Peugeot 405 Mi16x4
#1
Kuna täna juba teemde tegemiseksläks siis teen ka oma praegu käimas olevast projektis teema. Eelmine suvi oli väike probleem seljaga mille tõttu tuli paar nädlat voodis vedeleda. Kuna ajaga muud tarka teha polnud kolasin vähe internetis ringi ja leidsin Soomest soodsa hinnaga Peugeoti. Kogemata oli väikvend tööasjus just sealkandis. Peale väikesi sekelduste saabus mulle siis kena väike Prantsuse sport sedaan. Esmapilgul oli kere väga heas seisukoras ( sellel juba tsingitud kere ), peale auto lahtivõtmist asi enam nii ilus ei olnud aga võrreldes Renaultiga oli olukord parem. Mootot oli üleni õline, hüdrauliline tagavedrustus automaatselt ei toiminud, sumpsi tagumine pada oli mingi tuuning ja kõik sillapuksid olid läbi. Positiivne oli see,et kõik originaalosad olid olemas ja pagasniku täie varuosi sain ka kaasa. Tänase seisuga mootor, käigukast ja vahekast täielikult remondtud. Kere enamus roostest välja lõigatud ja pinnarooste kohad roostemunduiga ülekäidud. Kahjuks garaas mul ilma kütteta seega  keevitamise ja kruntimsega peab vähe ootama. Ülejäänud tegemistest äpsemalt koos piltidega edaspidi.

Peugeot 405 Mi16x4
Mootor  1905 cm3
Võimsus 116 kW 6500 pöörde juures ( pöörete piiraja 7200 p/min)
Vääne 177 Nm 5000 pöörde juures
Kiirendus 0-100 km/h 9,3 s
Lõppkiirus 220 km/h
Tühimass  1290 kg

       
Vasta
#2
Eriti rariteetne auto. Isegi juba 405 tavamudel liikluses harv nähtus. 

 Nagu pildilt näha, siis õhulugeja vajas ka remonti?

 Lisa masinast pilte veel Smile

 
Vasta
#3
Ega muidu poleks teda sealt Soomes ära toonud kui harudane poleks. Õhulugeja soomepoiste poolt remonditud seega vajab veel remonti. Peale auto saabumist sai sõietud ainult ARKi arveleõtmiseka ja peale seda sai kohe lammutama hakatud. Kuna kirjutada eriti ei oska siis proovin edaspidi rohkem pilte teha. Kui kellelgi peaks kuskil mõni vana Peugot 405 vedelema siis olen huvitatud vanema versiooni mõningatest salongidetailidest.
Vasta
#4
ole jah lahke pilte jagama - see on päris huvitav masin! Mu Vectra (VectraA 2000 4x4) omaaegne konkurent Wink
ilmselt on tegu (tehaseseades) viskosiduri läbi ühendatava tagasilla + lahutusmehhanismiga nagu Opelil? Tagavedrustus kostub Peugeotil aga huvitavam - mingi hüdrosüsteem?

tõe huvides ütleksin ka konkreetselt välja, et siinse teema peakangelane on nelikveoline (mida "x4" aimata lubab). Lüües mobile.de-sse Peugeot 405, saab kõigest 28 vastet - lisades ka nelikveo-filtri jääb ainult üks, mille eest küsitakse loomulikult natuke teist masti raha kui "metallikilo plus natuke juurde".
kusjuures müügisoleva isendi võimsus on kummaline - see 144kW on ilmselt mingi eksitus: vabalthingavale juba naljalt nii palju võimsuselisa ei saa (ning kui mõistlik see veermiku vaates on...), turbomootorit pole aga 405 ju vist tehasest saanud?

hiljaaegu oli siin üks 405 MI16 (2WD) liikmeprojekt. See masin vahetas mu mälu järgi omanikku lausa kolmekohalise euronumbri eest, mis on päris vähe:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51197
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#5
Turbomootoriga 405 peaks ikka tehase toodang olema mudeli nmi isegi T16 sellel. Pole küll päris kindel aga tehti seda vist selleks, et osaleda rallil. Sel ajal oli mingi teema, et rallit võis sõita seeriatootmises oleva autoga. Vectra neliveoga pole kokku puutunud aga Peugeotil on eraldi vahekast kus ses kaks planetaarülekannet, viskomuhv ja õlipump. Vahekast ise samasuur kui äigukast. Tagasillas on Torsen differentsiaal ja hüdrauliline vedrustus nagu Citroenil.
Vasta
#6
Siin siis natuke pilte keretöödest
       
       
       
   
Vasta
#7
Siin siis mõned pildid mootorist.
           
           
   
Vasta
#8
mnjaa - oskab tegelikult mõlemast otsast päris hästi ussitada...
tagaotsas asendamist vajav plekk oli ilmselt summuti kohal? Tuttav teema isegi kõigest 15a vana Saabi pealt - väikest roostetäppi torkides võib leida kaks "kandvat" värvikihti ning nende vahel oleva pulbrilise oksiidi Wink

pagasiruumi põhi on päris kõrgel ja ilma varurattasüviseta - kas ja kus see käib?

...ja oligi seeriatootmises (1061tk pole just palju, aga on) ka turbovariant:
In 1993, the T16 homologation special was introduced with a 2.0-litre 16-valve turbocharged XU10J4TE engine with water-cooled chargecooler, constant four-wheel drive with 53/47% power distribution and self-regulating hydraulic rear axle. The T16 produced 200 hp (150 kW) at 1.1 bar (16 psi) (normal boost) 220 hp at 1.3 bar (19 psi) (overboost) for 45 seconds. 1061 examples were built, 60 of them for the French Police
allikas.
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#9
Üks selline turbotatud pugeott on ka maarjamaa pinnal olemas. Küll jah rootsi registris. Toodi mingi 5+a tagasi äkki juba. Olnud konnariigi politsei auto. Läbisõit oli mäletamist mööda 300K + km. Alguses isegi liikus. Mootor oli omadega ikka väga hõre. Lõpuks läks midagi kastis katki ja siis selgus, et sellel vist natuke omamoodi seal asjad ja juppide saadavus 0-i lähedane. Hetkel auto seisab aga omanikul müügi mõtteid (kuigi on pakutud päris ulme numbreid) ei ole. Arvas, et kunagi kui kodumaale tagasi tuleb siis võtab asja käsile.
Vasta
#10
Varuratas käib tal pagassi põhja alla. Eks need Prantslased ikka natuke omamoodi ole.
Vasta
#11
Projekti kohta midagi uut ka kirjutada? Cool
Vasta
#12
Mul selle kirjutamisega juba koolist saati probleem olnud aga eks ma proovi. Lühidalt on põhja keevitustööd lõpetatud. Kõik sai krunditud epoga ja sinna otsa veel poluuretaan värv. Momendil vaja põhi katta veel mastiksiga ja siis sillad alla. Edasi läheb auto värvimisse. Et asi usutavam oleks siis paar telefoni pilti enne poluuretaan värviga värvimist.

   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne