T-40 hüdropump
#1

Plaanis hakata tellima hüdropumpasid T-40 jaoks. Esialgu panin endale kokku kompoti 50cm3 + 14 cm3 /pööre. Kinnitub mootorile ilma vahetükkideta st. et on juba NŠ pumba nuudi ja flantsiga. Terasest otsad ja al. korpus.
See peaks andma täispööretel suuremast poolest ca 80 l/min, 1000 mootori pöörde juures 43 l/min. Roolivõimu poolel piisab tootlikkusest juba tühikäigul, aga kuna 10cm3/pööre omas hinnavahet sentides, siis ei hakanud seda arvestamagi
 Rõhku kestab 200 bar 
Tootjaks Caproni Bulgaariast. 
Hind tuleb kindlasti kallim, kui NŠ tandempumba eest, kuid pump ise kannatab rõhku ja seniste kogemuste põhjal peab vastu ka oluliselt paremini. 
Täpne hind selgub siis, kui on teada ligikaudnegi kogus, kuna transpordi hind mõjutab seda üsna suurel määral. Sektsioonide suurust on võimalik ka ümber mängida, kuid see oluliselt hinda ei muuda, kui just 14/14 pumpa ei tee. 
Eeldatav hinna suurusjärk ca 290-310 EUR/pump, aga nagu mainitud, sõltub suuresti transpordist

Teemasse mittepuutuvat juttu ei oota, aga tarkuseterasid, millel iva sees, võib kirja panna.

Päikest,

Lauri
Vasta
#2

Ei tea, kas see teeks mu pilli rooli ka kergeks või on mul viga kusagil mujal?
Kas selle külge aretamine oleks käkitegu ka minusugusele, kel käed kasvavad persest? Big Grin
Vasta
#3

Mida selle traktoriga  plaanis tegema on hakata, et nii vingeid pumpasid sinna vaja on?

Aquila captas non muscas.
Vasta
#4

(25-02-2016, 09:52 AM)Daff Kirjutas:  Mida selle traktoriga  plaanis tegema on hakata, et nii vingeid pumpasid sinna vaja on?

Otsahammakaid vast plaanis hakata vahetama iga-aastase hoolduse käigus ... Wink  

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Kui on plaan metsa teha või laaduriga töötada, siis on tarvis suuremat tootlikust ja ega ta ka mujal kahju ei tee kui tõstab rippriistu kiiresti tühikäigupööretel ning rool on kerge.
Vasta
#6

On see pump 50+14 katsetatud ka mõne t-40 peal. Lihtsalt uurin kuidas see hammasrataste mäng seal vastu peab sellisele võimsusele. 32-10 pump tõmbab juba tühikäigul tühja rippsüsteemiga pöörded alla. Samas rõhk on ca 160 bar. Huvitav oleks teada mida see 50 ne pump liigutama hakkab?
Vasta
#7

Lp ksf Lapik ole tubli ja loe, mida mlsluik kirjutas. Mõeldud on jaotushammasrattaid, mida hakkad igal aastal vahetama, kui pump pannakse ka midagi tõsist tegema, siis natuke tihemini. Muide ka mootori õlituseks saadakse sealt lähedalt jõumoment, selle kadumine lõpetab isegi kulunud mootori töö minutiga.
Kui tegu on sportliku üritusega, siis anna minna, aga võta aega ka.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#8

Selle ajami hammasratta teemaga olen kursis, aga sams ei näe ka mõtet hankida 32 cm3/p esimese sektsiooniga, kuigi olen ka seda kaalunud. Suurt pumpa tahan seetõttu, et olen saanud korduvalt korralikku hüdraulikat proovida  (tööalaselt eriti) ja ilma korraliku pumbata jääb ka ülejäänud süsteem pisut poolik. 

Pumba paigaldamiseks tuleb ära vahetada ka flantsid ja teha teise pumba toiteks hüdropaagile täiendav ava

PS - kes T-40 mootorisse sisse on piilunud, see teab, et mootori õlipump saab oma liikumapaneva energia teiselt hammasrattalt, mis jagab gaasijaotusmeh.-ga vaid sama võlliotsa ja liistusoont
Vasta
#9

Ns 32 töötab t40 peal niimoodi et enne tõuseb esiots maast lahti kui tõstejõust puudu tuleb... Seda suht madalate pööretega.  Orginaalis on rool samuti palju kergem kui enamustel selle aja traktoritel. Sai ka mingi aeg nikerdatud t40 kallal ja orginaalosadega sai minuarust täiesti toimiv masin. Pidingi homme hakkama mulda vedama, kes kahteb võib tulla t40 peale vedama.... saate ise proovida. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

Mis huvitavad haakeriistad on plaanis selle pumbaga käima panna? 
Vasta
#11

Võiks arvata, et tagakopp või siis metsaveo haagis, aga arvestades neljakümne putka mõõte, siis töö tegemisest ei tule nende kummagagi midagi välja.
Kühvli tõstmiseks ilmselge üle dimenseerimine, nii tootlikuse kui ka rahalise poole pealt. Mul russi järgi metsakäru mida toidab viiekümne kuubine hydrosila ja töötab nigu loom, oma tarbeks muidugi Smile
Vasta
#12

(25-02-2016, 21:17 PM)Lapik Kirjutas:  PS - kes T-40 mootorisse sisse on piilunud, see teab, et mootori õlipump saab oma liikumapaneva energia teiselt hammasrattalt, mis jagab gaasijaotusmeh.-ga vaid sama võlliotsa ja liistusoont
Ja neile, kes pole piilunud: piisab vaid ühest murtud hambast, mis kukub natuke kõrgemalt täpselt õlipumba ajamile Cool 
Kui rahakott vajab tuulutamist, siis anna minna. Tundub, et natuke ikka kahtluse ussike järas hinge, muidu poleks sellise tühise asja pärast teemat tehtud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

Ma toetaks Meelise poolt öeldut. Omal sama kogemus.
Vedasin 3 aastat kunagi metsa sellisega. "Tehaseseades" masin tõstis ilma vaevata otsa püsti. Ja kergemat rooli kui 40 omab annab vene tehnika seast otsida. 

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

Miks ma üldse tandempumpa hakkasin vaatama - ma tahan lihtsalt rooli ja ülejäänud hüdro üksteisest eraldada, jättes nad jagama vaid õlipaaki. Ja originaal jagaja asendan ka itaallasega, sellest tekkis ka mõte kaasaegsema pumba paigaldusest. Esimese sektsiooni 50cm3/pööre pole kuhugi kivisse raiutud - saada on ju ka 32 cm3 varianti ja 46 cm varianti. Venelaste foorumist suutsin erinevates teemades tuulates leida vaid 1 juhu, kus oli pikemalt maandutud sellel teemal, et jaotushammasrattad vastu ei pea... Ja sealgi oli kahtlus, et need võisid juba varemalt vigased olla. Lisaks veel tasub aeg-ajalt vahetada ka ajami laagreid - saavad need ju olulist vilet tegelikult, kui pumpa koormatakse. 
Vasta
#15

Kaks pumpa eraldi on igati mõistlik. Eeldades,et uus süsteem tuleb 200bar peal, siis traktori mitte lõhkumiseks peaks näiteks rippsüsteemil rõhku piirama ja väiksemate silindrite sujuvaks täpseks tööks peab võibolla ka kuidagi paremini vooluhulka reguleerima. See selleks kindluse mõttes,  kui pole kindlat haakeriista kus nii võimsat pumpa vaja läheb siis ma jätaks suure pumba 32 ja rõhu paneks nagu traktoril tehases ette nähtud. Siis pole ohtu, et mingi hammasratas ära laguneb või rippsüsteem midagi ära väänab. Kui kunagi ekskavaatori tahad panna siis paned jõuvõtukülge pumpasid max mootori võimsuse jagu. 
Vasta
#16

Nii enam-vähem plaanis oligi - vahetan jagaja ja reguleerin selliselt, et rippsüsteem tõstaks sama jõuga, mis "zavodskoi", aga peakaitseklapi jätaksin miskine 180 bar peale - saab pruukida ka miskit vintsi moodi asjandust või kasvõi puulõhkumismasinat või segumasinat (selle teen ka hüdroajamile ringi - traktoriga hõlpsam liigutada ja hüdroga on lihtne reverseerida ja juhtida kui vastava sektsiooni juhtimine on käepärasesse kohta välja toodud
Vasta
#17

Vintsiga seoses. Mul on selline vana Estre palgivints, mis käib kardaaniga taha ja sahk surutakse tõmbamise ajal maasse. Tahan ütelda. Et võimsast vintsist pole kasu  kui kuhugi normaalselt kinnitada ei saa. Nina peal on vints mugav kui haagis järel. Samas on oht traktor pooleks tõmmata. Traktori päästmiseks lihtsam on võibolla elektriline vints  panna esiotsa. Vajadusel saab nõrgemale vintsile ka ploki vahele panna. Põhimõtteliste vintsimistööde jaoks on võibolla lihtsam haakeriistana korralik vints kardaaniga. Siis saab tõmmata nii, et pool traktorit veab sahaga maa-alla. 
Vasta
#18

Ooot oot, teemaks on hüdropump ja võimalikud huvilised, aga mitte vintsid...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne