Survepesur
#81

Mina olen suurest laiskusest kasutanud emmilise kardaani muhvi ja flantse-seal pole see samatelgsus nii täpne vajalik,või kui on mootori ja pumba võllile sobivad tükid olemas,siis keevitanud neile lattraua jupid ja elastseks muhviks kasutanud transportööri linti või vana rehvi külge ja käib aastaid.
Vasta
#82

Natuke edasi jälle survepesuri ehituses.
Ostetud sai püstol, survevoolik, manomeeter ja võlliotste ühendamiseks muhv.
         
Ehk Ksf Gravity ka loeb, oleks mõned küsimused ühendamise kohta.
Esiteks, kuhu peaks manomeetri ühendama? Pumbakaanes on üks väiksem ava, mis tupikkorgiga kaetud. Selle korgi ära keerates on näha, et see on ühenduses OUT-ga, ehk siis kolvipealt tulev survevesi. Küll aga on see enne rõhuregulaatorit.
         
Teine võimalus oleks ta panna peale rõhuregulaatorit väljundstutseri vahele.
   
Teiseks küsimus rõhuaku kohta. Olen ühe tööstusliku Kränzle ja kahe Kärcheri pesuri katete alla saanud kiigata. Kõigil neil oli rõhuaku küljes. Ilmselt hüdrolöögi leevendamiseks? Küll aga ei vaadanud tookord sellise pilguga, et mis ja kus.
Mul on üks rõhuaku olemas kunagisest ekskavaatoriprojektist.
Kuhu aga oleks ta korrektne ühendada? Kas jällegi enne rõhuregulaatorit või peale? Loogiliselt vist ikka enne. Siis panekski ta teisele poole OUT väljundisse tupikkorgi asemele.
   
Kolmandaks küsimus rõhuregulaatori kohta. Kruttisin seda plast nuppu ja kole logises teine. Võtsin kapsli maha ja vaatas vastu sisekuuskantpolt koos ilmselt kontramutriga? Mõlemad täitsa näpuga keeratavad. Nagu otsinguga leidsin, on see 300Bar regulaator. Ehk siis ise pean ta paika sättima, alustades siis vaikselt sissepoole keeramisega ja katsetamisega?
         
Viimaseks oleks küsimus pumba pöörlemise kohta. Näeb tehas ette ka, et mis pidi?
Vasta
#83

Hea oli, et korraliku lugejana ikka kõik alafoorumid ka läbi vaatasin. Muidu poleks märganudki seda teemat. Kole palju küsimusi korraga tekkinud sul. 

1) Rõhukella asukoht. Kui juba seal on las siis olla. Samahästi võib ka teise väljundotsa panna kus on suur kork. Lihtsalt kaks väljavõtet on sama liini peal. 

Mõõtmine teostatakse üldiselt ikkagi ennem regulaatorit.  

2) Rõhuaku käib ennem regulaatorit. Samas praktikas rõhuregulaator pole elu ja surma küsimus veel nende rõhkude ja vooluhulga juures. Halba ta muidugi ei tee.  Püstolivoolik kui on pikk, leevendab ka loomulikust olekust juba .

3) Regulaator jäetaksegi tehasest lahti kuna selle peab kohapeal paika keerema. Tegemist on universiaalset tüüpi , millel max rõhk 300bari . 

Kuna sellest on juba natukene aega möödas ja hetkel pole tööl siis - võin grammi eksida. 

Minu teada on sellel regulaatoril nii, et suur pronksist osa keerab kaasa koos käepidemega(must junn). 

Reguleerimine algab siis aga nii:

*vaata, et veevarustus on korras
*keerad pronksist osa(kuhu must plastik läheb) pärispäeva kuni on kinni, lõpuni. 
*seejärel keera sisekuuskant polt välja- nüüd on rõhk täitsa maas 
*ühenda püstol ja käivita pump . Päästik peab kinni olema , ning hakka kuuskanti manomeetri järgi sisse keerama kuni näed 250bari. Ideeliselt peaks 0 barist kuni 250barini tõusma poldi pingutamisega. 
*seejärel kontramutriga kinnita kuuskant polt ja pane plastik käepide tagasi.

Rõhuregulaator rõhku juurde ei anna vaid määrab ära palju väljundist sisse tagasi lastakse. Sellega saabki rõhku reguleerida, millest ta üle ei lähe. Kinnise püstoli korral ju 100% läheb tagasi. 

Lahtise püstoli korral võib väga vale tulemuse saada või pumba lõhki lasta kuna düüsi suurust mõjutab rõhku. Liiga suure düüsi korral polegi võimalik ettenähtud rõhku saavutada ükskõik kui peale regulaatorit keerad. 

4) Pump võib mõlemat pidi pöörelda . Seal ei ole takistusi. 

5) Pane veefilter/sõel ka vahele

6) Vaata, et sul on transpordi punn ära võetud kui hakkad kasutama. Töötamiseks on ette nähtud tuulutusavaga ja õlivardaga punn. See oli kilekotiga kaasas.


Kasutaja käsiraamatus oli tegelikult enamus juttu olemas koos skeemidega Smile

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#84

(16-01-2017, 21:38 PM)Gravity Kirjutas:  Hea oli, et korraliku lugejana ikka kõik alafoorumid ka läbi vaatasin. Muidu poleks märganudki seda teemat. Kole palju küsimusi korraga tekkinud sul. 

Eelmise lehekülje lõpus, postitus 80, mul paar pilti ka mootorist. See peaks tuule alla küll tegema?
Veefiltreid sai ka poes juba vaadatud, aga jätsin esialgu ostmata. Esiteks aega selleni on ja ei suutnud päris ära ka otsustada.
Kõige normaalsem lahendus oleks ilmselt santehnika poest osta seesama filter, mis maja veesüsteemis kasutuses. Element odav ja korralik läbivooluhulk ka garanteeritud.
https://www.google.ee/search?q=veefilter...80&bih=709
Vasta
#85

Peaks küll piisama. Birka pilt veidi poolik aga vist ikka 1450 pööred seega täpselt sobiv. 
Käivitamisel on see nipp, et hoiad päästikut all korra. Samamoodi ka sisepõlemismootoriga isendeid käivitatakse käsistarterist. 


Veefilter polegi nüüd nii oluline, et mis värvi ja tootja oma. Lihtsalt filtri puudumine tekitab probleeme. 

Üldiselt keegi pikendusvoolikute olukorrale tähelepanu ei pööra. Lahtisena garaazi põrandal vedeldes satub igast kivipuru sisse. Eriti peenikest graniitkildu. Nali naljaks aga ühel kliendil oli 3 korda sama probleem. Peale kivide eemaldamist pumba klappide vahelt töötas jälle. 

Peenikene sõel või jämefilter on piisav juba kui vesi tuleb veevärgist. Tiigist ja ajutistest mahutitest võiks mõelda millegi peenema peale. 

Igaljuhul joogivee ja kodumajapidamiseks kasutatav filter nagu oled välja toonud on hea lahendus. Eriti kui soodsa hinnaga ka.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#86

Anna siis mulle ka tagasisidet. Kaas kõik toimetab nagu sinu unistustes või on mingeid küsimusi ja probleeme?

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#87

Kindlasti edasijõudmisest panen jälle mõne pildi ja rea kirja. Paraku sai puhkus läbi ja nii kipub ka edasiehitus vägisi seisma jääma.
Küsimus tekib tulevikus püstoli vahetavate otsikute osas. Kraadide osa selge, 0 siis pihustab joana, teised vastavalt suureneva kraadiga laiemalt.
Aga neid otsikuid on saada erineva düüsi läbimõõduga. Kui pumbal tootlikus 21L/min, siis läbimõõt peaks olema...? Veel mängib kindlasti rolli surve, ehk kokkuvõtteks tuleb valida välja sobiv otsik.
Mõtlen siis neid otsikuid. Pildil Hiina ostetud püstoli otsik.
   
AR pakub ka eri variante:
http://www.arnorthamerica.com/categories...re-nozzles
Teine asi mis huvitab, turbotsik. Kärcheriga kogemus olemas, ikka palju annab juurde tõrksa mustuse eemaldamisel.
AR variandid:
http://www.arnorthamerica.com/categories...bo-nozzles
Jällegi erinevad düüsi mõõdud. 
Kui Ksf Gravity-l aega millalgi uurida tehasest, et mis antud pumbale oleksid sobivad otsikud. 
Enne tellimisse andmist tahaks aga esimese veejoa kätte saada.
Vasta
#88

Nüüd jah tegid peavalu juurde Big Grin
 
Eks ma uurin. Samad pole jällegi püha tõde otsikutega olemas kuna pahatihti tekib baride ja psi-de ning l/min ja gal/min teisendamisega vastuolusid. Lisaks tulemuse ümardamine. 

Seega paljude netis saada olevate graafikute puhul ma paneksin nõksa suurema. Siis on kindlam, et ei jää pumpa piinama. 

0 kraadine on lihtsalt auk , kus vesi otse välja lendab . Üldiseks pesemiseks soovitatav 25-40 kraadine.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#89

Nüüd aga ka küsimus. Kuidas sa kavatsed veenduda, et AR-i orginaal asjad su Hiina püstoliga sobivad. Ma mõtlen just kinnitust. 

Ise mõtlesin sulle küsida erineva nurgaga düüse ning turbootsikut.

Düüsi läbimõõt peab olema tehase andmetel 1.47mm. Tavaliselt on see düüs number 6 . 

Vaata kas üldse su Hiina püstoli komplektis nii suurt on. Enamasti on need pisematele pumpadele mõeldud ja siis võib juba kurja teha.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#90

(24-01-2017, 14:54 PM)Gravity Kirjutas:  Nüüd aga ka küsimus. Kuidas sa kavatsed veenduda, et AR-i orginaal asjad su Hiina püstoliga sobivad. Ma mõtlen just kinnitust. 

Hiina püstolil kasutuses 1/4 kiirliide. AR tava otsad sama mõõduga.
AR turbootsa peaks selle vahetükiga sobivaks saama.
http://www.arnorthamerica.com/categories...pling-plug
Hiina püstol muidu seesama, mida Ksf oltsberg eespool oma pesuri ehituses kasutas. Sai uuritud siit ja sealt, ega pakkumisi peale selle teisi esile ei kerkinudki. Mõtlen just sellist kiirliitega otsikuga varianti.
Andmed muidu 25L/min ja 280Bar.
Siin näha pilte ka.
http://antehnika.eu/toode/736/survepesur...max-280bar
Düüse eri variante rohkem kaasas ei olnudki. Mõõtu ei tea, peab kuidagi mõõtma. Peal ainult kraadi nurk-0.
Plaanis oli algselt need samad düüsid juurde tellida, mis Ksf eespool oma pesurile tellis.
http://www.comvac.ee/et/a/otsikute-komplekt-5tk
Aga kuna mul tootlikum pump, siis jääb see ära. Pole seal ka mõõte kirjas.
Ühesõnaga on jälle mille üle mõelda tulevikus. Kes sedagi teab, kui tõene see hiina püstoli Baride taluvus on.
Kavalam ja ilmselt elusäästlikum oleks sealt AR valikust ka püstol vaadata.
Vasta
#91

Düüsid pead üle mõõtma traadiga. Sisetunne ütleb, et see düüside komplekt on nendele pesuritele mida nad ise müüvad. Ehk tõeline ime oleks kui mõõt sobib sulle kuna pumpade jõudlus on erinev. 

Erinev värv nendel düüsidel tähendab lehviku nurka( 0 , 15, 25 , 45 jne). Düüsi auk ikka sama suur. 

Nüüd sul ongi hea võimalus Oltsbergi kiusata. 

Lihtsalt huvi pärast ma võin homme küsida tehasest täis lahendust. Ehk püstol , düüside komplekt ja turbootsik. 
Võib olla tuleb odavam kui põlveotsas aretamine ning sobitamine. 

Samas talupojalik lahendus oleks sinu jaoks düüside mõõtu puurimine. Nagunii need ajapikku kuluvad ja 1.5 mm puur peaks suht levinud kaup olema.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#92

Tartu Tööriistamarketis on sellise surveka düüsikomplekt varuosana saada.
http://www.tooriistamarket.ee/et/survepe...otor-65-hj
Ja olemas on ka kiirliitesse sobiv turbootsik.
Vasta
#93

(25-01-2017, 23:55 PM)Laanekas Kirjutas:  Tartu Tööriistamarketis on sellise surveka düüsikomplekt varuosana saada.
http://www.tooriistamarket.ee/et/survepe...otor-65-hj
Ja olemas on ka kiirliitesse sobiv turbootsik.

Need ei taha sobida, kuna enda pumbal tootlikus kaks korda suurem.
Eks see düüsimõõt peab paigas olema vastavalt tootlikusele. Kui ava liiga kitsuke, siis ilmselt hakkab pumpa tühikäigule lülitama. Kui liiga lai, siis ei saavuta jälle survet.
Nii et ootan, mis Ksf Gravityl välja pakkuda on.
Hiina püstoli düüsi sain ka ära mõõdetud. 1,25mm traat on sissemineku äärepeal. Eks ta siis kuskil 1.2mm on.
Natuke sai edasi nokitsetud jälle. 
Valmis alusplaat, kuhu mootor ja pump kinnitub, 12mm paks. Puuritud sai augud nende kinnitamiseks. Omajagu oli arvestamist, et ikka õigesse kohta saaks. Õnneks lihtsustas see, et pumba ja mootori kohta on joonised leitavad netist.
   
Plaadi lainetamise vastu sai veel omakorda karbid allapoole keevitatud. Tulevikus ilmselt nende külge tulevad rattad.
   
Järgmiseks oli vaja võlliotsad kohakuti saada. Selle tarbeks tuli pumpa tõsta. Treitud sai vanast silindrivarrest puksid. Nende peale tegin omakorda plaadi.
               
Ja oligi pump paigas.
   
Järgmiseks mootori etteaste. Kuna pump oli õigel kõrgusel, siis mootori plaadile tõstmise vaev ainult. Edasi muhvid kokku lükata ja mootor poltidega kinni.
   
Teisele küljele jäi ruumi ka veefiltri, elektrisüsteemi ja rõhuaku jaoks.
   
Edasi põhimõtteliselt proovimise jaoks eriti enam teha polegi. Juhe otse seina, vesi läbi filtri sisse ja näeb juba ära asjade kokkusobivuse.
Siiski jätan proovimise ilmselt püsivate plusskraadide ajaks. Pidi ju üks külmemaid ja lumerohkemaid talvi olema. Garaaz ka selline, et kipub külmanäpistus ikka sisse tulema, kui -20C ja peale.
Siit ka küsimus tulevikuks. Et oleks pointi jahutusvedeliku konsentraadiga pumpa talveks täita? Näiteks keeraks käsitsi ühendusmuhvi ja valaks pumpa vooliku kaudu samal ajal sisse.
Kuna asi tuleb parajalt suur, siis sellist rauakola päris ahju otsa talveks tuua ei taha. Võimalus oleks ka talveks pump lihtsalt eemalda. Sellele ikka sooja koha leiaks. Talvel nagunii kasutamist ka ei ole.
Vasta
#94

Mul segupumba peal antifriisi värk kasutusel pidevalt kui vaja masin maa-alt välja ajada. Survekasse lasen antifriisi sisse tõmmata ning segupumba keerukale samuti antifriis sisse. Kui vaja siis kohe vesi järgi ja tuld ning peale tööd jälle sama protsess, käib ka vabalt -20 juures ja senini pole miskit juhtunud st et tihendid ja sisu kestab igasuguse keemiaga, pesurid lavor ja nilfisk.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#95

Kas said katsetatud ja kuidas lõpplahendus välja näeb?
Vasta
#96

(19-03-2019, 12:38 PM)Sten Kirjutas:  Kas said katsetatud ja kuidas lõpplahendus välja näeb?

Njah, aeg läheb kiiresti. Juba üle kahe aasta möödas. Tänase Postimehe kõrval on seis selline, ehk midagi edasi pole tehtud.
   

Suures osas seetõttu, et sai ostetud Kränzle kuumavee pesur. Ja kui pesemisvajadus on leidnud lahenduse, siis teist pesurit nagu vaja polegi ega motivatsiooni selle lõpetamiseks.
Millalgi ehk saab siiski lõpuni ehitatud ja ära proovitud.
Vasta
#97

Elustagem teemat...

Enne, kui pajatan teema peakangelase elust-olust, ilmnenud probleemidest, tehtud ja teoksil täiustustest, võtan jutuks ühe tehasepesuri.

Minu kätte sattus surnud Kärcher 5.55M, mille pump oli õhtul ja mis muidu oleks sõna otseses mõttes lõkkesse läinud. Mootor on töökorras, pesuri andmesildi järgi 2 kW. Mootori enda peal mingisugust pirkat ei paista, või on plastist kondoomi alla peidetud. Kas keegi oskab öelda, palju sellel mootoril pöördeid võib olla? Põgus koogelmoogeldamine ei teinud targemaks Sad 

Puht silma järgi tundub, et on 1500 pööret. Aga mul oleks ühe muu nokitsemisprojekti jaoks vaja 1,5...2 kW ühefaasilist mootorit, mis annaks 3000 rpm.

Kuidas pöörete arvu kindlaks teha?

Ja teine probleem, mida ilma pildita on raske kirjeldada... Kõnealune pesurimootor on spetsjomm värk (mitte universaalne pika väljundvõlliga mootor), kus üks mootori otsakaantest on ühtlasi ka osa pumba korpusest. See tähendab, et võlli ots ulatub hädavaevalt üle laagri tasapinna. Originaalis kinnitus sinna poldi abil kaldtaldrik, mis pööreldes pumba sektsioone liigutas. Kas on mõeldav võlli pikendada, poltides sinna otsa mingi junni, mis toetuks lisalaagrile (laagri paigaldamine on üsnagi võimalik).

Või ei ole kõige arukam plaan?
Vasta
#98

(20-10-2019, 22:01 PM)oltsberg Kirjutas:  Puht silma järgi tundub, et on 1500 pööret. Aga mul oleks ühe muu nokitsemisprojekti jaoks vaja 1,5...2 kW ühefaasilist mootorit, mis annaks 3000 rpm.

Kuidas pöörete arvu kindlaks teha?

Mootor peaks seal olema kolmefaasiline. Üheks on tehtud tavaliselt läbi kondeka. Kergem oleks börsist vastav kolmene mootor võtta ja ka kondekaga üheseks teha. Pöördeid saab võllilt lugejaga vaadata kui mootor tööle panna. Maksab mõne euri alis.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#99

(20-10-2019, 22:01 PM)oltsberg Kirjutas:  Elustagem teemat...

Enne, kui pajatan teema peakangelase elust-olust, ilmnenud probleemidest, tehtud ja teoksil täiustustest, võtan jutuks ühe tehasepesuri.

Minu kätte sattus surnud Kärcher 5.55M, mille pump oli õhtul ja mis muidu oleks sõna otseses mõttes lõkkesse läinud. Mootor on töökorras, pesuri andmesildi järgi 2 kW. Mootori enda peal mingisugust pirkat ei paista, või on plastist kondoomi alla peidetud. Kas keegi oskab öelda, palju sellel mootoril pöördeid võib olla? Põgus koogelmoogeldamine ei teinud targemaks Sad 

Puht silma järgi tundub, et on 1500 pööret. Aga mul oleks ühe muu nokitsemisprojekti jaoks vaja 1,5...2 kW ühefaasilist mootorit, mis annaks 3000 rpm.

Kuidas pöörete arvu kindlaks teha?

Ja teine probleem, mida ilma pildita on raske kirjeldada... Kõnealune pesurimootor on spetsjomm värk (mitte universaalne pika väljundvõlliga mootor), kus üks mootori otsakaantest on ühtlasi ka osa pumba korpusest. See tähendab, et võlli ots ulatub hädavaevalt üle laagri tasapinna. Originaalis kinnitus sinna poldi abil kaldtaldrik, mis pööreldes pumba sektsioone liigutas. Kas on mõeldav võlli pikendada, poltides sinna otsa mingi junni, mis toetuks lisalaagrile (laagri paigaldamine on üsnagi võimalik).

Või ei ole kõige arukam plaan?

Mul on 5.55 Jubilee, millel on lüliti katki.
Lülitid on neil muidugi erinevad, kuid kui sul läheb mootor teisele projektile, siis oleks mul soov ülejääk ära osta.
Vasta

Survepesurile kaevust vee kättesaamine. Pole küll päris teemasse, kuid küsimus selline. Kas kellelgi salvkaevu uputatavate veeautomaatidega on kogemusi? Endal kaev sügavam kui tavalise hüdrofori imemiskõrgus, seega pump kaevus raamil, mõned meetrid maapinnast sügavamal. Üle aasta survepaagis kumm katki jne. Punni jälle hüdrofor kaevust välja- ei ole inimlik. Puurkaevupumba, pluss hüdroforipaak releega toas välistaks, sest meil kaevus veetase liiga madal, et seda pikka pumpa sinna panna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne