Projekt Ural mootorsaag
#1

Sai ostetud endale siis ural mootorsaag ostetud.Müüja nimel pidi olema komplektne aga kui kodus uurima hakkasin siis oli aretatud külge kontaktsüüde + rippus lada süütepool paagi juures ja sädet ei olnud .Praegu on plaanis siis osta kuskilt originaal elektron süüde ja proovida kas aparaat tööle ka hakkab.Kompressioon on hea ja kõik ülejäänud toimib nii nagu vaja.Kui kunagi aparaadi tööle saab siis suve poole võtan mootori lahti ja panen  uued simmerid,tihendid,laagrid ja kulujupid ning mootor uue värvi alla.Ja lisaks ostan homme uue keti saele ja ketiõli

Paar pilti ka hetkeseisust

[Pilt: 546457.jpg]

[Pilt: 345345.jpg]

[Pilt: 1231245.jpg]

Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Vasta
#2

Minu kätte juhtunud Uralidel ikka kontaktsüüde. Kui eraldi pool pandud, siis originaalil sees häda man. Sooja Urali, druzbat ära kunagi lumele pane- süütevärk niiskub ja tööle saab peale öö otsa ahju peal kuivatamist.
Vasta
#3

(27-02-2016, 01:47 AM)pen.skar Kirjutas:  Minu kätte juhtunud Uralidel ikka kontaktsüüde. Kui eraldi pool pandud, siis originaalil sees häda man. Sooja Urali, druzbat ära kunagi lumele pane- süütevärk niiskub ja tööle saab peale öö otsa ahju peal kuivatamist.

See küll laus vale!
1990-ndate algul kui ali talude loomine taas siis sugulasele tegin talvel lumes just nimme druzbaga metsa,puhastasin kraavikaldaid võsast ja kiirovisse läks ikka kümneid koormaid leppa.Saag seisis ikka lumel puhkepauside aeg ja käivitamisega pold mingeid probleeme.Sidur andis ainult saba,mäleta enam kumma poole ketas võllilt murdus.
Vasta
#4

Omast kogemusest mõni sõna nende Uuralite kohta. Mul praeguseni kaks tükki kodus ja kasutuses ka. Kui küttepuid teen siis jämedamad puud tükeldan kõik Uraaliga. Mul oma 1,94 meetri juures hea mugav seistes töötada.

 Esimesed mudelid mis tulid olid jah kontaktidega ja kippusid ajusid komposteerima. Kõrgepingemähised olid neil nagu nad olid. See mähis lihtsalt kooriti noaga maha ja toodi ots välja ning paigaldati IŽ-i 6V süütepool. Peale sellist ümberehitust oli päris asjalik asi aga kui tulid Elektronid vot siis sai alles saest saag, tolle aja standardite järgi, kui nii võib öelda.

Mainiti kontaktsüütele ümberehitamist. Selline "prijom" oli võimalik päris esimeste saagedega.Väntvõllid olid neil vana tüübi omad. peagi aga tulid uued vändad millel puudus väntvõlli otsas kontakte avav nukk.  

Niiskust need kontakdidega saed pisut kartsid jah. Igal oli erinev välulävi. Mida rohkem niiskust kartis seda suurema tõenäosusega varsti saag vait jäi. Elektron see eest oli võimeline töötama vaata et "vee all".

veel üks ääremärkus: kui on plaanis selle saega pikemalt töötada siis tuleb arvestada sellega, et 95 bensiiniga kipub aparaat pisut üle kuumenema ja sellist vinti ei või anda kui vanasti 76 seda teha sai.
Surveastet saab küll pisut tõsta kui keerad pika küünla sisse aga siis pead teda tihedalt maha võtma muidu kasvatab küünlal otsa jämedaks ja" hanaa"

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

Tänud kõigile kes siin infot jagavad Wink Igatahes täna hommikul käisin paides ja ostsin 2ketti tagavaraks ja ketiõli.
Kellel olemas müügiks elektron süüde siis võite julgelt pakkuda müügiks.

Vana kett ja uus kett 

[Pilt: 12736170_972873999414727_691953832_n.jpg]


Ja siis selline süütemäng oli alguses küljes (kõik oli läbi vettinud, ime ka miks sädet polnud)

[Pilt: 12784297_972874022748058_1950139233_n.jpg]

Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Vasta
#6

tuttaval ka Ural alles (uus) pole päevagi vist töödanud, lubas ikka et viskab kuuri pealt alla ja paneme käima. Kord pole mul aega siis temal ja üldse on meelest läinud. Mul starterit vaja.
Aga omal on sarvedega sõpruse saag veel alles! Käis isegi ammu pole proovinud. Aga edu Uraliga. 

Veel pole maha löödud
Vasta
#7

Mu Uralil  paar tagavarastarterit. Niipalju neid enam vaja lähe. Kui motailmad käes, võin tuua? Kas T 40 käivitusmootoril sama pole?
Vasta
#8

Ära taha seda elektronsüüdet,sellega n..si 10 korda rohkem,madalpinge mähis kuivata ära,mähi paar kihti sama jämedat traati sinna juurde kata lakiga ja 6v Jawa pool oli parim sinna.Kontaktid korda ja hea riist eriti langetusel-ei tee seljale liiga ja kulpkett kindlasti.Võib panna ka mosse vriaatoriga pooli,millel viskad variaatori minema.Karbussist tuli üks vedru ka eemaldada,siis käis kui antsu viiul Big Grin .Mul oli kodukasutuses paarkümmend aastat ja elektrosüüteid vahetasin mitu tükki need ei kannata vibratsiooni.Elektronsüüde sama mis Krotil.Pildilt puudu kondekas.
Vasta
#9

(27-02-2016, 15:57 PM)ahtos Kirjutas:  Ära taha seda elektronsüüdet,sellega n..si 10 korda rohkem,madalpinge mähis kuivata ära,mähi paar kihti sama jämedat traati sinna juurde kata lakiga ja 6v Jawa pool oli parim sinna.Kontaktid korda ja hea riist eriti langetusel-ei tee seljale liiga ja kulpkett kindlasti.Võib panna ka mosse vriaatoriga pooli,millel viskad variaatori minema.Karbussist tuli üks vedru ka eemaldada,siis käis kui antsu viiul Big Grin .Mul oli kodukasutuses paarkümmend aastat ja elektrosüüteid vahetasin mitu tükki need ei kannata vibratsiooni.Elektronsüüde sama mis Krotil.Pildilt puudu kondekas.
Ma just täna vaatasin,et Krot-il on Uraliga erinev väntvõll. Sarnane küll. Keegi tahtis Urali võlli saada ja otsides leidsin Kroti oma. Väntvõlli ots aga hoopis teine....
Urali elektronsüüde kestab küll. Keegi ütles,et see pidi halb olema kui juhe pealt lendab ja säde põrutab õhku.....ehk siis pidi rikkuma süsteemi. Ei tea kas see jutt õige on aga päris tühja kohapeale ka ei teki.
Vasta
#10

Vvõll on muidugi erinev kepsulaager oli eriti kehvake,aga see kannatas mopeedi kepsupeale ringi teha.Elektronsüüde on sama.
Vasta
#11

Kuna enne projektiga edasi liikuda ei saa kui elektron süüde on käes siis pakkuge julgelt sümboolse summa eest müügiks seda 

Lisan pildi ka 

[Pilt: 12442781_973393559414134_915454185_n.jpg]

Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Vasta
#12

Ma alles lammutasin laiali komplekse uurali,karpa lännud muidu asjad alles,töötas hästi.
Vasta
#13

Tere, kuna endal ka mõned Družbad-Uralid kodus seismas, siis paar tähelepanekut:
1) See uus kett on pildi järgi küll kõike muud kui Urali oma, isegi kui oleks, siis sooviks teada saada, kust Uralile uusi kette osta saaks. Minu arusaama järgi ilmselt mingi "325 sammuga kaasaegsem kett. See sobib ainult juhul kui Sa oma Uralil uue veotähiku ja juhtplaadi paned (pidi suht jõhker kombinatsioon tekkima - jõud+lõikevõime)
2) Kuigi mul ei ole Urali originaal manuaali, oli Družbale selle tehasemanuali järgi ketiõlina ette nähtud tavaline mootoriõli (autool), seega ei ole mõtet pisut peenemate-kaasaegsematele saagidele mõeldud ketiõli peale raha raisata
3) Kuna mul ka endal seisab kunagi projektiks ostetud Ural, mis komplektne ja väliselt päris OK nägu, siis pakuks seda  sümboolse tasu eest kõrvale doonoriks-toetajaks (ka korras starter kaasa).
Kõlista 5220718 ja räägime juba täpsemalt.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#14

(28-02-2016, 22:23 PM)kytz Kirjutas:   ..oli Družbale selle tehasemanuali järgi ketiõlina ette nähtud tavaline mootoriõli (autool), seega ei ole mõtet pisut peenemate-kaasaegsematele saagidele mõeldud ketiõli peale raha raisata
Tips narr lähenemine. Kleepuval ketiõlil ja avtoolil on ikka vaks vahet nii plaadi, keti kui otsatähiku kestvust silmas pidades.
Tehasemanuaal nägi avtooli ette seepärast, et tol ajal ei oskanud nõukogude inimene tänapäeval ketiõliks nimetatud libekleepuvast ilast veel undki mitte näha. 
Vasta
#15

Vot keti kohta ma ei oska midagi öelda.Võtsin poodi vana keti kaasa ja küsisin samasugust 

Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Vasta
#16

Paljudel see ketiõlitus töötas,kallati vahest kui väga suitsema hakkas lihtsalt pudelist vana õli peale ja lasti edasi.  ja asi on ju ka keti pöörlemiskiiruses....
Vasta
#17

...pilti vaadates tõsine kahtlus keti osas siiski tekkis (ainuuksi pikkus on juba erinev) ning samas oleks väga huvitav teada, millises poes letilt võtta Urali kett. Kontrolli veel igaks juhuks, sest vale keti puhul ei aita täissünteetiline ketiõli, autool ega ka vana õli peale kallamine! Talupojale - väga piltlik näide, täpselt selline pilt mulle silme ette tuleb, kui kaheksakümnendate teisel poolel isaga koos sai metsas käima hakatud. Mingi aeg sai Družbal see õlitus uuesti korda tehtud aga ausalt öeldes seal väga suurt vahet polnud! ;-)

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#18

(28-02-2016, 22:58 PM)kytz Kirjutas:  ...pilti vaadates tõsine kahtlus keti osas siiski tekkis (ainuuksi pikkus on juba erinev) ning samas oleks väga huvitav teada, millises poes letilt võtta Urali kett. Kontrolli veel igaks juhuks, sest vale keti puhul ei aita täissünteetiline ketiõli, autool ega ka vana õli peale kallamine! Talupojale - väga piltlik näide, täpselt selline pilt mulle silme ette tuleb, kui kaheksakümnendate teisel poolel isaga koos sai metsas käima hakatud. Mingi aeg sai Družbal see õlitus uuesti korda tehtud aga ausalt öeldes seal väga suurt vahet polnud! ;-)

Pole küll teravaim pliiats sellelt poolelt aga ketid venivad ka ju.Nimelt ostsin enda husqvarna saele ka uue keti ning pikkuse vahe oli märgatavalt näha . (husqvarnal oli 2aastat sama ketiga saetud ja ilma ketiõlita Big Grin Big Grin  )

Lapse suu seletab rohkem, kui mehe.
Vasta
#19

(27-02-2016, 15:57 PM)ahtos Kirjutas:  Ära taha seda elektronsüüdet,sellega n..si 10 korda rohkem.........Karbussist tuli üks vedru ka eemaldada,siis käis kui antsu viiul Big Grin .Mul oli kodukasutuses paarkümmend aastat ja elektrosüüteid vahetasin mitu tükki need ei kannata vibratsiooni.Elektronsüüde sama mis Krotil.Pildilt puudu kondekas.

Elektronsüütel oli kaks varianti, töötas ja ei töötanud. See teine variant ilmnes sageli  siis kui küünlajuhtme maha viskas . Ei kannatanud välja seda kui sädelahendus "maasse ei saanud joosta".
Seda elektronsüüdet mis Uraalil paigaldati ka viimastele Družbadele.  Möödunud suvel ostsin ühe sellise soovi vahendusel.

Mind huvitab aga, et mis vedru sealt karbussist eemaldati? Minu arust pole seal ühtegi vedrut mis üleliigne on.  Ainuke vedru on seal membraani all mis nõelklapi kinni surub ja kui mootor tööle hakkab siis heitgaaside survel surutakse see vedru lahti. Kui aga selle vedru eemaldad siis laseb bensiini otse voolama, mis pole aga eriti hea lahendus.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

Eksid-oli ka kolmas variant käis korralikult kuni mootor soojaks läks,siis tuli oodata kuni maha jahtub ja jälle läks paugust tööle.Karpast visati membraani tagant vedru minema.Peale korralike lääne raamlaagrite paigaldust jäi süüde ellu,käisin temaga Veerennis garantii korras süüdet vahetamas,alguses pidin sae ka sinna vedama hiljem ainult tuksis süüte ja sain uue asemele.See vedru minema viskamine oli profidest metsameeste soovitus ja toimis väga hästi.Mul veel paar kulpketti plaat ja tähikuidki järgi ja on ka süüde puudu ainult saag Toungue see läks kuhugile jää lõikamiseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne