Auto veoskeemi ametlik muutmine
#1
Vaat selline teema siis. 

Nimelt Hundu Celica ja ka paljudest teistest kupee-teemadest ajendatuna kuid omal on see mõtteke juba aastaid peas olnud. 
Asi siis ilusa välimusega kupeed ja rotsterid, mis on sügavalt valeotsa veoga. Neid on ju tegelikult praegu veel palju saada ja enamus ei maksa midagi. 
Kohe puusalt tulistades on kõige valema otsa veoga Fiat Coupe ja Barchetta, siis Ford Puma jne. Tegelikult on samas augus ka Calibra ja Tigra, edevedused "seelikud" ja veel palju-palju! Sestap on ka BMW nii popp ja täitsa arusaadavatel põhjustel. Korralik e36 on ju tegelikult ulmehea auto! Ja isegi 1,6-katlaga Compact kui kergkaallane on tegelikult jube mõnus ja lõbus ökoauto! 

Huvitav, kui keeruline on sedasorti autode puhul edevedust tagaveoks ümberehitus legaliseerida? 
Paljudel on kilovatte ja töömahtugi täitsa palju ehk need pooled ei tohiks takistuseks olla. Leiad väsinud turbo-coupe, on kilosid ja vatte teistelegi jagada. Teiselt poolt: seesinase bemmi pisemat tehnikat on oksendamiseni olematu raha eest aga näiteks seesinase Barchetta puhul pole muud vaja, kui korralik Lada tehnika koos 4-link tagasillaga. No ei ole IRSi vaja. Pigem olekski see stiilipuhtam Big Grin OK, kat peab säiluma jms asjad. 
OK, üks pooleli Coupe vedeleb CSG's juba aastaid ja seda vaadates hakkasid need mõtted idanema. Kere disain on super, sisemine veel ägedam aga see paganama edevedu nagu vaeste autol Big Grin 

Tagaveoline Puma või Tigra oleks hoopis teine auto! Või et sellisest seelikust on ju paljuvedune olemas, ju siis see põhi nii peaagu sobib? Jne.
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#2
(04-03-2016, 16:27 PM)PlyVal64 Kirjutas: Vaat selline teema siis. 
...
Huvitav, kui keeruline on sedasorti autode puhul edevedust tagaveoks ümberehitus legaliseerida?
...
Juba hakkaski igav Big Grin

Eksperte tunned raudselt minust paremini: kui mõni neist julgeb oma käe aktile alla panna, siis ülejäänu on ju vormistamise vaev.
Vasta
#3
Vähemalt japside nelivedused kipuvad olema teise põhjaga, kui esivedused, seega ei anna teadmine, et sama masinat on ka nelivedust eriti midagi. Teiseks on enamikel neliveolistel mootor masina teljega risti ning nelivedu on lahendatud läbi vahekasti, st tagaveolise jaoks tuleb hakata kardaanitunnelit lõikuma olenemata sellest, kas on esi või nelivedu. Kõige mõistlikum on vast võtta doonori tehnika koos põhjaga ja istutada sinna peale teine kere. Legaalsuse poolepealt - Leivategija on oma samalaadsed masinad ju legaalseks saanud, järelikult kuidagi peaks saama. Kas sellel ka mõtet on ... sellel peab igaüks ise vastama.
Vasta
#4
(04-03-2016, 17:05 PM)v6sa Kirjutas: Juba hakkaski igav Big Grin 
Igav või mitte aga midagi võiks ju vahelduseks ka mõelda. Lihtsalt on mõned autod, mis on alati meeldinud peale vaadates aga valeotsavedu on eemale peletanud. Näiteks konkreetselt Tigra on selline, mis on mulle lati väga meeldinud oma kujult aga see Corsa veermik... siis olgu juba Corsa! 
Ümberehitamise määrus § 10 on nii üldsõnaline, et sealt ei loe miskit välja. Täpselt sama umbluu on ju ka tegelikult tehnonõuded. 
Võtame "erijuhu", kus teed AWD'st RWD. 
Näiteks Subaru või Audi puhul ei muuda peagu mitte midagi peale veovõllide eemaldamise ja ütleme siis vahekasti blokkimise. Mitte ühte muud tehasedetaili ju ei muuda, lihtsalt kaob ära esivedu (nagu võib ära kaduda tagavedu paljudel autodel).
Järgmine erijuht: 4wd Calibra. Keerad suures piires ainult mootorit 90 kraadi ja paned sinna samasuguse aga Omegalt pärit katla/kasti kombo. Roole, pidureid, kere jms jällegi ei puutu - kõik jääb tehase OEM. Lisad lihtsalt kolm kinnituskohta. See on muidugi teooria sest kojale tuleb pesa teha. Õigemini on seda tehtud. No ei ole kaugeltki tuumafüüsika või auto iseehitamine. Suhteliselt sama töö, kui paljudel mõne suurema mootori paigaldusel Big Grin 

Umbes samasugune oleks ka töömaht ka muude trandulettide puhul, lisandub muidugi tagasilla install. Aga ütleme tõesti Lada jäiga silla puhul, kus isegi vedrud lähevad tehasepesadesse ei ole sealgi ulmelisi keremuudatusi (Tigral ju poolsõltuv talasild). Suurim muudatus ongi koda/tunnel. Oluline on et ei pea roolisüsteemi muutma. 
Ei tohiks ju väga hull olla???
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#5
Ropp töö, tulemus ja mõttekus kaheldava väärtusega. Ära pahanda, lihtsalt minu arvamus. Bemme ju müüakse Big Grin
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#6
(04-03-2016, 18:24 PM)Marko Kirjutas: Ropp töö, tulemus ja mõttekus kaheldava väärtusega. Ära pahanda, lihtsalt minu arvamus. Bemme ju müüakse Big Grin

Bemme on niisamagi ja mersusid ja audisid ja rwd oopeleid... meil polegi kahe pere peale autot, millel tagarattad ei veakas Big Grin Valetan: Kadett on. Aga sellest peakski ka tagaveo tegema sest põhi on piisavalt otsas. 

Aga mis otsast see ropp töö on? Valiandil tegin niisama vajadusest koja ja tunneli oluliselt suuremaks - see on reaalselt paari tunni töö! Kusjuures olles fekaal keevitaja (eriti sel ajal) siis enamus ajast läks 220V odav-traadikeevituse "sittumiste" parandamisele Big Grin Sõidab Bergi käes siiani muutmata kujul ja üle pole olnud vaja teha. Muuhulgas tuli ka edepinki modida sest tunnel kerkis u.10cm. 
Tagasilla paika saamine (jääme siis näiteks Tigra ja Lada lahenduse juurde) on teine pool päeva mõtlemist/mõõtmist ja paar tundi tööd. Nii jäävad isegi pidurite tööpõhimõtted samaks sest originaalis on ka taga trummel! Ahjah, 2102 sild on veel suurte piduritega ja näiteks Avo Elme kasutas (kas siiani, ei tea) oma rinka-Escortil Sirje katla taga just seda silda. 
Kõige raskem on õige katel sobiliku kastiga ristata või leida kohe sobiv kast. Vaat et suurim ette näha probleem on üldse spidomeetri toimimine Wink ning edepüstaku 4X98 poldivalemile tegemine, mis siiski pole obligatoorne. Ja bensupaak tuleb kuhugi ja kuidagi väga ilusti panna ,sest see on mäletamisel tagaistme põhja all. 
Ja siis tõesti suurema koja arvelt vajadus äkki kütteseadme alumist osa modida. Eesmärk on ju sama, mis sel rootslasel oli: peale vaadates ei tohi aru saada, et on tagavedu! See on üldse kõige geniaalsem, kui jääb veel elektroonikaga kokku passiv OEM-katel. Sellest isendist on ka tagaveole küll ja enam ... ning peale ametlikustamist on alati võimalus seda natuke modida Big Grin 
Kui Sa võtad praegu auto osadeks ja mõtled, mis jupid on vaja teha... siis polegi nagu eriti. Kardaani pikkusesse saamine, kolled ja sumps jms aga pole ju tuumafüüsika. 
Kas hobiauto ehitamine ära tasub: ei tasu Big Grin Aga näiteks, kui Sul on AINUS legaalne ja korralikult tehtud tagaveoline "selline isend" lähikonnas? Umbes sama, kui küsida Nymmikult, et kas subarumuhul on mingi mõte Big Grin 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#7
Kusjuures on minulgi käinud mõte läbi, et teeks oma Golfist hoopis syncro. Golfi puhul pole seda väga keeruline teha, G1 ja G2 on altpoolt üsna sarnased. 
Neid ümberehitusi on tehtud küll, ilmselt leiaks ka õppematerjali piisavalt. Iseküsimus on antud hetkel tahtmine ja motivatsioon..
Vasta
#8
äkki tasuks uurida jäärdada pille, minumeelest seal sõidavad igasugu tigrad ja muud naljakad autod 4x4 ja krt teab kus asuva konega
Vasta
#9
(04-03-2016, 19:01 PM)zazik Kirjutas: Kusjuures on minulgi käinud mõte läbi, et teeks oma Golfist hoopis syncro. Golfi puhul pole seda väga keeruline teha, G1 ja G2 on altpoolt üsna sarnased. 
Neid ümberehitusi on tehtud küll, ilmselt leiaks ka õppematerjali piisavalt. Iseküsimus on antud hetkel tahtmine ja motivatsioon..

Siinkohal pean sind kurvastama. Esivedulisest golfist nelikveoliseks tehes pead põhimõtteliselt kogu auto põhja võtma nelikveolise auto küljest. Käidud tee Wink
Vasta
#10
Nelikveoline taga- või esiveoliseks teha on lihtne, kuid esi või tagaveoline nelikveoks teha on juba oluliselt raskem.

Võta üksteise kõrvale neliku kerega audi ja siis esiveolise kerega audi. Põhja alt nagu siga ja kägu.
Sama moodi võid võtta bmw tagaveoga kere ja siis kõrvale nelikveolise kere. Jällegi on põhja alt nagu siga ja kägu.

Kõike saab ümber ehitada, kuid kas on ka mõtet. Legaliseerimine eestis on samuti äge teema.

Muidugi tagaveolise corsaga võib olla üpris raske sõita.  Wink
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11
See veoskeemi teema on päris huvitav.

Kas peaks ARK'i avalduse tegema ,et teada saada mida nad arvavad? Rolleyes

Fwd->Awd , tehase jubinastega
Vasta
#12
Mõte on olnud teha Kadett GSI-st 4wd,puudu mul vaid nt calibra veermik,ülejäänud olemas.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#13
No kui nende autode ainuke häda on see, et vedu on esiotsas, siis sõitke tagurpidi ja saate lisaks vedavale tagasillale ka roolitava tagasilla. ZAZ  tüüpi autodel sai difri ümberpaigutamisega ka liikumissuunda muuta, ehk siis tekkis 4 käiku tagurpidi ja 1 ederpidi.
Vasta
#14
(04-03-2016, 18:52 PM)PlyVal64 Kirjutas: ...Tagasilla paika saamine (jääme siis näiteks Tigra ja Lada lahenduse juurde) on teine pool päeva mõtlemist/mõõtmist ja paar tundi tööd...

Kuidas sul ikke vahel see jutt nii käest ära läheb?
Tsitaadis öeldu kisub juba MB muruniitja teemasse kuuluvaks.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#15
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-...866?page=1
Per rendere omaggio alle auto che hanno segnato la storia dei rally degli anni 70-80 e hanno contribuito con la loro spettacolarità a far crescere l'interesse verso questa grandissima disciplina motoristica!!
Vasta
#16
Ford sierra puhul tuli kunagi vastus, et ei ole lubatud, kuna tuleb teha kere kandevkontsruktsioonis muudatusi ja see pole lubatud. Öeldi veel, et tehase ei luba sellist asja teha.

Tahtsin siis 1983 sierrale alla panna 4x4 tehnika ja selle ametlikult vormistada.

Tehtud ta sai ja muuta oli vaja vaid niipalju, et käigukasti tunnelisse tuli "muhk" teha ja esimeste poolraamide sisse 5mm süvendid ( polnud otseselt vajalikud aga auto sai madalam tehtud ) .

Suvaline küljekarpide vahetus on enamasti hullemini tehtud kui need ümberehitused, mida tahavad teha tõsised huvilised. Kahjuks on tehnoosakonnaga sel teemal raske mingile tulemusele jõuda. Ilmselt teeb raha muidugi suurema osa ustest lahti...
Vasta
#17
Rauas oleks enamus meist ilmselt selle suuteline tegema, tarvitamiskõlbulikuna pealegi, paraku on ARK-l mingid kriteeriumid. Olen mõlgutanud mõtet teha Granada tehnikal baseeruv Escort, 80 up midagi, need kandilised. 
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#18
Iseehitatuna regamine on ainus võimalus. Ja enam pole mingeid tsiviileksperte, jäeti ainult kroonuomad.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#19
Iseehitatule kargab vastu nõue, et ei tohi olla sarnane vabrikutodanguga. Kahjuks ei tea, mis pikendatud Taunusest saanud on tänaseks.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#20
(06-03-2016, 13:09 PM)motamees Kirjutas:
(04-03-2016, 18:52 PM)PlyVal64 Kirjutas: ...Tagasilla paika saamine (jääme siis näiteks Tigra ja Lada lahenduse juurde) on teine pool päeva mõtlemist/mõõtmist ja paar tundi tööd...

Kuidas sul ikke vahel see jutt nii käest ära läheb?
Tsitaadis öeldu kisub juba MB muruniitja teemasse kuuluvaks.
Tead mis on tihtipeale DIY-meeste häda??? Eelnev PÕHJALIK mõttetöö ja PLAAN on puudu!!! Auto ehitamine ei erine mitte kuidagi näiteks maja ehitamisest. Mina näiteks ei hakka enne ehitama, kui mul pole iseenda peas IGA töölõik detailide, materjalide ja töövahenditeni läbi mõeldud. Ja kui juba tegema hakata, siis käib asi kiirelt ja selle läbimõeldud projekti järgi. 
Mis on aga tavaline tee: selle Leepu moodi rellakas sisse ja alles siis hakatakse mõtlema. Aga saab ka Chip Foose'i moodi, kus kõigepealt tehakse justnimelt projekt. 
Lada tagasillal on sul ju kõik kinnituspunktide asukohad ja omavahelised kaugused olemas. Ja ka kinnituste "kuju". Ja silla käik on teada jne. Koos Opelite tagapõhja kujuga ei ole seal just erilist tuumafüüsikat - mõtlema peab! Küll vist pisi-oopel on "õnnetus" kohas paikneva roolilatiga ehk niisama lihtsalt eesotsas asi ei läheks, küll on tagasilla põhimõtteline kinnitus Lada'ga "sarnane" ehk ei pea uut tugevat kinnituskohta välja mõtlema.  Muu on lihtsalt puhas plekitöö. Corsa B põhjal on praktiliselt isegi tunnel olemas ja varuratta augu asemele tagusilla taha peaks siis tulema tulevikus kütusepaak Big Grin 
[Pilt: 292134-m.jpeg]
Kui hakata täiesti uut sillageomeetriat tegema ja ise seda näiteks klassikalisel 4-lingil uniballide peale ehitama, mingile IRS'ile aretama jne on eeltöö palju põhjalikum ja aega läheb kauem. Aga see on juba hoopis teine teema!

Praegu on küss justnimelt peaagu tehasevidivatega ehitades ja ohutuses OLULISTE sõlmede (rool, pidurid, salong, tuled, kaitserauad etc) täisoriginaali jätmisel veoskeemi ametlik muutmine

PS: see on nüüd Tigra põhi!!!
[Pilt: December02_JPG.jpg]

Edit2: mul ju olemas, vedeleb ja oma nimel (vajalik igasuguse loa saamiseks) Saxo Big Grin Ei ole just unistuste kerekuju aga tugev külg on sellel just roolilati asukoht ja see, et meil ta ilma võimuta! Muidugi tuleb kogu põhi ümber teha, sest kompakt-tagasild on absoluutselt teine teema ja täiesti eraldi vaid 4 poldiga keresse kinnituv vidin. Aga täna on lubatud ju ka poolpuur, seega peab täitsa mõtlema...ja vaat see on juba tõsisem aretamine. Saxo puhul on see, et maailmas on edepüstakuid loendamatult tugevdatud - ole vaid mees ja tee järgi + kogu esiotsa geomeetria jääb paika. Lisaks siis katla kinnitusraam teha. Mede omal niigi tagaots mäda - eluloomaks peab selle niigi ära lõikama, kui just Kuusakoski ei oota. Väljast kui VTS/VTR (kite on ikka saadaval) aga tagavedu. Mõte hakkab vaat et idanema sest selline välimus on ikka ülbe küll Big Grin Ta on siiski meie pereliige olnud 15 aastat ja kuidagi ei taha nagu vanarauda saata.... 
[Pilt: img_20130326_165919_1_1.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne