Murutraktor MDT
#1
Teen ikkagi uue teema. Natuke kopi-pastat ka:
Harutasin siin nädalavahetusel MTD-l esisilla alt ja mulle üllatuseks kõik ei olnudki 0,5mm plekk, oli paksemat ka [Pilt: rolleyes.gif]. Osandamise põhjustas esirataste vabadus iseseisvalt trajektoori valida ja mõnusalt loperdada. See esisilla moodi asi on ikka armetu küll, mitte, et plekk oleks mäda või järeleandnud, aga kogu idee ei kõlba koera hänna alla ka mitte. Samas, mis ma ikka virisen, viis aastat (loe: viis suve igal nädalal üle hektari üle sügatud) on ju vastu pidanud, aeg uus osta [Pilt: biggrin.gif].

Kui võrrelda vasakut ja paremat poolt, siis parem on ikka päris õnnetus seisus. Vasaku saaks veel paariks kolmeks aastaks "taastada", paremat poolt mitte. Loksud korralikud nii ratta võllil, kui käändteljel, päris korralikult on kulunud see kõver moodustis, mis üheaegselt on rattavõll ja käändtelg, mõnusalt astmeliseks .

Esialgu oli mõte lihtsalt asja täiustada, ei hakka praegu selgitama, ehk saan pildid tehtud, siis näha, nüüd kaldun järjest enam uue esisilla kasuks mõtlema. Ei, ostma ei hakka, proovin ise teha, odavam ei tule, tugevam ja vastupidavam kindlasti. Unustaks ära tundmatust plastist puksid ja teeks laagritel. Mõned probleemid on seoses sellega esile kerkinud: esiratta velg on sitaks pisike, samas rattavõlli alla 20mm ei tahaks ka lubada. Praegused kõverikud on ka 20mm ja kõige pehmemast terasesordist, mida suudetakse toota, valmistatud idapoolseid tavasid järgides, õige nurk on antud kuvalda abil.

Kui kellelgil on mõtteid või lausa kogemusi võiks ju avalikustada.


Aeg pilte vaadata:
Sillatala
   
Sillatala teiselt poolt
   
Järgmisel näha, milliste kitsaste kõrvakeste sees käivad puksid, seega ülejäänud pukside pind ei toeta mitte midagi.
   
Esialgne mõte oli lisada kõrvade vahele selline junntükk, et toetaks pukse kogupikkuses, tegin määrdeniplile ka koha, sest originaalis oli mingi vabalt töllerdav plastimoodustis.
   
Oluline detail velg koosneb kahest poolmest ja nende sees olevast torujupatsist. Suhteliselt hästi koostatud, keevitus 4+, viskamine lubab ka nii 20 km tunnis
   
Leidsin kunagise elektrilise niiduki alurattad, need saab sobitada velje sisse. Mitte ei viitsi terasjurakast treima hakata.
   

Võidusõitjad kasutavad väga loomingulisi lahendusi. Originaali sarnasuse tagamiseks on originaalrataste sisse sobitatud niiduki teravõlli laagripukid. Vähem originaalsed kasutavad sutsu suuremaid rattaid.

Võib mõnitada, soovitusi jagada.

Ehk järgneb .  .  .
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#2
Oman sama nimega isendit aastast 2008 ja esisilla tala koha pealt ei kaeba üldse. Rataste iseseisev suunavalimine on rohkem seotud rooli süsteemiga mis on sünnist peale vigaselt tehtud. Olen ka mõelnud midagi ette võtta aga samas teeb oma töö ära ja laiskus ka natuke segab.
See kahte hammasratast meenutav moodustis (mis peaks olema roolikarp), on juba ise üsna lahja ühendusega, ja roolivardad mis on lihtsalt splinditud ja loksuvad, ei saagi ratastele korraliku suunda näidata. Olen isegi Tööriistamarketis vaadanud sobivaid "rooli varda otsi" aga.......
   Need plastjullad seal esisilla otstes on mõeldud porikaitsmeteks kuid jah nad ei täida oma ülessannet kuigi hästi. Metallist variant nagu sina mõtlesid on kindlasti parem aga määrdega võib juhtuda see et alumine puks saab aga ülemine jääb kuivaks (kindlasti varem kui alumine). Määre lihtsalt sooja suveilmaga omandab suurema maa külgetõmbejõu kui puks suudab taluda. Big Grin
Ei pannud sinu piltidel tähele aga minul on esiratastel määrdeniplid ja aegajalt kui meede tuleb saab ka määret lisatud.Samas on keegi öelnud et määre omab külgetõmbejõudu tolmu ja liiva suhtes.Nii aga võib moodustuda midagi liivapaberi sarnast mis nii võllid kui puksid kiirelt ära sööb.Võta siis kinni misoleks õigem.
 
Vasta
#3
Üks mõte veel.
 Oman ka MTD originaal haagist ja sellel sai ratastele pukside asemele üsna ruttu laagrid pandud. Pidi ainul natuke rattavõlli treipingis töötlema ja oligi korras. Kas veljed on niipalju erinevad, lähen kohe ja vaatan.
Vasta
#4
Määrdeniplid (loe: plastijunnid) on tõesti olemas ja üritanud teisi ikka kasutada ka. Lisaks igal kevadel võtan lahti, teen puhtaks, panen tühikud määret täis ja annan lisaks pritsist ka. Ratastel ja käändmikel pole täheldanud erilist külgetõmbe jõudu, küll aga sillatala ümbruses (vaata pilte talast), mis kõigub kahe plekitüki vahel, sinna oli tehasest määret lisatud, et liiv paremini kinni jääks.
Rattarummud valmis, panen õhtul mõne pildi. Rataste keskel olev toru on ligikaudu 25mm seest, sinna laagrit aretada on mõtetu, võll saab üpris niru olema. Eks näis, palju viitsimist on, esialgu plaan teha uus sillatala, läheb keskelt ka laagrite peale, sobilikud laagripukad olemas. Sama käändtelgetega.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#5
Kui rummu ja võlli vahel vähe ruumi, siis on võimalik kasutada nõellaagreid.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6
Tunduvalt karmimatel riistadel käivad käändteljed pukside peal ja kestavad. Seal on puksi materjaliks küll pronks. Nõelu tean esinevat ainult GAZ 24 käändtelje poldil. Sillatala iseenesest on sul ju üsna kabe veel. Isegi auke pole sisse kulutaud. Kuidas selle karbikuga lood on mille sees tala loksub?
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#7
Vaatasin ise ka huviga järele oma esisilla ja ei loksu kuskilt. Leidsin ka paberid ja tegelikult on ostetud 2007, nii et kas mida vanem seda korralikumalt tehtud või kuidas?.
 Laagrite lisamine on tõesti võimatu originaalile (nõellaagrid välja arvatud), haagise veljed ikka tõsiselt teiste mõõtudega, samas "käändtelg" umbes sama mis haagise telg nii et kui panna ette teised rattad, siis oleks isegi vist võimalik. Peaasi, et uutel ratastel oleks velg läbimõõdult suurem, aga rehv "õhem", muidu tekib niidu organi asendiga probleeme. Samas on niitmise seisukohalt ka üks märkus. Originaal esirehv on üsna lai, ja kuna niita tuleb tihti siis kui on aega siis on olnud juhuseid kus lai rehv tallab rohu maha ja (vana ja väsinud väljaviskega tera) ei suuda niisket rohtu ülesse tagasi imeda ja jääb tööpõld "triibuline". Kui rehv oleks kitsam oleks vist asi ka parem või kuidas? Samas on niiduorgani esiotsa kõrguse reguleerimisel üsna suur varu nii et paar cm rehvi kõrguse erinevust ei ole eriti suur probleem.
Vasta
#8
Lähen homme ja toon ka oma MTD korra linna suuremale kevadhooldusele. Eks kõiks samad asjad tulevad ette... kui viitsimist on Big Grin Roolikarbiga on küll kindel plaan olemas: roostevabast teeb ja eks tuleb ka rooliotsad normaalseks teha.
Aga nende kuradi murutrakatsitest sitanikerdistega on minul küll alati olnud totaalne tõrge: kehv ja odav maksab 1200 raha+ ja need on ju sisuliselt tõelised nikastused! Natukenegi vastupidavust lubava ehitusega on 2K+ euri. Ja siis vaatad kõige odavama uue auto hinda... ja minu mõistus lihtsalt tõrgub! Kusjuures ei ole ju nende murutrakatsite tootmisarv oluliselt väiksem, kui autodel ja ATV/UTV laadsetega on tootmisarvud suisa samad. Viimased on aga ka kümme korda korralikumalt ehitatud! 
Ja need sitaniakstused "hoiavad hinda" ka veel, millest ma kõige vähem aru saan - eriti lugedes juhanhirve nikastuse teemat! 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#9
Hind ei määra siin muud kui kallima ostja on lollim. Sama sõnniku eest (sry ei taha põlluväetist solvata) rohkam maksta on ju lollus? 2K+ hinda ei tähenda midagi. Samuti plekist, lapsevankri juppidest ja toolijala torudest kokku pandud. Tundub, just nimelt tundub, mitte ei tea, kobedamate hinnad algavad 7K+. Vähemalt ratastel laagrid, vedelikjahutus ja mõnedel isegi hüdraulka saadaval.
Seega kepikast, 97 cm deck, 11 hj ja hind 1K kanti on õige valik.
Vähemalt jääb raha ümberehituseks ja remondiks.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#10
Kevad tundub lähenevat Cool, maakad aktiivseks muutunud. Esirattad tehtud.
Veljel sisu väljas ja uued avad, poldivalemiks sai 6x_ _ _
   
Vana e-muruka ratastelt pragunenud kautšuk eemaldatud, välised pinnad mõõtu ja koonusesse, välised servad õhemaks ka, muidu ei mahu ventiil velje sisse.
   
Sobivad ilma oskussõnadeta, ainult peale pühi vaja sobivad poldid tuua.
   

Nii ehk teisiti tuleb rattavõllid+käändteljed uued teha. Laagerdus ei tule keerulisem puksidest, ilmselt odavam veel. Olemasolevad on kõik alla 20mm ja astmelised. Natuke treimist ja keevitamist, ega seal palju ei ole, tuleb ainult natuke mõõta ja mõelda.

Uue muruka hinnast: natuke ikka määrab, näiteks niitelaiuse, mõnel mudelil rataste suuruse (valik: pisike või väga pisike), mootori võimsuse, kui ma oleks võtnud 20cm kitsama, siis saaksin igal nädalal vähemalt pool tundi lisa loksumist. Lahja lõkats võtab ülekasvanud muru tunduvalt lahjemalt.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#11
Jääb mulje, et sai õigel ajal korralik asi ostetud. Alates ostmisest on läinud paar rihma (niiduorganile, veorihm käigukastile on siiani originaal), loomulikult hulgi terasid, tänu naise hullamisele korralik ümberehitus (loe: taastamine) niiduaparaadile, paar laagripukki teradele (viimased määrde nipliga aga laagrid kinnised nii et tuleb lahti võtta ja ühelt poolt teha laagrid lahtiseks), paar akut (neist esimene külmus oma lohakusest ära). Loomulikult ka õlid - kreemid- filtrid, aga masin korralik siiamaani.
  On vedanud Respo täishaagist sõnniku koormaga, väikest põllurulli -mis liivaga täidetult kaalub 100+ kg , äkkeid (2tk väiksed) küntud peenramaal ja murul sambla eemaldamise eesmärgil. Talvel on ka sama rulliga esimest lund tambitud (et puhur ei haagiks kivikesi ja pilluks neid murule).  On ka otsa saanud VW  Golfi garaazi vedanud. Iga nädalane niitmine on 2,5 ha, nii et kütust on rohkelt neelanud.  Big Grin
  Kas saaksin veel esitada pretensioone sellise masina kohta. Big Grin.
Tundub et sureb koos minuga.
Vasta
#12
(26-03-2016, 01:54 AM)klaave Kirjutas: Jääb mulje, et sai õigel ajal korralik asi ostetud.
Jääb mulje, et tahad marki ja mudekit saladuses pidada. Big Grin
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#13
(26-03-2016, 01:54 AM)klaave Kirjutas: Jääb mulje, et sai õigel ajal korralik asi ostetud.
...
Kui mudelit ei tule, siis seda traktorit ei ole olemaski Big Grin

Kuigi olen täheldanud, et väga palju sõltub peremehest: ühel kestab Partneri odav traktor probleemideta, teisel laguneb Grasshopper kolmandal aastal täitsa ise ja kohe päris molekulideks. Toungue
Vasta
#14
Oma esimeses postituses sai mainitud ka, et sama mudel mis teema pealkirjas. Aga nüüd siis lisan ka pildi ühe raskemat veojõudu vajava lisaseadmega ja taustal on ka "põllulapike" näha. See oli aga ainuke kord kus sai masinat nii piinatud, äkked lihtsalt samblike eemaldamiseks muruplatsidelt, põllule enam ei roni Big Grin .

   
Vasta
#15
Vaatasin siin teie lisatud arvamusi ja ei näe põhjust kurta, et ostmisega hiljaks jäänud olen. Masin töötanud täpselt viis hooaega.
Sillatala on täiesti korralik ja jääb ilmselt üle, eks näis. Niiduki laagrid on kõik originaalid, ilma määrde lisamise võimaluseta, kuna nii või teisiti on asi laiali lõhutud ja ühe poole laagris kerge lõtk sees, lähevad uued asemele, sama pingutusrullidega, kas uued rullid või uued laagrid. Ka rullide laagreid on võimalik vahetada. Niiduki rihm on veel esimene, aga läheb vahetusse, sest paaril viimasel niidul hakkas raskemates kohtades libisema. Käiguosa rihmad on vahetatud, kestavad veel ühe suve. 
Teradest. Originaalid pidasid neli aastat vastu, siis hakkas keskele väikest harja jätma. Ostsin Foralist uued, täielik saast, ei kannata ühte niidukorda ka lõpuni lasta, kui juba servad ümarad, ega niida isegi sooja essu. Taastasin vanad, neist jäi alles see, mis ei olnud kulunud. Lisasin uued lõikavad osad ja puhumise kõrvad. Ühe teritamisega kestavad 3 - 4 korda enam Foralist saadud saastast.
Tagasillast oli kunagi mingis teemas natuke juttu. Sellest hakkas neljandal aastal õli moodi asja eralduma, poolmete vahelt. Võtsin lahti, seest oli ilus. Puhastasin kokkukäivad pinnad täppidest, mis meenutasid keevitus pritsmeid. Läks kokku silikoni abil, keskele transmissiooni õli ja käistesse paksem määre. Nii peaks ka originaalis seal olema, vähemalt tuttav murukalappija väitis sedasi. Mökside marke ei mäleta, vähemasti ei ostnud "spets" muruka määrdeid, mis on kordi kallimad. Pooltelgedele lisasin määrdeniplid, korra aastas annan natuke juurde.
Mis veel? Aku on see, mis oli ostes. Mõned korrad vett lisanud ja kevadel laadinud. Niiduki peal oleva plastist katte viskasin metsa, sest see soodustas sõnniku kogunemist ja hilisemat mädanemis protsessi, puhastada oli võimatu, ei mahtunud sinna õhu ega veega. Väliskülgedele tegin traadist/võrgust kaitsed, et käed/jalad vahele ei trügiks ja rihm mittevedavas olekus maha ei tuleks. 
Täna ainult mõtlesin nendel teemadel, oli soojatootmise päev, ikka see mis mitu korda sooja annab, küttepuude tegu nimelt.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#16
Sai siis ka oma MTD laiali lammutatud ja tegelikkus on parem ,kui oli "tunne". Needsinased plastpuksid on muidugi läbi nii käändtelgedel kui rataslel, omajagu loksu oli ka "roolikarbi" poolses otsas plastpuksil ja seal kokku tuligi juhitamatus! 
Need paneb siis uued, kui teaks ostukohta. Stokker kui MTD esindaja??? Kui nad on jämedalt 10 aastat kestnud, siis uus partii võiks samamoodi ju kesta. 
Päris kindel on parraleelvarda normaliseerimine. See praegune on porno kuubis Big Grin 
[Pilt: DSC_0328.JPG]

Kuna veorihma lähen otsan Varsonist, siis eks võtab sealt ka mingid "rooliotsad" ligi. 
Veorihm on algne ja nüüd on viimane aeg see välja vahetada. Selle kätte saamine on muidugi paras ooper! Kui niidurihm ongi mõeldud kiirvahetuseks, siis pikk veorihm mitte ja seda lühikest rihma vaherullikult kastile ei saanudki kätte, õigemini ei hakanud looma jõudu mutri lahtikeeramisele rakendama. Polnud vaja ka, see on "nagu uus". 
Veel tuleb teha uued niiduterade piduriklotsid sest praegused on kulunud ja terad uhavad peale väljalülitamist veel kaua omasoodu edasi. 

Aga üldiselt: see roolikarp" kestab veel kerge abiga, starter tuleb vist Hiiule taatide juurde viia sest tundub, et 1 mähis on otsas aga muus osas on asi uskumatult tugev, roostevaba ja leketeta. Aga istme all on ka MTD, Saarbrücken, Germany! Äkki siin peitub ka kvaliteedivahe??? Ei ole "Made in usa"... Kuna tegu on minuni jõudes Soomes kasutatud masinaga, siis täpne vanus ning "läbisõit" on selgusetu aga seda ei ole enne lahti võetud. 
PS: eelmiseks hooajaks sai uued niiduki laagrid pandud ja odav hiinakas on ikka fekaal ka! Ei loksu aga juba urisevad. 
[Pilt: DSC_0325.JPG]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#17
Vaatasin ka pikemat aega neid tänapäeva "õnnetusi" - plekist ponisid ja läksin Rootsi raua teed. Soetasin 500 raha eest (kaua) pruugitud Stiga Park 2000-e. Arvan, et aastast 1980. Vahetasin mõned niidumasina laagrid-rihmad, mõned trossid, kohendasin karpat ja see sunnik käib enamused tänased konkurendid veel üle... On ikka lollikindel lahendus - ei ole ühtegi rooliotsa, ega käändtelge Smile
Vasta
#18
Vaatasin viimast pilti, PlyVali oma on nagu natuke teistsugune, üldjoontes küll sama kõhualune. Ei tea, kas käigurihma saab vahetatud ilma mootorit nihutamata.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#19
(27-03-2016, 22:52 PM)metsakohin Kirjutas: Vaatasin viimast pilti, PlyVali oma on nagu natuke teistsugune, üldjoontes küll sama kõhualune. Ei tea, kas käigurihma saab vahetatud ilma mootorit nihutamata.

Ei saa, õigemini tuleb maha võtta mootori rihmarattad. Niipalju on kavalust küll, et raamil on rihma piirajad stantsitud ehk "toore jõuga" üle rattaserva maha võtta ei saa. 
Niiduseadme rihmal on nendeks kaks "pulka", mis siis tuleb ka sära keerata või jõuga rihm vahelt läbi tõmmata. Algselt oli seal paras ikaldus keeramiseks ja tänu sellele kaotasin ühe ära aga keevitasin korraliku 1/2 elik 13mm mutri ja nüüd saab kenasti ka võtmega neid lahti/kinni keerata... vajadusel. Nagu näha, siis reaalis võtab rihma maha aga niisama Big Grin Samas on enamus asju tollkeermes aga USA-raua ajastust ja erinevate surnud pisiniidukite jäänustest leiab ikka ka õige mõõdu. 
[Pilt: DSC_0326.JPG]

Ahjah, paralleelvarda jaoks mõtlen sellised otsad osta: Mul vist isegi kusagil roostevaba keermelatti aga seal piisab ka tavalisest. 

Stokkeri kataloogi lehitsemiseks pead aga tootekoodi teadma aga selle leidsin poolakate lehelt. Käändtelje ja ratta välimised puksid on samad: 741-0487C ja ratta seesmine määritav puks on 741-0706. Roolivarda karbipoolne puks 741-0475. Puksid kokku ~30 raha. Siis jäme 25 uus Inimese varras ja peaks jälle hea saama. Rihm ka veel aga tööstusrihmad ei maksa suurt midagi Big Grin 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#20
Puksid vahetatud, varras Inimlikuks tehtud, uus veorihm, uued multšiterad all jne. Tegelikult lähevad esirataste võllide otsa Würthist soetatud pealelöödavad stopperseibid, sest see splindiga asi on järjekordne nikastus. Samas on täpselt nii lahendatud ju vasema käändmiku kinnitamine. Kui puks kulub, lööd tavotti sisse ja annad stopperile paar kopsu peale. Aga võiks ka selle ära keermestada ja kroonmutriga kinni keerata.
Ahjah, rooli"sammas" on ka nikerdis ja loksub, sest seda hoiab paigal ju vaid plastiksein! Aga abi sai vanadest esiratta määritavatest puksides, sest varras on sama mõõtu. Liimisin puksi selle plastiku külge ja nüüd on nii toetuspinda kui määrde sees hoidmiseks pinda. Muuhulgas keevitasin siis pisikese tugevduse kärukonksule ka juurde. Jääb veel Hiiult starter ära oodata, uus õli sisse ja muru võib kasvama hakata Big Grin
[Pilt: DSC_0326.JPG]

Edit: sai siis hooajaks masin ettevalmistatud ja viimase tööna tuli teha niiduseadme parema külje reguleerimisvõimalus, sest miskipärast on see vaid vasemal eesmisel "pulgal". Siis uued niiduterade piduriklotsid ZILi klotsikattest (pildil näha) ja oligi valmis Big Grin Jämedalt läks kogu niidutrakatsi suurem hooldus, remont ja arendus maksma 130 raha ehk jämedalt 10% uue analoogse hinnast.  Seda siis ise tehes ja poodidest päris heade allahindlustega juppidele. Letihinnas oleks kindlasti 160-170 läinud + tööraha, kui laseks teha. Starteril olid ankru otsad lahti ja see pidi olema nende väikeste starterite (sama ka päramootoritel) tüüpvigadest aga 20 raha eest tehti Hiiul korda. 
Sai ka prooviniitmine tehtud - keerab jumalikult ja niidab imeilusti Wink Uue veorihmaga on ka täitsa äkiline kiirendaja - saab nokagi maast lahti kui tahta Big Grin Peabki vaatama, ei ei lõhuks. Muuhulgas avastasin tagasillalt kaks puudu olnud kinnituspolti, mis lasid sillal läbi "keerata". Nüüd on jäik. 
Äkki tuleb ka aku osta sest 10 aastat vanake ei pruugi enam piisavalt elujõuline olla. Vaatab, mid atark laadija ütleb ja kuidas peale laadimist peab. 24 Ah hinnad jämedalt 40-60 raha ehk päris märgatav summa seegi Big Grin 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne