Suhtlemine
#1
Tere, mul tekkis küsimus miks tänapäeval inimesed kardavad suhelda väljaspool klaviatuuri.Eriti ajab see närvi müügi ja ostu kuulutuste korral.Ehk keegi oskab seletada seda, mulle isiklikult meeldib otsekohe tekkivatele küsimustele vastuseid saada?Palun seletage lollile ja vanamoodsale.Tänan.
Vasta
#2
Öösiti tööd tehes ja päeval magada soovides on igati mõistlikum ajada asju kirja teel, mis muidugi ei välista ka telefonis suhtlust. Tegelikult vaadates seda, kuidas noorem generatsioon igasuguste sõnumiäppide ja sõnumite vahendusel omavahel suhtleb, siis nagu ei imesta. Helistan kohe ühele sõbrale, kel selline suhtlusstiil kasutusel ja küsin Smile
Masintikkimine särkidele-värkidele. Logod ja reklaam riietusel, logodega põrandamatid autodesse jne...
Vasta
#3
Kunagi psühholoogia tunnis paluti panna kõigil silmad kinni ja näidata pöidla ning nimetissõrme vahel, palju on natuke. Üle mõõtes selgus, et see varieerus 20 inimese puhul 1mm ja ca 10 cm vahel. Ehk siit moraal, et inimesed on erinevad. Sama kehtib ka suhtlemise puhul, on neid, kes kohe haaravad telefoni järele ja on neid, kes eelistavad kirjutada. Eks see ole kinni inimesetüübis ja on pigem alateadlik valik. Midagi pole teha, mõne jaoks on raske haarata telefon ja rääkida võhivõõraga ja  ei saa aru, miks mõni inimene lisab müügikuulutusele, et kirjadele ei vasta.

Kirjutamisel on ka veel üks eelis - sellest jääb märk maha.
Vasta
#4
Õige teema,mida arutada.Just ,olen ka kuulutades märkinud et eelistan tel.teel suhtlemist.Nad ikka kirjutavad mulle pikki kirju.Saadan kirja vastu" et ole hea ,helista mulle või jäta oma nr.helistan Teile ise".Ei,ta kirjutab järgmise kirja rea küsimustega,millele ootab vastust.Ma olen vana kooli mees ,kes eelistab inimesega otse suhelda.Ja ca 50% inimestest jätavad tehingud katki,sest nad lihtsalt ei julge helistada.40 ja + vanuses seda probleemi ei ole,Probleem on rohkem noortel ekraanisõltlastel.See on ohtlik süvenev haigus.Niimoodi inimene ei julge varsti poest leiba ka enam osta ,rääkimata naabrimehele lihtsa,tere,ütlemisest. Rolleyes
Vasta
#5
tõesti õige teema.
mina olen pensionieelik. ehk ka nigu vana kool või miskit taolist.
töö asjus pean ikka telefoni pruukima, aga kui vähegi õnnestub, siis ajan asja kirjutades.
võib-olla minu vana kool on nii vanast ajast, kui telefone veel polnudki.
igatahes kui kuskil miskit kaubanduslikku tehingut pakutakse klausliga, et täpsem inf telefonitsi,
siis lõppeb enamasti kaubandus sinnapaika ää. tahan ikka infot saada loetaval kujul. ja kui ise miskit müün teinekord, siis
ega väga ei arva võimalikust ostjast, kes kirjutada ei viitsi ja kangesti helistada tahab.

lugupeetavad, kirjutamine erasõnumite ja e kirjadega on lihtne. tavaliselt ei maksa ka midagi. kirjutad siis kui omal aega on, olgu siis või kell kolm öösel. adressaat võib häirimatult magada.
mõne inimese profiil võib "täitmata" ka seepärast olla, et ehk ei soovita spontaanset suhtlust suvalisel ajahetkel.
Vasta
#6
Eelistan kirjutamist. Messengeri aegadest jäänud halb komme suuri ja väikesi tähti ignoreerida ja muidugi see privaatsus (vastab siis kui viitsib) nii on olnud kaua ja sõimu pole täheldanud. Minul on nii ja pekske kui tahate Big Grin
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#7
Lihtne põhjus miks minule meeldib asju kirja teel ajada, on see, et küsimuste ja vastuste üle saad mõelda ja jutust jääb märk maha, mida on võimalik hiljem kontrollida.

Aadressid, erinevad numbri kombinatsioonid, pildid. Telefoni toru otsas võib kõike rääkida, küll aga faktid (numbri, pildid, aadressid, nimed jne) on läbi kirja netis lihtne kontrollida. 

Helistan tavaliselt siis, kui asi on 95 prossa kindel, et ostma lähen, või müügiks läheb. Vastasel juhul milleks tüüdata telefoni otsas, kui sealt tulevat juttu on raske kontrollida ja meelde jätta. See viimane 5 prossa selgub siis kui inimesega näost näkku kohtud ja müügiks olevat asja näen oma silmaga.

Proovi panga rekvisiite läbi telefoni anda ja küsida. Päris tülikas võrreldes sellega, kui lihtne on kiri saata. 
Või näiteks kui müün midagi, annan täpse aadressi inimesele kuhu vaatama tulla. Vaata regiost vms kohast järgi kus kandis asub, selle asemel, et helistada iga 5 minuti järelt, et kuhupoole keerama peab.

Lühidalt, läbi kirja saab informatiivset infot edastada efektiivselt. (mitte, et seda alati tehakse)  Big Grin
Telefoni teel võib rääkida oma lapsepõlve kogemustest, mis on nagu nii kontrollimatud faktid.  Wink
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#8
Kirjutan ja räägin inimestega päevad läbi.
Üldiselt on nii, et kui 2-3 korda kiri juba pendeldanud on ja paistab, et vastaspool eriti ikka ei tonka, siis ma võtan toru ja räägin. Reeglina saab asja selgeks.

Teine asi on muidugi kiirus.
Kui vastust on tundide jooksul vaja, siis on targem helistada. On inimesi, kes kirjakasti vaatavad korra päevas heal juhul. Mõni avab selle võibolla ainult kirjutamiseks.
Kui aega on, siis muidugi kiri.
No ja hinnapakkumised jms, kus numbrid on olulised.
Inimene loeb millal saab ja seedib rahulikult.
Garaažijäägid oksjonil- mosse veljed ja muu kraam:
https://osta-ee.postimees.ee/uberlaiad-m...src=search
Vasta
#9
Kirjutamine on väga hea selles osas, et seda saab teha täpselt sobival ajahetkel ning sobivas keskskonnas, noh nii mõistliku aja jooksul ikkagi. Kui leiba teenida päev otsa ajusid ragistades, siis tõmbab ikka korraks ree pealt maha küll, kui keegi suvalisel hetkel täiesti teise teemaga sisse sõidab. Samuti on töö juures teiste juuresolekul üldse üsna ebamugav oma äriasjadest rääkida. Ning samuti see, et meeldib kuulutusi jms sirvida hilja õhtuti (nagu praegu seda sõnumitki kirjutades). Pere juba magab ja saab veits vabamalt arvuti taga lösutada. Selle asemel et endale kuhugi märkmeid tegema hakata, et kellele järgmine päev helistama peab, saadan kirja välja. Kui tuleb vastus, on kohe ka viide kuulutusele postkastis olemas, samuti kinnitus et teine pool endisel ärist huvitatud ja saan otsustada kuidas asjaga edasi minna.
Vasta
#10
minul sama moodi, kirja teel saan vastata siis kui mul selleks aega on ja samamoodi ei taha teist inimest ärritada helistades talle kõige ebasobivamal ajal, minu arust on normaalne kirja teel asju ajada.
Ma ise ei saa iga kell telefoni rabada ja ajab mind närvi kui mulle helistatakse töö ajal, isegi naisel ei luba helistada, rääkigu kodus oma jutud ära. ei pea koguaeg iga väikse asja pärast helistamsa
Vasta
#11
Riigile kahjulikus eas, e kõvasti üle pensionieeliku. Mõte liigub aeglaselt. Ikka tipin kirja. Teine võib parasjagu handsfreeta sõidus olla. Telefoniga tilistan ise välja paar korda nädalas- et kas saad anda paar detsi raudasbesti või võta mulle purk mädarõigast. Võimalusel väntan jalgrattaga kohale(alla 20 km) või tsikliga(üle 20 km) kui et helistaks. Ksf Armega samal arvamusel- kui profiilis asukoht, telefon puudu, siis mõni luftivend.
Vasta
#12
Suhtlen täitsa vabalt. Big Grin 
Mind teeb murelikuks see,et vahest esitad küsimusi vastaspoolele kellega parasjagu mingi asi pooleli.... ja tekst on lihtne ja arusaadav,kuid vastust ei tule. See võib olla ka sellest,et lihtsalt tähelepanematus. Aga mulle jääb mulje,et lihtsalt ei loeta teksti korralikult läbi. Võibolla lihtsalt libistatakse silmadega kergelt üle ja asja tuum jääb selgusetuks.
Eriti naljakas on see,et olen andnud ka vabalt oma tel. nr. kõigile ja öelnud,et kui midagi on,helistage. Ei ole ju raske võtta telefon,valida nummer ja öelda mulle,et käi pe...sse...... Big Grin  Aga ei,kaotakse ära just siis,kui peaks mingisugune arendus või edenemine "teemas" toimuma... Smile Aga lihtsamad asjad võiks siis ikkagi kirjadega ära lahendada. Näpud peavad olema vilkad.
Õnneks telefoni võetakse vastu,kui helistad. Aga pikalt ei taha lobiseda... kõrvad juba hellad....


Küsimus-et kas Nokia 3310-le on ka käed-vabalt süsteem olemas? Või peab küünte ja hammastega kinni hoidma... Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#13
Mina jälle olen vilets kirjamees,kirjutan aeglaselt ja pärast loen mitukorrda üle et tähti pole vahele jäänud jne.Kirjadele ikka vastan aga kui on müügi...ostukuulutus ja tel.nr.puudub siis ma ei reageeri,jääb mulje et inimene kardab oma telfoni avalikustada ja kui tal ka oma oprfiilis andmed puuduvad siis mul puudub igasugune usaldus niisuguse müüja vastu,jääb mulje nagu müüks naabrimehe või varastatud asju . 
Vasta
#14
(19-02-2016, 09:25 AM)Armex Kirjutas: Mina jälle olen vilets kirjamees,kirjutan aeglaselt ja pärast loen mitukorrda üle et tähti pole vahele jäänud jne.Kirjadele ikka vastan aga kui on müügi...ostukuulutus ja tel.nr.puudub siis ma ei reageeri,jääb mulje et inimene kardab oma telfoni avalikustada ja kui tal ka oma oprfiilis andmed puuduvad siis mul puudub igasugune usaldus niisuguse müüja vastu,jääb mulje nagu müüks naabrimehe või varastatud asju . 

Sama siingi.  Lisaks veel, et paljud virisevad kauba realiseerimisel klientide valiku üle.  Vastan samuti: Kui ikka profiilis numbrit ei ole, ise ei helista, ja muidu "suure tegijana " end tunneb, siis otsigu viga iseendast. Kaup realiseeritakse ikka sellele, kes esimesena kokkuleppe saavutab. Nii lihtne see ongi
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#15
(19-02-2016, 11:40 AM)h2rra Kirjutas: ...
Kaup realiseeritakse ikka sellele, kes esimesena kokkuleppe saavutab. Nii lihtne see ongi

Nii lihtne ongi. Suhtlusviis on teisejärguline. Mina võtan telefoni ainult siis, kui rääkida saan ja tagasi helistan vaid tuttavatele. Kirjatsi olen hõlpsamalt tabatav. Mõnel teisel jälle vastupidi: näpud ei liigu kuigi kiiresti, aga telefoni haarab alati.  Meid on erinevaid, ehk austet teemalgataja suvatseb siiski taluda ka teistsuguseid suhtlejaid enda kõrval. Cool
Vasta
#16
(19-02-2016, 09:20 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Küsimus-et kas Nokia 3310-le on ka käed-vabalt süsteem olemas? Või peab küünte ja hammastega kinni hoidma... Big Grin

On ikka, ainult juhtmevaba ei ole.  Pulk pistikuga altpoolt siseneda ja mikker kuular juhtmeküljes
Saata ei viitsi...laisk olen. Sad
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#17
Kirjutamine ju vaevaline tegevus, hea vaid numbreid kirja panna. Täpsemini pärida selgitada on ikka suuliselt, eelistatavalt silmast silma. Pikka aega kartsin telefoniga rääkimist, mobiilide tulekuga harjusin enam-vähem ära.
Vasta
#18
(19-02-2016, 11:49 AM)h2rra Kirjutas:
(19-02-2016, 09:20 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Küsimus-et kas Nokia 3310-le on ka käed-vabalt süsteem olemas? Või peab küünte ja hammastega kinni hoidma... Big Grin

On ikka, ainult juhtmevaba ei ole.  Pulk pistikuga altpoolt siseneda ja mikker kuular juhtmeküljes
Saata ei viitsi...laisk olen.    Sad
Tänan info eest. Eks vean poodi ennast...
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#19
(19-02-2016, 12:50 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:
(19-02-2016, 11:49 AM)h2rra Kirjutas:
(19-02-2016, 09:20 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Küsimus-et kas Nokia 3310-le on ka käed-vabalt süsteem olemas? Või peab küünte ja hammastega kinni hoidma... Big Grin

On ikka, ainult juhtmevaba ei ole.  Pulk pistikuga altpoolt siseneda ja mikker kuular juhtmeküljes
Saata ei viitsi...laisk olen.    Sad
Tänan info eest. Eks vean poodi ennast...

Kas neid enam on müügis?  Vaata osta`st  telefonide alt seal igast vana kraami sobivad kõik nokiad, mis 3,5 mm. pulgaga   Big Grin  Ehk mõni tuleb kilulinna teatrisse, või uue trammiga sõitma   Big Grin Big Grin  siis saan tasku sokutada. Käin sellistes poodides, kus pakisaatmist pole ja eespool kirjas, mis pensionääri vaevab.   Big Grin
Ps. väikseid diktofoni kassette on kaaaa
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#20
mu alalõug kopsatas just sel nädalal vastu maad, kui kuulsin, et ühe rahvusvahelise "odavmoe-müügiketi" töötajad ei tohi töö ajal mobiiltelefoni kasutada. Kaupluses juhatajani välja. "Piirang" kehtib ka helistamisele - uba pole ainult (noorte) klienditeenindajate nn netisuhtlusvõrgustike kasutamise piiramine, millest ma isegi täitsa aru saan.

maailmad on erinevad.
ise võtan muidugi asjade kauplemisel / loovutamisel võõraid inimesi tõsise huvilisena alles siis, kui telefoniside on tekitatud. "Anonüümsed huvilised" jäävad tihtilugu lihtsalt huvilisteks - ostja / omandaja saab neist mu praktikas väiksema tõenäosusega.
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne