M72 karburaatorid
#1

Tervist,

mul seisis vanavanemate garaasis üks vana m72 aasatast 1953, mootor on sellel k750 oma ja käigukast dnepri oma. See oli umbes 20 aastat tagasi seisma jäänud, süütevea tõttu. Otsustasin ta siis eelmine aasta korda teha, tööle sain ta tegelikult suhteliselt kergesti, oli vaja jagaja kaas ja süütepool ära vahetada, siis talvel võtsin selle raami lahti, lihvisin üle ja värvisin ära, aga nüüd tahaks ta teha paugupilliks ja hetkel kõige suurem probleem on mul karburaatoritega, vanad k37 karburaatorid, mulle ei tundu nad üldse eriti töökindlad, tavaliselt ma pean tund aega neid reguleerima ja puhastama, et mootorratta tööle saaks. Eelmine nädal avastasin, et emmile on kunagi ostetud ka uuemad k63 karburaatorid. aga peale nad ilusti ei istu, nad on natuke liiga laiad ja käivad silindri äärmisele ribile vastu. Küsimus selline, et kas neid on mõtet peale panna, on nad töökindlamad ja kas tasub karburaatorideid või silindreid sellepärast lihvide ? Kui mite, siis oskab keegi äkki mulle ära seletada, kuidas ma originaal karburaatorid ära reguleerin, hetkel kui mootorratas tööle panna, siis töötab ainult üks silinder, kuigi teise karburaatorisse kütus tuleb ja säde on ka mõlemal pool olemas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#2

Nende uute karpade jaoks on spetsiaalsed vahetükid olemas. Samas saab ka vanad karbussid kenasti käima, tarvis nad saada ilusti lekkevabaks ja korralikult häälestada. Selle töö juures on abiks A. Palu motopiibel Smile
Vasta
#3

ei ole nende karpadega kogemusi, aga kui paned vahetükkidega karpad külge, siis tuleb vahetükid ilmselt enne sirgeks lihvida. See vahetüki lahendus tegelikult üsna puine, need ka juba eos lohakalt tehtud.
Vasta
#4

(10-04-2016, 11:36 AM)karpaadid Kirjutas:  ei ole nende karpadega kogemusi, aga kui paned vahetükkidega karpad külge, siis tuleb vahetükid ilmselt enne sirgeks lihvida. See vahetüki lahendus tegelikult üsna puine, need ka juba eos lohakalt tehtud.

Tere.

Pole K63-e kunagi peale proovinud M-72-le ja ei oska öelda, palju need ribid segavad. Olen samuti seda meelt, et võib teha spetsiaalsed vahetükid, et viia karburaatorid piisavalt kaugele, et enam vastu jahutusribisid ei puutu. Üleminekut on nii ehk naa vaja kuna flantsi kinnituspoldid silindri küljes on püstised aga K63 on horisontaalsete kinnitusavadega. 
Mina lihvisin need üleminekud ja ka karburaatorite flantsid käiakivi külje peal sirgeks. Ütleme nii, et olid parajad "banaanid" küll. Ma paneksin selle "osavate mehaanikute" kätetöö arvele, sest karburaatori kinnitusmutreid oli ilmselt väga kõva jõuga pingutatud. Lisaks oli vahele pandud väga paks tihend mis olukorda veelgi võimendab kuna siis saab ikka korralikult kõveraks keerata flantsi. Mõni mees paneb veel koguni kaks ja rohkem tihendit vahele.
Üldiselt töötavad mõlemad karburaatorid (K37 ja K63) täiesti OK. Vanal karburaatoril võiks hinnata pilguga kas kütuse peapihusti ava ei ole loperguseks kulunud. Kuna doseeriv nõel selles pihustiavas liigub ja õhu voolamisest tingituna ka vibreerib. Kui on võimalik siis võib ultraheli pesust läbi lasta vanad karburaatorid. Kindlasti osadeks võtta ja peale pesu korralikult läbi puhuda. Seejärel kõik tihendid külge, et ei lekiks ja reguleerima.
K-63 on mul Dnepri peal. Mul on olnud kunagi paar jama sellega. Lasi palju kütust peale. Lõpuks leidsin, et ühel karburaatoril nn "toore klapp" (laseb lisakütust käivitamisel) ei sulgunud korralikult. Teine kord hakkas jamama nõelklapp ja lasi solinal bensiini peale, et kõik ujus. Töötavad korralikult kui kütuse tase on õige ja korralikult reguleeritud. 


Edu katsetamisel
Marko

Lõplike olenditena võime me olla eksituses ka siis kui me oleme endas täiesti kindlad ning meie mõistmisvõimaluste avardumine sõltub sellest, kuivõrd avatud me oleme teiste vaatekohtadele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne