Seiklusminister, ZAZ 968A, 1978
#1
Sirvisin täna erinevaid kuulutuste portaale seoses geneka vajadusega. Ühtäkki avastasin Kuldsest Börsist kuulutuse, mis oli pandud 8 tundi tagasi ja müügis oli piltide järgi väga kompu 968A. Ainult täna lubati veel hinnast 500 eurot alla. Kiire kõne müüjale ja kuna auto asus Õismäel, siis sai ka kohe seda vaatama minna. Auto tundus piltide järgi ilusam kui reaalelus. Autol on mõlemad esitiivad vahetatud ja värvitud rulliga "kole punase" värviga. Panime masina käima ja seekord tabas mind tõeline üllatus. Auto käis nii vaikselt, et seest ei kuulnudki mootori häält. Kontrast minu halli 968 oli ikka väga suur. Auto nurrus hästi ja tegin proovisõidu. Pidurid töötasid, masin sõitis ja oli üllatavalt vaikne. Mootori tööst andis aimu autole ise paigaldatud tahomeeter. Pilk mootoriruumi oli ka julgustav. Väga ilus ja puhas oli kõik.


Natuke mõtlemist ja auto saigi minu omaks. Kuna kell oli vaikselt tiksunud tööpäeva lõppu, siis esimene sõit viis mu uue masina kohe ummikutesse. Ligi 1,5 tundi tiksusin Õismäelt Järvevana poole ja sain väga palju positiivseid käeviipeid. Pidin neid ise ka tegema, kuna esmapilgul jäi kahe silma vahele, see et autol on puudu suunatulede kang. Rea vahetusteks sai käega vehitud ja läksid asjad õnnelikult.

Sihtkohta jõudes lootsin masinat avastades leida ka suunatulede süsteemi. Minu hallil oli see lahendatud lülitiga, mis oli nipukatega roolisambale kinnitatud. Pärast mõningast otsimist leidsin suunatulede jaoks paidaldatud lüliti keset armatuuri.

Lisaks on autole paidaltud kõvasti "lisavarustust" Autole on paigaldatud voltmeeter, tahomeeter, intervalliga klaasipuhastid, elektriline klaasipesu, ulmeline raadiosüsteem jmp.

Eks lähipäevil võtan aega ja tutvun autoga lähemalt. Kuna autol puudub ülevaatus, siis see on esimene asi mille peaks ära tegema.

Ummikutes tiksudes oli tahokast väga palju abi, sest tõesti ei saanud aru, et kas auto mootor käib või mitte.

Pildid siis müügikuulutusest:

[Pilt: 10797669_2.jpg]
[Pilt: 10797670_2.jpg]
[Pilt: 10797671_2.jpg]
[Pilt: 10797672_2.jpg]
[Pilt: 10797673_2.jpg]
[Pilt: 10797674_2.jpg]
[Pilt: 10797675_2.jpg]
[Pilt: 10797676_2.jpg]
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#2
see on küll ilus leid. jõudu!
Vasta
#3
Tasku on tore.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#4
Suveks täpselt see õige Smile
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#5
Kunagi omatud taskul oli kah suunatulelüliti keskel armatuuris kuskil, arvasin et tehasest. 
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#6
(07-05-2016, 13:02 PM)90Deville Kirjutas: Kunagi omatud taskul oli kah suunatulelüliti keskel armatuuris kuskil, arvasin et tehasest. 

966-l oli küll armatuuril, 968A-l roolisambal. Minu omal oli isegi automaatne väljalülitus suundadel. Tegu oli samuti 1978. aasta 968A-ga.
Vasta
#7
aasta siis oli 2007 kui kohtasin auto algset omanikku, tal oli veel üks seebikarp ka kuskil õismäel ja see oli müüa aga millegi pärast jäi tehing ära.

aasta 2007 haapsalu:
http://nagi.ee/photos/vend15/936808/
Vasta
#8
(08-05-2016, 10:52 AM)vend15 Kirjutas: aasta siis oli 2007 kui kohtasin auto algset omanikku, tal oli veel üks seebikarp ka kuskil õismäel ja see oli müüa aga millegi pärast jäi tehing ära.

aasta 2007 haapsalu:
http://nagi.ee/photos/vend15/936808/

Isik kellelt auto ostsin näitas oma teist projekti ka, milleks oli pärlmutter kuldseks värvitud, golf2 clearglass tuledega seebikarp, mis seisis katte all. Vaatan, et 2007 aastast on auto välimus suhteliselt sama.

Täna tutvusin oma masinaga ja pildistasin kaasatulnud materjali. Autoga tuli kaasa 16 suurt a1 mõõdus tahvlit, kus auto hingeelu ilusti kirjas. Laadisin failid seiklusministeeriumi serverisse ja tegin pilte väiksemaks. Kui kellelgi on vaja suure resolutsiooniga pilti, siis võib märku anda. Usun, et paljudel on sellest infost kasu. Minul igaljuhul küll.


[Pilt: DSCF8469small.jpg]
[Pilt: DSCF8470small.jpg]
[Pilt: DSCF8471small.jpg]
[Pilt: DSCF8472small.jpg]
[Pilt: DSCF8473small.jpg]
[Pilt: DSCF8474small.jpg]
[Pilt: DSCF8475small.jpg]
[Pilt: DSCF8476small.jpg]
[Pilt: DSCF8477small.jpg]
[Pilt: DSCF8479small.jpg]
[Pilt: DSCF8480small.jpg]
[Pilt: DSCF8481small.jpg]
[Pilt: DSCF8482small.jpg]
[Pilt: DSCF8483small.jpg]
[Pilt: DSCF8484small.jpg]
[Pilt: DSCF8485small.jpg]
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#9
Veneaegne Autodata Big Grin
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#10
(08-05-2016, 22:45 PM)Seiklusminister Kirjutas:
(08-05-2016, 10:52 AM)vend15 Kirjutas: aasta siis oli 2007 kui kohtasin auto algset omanikku, tal oli veel üks seebikarp ka kuskil õismäel ja see oli müüa aga millegi pärast jäi tehing ära.

aasta 2007 haapsalu:
http://nagi.ee/photos/vend15/936808/

Isik kellelt auto ostsin näitas oma teist projekti ka, milleks oli pärlmutter kuldseks värvitud, golf2 clearglass tuledega seebikarp, mis seisis katte all. Vaatan, et 2007 aastast on auto välimus suhteliselt sama.

Täna tutvusin oma masinaga ja pildistasin kaasatulnud materjali. Autoga tuli kaasa 16 suurt a1 mõõdus tahvlit, kus auto hingeelu ilusti kirjas. Laadisin failid seiklusministeeriumi serverisse ja tegin pilte väiksemaks. Kui kellelgi on vaja suure resolutsiooniga pilti, siis võib märku anda. Usun, et paljudel on sellest infost kasu. Minul igaljuhul küll.

Kui mingeid varuosasid vaja siis küsi vaatan kas on pakkuda ja müüa-!
Vasta
#11
Kuna peres on nüüd kaks sapikat, siis see tekitab parajat nõutust. Käin ümber mõlema auto ja ei oska otsustada, et kummast peale hakata. Punasel on esiots ja esimesed tiivad teist värvi ja ilusa tulemuse saamiseks oleks vaja see auto üle värvida. Hallil autol on aga salong vaja värvida ja uuesti kokku laduda. Algne plaan oli ka hall väljast üle värvida, aga nüüd teise auto tulekuga on plaan nihkunud selle punase poole. 


Plaanid on suured, aga aeg on see mida pole Sad

Lisaks sain hea diiliga uued rehvid, aga nende mõõt on 175/70. Kas see sapikale liiga suureks ei jää? Tahtsin need velgedele peale panna, aga ilma sisekummita seda teha ei saanud. Lisaks ei olnud rehvitöökojas tehnikat, et sapika velge tasakaalustuspinki kinnitada? Kus teie olete oma veljed tasakaalustanud?

Kuna punasel sapikal puudub üv, siis pean seda hakkama lähiajal läbima. Hetkel on autol puudu kas lähi või kaugtuled. Ei saanudki aru, kuna autol need vana tüübi pirnid ja armatuuris ei põle ühtegi tule märki. Kui aega tekib, siis katsun viga otsima hakata.

Seigana võin ära mainida, et suutsin selle masinaga esimest korda elus ka trahvi saada. Hoog oli hea ja suutsin punasega ristmikule sõita ja politsei väänas kohe 60 eurot trahvi. Küsiti, et kas tead miks su kinni pidasime. Pakkusin, et kuna pole ülevaatust. Politsei oli, et ahaaa, seda ka pole? Tule autosse ja räägime. Küsiti, et kust tulen ja kuhu lähen ja peale selgitusi lubati sõitu jätkata.

Lisaks tahtsin küsida, et miks on sapikal kapoti alla pressitud kaks numbrit. Kõrvalistuja pool on vin kood ja juhipool mudeli nr ja veel mingi 6 kohaline nr. Mida see 6 kohaline nr näitab? Sama nr asub ka mootoriruumis metallist birkal.
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#12
(10-05-2016, 23:48 PM)Seiklusminister Kirjutas: Lisaks sain hea diiliga uued rehvid, aga nende mõõt on 175/70. Kas see sapikale liiga suureks ei jää? Tahtsin need velgedele peale panna, aga ilma sisekummita seda teha ei saanud. Lisaks ei olnud rehvitöökojas tehnikat, et sapika velge tasakaalustuspinki kinnitada? Kus teie olete oma veljed tasakaalustanud?

Lisaks tahtsin küsida, et miks on sapikal kapoti alla pressitud kaks numbrit. Kõrvalistuja pool on vin kood ja juhipool mudeli nr ja veel mingi 6 kohaline nr. Mida see 6 kohaline nr näitab? Sama nr asub ka mootoriruumis metallist birkal.

175/70 ei tohiks sapika all mingit probleemi olla peale selle et rooli natukene raskem keerata kui stock 155 laiusega rehvidega.

Tegu raaminumbriga. Nõukogude autodel oli kolm "püha" numbrit - mootori, kere ja raaminumber mis pidid passis ja autol klappima muidu oli kuri karjas. Selles suhtes tänapäeval elu lihtsustatud et ainult kerenumber vajalik. Kuna sapaka raam ongi kere siis pole raaminumbrit mujale lüüa kui kerele. Uuema tüübi mootoriruumi "pirkal" enam raaminumbrit kirjas ei ole, vanemal (965, 966 ja varane 968) aga küll.

Selle kuri karjas numbrite teemaga räägiks ühe veits OT loo, aga mis sobib teemasse. Selle mulle rääkis üks Pärnu põline Volgamees et oli saanud kuskilt tutika G-21 mootoriploki ja sellele oma auto mootori uue sisuga ümber ladunud. Aga ülevaatusel miilits avastas et mootoriplokil number puudu ja nõudis ploki päritolu dokumente või vastasel korral konfiskeerib mootoriploki Big Grin . Konfiskeerimiseni siiski asi ei läinud aga ülevaatust ka autole ei saanud selle mootoriga. Kodus ladus mootori oma originaal ploki peale tagasi ümber ja sai ülevaatuselt läbi, see uus plokk seisis siiani (2005) garaaži nurgas ja oleks autoga kaasa tulnud Big Grin .

Mulle ikkagi ei anna rahu punase sapaka sisu, kas need istmekatted või on keegi custom istmed lasknud teha? Tehasest kohe kindlasti selliseid istmeid tulla ei saanud.

Aga kui kahte masinat võrrelda siis hall on ikka etem minu aravtes nii harulduse kui ka välimuse poole pealt Wink .

Edu mõlema masinaga!
Vasta
#13
Tõenäoliselt istmekatted. 80ndatel maksid sellised 30 rubla komplekt, koduõmbleja kätetöö.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14
Istmekatted tundusid originaalid. Midagi kuskile peale ei ole pandud ja kõik paistab nii nagu tehasest. Või on keegi lihtsalt väga palju vaeva näinud.

Nii, täna sai sapikas sõitu. Rentsin endale esimest korda "konna". Väga kolisev ja ebamugav asi auto järgi. Kesklinnas ei tahtnud kuidagi oma ritta ära mahtuda, läbi augu sõites hüppab nagu konn ühele ja teisele poole. Sapika juurde jõudes selgus, et nibib nabin mahub sapikas sinna peale. Sain auto peale ja tõmbasin rattad kinni ja alustasin sõitu. Ei olnud üldse mugav, korralikult raputas aukudes ja nõksutas, aga sihtkohta jõudsin. Ega see vedamise masin ka teab mis püss ole Smile


[Pilt: pisikonn1.jpg]

[Pilt: pisikonn2.jpg]
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#15
(10-05-2016, 23:48 PM)Seiklusminister Kirjutas: Lisaks sain hea diiliga uued rehvid, aga nende mõõt on 175/70. Kas see sapikale liiga suureks ei jää? Tahtsin need velgedele peale panna, aga ilma sisekummita seda teha ei saanud. Lisaks ei olnud rehvitöökojas tehnikat, et sapika velge tasakaalustuspinki kinnitada? Kus teie olete oma veljed tasakaalustanud?
Kui ikka soov tasakaalustada, siis seda saab edukalt teha koos tagumise piduritrummliga.
Minu tehnika: pildid
Vasta
#16
(19-05-2016, 22:09 PM)Seiklusminister Kirjutas: Sapika juurde jõudes selgus, et nibib nabin mahub sapikas sinna peale.
põrnikaga (torsioonsildadega, täpsemalt lausa pre-67) oli sama lugu: sain pealeveeretamise järel kergendatult hingata - natuke narr oleks, kui masina sild konna jaoks liiga kitsaks jääks Smile
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#17
Teema värskendamiseks olen huvitatud uutest klaasitihenditest terve ringi ulatuses. Hetkel on auto esituledes mingisugused igivanad pirnid. Seoses sellega tahtsin küsida, et mida peaks tegema et H4 peale üle minna?
Seiklus vanatehnikaga on unustamatu kogemus. Tule foorumist välja! - Meeskonnakoolitused ja autoorienteerumine! Kae perra: http://www.seiklusministeerium.ee
Vasta
#18
Kui latern muidu viisakas ja tahtmine tema originaalvälimust säilitada, siis on ka R2 sokliga halogeenpirne saada.

Pilt pärit küll välismaa lehelt, aga Eestis kohati täiesti letikaup.

http://www.gbsalpine.com/image/electro/l...0242_s.jpg
Vasta
#19
Kas esituled on läbi releede? Kui ei võivad suurema voolutarbimisega lambid roolilüliti üles sulatada.
Vasta
#20
(25-05-2016, 19:07 PM)Seiklusminister Kirjutas: mida peaks tegema et H4 peale üle minna?

Kunagi treiti mingeid võrusid, oli suht lihtne, kolm hammast viilida ja paika.
Ehk keegi täpsustab. Jutt releede vajalikkusest on õige.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne