Datsun 100a 1974a
#20

Mõni aeg tagasi värvisin rattakoopad ära nii nagu eelnevas postituses juttu oli.
Pilt selline. Tööd lihtsustas asjaolu, et kohtades kus oli all vana pigi jääke ja mis sai KENT roostemuunduriga üle tehtud ei hakanud sulama epo-krundiga värvides. 
   

Edasi asusin mootoriruumiga sama asja tegema. AGA siis juhtus nii, et sukeldusin keemia maailma püüdamaks täpsemalt aru saada, mis asi see rootemuundur täpsemalt on. Mitmeid tunde maailma foorumistes surfates ja katsetades on tulemused piltidelt näha.
Enne, vahepeal ja pärast.
           

Mida ma siis tegin ja mida meeles pidada:
Nimelt baseeruvad siin regioonis kasutatavad roostemuundurid fosforhappel. Milleks osta kalli hinna eest ilusas pakendis lahjemat toodet kui saab osta odavalt 12€/l 85% forsforhapet. Ja ühe liitriga saab kindlasti 3-4 tervet auto keret töödeldud. Kindlasti tasuks siinkohal mainida, et tegemist on keskmise tugevusega happeda, mille kasutamisel KINDLASI kanda kummikindaid ja kaitseprille. KINDLASTI tagada ka väga hea õhuvahetus/ventilatsioon. LOE ja kindlasti järgi ohutusjuhendit. OHUTUSJUHEND
Lisainfot näiteks siit OSPHO

Milliseid järeldusi ise tegin.
1. Ükski roostemuundur ega ka forforhape ei söö läbi paksu roostekihi. Lahtine ja paks rooste eemaldada mehaaniliselt või koht liivapritsiga.
2. Liiga palju forforhapet ei ole hea. Kanda metallile nii vähe kui võimalik. Kuivades moodustab paksu oksiidikihi, mida hiljem võib olla tülikas eemaldada.
3. Ühest peale kandmise korrast ei pruugi piisata.
4. Veega tasub maha pesta esimene kandmise kord. Ära lase sellel kuivada. Ära hullu kui näed metalli veel rohkem roostesena kui see ennem oli.
5. Viimane kiht kanna peale nii õhukeselt kui võimalik. Hõõru pintsliga kuniks jääb järgi helehall puhas metall.
6. Lase kuivada 24h ennem värvimist näiteks epo-krundiga. Üldselt võib värvida ka hiljem. Siseruumides säilivad happeda töödeldud pinnad roostevabadena aastaid.
7. Üldiselt värvile sattumine ei ole probleem. Küll aga eemaldab värvi sealt kus see nii kui nii väga kõvasti kinni ei olnud. Näiteks värv otse metallil ilma krundita.
8. Ennem kui hakkad suuremat pinda töötlema katseta väiksemal pinnal.
9. Helehall pinnakiht on soovitud tulemus. Lisaks võib esineda valget = fosforhape sool, millest on vesi välja aurustunud. Musta= paksema metalli oksiidiga reageerinud koht/raud fosfaat, selle alt lihvides leiad kindlasti veel oksiidi. Tasub sellised kohad veel üle teha. Näiteks traatharjaga nühkida samal ajal kui hape teeb enda tööd.
10. Kui pind on ilus helehall siis puhta lapiga üle ja epo-krunt otse peale. Ega paremat varianti olemas ei ole.


 Katsetasin vahepeal ka seebikivi ehk torusiiliga. Kogu auto kere restaureerijad kasutavad seebikivi vanne autokerelt värvi ja pahtli eemaldamiseks. Esimesed katsetused ei andnud soovitud tulemusi. Eks annan teada kui tulemusrikkad katsetused kätte saan.  Viide siin: http://metaldipping.com/

Juhul kui kellegil on fosforhappe ja seebikivi kasutamisega kogemusi või lisamärkusi siis ootan meeldeldi viisakat sõnavõttu.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 26-01-2016, 17:42 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ats97 - 27-01-2016, 09:10 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: DevilDeVille - 27-01-2016, 09:14 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: Jansa - 27-01-2016, 12:00 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 27-01-2016, 17:04 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: karpaadid - 27-01-2016, 17:06 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: supp - 27-01-2016, 19:54 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 27-01-2016, 20:39 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: PlyVal64 - 29-01-2016, 15:34 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 02-02-2016, 01:00 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 10-06-2016, 11:29 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: 13piisab - 13-06-2016, 12:58 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: motamees - 13-06-2016, 22:26 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: DevilDeVille - 12-06-2016, 16:14 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 30-06-2016, 08:46 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 05-07-2016, 12:54 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: TeeTL - 06-07-2016, 08:41 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: Mihkus - 05-07-2016, 22:06 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 12-07-2016, 11:34 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 23-08-2016, 14:48 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: 13piisab - 25-08-2016, 09:50 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 25-08-2016, 10:53 AM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: Marko - 23-08-2016, 15:57 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 23-08-2016, 17:16 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: Qunts - 23-08-2016, 21:22 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: Marko - 23-08-2016, 17:29 PM
RE: Datsun 100a 1974a - Autor: ebergs - 19-04-2017, 07:58 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne