BMW vs EMW
#1

Heip,

Võibolla pealiskaudne küsimus aga mis on suuremad erinevused BMW R35 ja EMW R35 vahel kui üldse? Kas osad kõik samad? 

Peeter
Vasta
#2

Küsimus on selles, mida teemaalgataja BMW ja EMW R35 all mõtleb. Tehniliselt võttes on alates 04.1952 toodetud R35-d EMW-d. Palju loetakse 1945-55 toodetud R35-te EMW-ks, sest BMW Eisenach'i tehasel ei olnud pärast NL poolt tehase ülevõtmist juriidilist õigust enam BMW nime kasutada. Seetõttu muudeti 1952. a tehase nimi EMW-ks. 10.1945-04.1952 toodetud R35 nimetakse üldjuhul (Awtowelo-SAG) BMW R35.
Vasta
#3

(18-03-2016, 18:46 PM)Illimar Kirjutas:  Küsimus on selles, mida teemaalgataja BMW ja EMW R35 all mõtleb. Tehniliselt võttes on alates 04.1952 toodetud R35-d EMW-d. Palju loetakse 1945-55 toodetud R35-te EMW-ks, sest BMW Eisenach'i tehasel ei olnud pärast NL poolt tehase ülevõtmist juriidilist õigust enam BMW nime kasutada. Seetõttu muudeti 1952. a tehase nimi EMW-ks. 10.1945-04.1952 toodetud R35 nimetakse üldjuhul (Awtowelo-SAG) BMW R35.
Mu küsimus oligi võibolla sellest nurgast et kui tehas läks üle NL kätte siis kas tehnilised lahendused jäid samaks,  rataste kvaliteet langes/tõusis? Ma saan aru et mudeli r35 tootmist jätkati ka venelaste käe all. Teadupärast enamus millele NL käpa külge pani see ka allamäge käis...  
Vasta
#4

EMW R35 tuli teiste tehniliste lahendustega üldiselt. Esikahvel oli amortidega. Tagarattal oli kah vedrustus, samalaadne M72-ga. Käigukast oli teistsugune, käike vahetati jalaga ja käsitsi vahetamise võimalus puudus. BMW sini-valge embleem asendus EMW puna-valge embleemiga. Need olid kõige silmatorkavamad muudatused siis, kui toodang hakkas tulema EMW nime alt. Mina saan aru nii, et see juhtus 1952 aastal (või 1951.aasta lõpus). Ja aastast 1945 kuni selle ajani toodeti  neid tsikleid EMW tehases BMW nime all ja ka algsel kujul, samade tehniliste lahendustega. Saksa keelest ma ei saa aru, aga väga korralik foorum on nendest tsiklitest olemas:
http://www.emw-r35.de/
Vasta
#5

Väidetavalt oli 1945/46. a tehast taaskäivitades olemas osi vähemalt 220 R35 tootmiseks. Ainukesed puuduolevad detailiks oli raam. Mõningaid sõja ajal või enne seda toodetud osi jagus külge monteerimiseks vähemalt 1947. aastani. Kuna sama tehas tootis ka R75-te, siis polnud ka harvad juhused kui mõni R35 sai endale külge mõne R75 jupi, näiteks esitule, tulelüliti, signaali, gaasihoova või isegi heeblid.

NL all toodetud R35 viidi sisse järk-järgulisi ratsionaliseerimisi ja uuendusi, osad küll sellised, mida sakslased ise juba sõja ajal üritasid sisse viia. Heaks näiteks on suurema korgiga paak, mida Wehrmacht oli juba sõja lõpuaastatel nõudnud, sest väikese avaga paaki oli keeruline lehtrita otse kanistrist bensiini sisse valada.

Mõned pärastsõjaaegsed muudatused (1945-50), mis mulle kohe pähe kargavad:
1. Pöiad - keeratud servadega tugev variant asendati  keeramata servadega variandiga
2. Jätkati suure avaga paagi tootmist
3. Muudeti karburaatori materjali. Sõjaoludes toodetud karburaatorid olid kehvast materjalist - rabedad ja flantsid kippusid kõverduma.
4. Esimene pidurikilp muutus relieefseks (al. ~1948)
5. Esiporilaua kinnituste muutmine (~1947)
6. Paranes nukkvõlli vedava hammasratta kinnitus väntvõlli otsa. Eelnevalt hammastusega, edasi koonuse ja kiiluga (~1949).

Kokkuvõttes tehti ca 56 erinevat muudatustepaketti R35 tootmise ajal pärast sõda.

Lühidalt öeldes toimus NL all tootes kerge ratsionaliseering, kuid (BMW) R35 kvaliteet ei langenud, pigem jäi muutumatuks ja isegi mõnes aspektis parenes (uued tehnilised lahendused, paremad materjalid). Tehas, masinad ja ilmselt ka suurem osa töötajaid jäid samaks.

Kui on huvi pikka versiooni kuulda või on spetsiifilisi küsimusi, mis puudutavad R35-te, siis alati võib minu profiilis leiduvale numbrile helistada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne