D-8 mootori lahti võtmisel abi vaja
#1
Question 

Head uut aastat kõigile!

Üritan ~15 aastat seisnud D-8 mootorit lahti võtta. Magneeto ja teisel küljel kahe hammasratta eemaldamisega jäin hätta (vt pilte).
Interneti andmetel saab magneeto ja väikse hammasratta lahti spetsiaalsete tõmmitsatega. Suure hammasratta ja selle taga peituva siduri saab osade arvates lahti teiselt poolt haamriga peksmisega, teised jälle laidavad selle mõtte maha. 

Kas keegi Tallinna piirkonnas saab aidata mind tõmmitsate ja oskusteabe osas, et ~40 aastat vana mootor jälle elule aidata?


[Pilt: jtIipFuaiEowZQc-3AmVWGJbYUahPs11iLL6v6xL...e=1024x768]

[Pilt: EDuOmcjdfX_JzLW_S99UpHVGusq59JhfWvlrMgZS...size=32x32]
Vasta
#2

Tõmmits on väikese hammasratta ja ketiratta jaoks, magneeto istub lihtsalt kiilu peal, kui kiilu pesa on ära loksutatud võib tekkida probleeme mahasaamisega. Tihti on kiilude asemel vedruseibide tükke kasutatud, see võib pessa kinni kiiluda küll. Seda tõmmitsa vajadust pole ka vaja üle müstifitseerida, kaine mõistus ja elementaarsed lukksepa teadmised on ka ilma aidanud. Sidur tuleb ketiratta poolt koos võlliga koputades ilusti välja, kui väga kinni vaata et võlli otsa ära ei löö, aitab ka mootori korpuse veidi soojaks laskmine. Karteri poolte osandamine võib problemaatiline olla, siin aitab samuti soojendamine. Peaasi et karteri tihendi liitepindu ei vigastaks.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#3

tõmmits  on  tõesti  olemas  ja  mõeldud  kõigi  hammikate   jaoks ,  juhul  kui  on  hammikatesse  vastav keere  tekitatud  valmistaja poolt .  viimaseotsa  mootoritel  tõmmitsakeere  puudub .
  magneti  kättesaamine  on  mõnikord  problemaatiline , kipub  ta sinna võlliotsa  kinnikasvama  tõesti  ,  tuleb  olla  kannatlik  , lolli jõuga  peale   lennates  võib olla  tulemuseks  rohkem  kui  üks  magnet  .  tuleks  proovida  kahe  piisavaltsuure  kruvikaga vastaskülgedelt  survet  avaldada ,  sõrgkangi  põhimõttel  .  raskemal  juhul   võib  valmistada  kahekäpa  tõmmitsa .  
  kui  vägakarm juhtum  , saab  jätta  magneti  vimaseks  ja  väntvõlli  lihtsalt välja  koputada  ,  piisavat ettevaatlikust  ja  sobivaid  riistu kasutades .
 kuna   pildil olev  isend  tundub  olnud     eelmises  elus  meremootor   ,  Wink ,siis  võiks alustada  protsessi  mingi  aine  piserdamisega  liitekohtadele   ,  mis  võiks  sisaldada  petrooli ja  grafiitõli  manuseid.
   kui  puudub eelnev  kogemus  mootori poolitamisel  , siis  on  kasulik  teada , et  kolm  karteripoole  polti on  sidurikorvi  all  peidus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne