Survepesur
#41

(13-05-2016, 12:38 PM)oltsberg Kirjutas:  Kudusin valmis illegaalse asjanduse:
Seda 5-otsaga punast pistikut soovitan kohe 32A panna. Need 16A-sed on nõrgemad ja ei soovitata, ka siis kui voolud jäävad 10A piiresse. Vähemasti 10 aastat tagasi sain sellise soovituse.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#42

No vot, ei saa me kuidagi elektrist mööda Smile  Mina selle OT käivitasin, aga ei näe, et see kuskilt otsast paha oleks.

klaave´le ka tänu asja selgitamise eest juhtmejumala vaatevinklist!

Minul seni kõik 16A pistikud-pesad, pole probleeme täheldanud (kasutusel vist juba 7 aastat). Kõigil seni kasutusel olevatel asjadel on nagu zakon 4 kW mootor (töövool peaks olema 10 A?) Keevituse võimsust ei tea, kah vast sinnakanti. Tulevikus on plaanis 32A pesad-pistikud kasutusele võtta küll, näen ette ka võimsamate asjade kasutamist. Siit tuleb üks pluss Vene pistikule-pesale: too talub 25A.

Üks kogemus. Tarisin ükskord pesuri(tooriku) töö juurde kaasa. Sealne B-karakteristikuga 16A kaitse andis 4 KW mootori puhul loobumisvõidu. C16 oleks vast vastu pidanud.

Pesurist endast rääkides on koerast juba üle saadud, jääb veel saba (mõnede väikeste vidinate ostmine, mõned keevitustööd, värvimine).

Täna ostsin rihmad ja šlangi, pilte näitan kunagi hiljem.
Vasta
#43

Ümardades võtab kilovatt faasist viis amprit, seega peab kolmefaasiline pesa 16 amprine hakkama saama vähemalt 10KW seadmega. Kellel on ette näidata jämedam kodumasin, rääkigu kohe või vaikigu igaveseks!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#44

1-faasilise tarbija puhul arvestage et 1kW=4,5A, 
3-Faasiline tarbija puhul 1 kW=ligikaudu 1,7 -1,9A.
Kaitseks kasutage C karakteristikuga kaitselüliteid.
Vasta
#45

Mul höövel 11kw ja 16A käivitus ei õnnestu,käib otse kilbist kus 25A.Puulõkuja(vint otse mootoril)3kw lööb kinnikiilumisel vahel 16A välja,aga vahel ka kilbist 25se.
Vasta
#46

Elektrimootori käivituseks on esmasel momendil vaja kuni 7x vool (mõnedel mootoritel kuni 12x), nii et kui kaitsmete valikul B-lüliti peaks isegi oma amperaasilt vastu siis 7x on liiast. Ega B ja C lülititel muud vahet polegi kui et C-l on pikem viivitus ja kuna see 7x on väga lühiajaline  siis peab vastu. Muidu on amprid mõlemal ühesugused asi on reageerimis ajas.
Vasta
#47

Elekter, elekter, elekter... Aga pole paha, nagu piison Villu ütles Wink  Mina olen küll siit elektrialasest diskussioonist tarkuseterasid välja nokkinud.

Ja juba selline onkel
mõistis elektri tähtsust: kommunism - see on nõukogude võim pluss kogu maa elektrifitseerimine. Ja näitas ette, kuhu traadid vedada
Ja tänaste liitumise ja amprite juurde ostmise tasude taustal tuleb talle tänulik olla.

Ksf Marko erutuse vaigistamiseks teatan, et mul on 11 kW kodumasin, mis ilmselt väärib 32 A pistikut. Igaveseks vaikida ei kavatse, ette näitamiseks teen kunagi siia eraldi teema.

Vaatasin järgi, mis mul kodus kolme faasi kaitseb. 16 A, ei B ega C, vaid käsi laiutava peata venelase märgiga. Ei ole tema 4 kW ega ka 5,5 kW mootori peale ära minestanud. Läheb küll teemast väga kaugele, aga kaasaegses üliturvalises maailmas kasutatavad termokaitsmed (soojapuhurid, start-funktsiooniga akulaadijad) pakuvad küll kasutajale turvalisust, kuid teatud oludes panevad hoopis ahastama.

Teemasse. Saavutasin olukorra, kus rihmade puhul on min/max asendite vahe 50 mm, ehk 900...950. (Kuidas, sellest edaspidi.) Varusin sinna keskpaika jäävad:
   
Ka praktiline loomkatse näitas, et on hää. Pakendi teisel küljel oli aga soovitus, mis pani mind nõutult kukalt kratsima. Et säästa lugejaid rohketest võõrkeeltest ja mõistetamatust konkskirjast, tegin fotomontaaži kahest enimmõistetavast keelest:
   

Varutud sai ka šlang:
   
Ahnitsesin tervelt 10 meetrit. Küll võib ikka inimene loll olla Sad Tark inimene ostnud selle raha eest terve töötava pesuri
ja saanud veel liikude jaoks peaaegu pudeligi juurde osta.

Hetkel pole kindel, kas voolik sellise pooli peale jääb. Üks edevuse laat
jääb küll (vähemalt esialgu) ära. Hydroscandi kataloogist ei õnnestunud midagi sellist tuvastada. Ka kohapeal, mitte "päris" Hydroscandis, vaid Võru Mehkas (mis on sisuliselt Hydroscandi filiaal) laiutati vaid käsi. Fraas pöörlev liitmik viis Hansaflexini, aga sealgi vist päris "õiget" asja ei ole.

Ingliskeelses ruumis sobib fraas hose swivel
Tundub, et Meerikamaal ja Austraalias vedelevad nad suisa tänaval, inimesed komistavad nende otsa, murravad luid, ja kiirabi ei jõua neid haigemajja tassida. Aga meile lähemal tundub asi hapu olevat.

Kasutasin ka saksakeelset otsingusõna. Too jäi teise arvuti ajalukku, hetkel ei suuda enam taastada. Igatahes jõudsin Euroopa veebipoodideni. Hinnad alates kusagil 60 ühikut.

Muidugi tunnistan, et olen praktiliselt umbkeelne inimene. Vabalt tuleb vaid eestit ja kohalikku, joptvust kah läbi häda. Nii et keegi polüglott võib sportlikust huvist edasi tuhnida.
Vasta
#48

Liikugem nüüd ajas natuke tagasi.

Vaevasin agregaatide paigutusvariantide üle päris kaua pead. Põhiline oli muidugi selge: mootor on all, pump on peal ja karvatutt keskel Big Grin 

Töös oli neli varianti. Kõigepealt vanamoodne pikimootor, nagu selle teema postis #1 presenteeritud kaasfoorumlase pildil
Ehk siis konkreetselt nii:
   
(Ärge mootori asendile tähelepanu pöörake, fotosessiooni jaoks ei viitsinud tõsta.) Ei tahtnud sugugi plagiaatori rolli sattuda ja töövariandiks sai 180 kraadi pööratud lahendus, ehk siis rihmajam "sõidusuunas" vaadates eespool:
   
Sellest lähtuvalt sai valmis tehtud ka raami algversioon, mida näeb postis #3. Ka mootori kinnitusaugud on selles võtmes puuritud ja raam tehtud täpselt mootori jala laiune. Siit ka minu suur kiindumus pingutusrulli vastu, sest hingega süsteemi oli sellise konseptsiooni puhul suht problemaatiline teha (vähemalt võrreldes sellega, mille hiljem välja haudusin.) Kõik see sai valmis juba enne pumba ostmist. Ligikaudseid mõõte tuletasin pumba jooniselt, eeldusel, et joonis on proportsioonis (mõned mõõdud olid antud).

Peale pumba omandamist selgus, et veekommunikatsioonid jäävad selle variandi puhul täpselt tooli seljatoe (käepideme toru) taha. Ja ega see plagiaatorivariantki teistel põhjustel palju parem olnud. Pumpa kaasates tundusid nad mõlemad ühel või teisel põhjusel pooletoobised.

Alguses kaalusin ka innovatiivset põikmootoriga varianti, mille isegi Nõukogude autotööstus suutis aastal 1984 tootmisse juurutada
Miskipärast sai sai see alguses kiiresti üle parda visatud, kuid peale pumba ostmist taas töösse võetud. Põikmootoriga variandid (taas - ärge mootori asendi pärast erutuge):
         
Kõiki plusse/miinuseid kaaludes jäin viimasel pildil kujutatud variandi juurde.

See tähendas, et raam läbis veel ühe ümberlõikamise, sest muidu poleks saanud rihmu paigaldada. Selleks tuli lisada noolega näidatud vinkel:
   
Lõpptulemus selline:
       
... järgneb...
Vasta
#49

(16-05-2016, 15:05 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
Põhiline oli muidugi selge: mootor on all, pump on peal ja karvatutt keskel Big Grin
...
Esitame vahel suunavaid küsimusi ka.

Palju mootor veega laetud pumbast raskem on? Kolm korda? Mootorile katust on juba pakutud?

Ning oluline: kus tutt on?
Vasta
#50

rihm on kirjas kui AVX kas mitte see pole autonduses kasutatav profiil ja erineb natuke SPA või XPA profiiist ?
SPA ja XPA vahe on siis sile või hammastatud.
võimalik, et polegi profiilil vahet või erilist vahet aga jah autonduses on AVX ja tööstuses SPA või XPA.
igal juhul vaatasin oma varud üle nii Z, A ja B profiilid on kõik kas SP või XP algusega ja ühelgi pole peal lisaks teist tähist nt. AVX
Vasta
#51

(16-05-2016, 11:08 AM)oltsberg Kirjutas:  Ka praktiline loomkatse näitas, et on hää. Pakendi teisel küljel oli aga soovitus, mis pani mind nõutult kukalt kratsima. Et säästa lugejaid rohketest võõrkeeltest ja mõistetamatust konkskirjast, tegin fotomontaaži kahest enimmõistetavast keelest:
Ära väga erutu ja ära kuklale liiga tee. See märkus käib kaasaegsete udupeente autode kohta. Seal tuleb paigaldamisel ja pingutamisel toimetada keel keset suud juhendi järele. Pinguta, keera, pinguta veel ja siis lase lõdvaks. Kui juhendile vastavalt ei toimi siis võib häving olla suur ja kallis. Kiilrihma puhul nii peen see asi ei ole aga eks ämeerika komme on ka siia jõudnud. Igaks juhuks peab igale poole kirjutama, et kassi ei tohi mikrouunis kuivatada.

Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#52

Proovin siis tekkinud tekkinud küsimustele/kommentaaridele vastata.

Simmerling


Antud kontekstis oli see mõeldud naljana, tegelikult kuklasse auku ei kratsinud.


MeelisV


Märkus kahtlemata asjalik ja kohane. Mina ostsin need E-Varulast (Võru "mõjupiirkonna" inimestele kahtlemata tuttav koht). Sealsed mehed ja ka naised üldiselt ikka teavad, mida müüvad. Võimalik muidugi, et hetkel sobiva mõõduga "tööstusrihma" ei olnud ja anti "autorihm".

v6sa

Tutiga on hapud lood: tänapäevase raseerimiskampaania käigus lihtsalt kaduma läinud Sad  (Ma loodan, et kõik ikka käisid kinus "Klassikokkutulekut" vaatamas.) No lihtsalt välgatas üks varateismelisena kooliprogrammi väliselt omandatud salmike (eit oli all ja taat oli peal jne.) pähe ja tahtsin ilgelt vaimukas olla.

Katuse pakkumise all on mõeldud mingit kaitsekonstruktsiooni, mis võimaliku lekke korral välistab vee sattumise mootorisse?

Mul on selles vallas isegi Elu Ülikoolist saadud doktorikraad olemas. Puulõhkuja mootoril usaldasin liigselt 41 a vanust klemmikarbi tihendit ja ühel päeval oli puuks. Võtsin siis mootori kaenlasse, tatsasin mähkijaonkli juurde ja maksin koolituse eest 73 ruublit. Nii et mingi katus ikka tuleb, see rohkem delo tehniki.

Agregaatide massid on eespool kirjas. Pump koos naha ja karvadega 11,8 kg. Kui äärmise lahkusega oletame, et pumpa mahub 1,2 liitrit=1,2 kg vett, siis 13 kg.

Mootori massi osas on aga muutused. Algne rihmaseib kaalus peaaegu 6 kg, uue seibiga on mootor sinna 28 kg kanti. Seega suhe prostalt rehkendades 2:1 või 1:2, oleneb kuidas võtta.

Ärge nüüd kõvasti lööge, aga ma hästi ei taipa, miks see suhe (olgu ta 3:1 või 2:1 või mis iganes) antud kontekstis oluline on?
Vasta
#53

Raskuskeskme kõrgus määrab seadme stabiilsuse.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#54

(16-05-2016, 22:17 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
Ärge nüüd kõvasti lööge, aga ma hästi ei taipa, miks see suhe (olgu ta 3:1 või 2:1 või mis iganes) antud kontekstis oluline on?

Ei olegi oluline, lihtsalt pakkus huvi. Niigi oli selge, et jõuallikas pumbast enam kaalub. Mida vähem kola on üleval, seda paremini jonnipunn püsti püsib. Big Grin
Vasta
#55

"Provokatiivset" küsimust lugedes isegi aimasin, et teemaks on raskuskese/stabiilsus. Aga kuna erinevalt lugejatest/vaatajatest on mul võimalik aparaatust väänata ja kallutada, siis mõtlesingi, et äkki on mingi salajasem nüanss.

Muidugi ma ei oska raskuskeset välja arvutada ega jõuvektoreid joonistada. Samuti ei tee loomkatseid räigel kallakul. Aga tegelikult on aparaatus vägagi stabiilne. Raami alaosas on tummisemad rauatükid ja ma kujutan ette, et raskuskese jääb mootori piiresse. Mõistagi mitte võlli tsentrisse, vaid ülespoole. Tegelikult on aparaatust üsna raske mis tahes suunas külili keerata. Kõige meelsamini kukub ta vast isegi selili ehk käepideme poole.

Nüüd tuleb siiski ausalt tunnistada, et ma ei ole kõige teravama taibuga inimene. Juba mu esimene õpetaja ütles mulle nagu kirikumõisa rentnik Tootsile: "Kuule, sina inimeseloom, oled ikka sündinud loll!" Mul polnud vaja selleks isegi sauna aknasse tulistada. Kunagi olin küll õpetaja peale solvunud, aga nüüd tuli tõdeda, et tal oli õigus Sad Smile

Seoses põikmootori kasutusele võtmisega tekkis minus leebumine hingega pingutuskonstruktsiooni suhtes. Eelnev vastuseis (ja pingutusrulli fännamine) olid tingitud ka sellest, et 8 mm lehtmaterjali varud olid otsas. 4 mm olnuks liiga õhuke ja ühele 10 mm plaadile ei tahtnud kallale minna, süda tilkus verd. Siiski mõõtsin teda, arvutasin, ja selgus, et kahe lõikega saan sealt 3 juppi, millest igaühte saab mingi meisterdamise käigus kasutada. Teema raames selline asi:
   
Lisaks plaadile tegelasteks 16x240 mm polt ja jätkumutrid, millel on keere maha puuritud, välja arvatud pildil kõige vasakpoolsemal. Raami külge jäävatel mutritel käiasin ülemised kandid maha, muidu poleks asi ju liikunud. Nüüd liigub küll:
   
Tegelikult sai see konstrui päris hea. Kuid ühel hetkel tõdesin nagu plekkšepp Pikk Matš Traadi romaaniš "Ükši rändan"
"Vat nüüt on leiutišš, mišš?" Selgus, et kui plaat tolle pika poldiga paika kruvida, siis ei ole võimalik paigaldada mootori kinnituspolte (käivad sisse altpoolt). Nii et enne tuli mootor plaadi külge poltida ja seejärel koos paika tõsta, mis oli üsna ebamugav.

Alternatiiv olnuks plaadi avade keermestamine, et ülevalt poolt lühemad poldid panna (mootori konstrui ei võimalda ülevalt pikki panna). Häda selles, et minu varustatus keermetööriistadega on väga puudulik ja standardset 14x2 pulka elamises ei olnud. (Vast keegi kingib 50ndaks sünnipäevaks korraliku koplekti, villand on, kui ainult sokke ja trussikuid kingitakse Sad Smile  )

Siiski oli see veel väike mure, lahendus on näha ka viimasel pildil. Mõningase raami nõrgestamise hinnaga järasin sinna poolkuu kujulised augud (vt pilti). Nüüd saab eesmised mootoripoldid (aparaadi mõistes, pildil paremal) paigaldatud alusplaadi puhul altpoolt sisse torgata. Kui nood (enam-vähem) kinni keerata, siis saab plaati koos mootoriga tõsta ja ka ülejäänud 2 paika torgata.

...järgneb... (see oli veel väike nali, tõeline spektaakel alles tuleb)
Vasta
#56

Selge oli see, et niimoodi, Taukari kombel tõmbetuule kätte mootor koos alusplaadiga rippuma jääda ei saa. Plaadile, hinge vastasserva kanti tuleb paigutada poldid, et rihma pingutada/lõdvendada/fikseerida. Aga ma ei mõelnud seda asja põhjalikult läbi, taipu ei jätkunud Sad Teoorias kõik lihtne, tuleb tekitada selline polt:
   
See altpoolt läbi raami ava pista ja mootori alusplaadile piklikud avad närida, et mutrid plaadi mistahes asendis plaadiga paralleelseks jääks. Rõõmustasin, sest augud raamis olid olemas (vt eelmise posti viimast pilti). Kopeerisin augu plaadi pealmisele küljele ja panin sinna mutri:
   
Pildil ei oleks justkui midagi valesti. Aga kui keegi suvatseks mootori paika tõsta, siis selguks, et mutter oleks mootori jalaga sama tihedalt koos, nagu see seksuaalkontakti puhul ette tuleb.

Aga mis takistas sobivasse kohta uut auku puurida, pildi mõistes esiplaanile lähemale? Pealtnäha mitte miski, altnäha küll:
   
Seal näha rataste telg ja sellise ümara asja sisse puurimist pidasin kahtlaseks.

Kaalusin alternatiive. Tekitada mingid kõrvad, mis viiksid poldid raami ja plaadi kontuurist väljapoole. Tundus jama. Kõrvade tegemine tähendanuks lõikumist/käiamist/puurimist, mis tundus liiga suur töö.

Mootorit ettepoole (pildi mõistes tahaplaani suunas) nihutada? 10...15 mm oleks ehk saanudki. Aga siis oleks tulnud plaadile mootori jaoks puuritud augud täis keevitada ja hiljem siledaks käiata. Sest kui 14 mm augu kõrvale puurida vahetult teine 14 mm auk, moodustub kena 8 Big Grin  Ja kui oleksin teinud keermestatud augud Sad

Selle variandi vastu oli veel kaalukam argument. Kui mootorit nihutada, siis väheneb rihmadega opereerimise ulatus, sest mootor läheb vastu "toolijalgu". Mootori "vaba" liikumise huvides on ka pumba kinnituskonstruktsiooni kandvad vinklid (vt pilte eespool) paigutatud raami torude peal L ja peegelpildis L-kujuliselt. Esteetilisem olnuks 180 kraadi pööratult, kuid siis oleks vinklid mootori tõstmisel/kallutamisel klemmikarbile ette jäänud. Sel põhjusel on ka poldid sisse torgatud altpoolt, sest mutrid-all-asend oleks kah mootori liikumist piiranud. Teistpidi vinklite puhul oleks tulnud nende otstesse toolijalga=ümartoru kopeerivad kaared uuristada, mis jällegi üsna tüütu töö.

Segane jutt, aga vast saate siiski aru.

...järgneb...
Vasta
#57

Siis mõtlesin, et puurin ikka raamile uued augud. "Ümarkonflikti" lahendamiseks rataste telje juures keevitasin sinna kõrvale teljega sama mõõduga (tingitud rattalaagritest) ehk 16 mm paksused klotsid. Enne küll laenasin küla pealt suruõhufreesi (või kuidas toda asjandust ametlikult nimetatakse, mis õhujõul pöörleb ja otsa käivad viilikirjas asjandused?). Relakaga ei saanud nii kitsastes tingimustes opereerida. Kõigepealt nühkisin siledaks raami all olevad keevitusõmblused, et klotsid paika panna, hiljem ka paika keevitatud klotsikesed. Tulemus selline:
   
Ka plaadile närisin vastavad piklikud avad sisse.

Kuigi pildil on näha, et klotsi/telje kooslusse on puuritud auk, hakkab nüüd tõsiselt nalja saama. Tehnoloogiline nonsenss Sad "Vat nüüt on leiutišš, mišš?" Mõistlikum oli tsentrit mõõta, märkida ja puurida ülevaltpoolt, kus ilus sile vinkel. Mitte selline oksendus nagu altpoolt tehtud pildil.

Ja siis selgus, et ülevalt puurida ei saa: täismundris raam ei mahu puurpinki ja trell ei mahu ka vahele. Ülevaltpoolt piiriks eespool ühel pildil punase noolega märgitud vinkel. Akutrell oleks mahtunud, aga sinna läheb max 10 mm puur. Pealegi selline riist rohkem kruvide keeramiseks ja akudki on lahjaks jäänud.

Mõnikord võib õnnetus olla ka õnn. Ükskord murdus 12 mm puur ära ja taasteritamisega tegin temast lühendatud variandi. Tolle variandiga sain puurida küll. Kuigi trelliga närimisel täpsus pingiga võrreldes alati küsitav. Ja ma ei ole väga pädev puuriteritaja ka Sad Ühel augul läkski tsenter 2 mm mööda Sad  Egas midagi, "plommisin" augu ära nagu hambaarst, märkisin uuesti tsentri ja närisin ühe peenema korrektteritatud puuri ja akutrelliga. Närida oli 22 mm - raami vinkli ja klotsi 6+16 mm paksus. Mõte selles, et mingitki augud ette teha ja pärast altpoolt pingis suuremaks lasta. Asi selles, et 22 mm materjalis ja 12 mm augus ei taha 12 mm polt (mis oli sinna projekteeritud) nagu eriti palju lõtkuda... 

Seni oli mul puurpink lihtsalt paku otsas (põhjus, miks pesuri raam pinki ei läinud). Realiseerisin lõpuks juba aastaid mõtteis mõlkunud plaani ja tekitasin puurpingile korraliku jala:
   
Komponentideks karpraud, MAZi velg ja CO-7 kompressori kastreeritud paak. Kokkuvõttes sai hea asi, kuid taas tuli tõdeda: "Vat nüüt on leiutišš, mišš?" Ikka ei mahtunud pesuri raam pingi vahele. Olnuks too kompressori paagist püsttoru umbes 15 cm pikem, saanuks asjad aetud. Aga oleks tädil m***, poleks onu vajagi. Nii et tehnoloogiline nonsenss Sad

...järgneb...
Vasta
#58

Siis juhtus äiapapa külla tulema. Kurtsin muret, tema arvas, et milles probleem: tal korralik suur meeste puurpink olemas, mitte selline laste mänguasi nagu minul. Läksingi.

Pink tõesti suur ja ilus, seisab ühe jala peal nagu kurg. Kõik tundus hea, kuni selgus, et pingi alusplate liiga lai ja ikkagi ei mahu pesuri raam sinna vahele Sad Siis tõi äiapapa kuuldavale oma lootusetute olukordade lemmikpostulaadi: "Sa jäätki taa asaga niimuudu n*ssma!" ja kadus oma kultuurkihti kaevama. (Mõnikord tuleb mul enesehaletsuse hoog peale: see aeg, kui inimesed endale sotsialismi hüvesid koju tassisid, olin mina koolipoiss...) Loetud minutite pärast hõikas äiapapa mind koos relakaga kohale: oli välja kraaminud ühe hästi isase keti. Väidetavalt mingi draglainekskavaatori värk. Lõikasin stoppertraadid läbi ja sain endale mõned lülid. Kahjuks ei ole ketist pilt (muljetavaldav oleks seda vaadata), rahuldugem nende lülidega, mis koju vedasin:
   
Edasi oli kõik lihtne, 15 minuti jooksul vormistatav. Natuke relakat ja keevitust ja tulemus selline:
           
       

Plaadil näha ka algversiooni jaoks uuristatud piklikavad. Ei hakka neid täis keevitama, jäägu pealegi idiootsuse monumendina tulevastele põlvedele vaadata Big Grin 

Kokkuvõttes sai usinalt oma lolli pead (õpetajal oli õigus!) vastu seina taotud ja käelisi oskusi arendatud. Aga lõpptulemusena saab positiivses võtmes öelda: "Vat nüüt on leiutišš, mišš!!!"
Vasta
#59

(18-05-2016, 13:37 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
sain endale mõned lülid.
...
Ah vaat, mille küljest mu kolakastis olevad megaseibid pärinevad...

Ikkagi, miks ma ühtegi tutti ei näe? Sad Mätas juba kuiv...

Ja kus on pealelõunane osa? Big Grin
Vasta
#60

(18-05-2016, 14:07 PM)v6sa Kirjutas:  Ja kus on pealelõunane osa? Big Grin
Ksf! v6sa saab täna oma pealelõunase osa Smile

Või saab siit välja lugeda kerget etteheidet sõnaohtrate ja segaste postituste koondamises kitsale ajavahemikule?

Kirjutamine on (minu jaoks) raske ja suurt keskendumist nõudev töö, vähemalt, kui mingitki kvaliteeditaset taga ajada. Ma ei saa kirjutada, kui kapten Ali mu pea kohal räuskab ja mitu silmapaari seda andunult jõllitavad, ühtlasi mulle kuklasse vahtides Smile  Kirjutada on hea ennelõunal, kui kedagi kodus pole, ja seejärel rahumeeli pesurit aretama minna. Hilisõhtul jälle väsinud või on keegi juba arvuti kustu pannud. Et raal uuesti tööle panna? Mootorsaag Sõprus on küll halva käivitatavuse etalon, aga minu praegune arvuti on selle kõrval märksa hullem Big Grin

Mina kahjuks ei oska ennast kompaktselt väljendada. Õigemini enam ei oska. Kunagi oli tegu, et 3 lk kirjandit suure käekirjaga täis venitada. Aga siis hakkas paisu tagant pääsema. Suvisest ekskursioonist tänases mõistes Varjupaiga eksponaadiga nr. 183
sai juttu pool vihikut Smile  Ja suure saladuskatte all võin tunnistada, et minu tagasihoidliku kirjutamisandi on suisa vabariiklikul tasemel tunnustatud. Ja JUMZi ehitamisest olen kirja pannud ca 30 Wordi lehekülge, kusjuures pilte pole üldse. Ok, see selleks.

(18-05-2016, 14:07 PM)v6sa Kirjutas:  Ikkagi, miks ma ühtegi tutti ei näe? Sad  Mätas juba kuiv...
Oeh, pidin ma seda tutijuttu ajama Smile  Kallis kaasfoorumlane ei saa kuidagi rahu.

Mida kosta või soovitada? Kui himu tuti järele suur, aga seda käeulatuses pole, tuleb appi kutsuda Elisabeth (Liisu) või Pille Pihk. Mina olen sel kuul selle tegevusega üsna usinalt tegelenud. Ja ajastatuna Petseri tulekahju 77ndale aastapäevale jõudsin täna kell 12:20 peale rohket onaneerimist purskeni. Pesurist mõistagi.


Aga purskeni jõudmine polnud sugugi nii lihtne. Ühendasin trassisurve taha ja üllatuslikult hakkas vesi pesuaine stutseri vooliku vahelt välja pressima. (On tekitatud paagist/kraanist/voolikutest pesuainesüsteem, mis ühtlasi edev ja samas naljakas/pooletoobine. Aga sellest kunagi hiljem.) Sikutasin vooliku kraani otsast ära ja torkasin sinna pimedaks ette poldi, keerasin klambreid peale. Peale käivitamist lendas polt minema Sad  Panin pikema poldi ja keerasin veel klambreid, aga siis lõi vooliku lõhki:
   
Seega sattusid nii madal- kui ka kõrgsurve sinna, kuhu polnud vaja. Tuli kataloogi uurida. Seal selline pilt:
   
Kruvisin stutseri küljest ja selgus, et Sferast ja Mollast pole jälgegi Sad Ei teagi, kus nad on. Olen ühe korra selle stutseri juba küljest võtnud. Samas ei meenu, et seal kuul ja vedru oleksid olnud. Võibolla kaotasin nad enne ära, kui neid näha jõudsin. Aga päriselt välistada ei saa ka seda, et töökad italianod polnud neid sinna pannudki. Juhtub. Egas midagi, otsisin oma varudest kuuli ja vedru.  Muidugi ei tea, kas vedru on õige pingusega ja kas pesuainesüsteem õigesti tööle hakkab. Igatahes jõudsin tõelise purskeni.

   

Katse sooritatud 0-kraadi ehk hüperboloiddüüsiga. Ka teisi düüse proovisin ja praktilise tööna pesin muruniiduki puhtaks.

Aparaatus töötab üllatavalt vaikselt, vaid ülerõhuklapi tõmblemine ehmatas alguses ära. Seni proovitud pesuritest jättis vägagi soliidse mulje. Tõsi, sellist relva
pole proovinud.

Aga kõik eelnev ei tähenda veel sugugi, et teema peakangelane valmis oleks. Nokkimist jätkub, mõneks ajaks tuleb pesur üldse tahaplaanile lükata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne