tasuvuse teemal läbi tehtud. Mis sai määravaks/otsustavaks alustamisel?

Sellistel ehitustel on enamjaolt 1 põhjus. Rahapuudus.
Ehitada kasutatud vene tehnikarisust mingi igapäeva töötav masin. Selle põhjus on ainult hind. Risu traktori saab kätte paari tuhandega. Varuosade osas paneb oma 4-5tuh peale juurde. Ja kogu eelarve 10tuhandega ehitab juba sõitva masina.
Samadele nõuetele vastav lääne masin aga maksab aga seal 30-40tuh kandis. Ja see lääne masin on nii keeruline ja mugav. Traktorist peab ju tundma jossifi ajastu mugavusi.

Teisalt on teema ehitushuvist. Ehitada vene tehnikat on enamjaolt suht lihtne. Peale igasuguseid suuremaid remonte tuleb ainult hunnikus neid lapsehädasid millest jagusaamisele kulub aastaid.
Samas kui vaadata seda vene saiti. Sealsed ehitajad võib võtta kokku sõnaga geniaalsed. Palju on neid, kes tahavad tehnikat paremaks saada. Ainuke viga on selles, et paljud ei taha õigel ajal oma masinaparki uuendada ja masinat hoitakse kõikide kiuste töös.  Autode puhul on tänapäeval näha kui suured kuusakoski hunnikud on, traktoritest ei taheta aga loobuda.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#16
(03-01-2016, 11:56 AM)unimüts Kirjutas:
(03-01-2016, 01:36 AM)Jahimees Kirjutas: Küsin võibolla natuke rumalalt, kuid kas sellise traktori neljarattaveoliseks ehitamisel on ka mingi konkreetne põhjus? Mis tuleb parem, kui juba mõnel tehase 4x4 traktoril? Päris 1, 2, 3 ja valmis ümberehitusega ju tegemist pole ja seeläbi võib eeldada, et paberil said arvutused tasuvuse teemal läbi tehtud. Mis sai määravaks/otsustavaks alustamisel?

Sellistel ehitustel on enamjaolt 1 põhjus. Rahapuudus.
Ehitada kasutatud vene tehnikarisust mingi igapäeva töötav masin. Selle põhjus on ainult hind. Risu traktori saab kätte paari tuhandega. Varuosade osas paneb oma 4-5tuh peale juurde. Ja kogu eelarve 10tuhandega ehitab juba sõitva masina.
Samadele nõuetele vastav lääne masin aga maksab aga seal 30-40tuh kandis. Ja see lääne masin on nii keeruline ja mugav. Traktorist peab ju tundma jossifi ajastu mugavusi.

Teisalt on teema ehitushuvist. Ehitada vene tehnikat on enamjaolt suht lihtne. Peale igasuguseid suuremaid remonte tuleb ainult hunnikus neid lapsehädasid millest jagusaamisele kulub aastaid.
Samas kui vaadata seda vene saiti. Sealsed ehitajad võib võtta kokku sõnaga geniaalsed. Palju on neid, kes tahavad tehnikat paremaks saada. Ainuke viga on selles, et paljud ei taha õigel ajal oma masinaparki uuendada ja masinat hoitakse kõikide kiuste töös.  Autode puhul on tänapäeval näha kui suured kuusakoski hunnikud on, traktoritest ei taheta aga loobuda.

Masin ei tule igapäeva tööks, vaid on oma metsa tarbeks. Traktori valikul sai otsustavaks hind ja huvi panna vedama esisild.
Ümberehitus pole väga raske kuna MTZ 7 on juba tehase poolt vedava esisillaga. Tuleb lihtsalt lisada puuduolevad detailid.
Vasta
#17
Kabiin lõpliku värvilahendusega
   

Masina põhiosa värvitud
   


   
Tegelik komplektsus on hetkel suurem, sellest edasistel päevadel.
Vasta
#18
Sõber proovis esimest korda hammasratast freesida.
Prooviks esisilla veo aretamisel.
   


See on juba tehtud õigete mõõtudega CNC keskuses
   


Selline on hetkeline komplektsus.
   

Hetkel liiga külm väljas et ehitusega jätkata.
Vasta
#19
Mulle täitsa meeldib kuidas on ehitamine ettevõetud. Kuid paar kriitilist küsimust:

1. Kas selliste suurte rataste kasutamine, pooltelgedele halvasti ei mõju? Ainus oht,mis saab olla oleks materjal ise annab järele?
2. Kuidas lahendada kabiiinist sisse ja väljasaamise, ehk,et kas tehtav astmelaud ei jää rattale ega muudele liikuvosadele ette?
3. Esisilla lülitamise jaoks on ilmselt kang vaja põrandale paigutada, siis see tuleks ilmselt nii panna,et ise sinna jalgupidi otsa ei komista. Veel parem oleks miski hoovaga süsteem,sisse ja välja lülitamiseks.

MTZ 7 on esisilla vedu olemas aga tal on üks iseärasus, nimelt roolikarbi tigu on väheke teistmoodi(loe vastupidi keermega võrreldes MTZ 5 või GAZ omaga) Sellepärast niisama kergelt MTZ 5 esisilla veolist versiooni ei tee.  Wink Kui roolikarbi tigu välja ei vaheta. 
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#20
(09-01-2016, 17:11 PM)MAZ Kirjutas: Mulle täitsa meeldib kuidas on ehitamine ettevõetud. Kuid paar kriitilist küsimust:

1. Kas selliste suurte rataste kasutamine, pooltelgedele halvasti ei mõju? Ainus oht,mis saab olla oleks materjal ise annab järele?
2. Kuidas lahendada kabiiinist sisse ja väljasaamise, ehk,et kas tehtav astmelaud ei jää rattale ega muudele liikuvosadele ette?
3. Esisilla lülitamise jaoks on ilmselt kang vaja põrandale paigutada, siis see tuleks ilmselt nii panna,et ise sinna jalgupidi otsa ei komista. Veel parem oleks miski hoovaga süsteem,sisse ja välja lülitamiseks.

MTZ 7 on esisilla vedu olemas aga tal on üks iseärasus, nimelt roolikarbi tigu on väheke teistmoodi(loe vastupidi keermega võrreldes MTZ 5 või GAZ omaga) Sellepärast niisama kergelt MTZ 5 esisilla veolist versiooni ei tee.  Wink Kui roolikarbi tigu välja ei vaheta. 

Roolikarbiga pole probleeme, tuli dosaatorpump ehk siis täishüdrauliline rool

   

Esisilla lülitamiseks paneb kangi võimalikult poritiiva lähedale.
Poolteljed on piisavalt jämedad et ei tohiks probleeme tekkida. Suured rattad või mitte koormus poolteljele jääb ju sammaks mis kitsaste ratastega.
Astmelaud on hetkel viimane asi mis ootab lahendust. Kõigepealt on vaja teha esisilla väljavõtte karp.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne