Kuidas toimub Talveralli 2017?
#1
Kuna järgmine üritus on kohe varsti käes, kuna aasta läheb kiiresti, siis tuleks hakata valmistuma.

Hetkel on suur koormus kohtunikel ja ristsõna kontrollimisel. Seda saaks vähendada IT vahendeid kasutades. Ristsõna võiks jääda, kuid sisestamine käiks veebilehe kaudu. AKP-d saaks teha näiteks SI pulkadega. Ma ise ei ole täpsemalt kokku puutunud, kuid neid võiks olla ka neti ühendusega, et andmed kohe üles laadida. Nii oleks tulemus kohe näha ja tulemus teada peale viimases punktis SI pulga registreerimist.

Igasse punkti ei saa vast pulga alust panna, kuna kohalikud tassivad vast laiali. 

Sama süsteemi saaks kasutada ka teiste ürituste juures. Tänapäeval poest naljalt muud kui nutitelefoni ei saa, seega peaksid kõik suutma sealt või arvutist andmeid sisestada. QR koodiga saaks ka teha, kuid siis ei õnnestuks miinuspunkte saada.

Oleks huvi teada, kuidas SI pulkade infot saab reaalajas serverisse ajada. Järsku kellelgi on kogemusi.

Masinad võivad olla vanad, kuid inimtööd saaks IT vahenditega vähendada ja tulemused saaks kiiresti.
Vasta
#2
Si jaamad reaalajas andmete laadmisega on olemas ja edukalt kasutusel. Probleemiks on Si jaamade kaaperdamine kohalike ja suvaliste inimeste poolt. Lisaks ei arvuta nad ilma programmijupita sulle miinuseid ideaalist kõrvale kaldumise osas.

Lahendus on autoorienteerujate poolt genereeritud ja autoorienteerumisel kasutusel olev nutitelefoni rakendus, mis fikseerib iseseisvalt akp läbimise aja koordinaatide põhjal ja arvutab vastavalt ideaalajast kõrvale kaldutud miinused. Saab ka teha nii, et osaleja ise fikseerib akp läbimise. Sama äpi kaudu saab saada ka ristsõna vastused ja tulemused tekivad kohe nii ristsõna vastuste kui akp-de eksimuste osas. 

Antud lingilt saab näha asja näidist: http://autoorienteerumine.ee/tulemused/2015/1024/tulemus_1.html Tegemist on eelmisel aastal Tallinnas toimunud Seiklusministeeriumi joonorienteerumise raja ja ühe osalejaga. Nagu lingilt näha on näha ideaalajad ja kõrvale kaldumine ja sellest tulevad ka trahvid. Ristsõna vastused saaksid olla tähtede asemel ja iga vale täht tooks taas trahvi. Punktid arvutatakse kokku ja tulemused genereeruvad iseseisvalt. http://autoorienteerumine.ee/tulemused/2015/1024/

Asja pluss on see, et akp-d võid panna ka rahva rohkesse kohta ning tulemused on kohe olemas. Miinus on see, et nutitelefoni aku ei pruugi tervet võistlust vastu pidada(aga selleks on ju laadijad)

Olen korduvalt Priidule abi pakkunud nii kaardimaterjali, korralduse kui ajavõtu osas, aga minu abi ja nõu pole vajatud. Vähemalt pole keegi mu pakkumisele vastanud.

Igaljuhul lahendus on olemas ja saab edukalt kasutada Smile

Sama rakendus, aga valikorienteerumise suunitlusega on juba sel laupäeval kasutusel Tartumaal 6 tunnisel valik-autoorienteerumisel. Kel huvi asja vastu, saab tulla vaatama ja miks mitte ka osalema. Registreermise link  igaks juhuks.

Joonas(Seiklusministeerium)
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#3
Tere .
Sellekohapealt ei saa kohe kudagi vaiki olla.Arusaadav et tänapäeva elu on meil kõik IT,veebilehed,äppid.............Aga kui sättida see elu SI pulkadele,vastused saata veebilehele ja pole ajakaarte siis kindlasti peaks selle ürituse nimest välja jättma sõna ralli......Tegemist on ikkagi vanamasinatega selles ürituses kohe peab olema harilikupliiatsi ja kustukummi hõngu.Aga võib-olla ma ka eksin.Igatahes paremat uutele üritajatele
Vasta
#4
Tere

Võtaks siis ka korra sõna. Korraldan juba mitmendat aastat sama formaadiga üritust nagu Priidul, küll väiksema osalejate arvuga. Ristsõna kontrollimine on see kõige vaeva nõudvam, kuid AKP-de online-i saamine koos arvutamisega on tegelikult väga lihtne. Akp-s on nii kui nii mitu inimest, seega üks kirjutab ajakaardile (hilisema kontrolli mõttes) ja teine märgib exeli tabelisse google docs keskkonnas. Nimelt on võimalik seal kõikidel kohtunikel korraga sisestada andmeid, ning kes vähegi exeli valemeid tunneb on arvutamine automaatne.
Vasta
#5
Kolm küsimust.

1) Kui nett kukub, kas siis jääb üritus ära?
2) Kui SI-pulk kärvab (või sisaldab lihtsalt ebareaalseid andmeid), millise koha saab ekipaaž?
3) Miks kõik tegevused peavad olema surutud netti läbi näritud õuna/paksu tünni pildi?

Seiklusministeerium korraldab nüüdisaegset ajaviidet ja see on hea. Priidu senitehtu oli ajastutruu, sel ajal tehtigi tööd. Äkki jätaks mõlemale eluvõimaluse? Küll osalejad hääletavad rahakotiga, kumma selja taha tullakse... Cool

Olen paaril üritusel olnud tehniliseks teostajaks ja tean, millise segaduse võib põhjustada kõigest viieminutine sidekatkestus veebiettekande keskel. Samuti olen korduvalt pidanud tegelema "müstiliselt" kadunud andmetega "kõigekindlatelt" andmekandjatelt. Jah, SI-pulk ei ole mälupulk, kuid on arvutisüsteem ja need armastavad tõrkuda kõige ebasobivamal hetkel.

SI-jaamade turvalisus on puhtalt tahtmatus kohalikega suhelda. Ei kao see jaam kuhugi, kui see on konkreetse inimese kätte hoiule antud.

Kas teate, mis on KÕIGI maailmatasemel teadlaste välitööde varustuse lahutamatu element? Tavaline teritatav harilik pliiats... Sellest töökindlamat asja ei ole inimkond suutnud märkmete tegemiseks leiutada.
Huvitav, et kaks Joonast korraga talveralli pärast muret tundma hakkasid...Toungue
Vasta
#6
Nagu üks tark inimene ütles kunagi: Ka kõige nüridam pliiats on üle kõige teravamast mõistusest.
Vasta
#7
(01-03-2016, 09:28 AM)potzz Kirjutas: Tere .
Sellekohapealt ei saa kohe kudagi vaiki olla.Arusaadav et tänapäeva elu on meil kõik IT,veebilehed,äppid.............Aga kui sättida see elu SI pulkadele,vastused saata veebilehele ja pole ajakaarte siis kindlasti peaks selle ürituse nimest välja jättma sõna ralli......Tegemist on ikkagi vanamasinatega selles ürituses kohe peab olema harilikupliiatsi ja kustukummi hõngu.Aga võib-olla ma ka eksin.Igatahes paremat uutele üritajatele

Täiesti nõus.

Si-pulkasid on katsetatud nii Talverallil kui Tähesõidus. Üks suuremaid miinuseid, mis meelde jäi, oli vajadus aega tagasi sõita, kuna olemasolev rakendus ei suutnud arvestada iga lõigu pikkust eraldi vaid kogu päeva korraga. Ma ei tea, võibolla on see viga kõrvaldatav.

Igasugune interneti-ristsõna jms jäägu pigem teiste ürituste pärusmaaks, Talveralli võiks olla ja jääda ehtsaks ja ehedaks pliiats-paber ürituseks.
Vasta
#8
Kuulge "Kuningas" ei ole veel surnud. Uunikute Talveralli las jääb ikka paberile ja pliiatsile, kus on vajalik kaardilugeja oskus arvutada.
Olen ühe Muhuklubi sõidu teinud nutitelefonidega ja lõpuks oli ikka osadel andmed puudu, sest rakendus kas kräshis või polnud netti vajalikul hetkel. 
Vasta
#9
Motoristiklubi mehed suvel Tähesõidu raames tegid extra selle asja et isegi legend sai tehtud käsitsi jooniste ja kirjapildiga, ilma arvutit kasutamata. St et ajastutruud fiilingut tekitada, vanatehnikaga sportlikku hõnguga "rallit "tehes on mul alati meeles mõned minutid filmist : Teisikud. Eriti see kus nad seal ringi sõidavad, kaarti, stopperi ja muuga.
Mingil moodsate autode orienteerumisel on kõik IT põhine omal kohal. Aga vanatehnika üritusel on It põhine värk suht pullikaka, see oleks vaid korraldaja mugavus. Kahjuks ei ole nagu reaalne nõuda et kõik kodanikud oma nuti telefonid stardis loovutaksid ja gpsid ära annaksid. See nagu ei ole vist OK. Samas vanakooli tripmeetri ja stopperiga sõita oleks päris huvitav kogemus. Aga see on ebareaalne.
Niiet : PRIIT ise otsustab kellele ta oma frantsiisi edasi liisib Big Grin

Mina ütleksin et kahju et aastas on vaid ÜKS selline talvine üritus. Pigem võiks vanatehnikale olla neid kaks. Enne jõulu ja siis pinguparaadi eel. Kevadel ja sügise alguses oleks ka hea. Eks Tähesõit sügise alguses peakski selle väikse augu täitma.

Aga see oli vaid minu arvamus.

Üks äge ralli on siin: Carrera Panamericana. Sinna tahaks küll minna vaatama.
Vasta
#10
(01-03-2016, 10:45 AM)v6sa Kirjutas: Kolm küsimust.

1) Kui nett kukub, kas siis jääb üritus ära?
2) Kui SI-pulk kärvab (või sisaldab lihtsalt ebareaalseid andmeid), millise koha saab ekipaaž?
3) Miks kõik tegevused peavad olema surutud netti läbi näritud õuna/paksu tünni pildi?


Huvitav, et kaks Joonast korraga talveralli pärast muret tundma hakkasid...Toungue

AO äpi puhul kogutakse andmed levi puudumisel rakendusse ja saadetakse välja siis kui levi tekib.
Kui rakenduse või Si jaama töös täiesti kindel ei ole või tekib mõni kõrvale kalle, siis olen oma praktikas asju dubleerinud. Kui probleeme pole, siis on kiire ja lihtne viis rakenduse/si jaama info, kui tekib probleem, siis saab paberiga võrrelda. Elektroonika eelis on veel see, et see välistab inimesest tingitud vea faktori.

EDIT: Lisaks on äpi eeliseks kiiruste kontroll ja asukoha tuvastus. St saad reaalaajas ja tagant järgi vaadata kiirusi ning tiimi asukohta. Lugedes Talveralli järelkaja, siis oli üheks teemaks kihutamine ja liiga suureks kasvavad kiirused. Äpiga saad panna peale üldise ja asukohapõhise kiirusepiirangu nt külas 30, põlluvahe teedel 70 ja iga rikkumine toob karistuspunke ja kajastub kohe ka tulemustes. See välistaks ka aja tagasisõitmise. Lisaks saaks tagantjärele kontrollida, et kes mingi jama kuskil põhjustanud on.

See on jah huvitav, et kuidas kaks Joonast huvi tunnevad Toungue Aga minu huvi oli lihtsalt pakkuda välja alternatiive ja igaüks ise otsustab mida ja kuidas kasutada tahab. Kui on juhtunud, et ma ise võistlusrajal olen, siis eelistan ka kindlasti esimene variandina tehnika vidinatele paberit, stopperit ja kaarti ilma ühegi elektroonilise lisata. 


Igaljuhul edu!
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#11
Nohjah. Eks oleme ju SI-pulki/jaamu katsetanud, oleme jälgimissüsteemiga sõitnud - katsetatud on "kõike". Ja justnimelt see ehedus kaob sellega ära. 
Teine asi: niipea, kui tegemist ei ole krutsiverbalistide talvise motoriseeritud kokkutulekuga, kus sõna ralli on vaid fiktsioon, läheb asi keeruliseks, paberimahukaks ja KALLIKS! 
Ja kui tulemus läheb vaid kellapõhiseks, on samad asjad mängus. Siis on kohe tegemist ka de jure autospordiga. Praegusel kujul on Talveralli olnud seda OSALISELT de fakto AGA see on meie pere Põhiseaduslik õigus korraldada oma sõpradele ja tuttavatele asju. Legend ehk lõpp-punkti saamise mistahes joonis ei ole sealjuures kuidagi olulised. 
Mitte, et keegi oleks tahtnud kaikaid kodaratesse loopida (kindlasti on kadestajaid ja peabki olema!) aga kõik sellised tegevused tuleb MITU SAMMU ette mõelda. 

Tegelikult oleks ma heal meelel kohe alguses Talveralli reganud ka EAL'is aga pigem oli sel ajal seal pool tahtmatus ja vanatehnikast ei jagatud seal ei ööd ega mütsi. See oli ju veel Märtini hiilgeaeg ja kõik olid meil tipptasemel rallisportlased. Ringrada oli täiesti surnud, drifti veel polnud olemas, dragrace oli "imelike inimeste sport" ja ainus õige asi oli ralli/rahvaralli. See oli ka aeg, kus autoorienteerumine vaikselt hakkas "põranda alla" minema, sest sel ajal Vabaduse Puiestee 13 majast tuli vaid suhteliselt lolli juttu... See oli aeg, kus "vanakool", kuigi verinoored ja "noored kuked" enam ühist keelt ei leidnud. 

OT in: "Muuseas, off-road sport sai Eestis ka meist elik siis Unic-klubist ja minu ideest maasturitele midagi teha (ja Unicule natuke kõlapinda ja ka raha teenida) alguse: 1998 Saku Safariga. Mati, kadunud Enno, Kaspar, Crister, Margus tulid kohe ideega kaasa ja nii see läks. Kohtunike töö poole tegid ära sel ajal kõvad rahvarallide Tegijad Kullo'st Tõnu-Peeter Nooni juhatusel. See oli vanatehnikahaigete uue raviüksuse esimene "teisitimõtlemine". Tegelikult oli meil veel paar ideed ja need on muuseas siiani tegemata ja keegi teine polegi neile tulnud Big Grin Kohe sinna otsa tuli Piiburi&Co idee Sajandisõidust aastal 2000 ja oligi aeg Talveralliks küps. Ja siis tuli herr Sirgil koos sõpradega Lustisõitude idee. Tähesõit ja tänased vanatehnikaga muud üritused on lihtsalt loogiline jätk neile. 2003 tuli veel kolmel Mehel idee MosseLiigast ja seegi on tänaseks otsa lõppenud. OT out"

Ja see ongi kummaline: KOGU selle aja on Uunikute Talveralli olnud püsivas arengus, see aasta oli esimene "tagasilöök" ehk õnnistus, kus jõuvankreid ja võiduajajaid enam juurde ei tulnud. Me oleme selle ÜHE krustiverbalistide sõiduga üle elanud, välja suretanud, uuesti tõusmas näinud jne põhimõtteliselt KÕIK Eestis harrastatavad autospordiga sarnased distsipliinid! See ei ole nüüd minu ülbus (kuigi eks endal on hea tunne küll, mis seal salata...) aga meie pere koos Sõpradega saame tuima kalanäoga enamusele korraldajaile ja otsustajaile otsa vaadata ja öelda: tehke paremini! 
AINUS, kes on samamoodi püsinud ning ka arenenud ja millest olen ma ka kõik osa võtnud autoga näitusel kui edaspidi mikrofoniga, ja kus on ka meie pere paar ideed sees, nendest reedeöine ja nüüdseks ka legendaarne/nõutud Naiste Kruiis on 100% Priidu/Tiina idee - American Beauty Car Show. Aga mis on meil ühist: üks pere teeb üks kord aastas! Ja täpselt selliselt, nagu neile/meile õige "tundub". Kikkas'te üritus on muidugi kümned korrad vägevam Wink 
Miskipärast sellised "asjad" ehk eemalt vaadates autoritaarsed ja "kitsa seltskonna juhitavad" üritused toimivad??? Niipea, kui lastakse lõdvaks, läheb laadaks ja hakatakse "sporti" tegema, lähevad KÕIK asjad lõpuks tagumikku. 

PS: ma usun, et lisaks meile, kes me Teile neid KP'sid ja küsimus-vastuseid otsime ja sellega ise PALJu targemaks saame, uusi ILUSAID paiku avastame jne, on sama ka "tabanud" võiduajajaid. Vähemalt me loodame, et leitakse omale ja peredele uued matkarajad, järved, muud ilusad paigad, kuhu siis muul ajal lastega seiklema minna jne. Kella ja mõttetut siblimist mammona kokkuajamisel on meie elus niigi liiga palju, et üks päev lihtsalt FUN'i kulub ikka marjaks ära...
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#12
Pigem tuleks alustuseks küsida kes teeb ? Mitte kuidas teeb, sest üritus peaks olema tegija nägu siis on see asi jätkusuutlik.
IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#13
(01-03-2016, 15:16 PM)vilukas Kirjutas: Pigem tuleks alustuseks küsida kes teeb ? Mitte kuidas teeb, sest üritus peaks olema tegija nägu siis on see asi jätkusuutlik.

"Kuidas" on siiski ka oluline. Päris reaalselt peaks Talveralli jagunema kaheks: sportlikuks ja igast aspektist ÕIGEKS vanatehnika regulaarsusralliks (mille poole oleme ju püüelnud ja see on olnud ka lõpp-eesmärk!) ja siis natukene väiksema seltskonna, kui praegu, jaoks  samane "Just FOR Fun" misiganes-kujuline "asi". Koos pullitegemise, peo ja pliiatsiga.
Ja see pole praegu üldse selge, kumba rohkem tahetakse ja kummas oleks rohkem osalejaid??? 

Ma tean, et väga pikalt ja põhjalikult Te ju Legendi esikaant ei vaata aga seal on kaks ülitähtsat põhimõtet kirjas: "Toetame ennast ise, sponsoreid ei ole!" ja "Korraldavad vanatehnikasõbrad omakeskis!"
Kui teise poolega äkki isegi ei teki probleeme, siis esimene raudne põhimõte mistahes spordi puhul ei kehti! Need kolm korda, kus Te Talveralli sees "sporti" tegite, olid Turistid Teile sponsoriteks. Kuna osalustasu per naase oli kõigil sama ja ka muu kõik sama, siis 2-liikmelise ekipaažiga ei tule asi kohe kuidagi rahaliselt välja. Millegi peab ära jätma: söömised, peo jne. Kõik aastad on tulnud keskmiseks 3 nägu jõuvankris ja see kokku annab "jõu" erinevaid läbirääkimisi pidada Wink  Aga selle juures ei pea oma aega raiskama mingitele sponsoritele meelepärase olemisega! 

Julgen väita, et näiteks 50 autot/100 sportlast, 100 eur per NÄGU ilma söökide ja suurema peota, ehk eelarve 10K tuleb välja ühepäevase ja mõne laheda lisakatsega asja tegemine. Raskustega aga tuleb. Sest "spordiga" kaasnevad kohe päris suured kulud! Kapitalism - muidugi on meil lisakatsed maksma läinud (ei ole näiteks Jaanimäe lahti kaevamine või Taali lahti hoidmine odav või vähe töömahukas) aga see on olnud "hobinumber omasugustele" ja samamoodi "Just FOR Fun"! Ka kõikmõeldavate radade päälikud ja ka valdade inimesed on selles mõistes "vanatehnikasõbrad omakeskis"!!! Teed juba sporti, mis on tõsisem tegevus, kui naljakalt riides olles vanatehnikal Ristsõna lahendamine, on ka küsitav number tõsisem. Absoluutselt mõistlik. 
Järgi jääb siis ütleme 120 jõuvankrit X 3 võiduajajast krutsiverbalisti *40 per naase, 14,4K ja sama asi: napilt aga joonistab kokku siiani tavapärase Talveralli. 5-rahane hinnatõus annaks juba 1,8K puhver-mänguruumi. See on puhas auhindadele kuluv raha... Ning ikkagi jääks see, et maksad vähem ja saad päeva jooksul rohkem vastu. 

Kuna Talveralli on läbi aja olnud igati avalik ja aus, puhtalt Teie USALDUSELE põhinev ja 100% eraisikutepõhine, siis nii need asjalood lihtsalt on. 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#14
"Kuidas"? Kui kellelgi õnnestuks Põlva-Võru-Valgamaal 320 km kinniseid kiiruskatseid orgunnida...
Vasta
#15
Tere.

Mina pooldan "Just FOR Fun"!
Aegade ja kohtade tagaajamine pole kunagi huvitanud.
Tervitustega Allan.
Nalja peab saama Big Grin ja väääääääga palju.


Õige-Kella peale silm ruutus ilma ristsõna ja miljoni IT pulgaga üritus EI


Juba seegi ralli tuli paremat jalga raskemalt pedaalile suruma,kui kunagi varem...
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#16
(01-03-2016, 18:55 PM)ZIL 131 Kirjutas: "Kuidas"? Kui kellelgi õnnestuks Põlva-Võru-Valgamaal 320 km kinniseid kiiruskatseid orgunnida...

See lõppeks laipadega ilmselt.
Praegu hoiab sõidumehi ikka väga tagasi teadmine, et igasugused võivad vastu tulla. Suletud teedel läheks silm ikka täiega ruutu, minul ka kindlasti.

Mõni valitud lõik suletud kiiruskatset oleks vahva küll, aga see peab olema ikka hoolega valitud.
2012 Tähesõidul oli selline asi, suht suvaline kruusateejupp oli kinni pandud, vist 3km. Kiiruslegendi polnud, lihtsalt tee peal start ja teises otsas finiš, vahepealse kohta ei teadnud sõitjad mitte midagi.
Väga vinge oli, kusjuures esimeste lõpuajad olid meil sekundiste vahedega (Koppel Sierraga - Mina Golfiga - Vilukas Mossega). Kiirused tõusid kuskile teise saja keskele, keskmine oli ka päris arutult kõrge äkki 110km/h, täpselt ei mäleta. Samas aitas ohutusele kaasa ilmselt fakt, et eelnevalt oli öö läbi sõidetud, kõik olid parajalt zombid ja samuti oli osalejate arv miski 40 kandis, mitte 170.


Minu nägemus Talveralli arengust on mõneti sarnane Priidu omale. Vaja oleks sportlikumat klassi ja turistiklassi. Selleks, et ka Sportklass oleks JOKK, peaks säilima ristsõna või mõni selle ekvivalent, mille puhul vastuste kättesaamiseks ei peaks autost väljuma. See lubaks kasutada trakse ja korvistmeid, samuti turvakaart/puuri. Aga muidu saaks sõita endiselt avalikel teedel, lihtsalt 3-4 kiiruslikku lisakatset peaks ka olema. Mõni neist näiteks ka nii, et piloot ja kaardilugeja sõidavad kordamööda sama rada, püüdes sama aega, nii nagu vanal ajal oli. Aava raamatus on sellest juttu näiteks.
See, kas antud klasside sõidud toimuks samaaegselt, enamvähem samas suunas ja samade sihtkohtade vahel, on juba iseküsimus, kindlasti on mitmeid, kes sooviks mõlemal üritusel osaleda. 

Palju on räägitud ka soovist/vajadusest selliste pseudosportlike sõitude järgi 3-4 korda aastas. Ma usun, et see motiveeriks küll mingil määral sõitjaid panustama autode arengusse.
Vasta
#17
(01-03-2016, 19:49 PM)zazik Kirjutas:
(01-03-2016, 18:55 PM)ZIL 131 Kirjutas: "Kuidas"? Kui kellelgi õnnestuks Põlva-Võru-Valgamaal 320 km kinniseid kiiruskatseid orgunnida...

See lõppeks laipadega ilmselt.
Praegu hoiab sõidumehi ikka väga tagasi teadmine, et igasugused võivad vastu tulla. Suletud teedel läheks silm ikka täiega ruutu, minul ka kindlasti.
Kas 10 päevaga juba ununenud need massilised väljasõidud paremkurvides? Ehk üle vastassuuna. Ühesõnaga ei hoia see vastu tulemine neid praegugi tagasi. Muidugi kinnisel oleks asi vähe hullem kindlasti Smile Kuid rahvaralli on kinnine ja laipadeta üritus.
Vasta
#18
(01-03-2016, 21:34 PM)umm Kirjutas:
(01-03-2016, 19:49 PM)zazik Kirjutas:
(01-03-2016, 18:55 PM)ZIL 131 Kirjutas: "Kuidas"? Kui kellelgi õnnestuks Põlva-Võru-Valgamaal 320 km kinniseid kiiruskatseid orgunnida...

See lõppeks laipadega ilmselt.
Praegu hoiab sõidumehi ikka väga tagasi teadmine, et igasugused võivad vastu tulla. Suletud teedel läheks silm ikka täiega ruutu, minul ka kindlasti.
Kas 10 päevaga juba ununenud need massilised väljasõidud paremkurvides? Ehk üle vastassuuna. Ühesõnaga ei hoia see vastu tulemine neid praegugi tagasi. Muidugi kinnisel oleks asi vähe hullem kindlasti Smile Kuid rahvaralli on kinnine ja laipadeta üritus.

No rahvarallil on siiski lühikesed ja kunstlikult aeglaseks tehtud katsed. Loomulikult võiks Talveralli sportlikumas pooles ka sellised sees olla. Väga suur vahe, kas on mingi kilomeeter keerutamist või pikem distants lihtsalt suletud teed.
Vasta
#19
Vaatates mis KW rahvarallil sõidavad siis on vägagi võimalik laibastav kiirus üles võtta. Ja talveralli nn. "valestiminekute tagasisõidud" võtavad ka tihti kosmilised numbrid spidodele.
Vasta
#20
Suvel oli vist Otepääl mingis ralliklassis wrc tüüpi masin lahjem, st et piirajatega kui kellegi vabama klassi subaru, tulemuseks oli et puuse ja juht haiglas koomas. Kiirus olevat pealtnägis sõnutsi olnud ikka raju, pakkus et ca 170kmh.
Seega ka seal on probleeme. Ma rohkem ei oska kommenteerida seda intsidenti: naised sauanas rääkisid....

Jah, kui kõik teeotsad oleksid meetritäpsusega paigas ja ristsõna poleks PUUPEADELE,PEADEGA, siis poleks raske teha ka historicu tüüpi regulaari( kus on keskmine ja kiirus paigas ja mõtet hoida ka), hetkel on aga jama selles et teeotsad eksivad ca 30-80m ja ka hullemini. Niimoodi ei saa küll seda täpsust nõuda kui teeotsad ei klapi. Lihtsalt tuleb ette olukordi kui peab hakkama seda eksitamist tagasivõtma. Pealegi tahaks ma näha FIA reeglitele vastavat eesti registris olevat tänavalegaalset oltimerit. Me oma kaardilugejaga oleme seda lahanud nii palju kordi et enam pole ka huvitav sellest rääkida.

Praegune formaat on siiski ju eeskätt ikkagi jah talvefun. Selles osas on priidul õigus et kõik muud üritused on tulnud ja kadunud. Alati on üks põhjus: RAHA. Sporti tegema hakates hakkab raha lendama: serdiga puur, serdiga traksid, serdiga kiiver jne. Plus tehniliselt nagu ikka: raha vastu ei sõida. Kellel on ikka oma pilli laotud ropult juudirubalsid sisse ja kõvasti tagalat siis selle vastu ei võistle kuidagi poole õhema rahakotiga. VB üksikute eranditega kuid nagu teada siis erand kinnitab reeglit.

Ma ei tea kuidas nende majutus ja pidukohtadega on aga mina olen juba vist korda kolm seda Roosta taret näinud ja enam ei paku pinget. Pole kunagi pakkunud. Arusaadavalt on olnud pärast pidu ja pillerkaar ja bänd sest on osale rahvale seda vaja. Siis tulebki ka selle arvelt muudest hüvedest loobuda. Ilmselgelt ei saa talverallist afterpartyt lahutada, see käib selle juurde. Mujal nagu ei näeks selle järgi karjuvat vajadust. Aga see oli vaid minu arvamus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne