07-03-2016, 18:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2016, 18:31 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Vaadates kasvõi Talverallidel neid diiseldatud uaazikuid, siis ei liigu need ei peast ega peest! Aiatraktorile jõhkra ülekandega ja/või statsionaarsele pumbale/genekale on need parajad katlad, mujale ei sobi üldse. Niipalju, kui mul on neid vabalthingavaid vanu diisleid sõidukate vahel olnud aga ka veesõiduklitel kogetud, siis ainumas, mis üldse sõitis, oli vana ümmarguse Hiace 2,2 (vist).
Mis on see "suremise" asi: mootoril endal puudub kiirendus ja ega nendel vanakooli malmjunnidel pole ka mingit arvestatavat momenti! Klassikaline Peugeoti 2,3, mis evib olematud 67 hobust @ 4200 rpm ja natuke jõudu 139 Nm @ 2000 rpm. Aga graafik on puus-kui-puus ja reaalse jõu juures ei ole sel katlal mingit võimsust ehk momenditipus on sel hädine 35 hobust. Kerget sõiduautot see veab, rasket ja mitmeveolist maasturit mitte! Sama õnnetud on ka kõik teised samasugused, numbrid muutuvad töömahu ja silindrite arvu pealt aga sisu jääb ikka samaks.
Paneme siia kõrvale nüüd aga UAZ'i enda originaalmootori graafiku ja siis saad aru, miks originaal sõidab ja mäkke ronib aga see diiseldatud jama ei tee seda teps mitte Sest ütleme sellesinase 2000 pöörde juures on bensukal juba ligi 50 hobust võimsust ja 170 Nm jõudu!!!! Seda on TOHUTULT rohkem, kui nendel jamadiislitel. Ainult tühikäigul tiksumine ja 4500 rpm peal kohe lõhki minemas on nad ühesugsued... Ehk kui tahad panna DIISLIT, siis vähemalt samasuguste näitajatega katel!!! UAZ'i mootor ei ole üldse oma ajastu kohta paha!!!
Mis on see "suremise" asi: mootoril endal puudub kiirendus ja ega nendel vanakooli malmjunnidel pole ka mingit arvestatavat momenti! Klassikaline Peugeoti 2,3, mis evib olematud 67 hobust @ 4200 rpm ja natuke jõudu 139 Nm @ 2000 rpm. Aga graafik on puus-kui-puus ja reaalse jõu juures ei ole sel katlal mingit võimsust ehk momenditipus on sel hädine 35 hobust. Kerget sõiduautot see veab, rasket ja mitmeveolist maasturit mitte! Sama õnnetud on ka kõik teised samasugused, numbrid muutuvad töömahu ja silindrite arvu pealt aga sisu jääb ikka samaks.
Paneme siia kõrvale nüüd aga UAZ'i enda originaalmootori graafiku ja siis saad aru, miks originaal sõidab ja mäkke ronib aga see diiseldatud jama ei tee seda teps mitte Sest ütleme sellesinase 2000 pöörde juures on bensukal juba ligi 50 hobust võimsust ja 170 Nm jõudu!!!! Seda on TOHUTULT rohkem, kui nendel jamadiislitel. Ainult tühikäigul tiksumine ja 4500 rpm peal kohe lõhki minemas on nad ühesugsued... Ehk kui tahad panna DIISLIT, siis vähemalt samasuguste näitajatega katel!!! UAZ'i mootor ei ole üldse oma ajastu kohta paha!!!