Uunikute 15. Talveralli 2016 pildid, videod, järelkaja
#1
https://www.youtube.com/watch?v=NzMnttP2Ypw
Vasta
#2
https://www.youtube.com/watch?v=GSAj16gf...e=youtu.be
Vasta
#3
Autolehe veebis pisike kähkukas galerii - homme panen miskit ka oma kodukale üles.
Vasta
#4
Auto number 2 tänab korraldajaid laheda ürituse eest ja võimaluse korral osaleks ka järgnevatel, püüame legendi lugemise selgeks õppida ja kiiremad olla Smile

Kogu üritus vastas ootustele ja jäime kõigega rahule! Peatse kohtumiseni!
Vasta
#5
Kõigepealt suur tänu korraldustiimile ja asjaga vaeva näinud ralluritele - täitsa vahva oli raja ääres pilte klõpsida.

Eilse I ESAKP pildisaagi viisakamad palad on siit nähtavad. Kui kellegi on himu täiskvaliteedis pildi järgi, siis ande teada.

Mõned tähelepanekud ka.

Julgelt pool pilootidest ei vallanud vanatehnika libedalsõidu tehnikat. Kuna olin pöördele järgneva sirge alguses, siis kolmetäheliste laastav mõju juhioskustele oli selgelt näha: ikka ja jälle lohiseti väljapööratud ratastega teeotsast mööda...

Kergelt üllatas Taunuste ja tellisVolvode rohkus tavapärase nõukatehnikalaviini hulgas. Kusjuures märgiline oli see, et väsinud isendid olid ikka nõukapäritolu... Laisaks oleme jäänud. Toungue 

Kes auto Rallijumalale ohverdas? See poles esimene kinnipüütu, kuid tavaliselt maandutakse selle otsas ikka Haiba poolt tulles Toungue
[Pilt: 245007390b6040_l.jpg]

Igatahes on kellegi olnud päris kiire edenemisega, nagu tahmatriibust lugeda võib:
[Pilt: 24500737f3a954_l.jpg]

Selle jälje korraldanud liikuri kaasresijate hulgas ei oleks küll tahtnud olla:
[Pilt: 24500741902375_l.jpg]
Libisemise peatanud puu taga on tegelikult kahe meetri sügavune truup ka, mis hetkel välja ei paista. Olen sama mäge kääris traktori ja haagisega alla libisenud ja seetõttu on tunne vägagi tuttav Big Grin

Ma muidugi tean, et rallis piiri peal sõidetakse, aga seda ei saa vist lugeda oskuseks, vaid õnne kilda:
[Pilt: 24500743c3a24e_l.jpg]

Teetammi on seal küll vaid 40 cm, kuid kõrvalolev vana kraavi põhi on pehme ja selle kandvus eilse ilmaga jääbki nüüd teadmata. Jala all oli igatahes pehme...

See on aga küll puhas hoolimatus teiste suhtes. Nii ei peatuta!!! Meetrit 5 edasi tee ääres ei oleks see auto mitte kedagi seganud... Aga niimoodi, põiki põlevate tuledega seismajäetuna... No vabandage!
[Pilt: 24500543541735_l.jpg]

Lõpetan kurvavõitu tõdemusega: ega õige Eestlane ikka teise jäljes sõida:
[Pilt: 24500745a88b64_l.jpg]
No õnneks ei ole mitte kunstmuru, vaid tavaline kasutamata ala.

Jääme siis ootama, kas Priit suudab pahast harjumusest võõrdudaSmile Ning kui suudab, siis kas leidub kedagi, kes julgeks Priidu jäetud saabastesse astuda... Toungue
Vasta
#6
Motoristiklubi kolmiktiim tänab korraldajaid ja teostajaid! Teedevalik oli super, ilmataadi obruk oli makstud ja nalja sai palju.
Lisandunud sõidukite valik oli vägagi huvitav, mitmeid autosid meie küll ei näinud aga pilte vaadates tuleb tõdeda et autopark oli tasemel.
Autojuht vabandab ka kõikide "karmide" möödasõitude eest. Kõik keda need ehmatasid siis jah VABANDUST!
Sellistel hulludel möödasõitudel oli ka oma põhjus. Kuna oli aru saada et osa suuri vanu rimakaid ei olegi võimelised sõitma Priidu ettearvutatud keskmist siis kulgevad nad oma tempos ja lisaks eksimustele on nad ka ajast maas ja tiksuvad rahulikult et kohale jõuda. SAMAS kui meil oli esialgu kõik graafikus ja kõik sujus peaaegu ideaalselt siis ajas närvi kui pead oma keskmise maha laskma sest mingi t.rnüffel ei suvatse teeserva võtta. TEE oli ainult keskelt sõidetud, servad olid täiesti olemas ja oleks saanud ilusti mööda lasta. Selle asemel ei teist kiiremat mööda lasta näidati sellist ilusat eestlaslikku suhtumist: Ise ei saa ja teistel ka ei lase. Eriti käib see ühe elnglismannide takso kohta: molu oled ikka küll 15km sinu taga, traaa!!! Plaan oli sul rehvid tühjaks lasta õhtusöögi ajal. Ei leidnud seda sara. Selliseid juhmakaid oli päris palju. Tänu sellele pidime oma kesmise üleval hoidmiseks tegema möödasõite mille peale tagaistmel olnud tõukejõud ja kaardilugeja hakkasid kahtalseid hääli tegema. Samuti Ma siiralt vabandan nende sõidukate ees keda ma ehmatasin.
Tänu sellistele piduritele tuli üritada püsida oma ajast pigem ees kui ideaalis. Ilmselt suutsime ka pildistamisega olenud ootamatusse ajapunkti sisse sõita ala 6min varem ja sinna läks ka ohtralt trahvipunkte. Ega Priitu ei saa ju teie käitumises süüdistada aga ütleks et Talveralli pole mitte kõige täpsemalt sõitjale loodud vaid ikkagi nagu vene rulett ja suurem õnnemäng. Seega pole mõtet talverallist historicut loota, seniks kuni rajal on igast pidureid. Sinu täpne sõit ja kaardilugeja hoolas ajukurdude pingutus läheb lihtsalt mõne koba nahka kesei julge sõita tee keskmest nii paljukesti kõrvale et teine saaks liikuma. Meil oli kümneid kilomeetreid kui pidime venima pidurite taga. Supp , kus su peeglid olid????? krtttt!!! Sind ei oleks ilma peegliteta tohtinud liiklusesse lastagi.
Palun olge järgmine kord teiste vastu paremad ja ärge olge nii f.king " eestlaslikult" kadedad mööda laskma!

ÕNNEKS! On ka normaalseid vendi kes näevad et tuled madallennuga ja nad tegid endast kõik et mitte piduriks olla. Tänud bussile, ühele jeebule ja mõnedele veokatele veel!

Eks kaardilugeja peaks veel natuke harjutama, paar väikest käpakat oli aga need langevad ka selle nimetuse alla : Priidu trikid legendis.

Seekord oli kõik ilma tehniliste probleemideta, isegi kestab siiani kolm aastat tagasi kuskil tanklas keemilise metalliga kokku liimitud küttepump. Vaja läks vaid ühte uut kütuse filtrit ja kodus peaks vaatama kust summuti natuke lõriseb. Kaardilugeja oli trimmis, roolioperaator tablettide mõju all( seljanärvi põletik), tõukejõud tagaistmel samuti tablettide all( neeruvalud) , lahe noorte " vanurite" ettevõtmine, damed!
Ükskõik kuidas see läks aga kui suutsime teha parema koha kui eelmine aasta siis võiksrahul olla. Sellist ilma me kõik ootasime ja üritus täitis oma eesmärgi. SUUR,suur, suur tänu Priit ja Co!
Loodame et juubel ei jää VIIMASEKS!!!!

Olge tublid seltsimehed vanaraua haiged!

Üllar , aka Motorist.
Vasta
#7
Meie Volli kärutas stabiilses omas tempos. Poleks mõnda aeglasemat ees olnud, oleks suutnud stabiilselt hoida end õiges kiiruses. Nendel lõikudel kus oli takistusi vähem suutsime kenasti ajaga hakkama saada. Kuigi hommikupoolsed teeolud oleks selle jaoks olnud liialt ekstreemsed, viimne kui üks gaasipedaali vajutus lõppes veoratta vaba ringlemisega. Naelteta pitsalõikurid polnud seal just tasemel. Samas oli sõit siis juba üsna piiri peal. Hilisemal lobjakal sõites aga õigustasid end täielikult. Muidu oli tee hea, nagu ikka paar teepikkuste erinevust tegid asja veidi põnevamaks, kuid saime hakkama. Vabandame kui  "uimerdasime" teel, kuid kraavi külastada ei soovinud ning eesmärk oli edukalt lõpuni tulla. Lisaks hoidsime kenasti oma tempot parajana. Nagu mainitud, polnud ka just pidamist palju.

Kindlasti soovime tänada seltskonda Kamazi roolis. Tublid mehed kes võimalusel ja ohutult lasid pisikesed neljarattalised mööda.

Tähelepanekutest oleks seltskonnad kes silm ruutus panid hullu ning teostasid väga ohtlikke möödasõite. Meie neid teha ei soovinud. Istus meil avariigrupi raskete liiklusjuhtumite uurija tagaistmel ning kahjuks teame liialt hästi millega sellised rumalused võivad lõppeda. Ohutus kõigepealt, siis ajad ja tulemused.
[Pilt: large_29442625_qtRY.jpg]
[Pilt: large_29442627_gOMZ.jpg]
nüüd
-1996 Land Rover Discovery 1 2.5Tdi
-1973 Volvo 142 2.0 De Luxe


------
enne
-2001 Volvo V70 AWD 2.4T
-2004 Honda Civic 1.4 NA
-1996 Volvo 850R 2.0T
-1979 Datsun 620 1.5 NA
-1994 Volvo 480 turbo
-1992 Volvo 850 2.5 NA
-1987 Volvo 740 turbo
-1983 Mazda 626 kupee
-1973 Volvo 142 2.0 GrandLux
Vasta
#8
Ei saa jätta mainimata, et mõned ekipaazhid sõitsid metsavahel nagu oleks tegu kiiruskatseks, avalikule liiklusele, suletud teedega. Paistab, et kõik läks siiski hästi ja laubakaid ega puid ette ei tulnud. Ise lasin võimalusel "lendurid" mööda aga ühel sellisel korral hakkas pehmelt teepervelt ilusti kraavi poole kiskuma. Tagasi tõmmates ega väga palju ei puudunud, et oleks küljed kokku pannud.
Vasta
#9
(21-02-2016, 10:14 AM)v6sa Kirjutas: ...
See on aga küll puhas hoolimatus teiste suhtes. Nii ei peatuta!!! Meetrit 5 edasi tee ääres ei oleks see auto mitte kedagi seganud... Aga niimoodi, põiki põlevate tuledega seismajäetuna... No vabandage!
...

Väga vabandan tiimi noore piloodi nimel, kes ehk nii täpselt asja ja tihedat konkurentsi veel ei taju. Täitis ta täpselt kaardilugeja ja ballasti kutset: "läheme appi!", sest kahjuks oli pildilt välja jäänud LADA juht pisut jännis, auto keeldus edasi liikumast ja oli juba p----tpidi kraavi(s) vajumas.

Loodan, et kaotatud kümmekond sekundit ei mõjunud hävitavalt Teie kohale sõiduvõidu auhinnalistele kohtadele.
Vasta
#10
Rallidel on alati olnud "madallendureid" Kuulusin teatud lõikudel kindlasti ka ise nende hulka. Õigustusi ei otsigi, aga kui ikka auto tahavaatepeeglisse mingi 20 sekundi jooksul ilmub, siis ilmselgelt oled sa kõvasti aeglasem, ning viisaks oleks inimene mööda lasta. Mõned autod tegid seda väga viisakalt, eriti suured veomasinad ja üks seltskond willysega. Samamoodi käitusin ka ise halvemas olukorras teekattega lõikudel, sest Bilsteini B6-d tahtsid hambad suust välja põrutada ning kõrvalistuja pidi vahepeal armatuuri omal kohal jõuga hoidma. Samas kus tee olukord oli hea, sain rahulikult "jala sirgeks" lükata ning kaotatud aeg tasa sõita.

Ja noo libedus ja sõidukiirus ikka oleneb väga masinast ka, semud rääkisid, et nendel oli e10-ga sõites tuba käsi täis ja higimull otsa ees, kui samal ajal naisterahvad 05-ga kadusid pildilt ilma vähegi vaevata. Ladal ilmselt veermik, sillad jms. vähe modifitseeritud ka Big Grin (PS, MekaWorkshopi poisid BMW e10-ga saadavad tervitusi, au ja kiitust erakordselt osavale naisterahvast sohvrile)

Mul oli lihtsalt hea rehv, kiire auto ja tänu sillalukule vähemalt 3. ratast pidevalt kraapimas, tagasi hoidis ainult fakt, et auto võõras. Kus tee seisukord vähegi lubas, oli 90 täitsa okei liiklemiskiirus, samal ajal kui paljud 70-ga juba kurja vaeva nägid auto teel hoidmisega.

Inglise takso oli küll jah risti-põiki jalus, isegi palgiveoteedel, kus isegi lasin mitmeid rallitajaid mööda, kuna väga üle 60 ei tahtnud sõita löökaukude hirmus, pidin temani jõudes hoo ikka täitsa maha võtma.
Vasta
#11
Tänud korraldajatele imelise ilma, parimate teeolude mis võimalik ja seltskonna eest! 
Mööda ikka saab, aitab õige ajastus...kaamera lausa kartis järgmist 10 km jäädvustada...
https://www.youtube.com/watch?v=VKdd7M6gsAA
...ja nelivedu...
https://www.youtube.com/watch?v=RUkTS6_m...e=youtu.be
...taxsist ei saa ise sõita ja teisi (MAZ) ka ei aita liivaga?
Vasta
#12
Loomulikult on lendureid kogu aeg olnud. Mind ajendas kirjutama see, et varem pole tähele pannud siin sellist seisukoha võtmist - "tra te pargite seal rajal rsk lõikan kõigil piduritel rehvid puruks rsk". Sõida kui ruumi on ja kui keegi on hädas, siis aita teda, mitte ei sõida silm krillis oma ideaalaega. Ennast pani vähe alalhoidlikumalt tegutsema suht viletsa pidamisega rehvid ja tütar kaardilugeja istmes. Viimasel polnud kiiruse ja libeduse vastu midagi aga ema oleks väga kurjaks saanud, kui midagi oleks juhtunud Smile
Vasta
#13
Paar korda lasti mööda - aitäh. Paar korda lasin ise mööda kui madallendurid tulid tagant. Kõik sujus.
Rehv oli VÄGA kehv mul - arvestasin sopa ja killustiku ralliga ning ei pannud korralikke rehve alla. Kes taga sõitis see sai aru.  Toungue
Suur tänu korraldajatele ! Väga muhe üritus oli.

Ken / Must Lada
Vasta
#14
(21-02-2016, 12:44 PM)M.K.R.1 Kirjutas: . Eriti käib see ühe elnglismannide takso kohta: molu oled ikka küll 15km sinu taga, traaa!!! Plaan oli sul rehvid tühjaks lasta õhtusöögi ajal. Ei leidnud seda sara.



93% juhtudest oli Taxi ees ka nn pidur, kontrollpunktides lasin ilusti kõik kiiremad ennem minema. Mööda lasin ja korduvalt, aga korra lõppes see minujaoks vajumisega kraavi ja nn tänu oli ainult kerge lehvitus.

Ma mõistan su viha, aga mõista ka seda, et kõikide autode sõiduomadused ja teelpüsimised ei ole võrreldavad.

See nn englismannide tramm keeldus teel püsimast.

Vabandan, et rallitajatele probleeme tekitasin , enam seda ei juhtu.

Poleks uskunnud ,et saan nii suure viha osaliseks.

Järgmine kord kindla peale minek, vana tellis volvo ja kõik rahul.

Kõik taxi pihta suunatud viha võite saata mulle ps-i.
Vasta
#15
https://www.youtube.com/watch?v=VKdd7M6gsAA
Sellist möödasõitu, kus kohe keeratakse ette, mina isiklikult heaks ei kiida ega praktiseeri. Eriti kui tee on ees väga pikalt vaba. Ei meeldi mulle sopapilves sõita ega kaasliiklejale seda kinkida. Muidugi on siin üks vabandus, et tagant tuli veel kiirem ja see tuli võimalikult ruttu mööda lasta. Teine vabandus võib olla vasakult puhuv tugevam tuul, mis kannaks selle sopa niikuinii taganttulijale peale.
No rallidest pole kunagi osa võtnud ega tea sealseid käitumisreegleid.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#16
Mazzi juht vabandab kohe kõigi ees, olin aeglane ja kõigil jalus, aga pidamine oli mul täiesti olematu, treppis sirgel teel üle 30 ei saanud sõitta, hakkas laperdama teel. Neljanda käiguga lõi rattad tühja, seisma sai ainult käigu ja piduriga koostööd tehes. Sai mitmeid kordi drifti ja muidu nappe olukordi läbitud, kui ka 360 kraadi ja puusse sõidetud. Enamus teedel oli koguaeg tunne, et kohe kohe logistab midagi küljest ära, kojameeste hoovastik lõpuks laguneski, aga ikkagi õhtul üheksa aegu sai Roostale jõutud, niiet tehtud. Kui peaksin veel kunagi tulema sellisele rallile siis tean, masinapargist mõne väiksema masina võtta Smile . Muidu väga tore üritus oli. Nüüd lõppu ka väike küsimus, nimelt sõites Maz kalluriga, sai väga palju sõidetud läbi teedelt kus oli see kevadine 8t piirang maanteeameti loaga ja paaris kohas ka 7t piirang, kas see oli ka kooskõlastatud kellegagi, või ma rikkusin päev läbi reegleid ?  Big Grin
Vasta
#17
Kui pika maa me järel eelnevalt sõitsime? Veel pikema... Ja peeglikesse vaatan ka Wink
https://www.youtube.com/watch?v=d1CwFSIH...e=youtu.be
Vasta
#18
Taaskord oli kõik täpselt nii nagu peab. Kuigi oli ju etteteada, et dženerällii on jõuline spordiautu, siis seda poleks ometigi arvanud, et isegi tühikäigul võib jõu mahapaneks problemaatiliseks osutuda. A muidu saab tõdeda, et vähemalt omaarust senistest kõige paremini läbitud taliralli. Laitse katsel küll ei tulnud prognoositud parimat aega, kuna seisma pidrundades ja tagurdades jääb natuke hoost puudu a mis sa hingeke teed ära, kui lennukikorstnad risti üle tee vedelevad. Esimeselt etapilt kaks trahviminutit ja kõik ülejäänud nulliga. Ristsõna ka korrektselt täidetud. Ainuke küsimärk hetkel, et palju salajasest ajavõtust trahvi tuli.

Enihau, oli tore ja eks järgmine kord jälle.

[Pilt: 1]
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#19
Huvitav, et 2016 taliralli järelkaja teema on kuidagi talveralli teema teise leheküje lõppu üldse sattunud, kas miski informaatikaalane prõub?
Emis-saabiga liikunud meeskond lausub elamusterohke sõidu eest suuri tänusõnu nii korraldajatele kui kaasvõistlejatele. Kiiruskatse läks hästi, suurem osa esimesest etapist ka, siis ühel hetkel kadus salongisoojendus, sellega seosnevalt kargas mootori temperatuur lakke, kohe-kohe oli lahkumas ka sidur, tulemas kontrollpunkt ning karburaatormootori jonnakus soojana mitte alati käivituda. Lisaks siiani tuvastamata põhjusel lahmas õlifiltri kinnituse kandist kusagilt meeletult õli. Sai siis tehtud tehnohooldus, sidurit õhutatud, fikseeritud õli madal tase(kogu raja peale kulus 3+ l õli) lükatud üks auto käima ning lastes seejärel end käima tõmmata jätkasime teekonda. Kuna siduri hooldusvälp hakkas järjest lühemaks minema, kõht oli tühi, tehnika streikis, siis kippus motivatsioon pisut langema, roomasime Märjamaale õlivarda olematu näiduga ja kõigevõimsamaid paludes mootorit mitte kokku lasta. Märjamaal koukisime koguni termostaadi välja ning tegime seekord põhjalikuma hoolduse, lisatud sai kõikvõimallikke vedelikke ning tehtud otsus, et vaatame, mis Saab. Salong läks ühtäkki soojaks, ka sidur toimis, masin käivitus ja nii kilomeeter kilomeetri haaval sai julgust jälle juure, sai korra kraavistki läbi käidud, kuid väga õnnelikult, kaotus parema välispeegli klaas. MIngil hetkel tekkis juba meeldiv rutiin, meeskond toimis, kes läks kp-d võtma, kes läks sidurit näppima, kes hoidis mootorit töös ja kes läks pissile. Seda protsessi etapil korduvalt läbi viies ja mitte ülemäära kiirustades õnnestus mõned etapid ideaalist ootamatult vähe ajaliselt pikemaks lasta. KOhale me igatahes jõudsime nõnda , et viimasel meetril oli sidur otsas, hiljem kontrollides õli nullis ja suri ise välja. Kas ta siis solvus selle peale, et eelmisel õhtul sai naljatatud, et peaks tagasillaõli vahetama, mine tea.
Veelkord, oli väga elamuslik päev, siinkirjutajal 11. ralli, aitäh kõigile.
 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Ford Granada, Chevy Caprice
Vasta
#20
minu eelajalooline fiat läbis raja 0 probleemiga, aga tagasi koju tallinna piiri jõudes irdus mootoriplokist sinna kunagi installitud plokisoojenduse element ja tosool valgus teele, ehk siis koju laekus treileril
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne