Üks korviga Dnepr K650
#1
Juhtus jälle selline asi, et minu kätte sattus üks vanake, 1971a Dnepr MT9. Ei teagi kas siia alafoorumisse sobib, kuna tegemist kolmerattalise eksemplariga, ehk rahvakeeli külkaga Big Grin Seekord tegin teema ennem igaksjuhuks, kui masin kunagi järsku valmis peaks saama, kuna kardetakse 10aastase projekti sündi sedakorda. Loodan kaasfoorumlaste abile nii nõu kui ka vajadusel jõuga. Kõik Dnepr teemaline jutt siia teretulnud.

Kust me siis alustame? Nimelt masin juba pea 20aastat meie käes olnud, kuid ei leidnud moodsa tehnika tulekuga enam kasutust ja seisis nukralt hargil pea 15aastat, eraldatuna korvist ühes hoiustamis konteineris (kuiv ja pime koht). Aegajalt käisin ikka vänta löömas, et kolvid kinni ei jääks. Välja sai aetud, et tegelikult kummid täis pumbata ja natuke sõlmesi liigutada jälle. Aga juhtus see, et oomipoest tõin ka juhtumisi aku ja miksmitte ka korra torud puhtaks lasta. Pikast seismisest vajas masin esilohvi paikamist ja kergemat meistri kätt. Esimese hooga vaatasin igaksjuhuks klapid üle, tänud kaasfoorumlaste jagatud infole saime ka klapid paika lõpuks. Olgu siis ka ära mainitud, et sisselaske klapipilu võiks olla 0,05mm ja väljalase nõksu rohkem.
[Pilt: 0109957211da835.jpg]
Aku peale pannes aga ei tahtnud vanake kohe mitte esimese hooga sõbraks saada. Päästis meid aga süütekontaktide puhastamine ja reguleerimine 0,4mm peale.
[Pilt: 010995721510389.jpg]
Ülemist kaelakaussi võite ka pakkuda. Peale esimest ringi soolorattaga sain aru, et niimoodi sõita ei kannata. Esialgu ei saanudki aru, kuna masin  ise piisavalt raske, et kuskil lõtkusi oleks, aga sirge teepeal kippus keeramist kinni pookima  Sad
Mõni enamvähem komplektne pilt ka meie murelapsest siis:
[Pilt: 01099573712ddbd.jpg]
[Pilt: 010995737918992.jpg]
[Pilt: 010995738763a19.jpg]
Enne igasugu taastamismõtteid alustasin massina tehnilise korra korrastamisega. Elektrisüsteem oli sedavõrd huvitav, et üksi tuli ei põlenud ja käima saamiseks ei olnud vaja süütevõtit keerata, ega sellest keeramisest kasu olnudki. 
Siit ka küsimus, et mismoodi sellise ratta süütelukk üldse toimima peaks? Saan aru, et võtit saab põõrata mõlemale poole, vaadates luku põhja siis funksioonid samad ei tohiks olla ja mida võiks teha võtme alla muljumine?
Hetkeseisuga seal süütelukul juhtmeid eriti taga ei olnudki Big Grin
[Pilt: 010995722519bd8.jpg]
Esimese hooga lappisin esialgse kolmest kohast jätkatud juhtmekimbu ära, tulede juhtmed ja asjad jõuavad nüüd kenasti esitule korpusesse, edasi peab selle süütelukuga tegelema hakkama..
[Pilt: 01099572192eb42.jpg]

Jätkub..
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#2
Süüte sisse "keeramiseks" peaks  võtme alla suruma, "väljakeeramiseks" üles tõmbama.  Kui mu mälu mind ei peta.  Wink
Vasta
#3
Originaal süütevõti peaks vertikaalsuunas fikseeruma kahes asendis ülemine/süüde väljas ja alumine/süüde sees. Süütelukul on näha ka klemmid, mis võtme allavajutamisel kokku surutakse.
Kogu ülejäänud tsirkus ehk vasakule-paremale kruttimine on park ja täistulede lülitamiseks.

Eelpooltoodu kehtib ainult siis, kui sul ei ole seal midagi ise aretatud.

Vasta
#4
Minu mälu järgi peaksid MT klapivahed olema:

Sisselase: 0,07 mm
Väljalase - 0.1mm

EDIT: Tehase manuaal siiski väidab, et mõlemad klapivahed on 0.07mm
http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva-po-...khnika/kmz
Vasta
#5
Suuremad ringid tehtud ja mõistetud, et mootor tuleb maha ja tükkideks võtta, kuna õlikulu on jõhker. Lekkisid mõlemad silindrid, klapikambrikaaned, lisaks veel esirind lõhki jne. Esirinna prao tekitaja ilmselt olnud väntvõll, näha on ka, et sidurimajandus on vastu kasti korpust käinud. Keegi ehk oskab selle pikilõtku teema kohta kosta? Erilist lõtku ise ei tuvastanud..
Ka käigukast ootas vahetust, kuna peal oleval puudus 2. käik Big Grin
[Pilt: 010996953960b5f.jpg]
Vanad tihendid üritasin enamvähem ühestükis kätte saada, et neid hiljem sabloonina kasutada Smile
[Pilt: 0109969541e5775.jpg]
Nii suuremad, kui väiksemad tükid läbisid põhjaliku pesu
[Pilt: 0109969545aa99d.jpg]
[Pilt: 01099695511d456.jpg]
Must- vs puhasmootor
[Pilt: 01099695710a0d8.jpg]
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#6
(04-05-2016, 00:22 AM)Buzzet Kirjutas: Ülemist kaelakaussi võite ka pakkuda. Peale esimest ringi soolorattaga sain aru, et niimoodi sõita ei kannata. Esialgu ei saanudki aru, kuna masin  ise piisavalt raske, et kuskil lõtkusi oleks,

Esihargi laagrid on 778706
CNC freesimistööd
http://www.vigurpuit.ee
Ketirattad mootorratastele
http://http://www.vigurpuit.ee/netipood.html
Vasta
#7
Aitähh kaasamõtlemast, uus laager täitsa olemas juba (paistab ka tihendite pildilt), lkf. vanauss jagas lahkelt informatsiooni sellesosas. Vanat laagrit kausist eraldada oli raske, kuna ramp oli sinna end kinni valssinud Smile
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#8
Vahepeal jõudsid easthighwayst vajaminevad tükid kohale. Kuressaarest leidsin autofrendist Gulf 20w50 õli ja võis mootori puhaste tükkidega uuesti kokku laduda:
[Pilt: 0109993523971aa.jpg]
[Pilt: 0109993585d46d3.jpg]
[Pilt: 010999359523f4c.jpg]
Vahepeal tükke oodates tegelesin üldise elektriga ja asendasin vanu juhtmeid uutega, lisaks panin kõik küljesolevad laternad tööle. Näiteks avastus, minumeelest, M-i ühest kõige stiilsemast tulest, korvi porilaual, maagiks muutumas:
[Pilt: 0109993457e26ed.jpg]
Korrastatud mootor ja korralik käimakast küljes. Heast restaureeritavast komplektist puudu veel paar porilauda, korralik kaassõitjasadul ja tagavara ratas Smile
[Pilt: 0109993271648c2.jpg]
[Pilt: 0109993319ca075.jpg]
[Pilt: 010999334360ab7.jpg]
[Pilt: 010999333146f20.jpg]
Väheke korrastatud korvigabariit:
[Pilt: 0109993341075d0.jpg]
Küünalde pildistamisega tegelenud nullseitsmetibi tahtis seda õelda, et parem silinder töötas hulka paremini, kui vasak. Seega on oodata suuremat seadistamist enne järgmisi sammusi. Hetkel tundub, et asi sõuab sinna süütepooli poole. Sümptomiteks siis: ideaalne käivitus, kuid puterdamine/paukkumine täiskaasil (kontaktivahe 0.4mm).
[Pilt: 01099936173928b.jpg]
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#9
Mootori saad korralikult tööle alles peale väliste süütepoolide panekut. Originaalid on ka uuest peast jamad. Siis saad ka segu lahjemaks keerata.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#10
(15-05-2016, 00:51 AM)motamees Kirjutas: Mootori saad korralikult tööle alles peale väliste süütepoolide panekut. Originaalid on ka uuest peast jamad. Siis saad ka segu lahjemaks keerata.

See väline süütepool midagi sellist?
http://easthighway.com/est/tooted.p/tuun...b-usa.2032
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#11
Ehk on su leitu kvaliteetsem.
Ma kasutasin tavalisi auto süütepoole. 12v süsteemi puhul pole probleeme. Kõigepealt kodused varud ja siis ostsin saaremaa autopoed Lada süütepoolidest tühjaks. 
6v peab otsima. On olemas vanemaid masinaid, millel 6v süsteemid.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#12
Paukumise ja puterdamise teema täiskaasil sai vist lahenduse aku massjuhtme vahetusega. Hetkel ei ole saanud palju proovida ka, kuid esimese 5km jooksul töötas tehnikapool pea ideaalselt Smile
Lühike demovideo ka asja juurde.


Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#13
Oli pealinna poole käiku ja käisin ka vastavad varuosa poed kiiruga läbi, sest ikkagi hakkas mootor soojaks saades puterdama, kuni suri lõpuks täielikult välja... Seekord pidin kahetsema jälle tehtut, et mootor lahtikäies ei saanud uut nukasimmerit. Seoses sellega tõin uue nukasimmeri ja ka kontaktid ja veel nipetnäpet.
[Pilt: 0110301127a87a9.jpg]
Uute kontaktidega oli muidugi lõbus, täpseks paikka seadistamiseks pidi nii puurima, kui kontaktiplaati väänama ja lisa isoleerima, et asi korrektselt toimima hakkaks. Kõigelõpuks kontaktivahe paika ja matsust käima, nagu peab.
[Pilt: 01103011039d11f.jpg]
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne