Varuosade kvaliteet tootjafirmade lõikes
#1
Kaasfoorumlased kes ise autot remondivad kasutavad eeldatavasti enamjaolt B varuosasid, kuna originaalvaruosad võivad esinduses tihtilugu maksta enamiku auto väärtusest.
Tootjaid üld kuluosadele on aga jalaga segada ning nagu hinna puhul on ka vastupidavuse poolest eri tootja varuosad tihtipeale mitmekordse kestuse vahega. Ise pole paraku kunagi sellist statistikat pidanud, et millise tootja milline osa kui kaua kestis, kuid tihtipeale olen peale ämbrisse astumist mõelnud, et kelle kuradi toodetud jupp see oli mis nii vähe kestis.
Ehk kellelgi on rohkem märkmeid tehtud, et mis firma tooted kipuvad rohkem kestma ning kelle toodet tasuks pidem vältida?
Vasta
#2
No igati asjakohane teema. Ma isegi tundsin eila huvi selliste tootjate vastu nagu AE,Payen,Glyco jne. Kas nad toodavad originaalosadega võrdse kvaliteediga kaupa või mitte. No ise ma kosta ei oska midagi. Sõbralt sain nagu teada,et tegu ikka kõvade ja asjalike tootjatega. Aga huvi mulgi,et mis ja kuidas. Andke aga tekstil minna,kui teate. Wink 
Tänan.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#3
Oma kogemusest võin öelda et sellise vägeva tootja nagu EGT audi/volkari esisilla komplekt kestis ca 10 tuhat.

Hetke küsimus, millise tootja hammasrihmasid soovitatakse?
Vasta
#4
Leia sõbralik varuosapoe müüja ja küsi temalt. Nad teavad väga hästi, mis on hea ja mis ei ole. Ühe tootja erinevad asjad võivad olla seejuures erineva kvaliteediga.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5
(14-01-2016, 20:09 PM)martinjev Kirjutas: Oma kogemusest võin öelda et sellise vägeva tootja nagu EGT audi/volkari esisilla komplekt kestis ca 10 tuhat.

Hetke küsimus, millise tootja hammasrihmasid soovitatakse?
contitech või gates,need on minu käes end tõestanud.dayco on s..t.Räägin kogemusest ühe autoga maha sõites ca 300 000km.Vw passat 81kw tdi aastatel 2003-2009.kohe ostes tegin rihma vahetuse pärast iga 100 000 km järel.Contitech rihm oli kõige ilusam peale 100t km.läbimist,kirjad peal nagu uuel.Gates ka sinna kanti.Dayco oli ikka julm räbal ja dayco lamerihm ka tahtis tihedamini vahetust 3x10000km,siis viskas üle ja läks contitech ja kestis.Atv kawasaki bf 750 variaatori rihm dayco lendas tükkideks esimese 100km järel.
Vasta
#6
Mul tuleb kohe selline asi meelde, et kunagi olid Mersude veermikuosade originaalkarbis Lemförderi karbiga jupid...
Do'nt panic
Vasta
#7
Ja esisilla komplekt audi\vw ikka lemförder,siis saab ikka pikemalt kui 10000km.
Vasta
#8
Eparts.ee kataloogis on päris kenasti iga asja kohta märgitud, mis kvaliteediga see on. Paistab üldjoontes paika pidavat. (Osta kannatab ainult seda, mille juures on märge Pr) Mina olen jõudnud järeldusele, et osta tasub ainult nende tootjate tehtud varuosi, mida ka autotootjad ise kasutavad. Ehk nn. OEM osad. Kindlasti on siin ka erandeid, aga sellisel juhul peab olema enne ostmist korralikult välja uuritud, et mingi konkreetse tootja mingi konkreetne osa tõesti on kasutuskõlbulik. Kehtib see ka täiesti lihtsate asjade kohta nagu nt. filtrid ja käsipiduri trossid.

Selliste tootjatega nagu Bosch, Hella, Magneti-marelli, Valeo, Lemföerder, TRW, Spidan, Löbro, Skf, Gates, Contitech, Mahle, Knecht, Mann, Elring, Reinz, NGK, Sachs, Boge, ZF, Kolbenscmith jne. ei tohiks üldjuhul probleeme tekkida.
Vasta
#9
(15-01-2016, 04:02 AM)jawa354 Kirjutas: Eparts.ee kataloogis on päris kenasti iga asja kohta märgitud, mis kvaliteediga see on. Paistab üldjoontes paika pidavat. (Osta kannatab ainult seda, mille juures on märge Pr) Mina olen jõudnud järeldusele, et osta tasub ainult nende tootjate tehtud varuosi, mida ka autotootjad ise kasutavad. Ehk nn. OEM osad. Kindlasti on siin ka erandeid, aga sellisel juhul peab olema enne ostmist korralikult välja uuritud, et mingi konkreetse tootja mingi konkreetne osa tõesti on kasutuskõlbulik. Kehtib see ka täiesti lihtsate asjade kohta nagu nt. filtrid ja käsipiduri trossid.

Selliste tootjatega nagu Bosch, Hella, Magneti-marelli, Valeo, Lemföerder, TRW, Spidan, Löbro, Skf, Gates, Contitech, Mahle, Knecht, Mann, Elring, Reinz, NGK, Sachs, Boge, ZF, Kolbenscmith jne. ei tohiks üldjuhul probleeme tekkida.

TRW lattide ja roolivõimu pumpadega on jamasid olnud,samas Kamoka esisilla kmpl a6 all on sõitnud ca 50000km,nüüdseks midagi koliseb ja 40000 pealt vahetasin rooliotsad.
Lemförder on ka juba sitaks läinud,osasid artikleid toodetakse juba hiinas. On palju tootjaid ja enamsti tahab inimene ikka seda odavat,ei tihata head asja panema,kallis ju lihtsam on osta 2x odav ja lasta 2x paigaldada.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#10
(15-01-2016, 09:22 AM)hundu615 Kirjutas: . On palju tootjaid ja enamsti tahab inimene ikka seda odavat,ei tihata head asja panema,kallis ju lihtsam on osta 2x odav ja lasta 2x paigaldada.

Asjal on ju mõte ka sees. Kujuta ette eriti vastapidavaid osasid. Vahetatakse näiteks kord kümne aasta jooksul või hiljemgi..... need jäävad nii kinni,et ei saa enam kättegi. Aga kui ostad kehvemaid,on vahetus kerge ja lihtne kuna kõik värske ja pole aegagi kinni roostetada. Sulle peaks sobima. Wink
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11
(14-01-2016, 20:18 PM)Aspelund Kirjutas: Leia sõbralik varuosapoe müüja ja küsi temalt. Nad teavad väga hästi, mis on hea ja mis ei ole. Ühe tootja erinevad asjad võivad olla seejuures erineva kvaliteediga.

A.

Ei tea kas ikka on nii? Mul sugulane aastakümneid selle töö peal ja ei oska soovitada, ütleb et võta üht ja viska teist, kõik üks .... vaid mõne üksiku asja puhul soovitab mitte võtta.
Ka esinduses küsisin, mida panna- vastus oli et vaid kütusefiltrit soovitavad originali, aga nt eelsüüteküünlaid panevad pärast gar.aega suva b osa ja kestmises vahet originaaliga pole tuvastanud.
Vasta
#12
Ise olen kasutanud silla juppidest TRW Volvole (700, 900) ja Moog Audile (B2). Pole nuriseda midagi.
3D modeleerimine.
Vasta
#13
Ise ka imestan ja toon näited jaehindadega. Ühe amordi hind suurem teisest kolm korda???



Tootja kood  D8483


Kirjeldus   Gaasirõhk; kaks toru; ülemine tihvt; Tihvti all;

Toote nimi                 Amort

Tootemark                 MONROE

Soov. jaehind koos KM 103,60


Tootja kood    344360


Kirjeldus       Gaasirõhk; kaks toru; ülemine tihvt; Tihvti all; Esisild;

Toote nimi            Amort

Tootemark            KYB

Soov. jaehind koos KM    34,50
Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#14
Keegi eespool juba mainis, et erinevad tootjad toodavad erinevaid asju hästi. Mingid tootjad: TRW, delfi, lemförder, febi on näiteks head veermiku detailide tootjad.
Amortide puhul ostan endale ainult febi bilsteini amorte. Mina pole teistega rahule jäänud.

Nt: Sachs-i sidurid on väga head, kuid näiteks sachsi amordid on jamad. 

Ka tasub endale selgeks teha, et väga paljud tootjad on tegelikult ainult pakendajad. 

Nt: Saabile ostetud uus pöördklappide solenoid, pakil on AutoMega, kuid pakis sees on GM-i orginaal detail. Küll aga mingi plastikust Toprani flants on ilma igasugu tunnusmärkideta, seega otse hiinast.

Minu kogemus on siiani ikkagi selline, et kvaliteetne firma tähendab kõrget hinda ja kvaliteeti (95 prossal vastab tõele, kuid ON KA ERANDEID)

Esimene erand on see, et kui pakendaja on odav firma, kuid pakis sees on orginaal jupp, või kvaliteet osa, siis võib ka ju AutoMega või Toprani pakis jupi osta.
Teine erand on see, et ka kvaliteetse firma toodangust tuleb praaki läbi. Sellega tegeleb pood, kuna defektiga toode on õigus ümber vahetada, kui on olemas tsekk ja orginaal pakend.

Juppide kestvusel mina eriti km ega aega ei jälgi. Eestis on liiga palju muutujaid, mida arvesse võtta.
Heaks näiteks on juba näiteks õlivahetused. Katsu selgeks teha näiteks linnas sõitvale taksojuhile, et kui sul auto kogu aeg foori all tiksub, siis km ju ei kogune. Küll aga õlivahetus ja hooldus käib km järgi.  Rolleyes
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15
Skoda 1,4TDI MANNi filter oli "Made in China" . Alles ostsin aga samas ka Bosch pidavat kasutama allhanget nii, et võta kinni.

--------

Samas on jäänud tehnikakaubast mulje, et mida rohkem on konkreetselt varuosa peal infot/tootja tähis/kood vms seda kvaliteetsem. 

Vastupidiselt detailidele kus pole ühtegi normaalset tähist peal kuna ilmselgelt neid toodab suvaline tehas ning seetõttu on hea igal edasimüüjal toote karbile omad kirjad panna. Lisaks kui varuosa X läheb katki mõne aja pärast siis sa suure tõenäosusega ei mäletagi , kes oli valmistaja .
http://www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#16
(15-01-2016, 23:32 PM)phyl Kirjutas: Heaks näiteks on juba näiteks õlivahetused. Katsu selgeks teha näiteks linnas sõitvale taksojuhile, et kui sul auto kogu aeg foori all tiksub, siis km ju ei kogune. Küll aga õlivahetus ja hooldus käib km järgi.  Rolleyes
See ei pruugi päris nii olla.
Kaasaegne auto peaks suutma lugeda
-aega
-kilomeetreid
-käivituste arvu
Ja nende järgi hooldusvälpa määrata (servise-tuld põlema panna).
Neid peaks saama auto võrku tungida suutev töökoda ka muuta, vastavalt auto otstarbele.
A noh, taksojuhid on nagunii omaette nähtus Smile
Garaažijäägid oksjonil- mosse veljed ja muu kraam:
https://osta-ee.postimees.ee/uberlaiad-m...src=search
Vasta
#17
(16-01-2016, 02:47 AM)Gravity Kirjutas: /---/ samas ka Bosch pidavat kasutama allhanget nii, et võta kinni.
Ma pigem ei muretseks selle pärast üleliia, et Boschi nime all müüdavat asja on kuskil peened hiina või india näpukesed kokku pannud. Bosch on piisavalt suur klient kõigile allhankijatele, nii et tema ees ennast täis lasta kardetakse ilmselt päris korralikult. Kui suur ettevõte tigedaks saab, siis lähevad allhankijal lood päris hapuks. 
Halb lugu tootja seisukohalt on see, et kui satub mingi praakvidin kliendile, millel on Bosch peal, siis seda saavad kõik kuulda ja see inimene enam Boschi ei osta hoolimata sellest, et vähemalt sellise vea kordumise tõenäosus viiakse miinimumi.
On muidugi ka mingid "ajaloolised keskmised", mis tootjal on rohkem mingit jama esinenud ning millel vähem. Aga seda ei maksa tõepoolest arvata, et Bosch valab kõik oma akutrellidesse minevad hammakad ise, et Febi tõmbab pukside hülsse ise jne. See ei oleks lihtsalt mõistlik Smile
Vasta
#18
Mingised bosch universaalklambritega kojamehed olid küll täielikud pasad, 2 kuuga lagunesid laiali, kiirelt hakkasid triipe tõmbama kuigi varem olin üli rahul bosch toodanguga siis nüüd katsetan championi toodangut. Turul on veel Valeo silma jäänud, mida need endast kujutavad?
Vasta
#19
ma olen ca 15a leiba teeninud varuosade müügiga ja üldiselt on tavainimesele ikka väga keeruline seletada, mis kestab ja mis mitte, eriti kui ma ka enam ise sellest aru saaks, hind ei ole enam ammu määraja
on küll mingid kaubamärgid millele saab loota aga seda ka mitte 100%, samas on mingid muda odavad mis kestavad kauem kui kallid jne
mis puudutab rihma liine, siis gates, skf, conti, ina on alati kindlapeale minek, samas jälle need tootjad vahetavad omavahel tooteid, nagu ka paljud veeriku tootjad ehk siis ostes näiteks ina jupi võib pakis olla skf või conti jne, bosch on jälle selline huvitav firma, et näiteks tarnib toyotale originaal piduri juppe aga samas ta ise piduriosasid ei valmista jne
igatahes on jupidega suur segapudru, tasub uurida mis firma teeb konkreetsele firmale oe juppe - näiteks alfale teeb trw ja need nagu kestavad, aga pane see bmw-le, siis ei kesta, dayco teeb oe rihma vag gruppile aga renool = see mootori remondiga jne, muidugi ei ole need reeglid
Vasta
#20
(16-01-2016, 22:38 PM)maisalup Kirjutas: Mingised bosch universaalklambritega kojamehed olid küll täielikud pasad, 2 kuuga lagunesid laiali, kiirelt hakkasid triipe tõmbama kuigi varem olin üli rahul bosch toodanguga siis nüüd katsetan championi toodangut. Turul on veel Valeo silma jäänud, mida need endast kujutavad?
 Valeo't ei oska kommenteerida aga ise olen raamiga kojameestena kasutanud Championi kõrval Hella't-minumeelest on need OK'd.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne