Mitsubishi Astron 80 mootori elluäratamine
#1

Eelmise omaniku sõnul  töötas see viimati 1994 a. enne kui see autolt eemaldati.
Peale 22 a. seismist tahaks selle uuesti kasutusele võtta,kuid  kuna pole varasemalt sellist kogemust .Seega on  nõuanded teretulnud,mida võiks enne käivitamist -ringiajamist mootorile teha.
Lahti võtma ei tahaks  kohe hakata.
[Pilt: orig_29517713_sEfV.jpg]

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#2

Mis mitsu pealt see on pole enne kohanud..

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#3

Pärit 1978 a. tagaveoliselt  Galant Sigmalt.
Ei leia kusagilt mingit valmistajanumbrit,mille järgi saaks vajadusel varuosi tellida?
[Pilt: orig_29517719_14xz.jpg][Pilt: orig_29517693_mwse.jpg]

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#4

Ehk siis 16a oli ta selle auto peal originaalis olnud.

See on täna umbes sama nagu 2000a autol hakatakse mootorit vahetama. Remont maksaks vblla 250 ja romulast saaks uuevana 100-ga. Sellisel juhul inimesed teevad nii.

Selle peale ikka oled mõelnud, et korralikku moortorit ei hakka keegi 16a vanal autol ilma põhjuseta vahetama....?

.........

Aga nippe pole siin mingeid - kui küünlad peal ja vihma käes seisnud pole, pane peale ja keera võtit. Eks hiljem selgub, kas rõngad on kinni või mitte; ega seal suurt seismisega muud juhtuda saagi. Bensupump on kuivanud, karbussi membraanid samuti, aga enne ju teada ei saa, kui ei proovi.
Värske õli muidugi sisse enne käivitust. (Kas siis odav mineraal + paar liitrit diislit (mille 30 minuti pärast välja lased ja asendad) või kohe korralik paks 10W-60 täissünt, ega vahet väga polegi.
Vasta
#5

Plaanis polegi mootorit vahetama hakata.
Auto oli lihtsalt keretöödes ja värvimises.
Nüüd on aeg sealmaal et tahaks mootori oma kohale tagasi tösta.
Lihtsalt kuna mootor ja käigukast on maas ,saab sellele vajadusel mingit profülaktikat  lihtsamini teha.


.......................................




Aga nöuannete eest tänud!

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#6

(15-06-2016, 20:46 PM)zxr Kirjutas:  Plaanis polegi mootorit vahetama hakata.
.......................................

Küsimus oli selles, et miks 1994 aastal see mootor autost eraldus. Kas plaanis olid keretööd, mida ilma mootorita saaks põhjalikumalt teha, aga siis kereremont jäänudki pooleli ning lõpuks sina said kere ja mootori eraldi tükkidena. Või oli mootori mahatõstmisel muu põhjus (näiteks vahetus rikke tõttu).


Kui on soov kontrollida, kas näiteks plokikaane tihend peab, siis peab ikka jahutssüsteemi ka külge ühendama. Esmakäivitumise kontrolliks, mootorikolina ärakuulmiseks või suitsemise vaatluseks pole seda muidugi vaja.
Vasta
#7

Nagu stihl kirjutas - põdeda eriti ei ole vaja. Puhu puhtaks, suruõhk ja tolmuimeja abiks. Õhk siis küünlaavast sisse ja tolmuimeja sisse- ja väljalaskesse lutsutama, vahepeal keerad (kui keerata saab), siis ennetavalt pool liitrit petrooli/rostlöserit kolbide peale ja järgmine päev ehk saab võtit keerata. Õli vedeldamisega ma viivitaksin aga see puhtalt minu oma kiiks, paneksin lihtsalt mingi odava plörri sisse, mis mootoriõliks nimetatakse.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

(15-06-2016, 23:22 PM)TeeTL Kirjutas:  
(15-06-2016, 20:46 PM)zxr Kirjutas:  Plaanis polegi mootorit vahetama hakata.
.......................................

Küsimus oli selles, et miks 1994 aastal see mootor autost eraldus. Kas plaanis olid keretööd, mida ilma mootorita saaks põhjalikumalt teha, aga siis kereremont jäänudki pooleli ning lõpuks sina said kere ja mootori eraldi tükkidena. Või oli mootori mahatõstmisel muu põhjus (näiteks vahetus rikke tõttu).


Kui on soov kontrollida, kas näiteks plokikaane tihend peab, siis peab ikka jahutssüsteemi ka külge ühendama. Esmakäivitumise kontrolliks, mootorikolina ärakuulmiseks või suitsemise vaatluseks pole seda muidugi vaja.
Omanik võttis mootori maha ,kuna soovis 1,6 l asemele panna 2,0  mootori.
Aastad möödusid ,aga asi jäigi pooleli.
  See 2 liitrine mootor on senini alles .
[Pilt: orig_29427665_a9kF.jpg]

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#9

(16-06-2016, 11:11 AM)zxr Kirjutas:  Omanik võttis mootori maha ,kuna soovis 1,6 l asemele panna 2,0  mootori.
Aastad möödusid ,aga asi jäigi pooleli.
  See 2 liitrine mootor on senini alles .

Kui nüüd wikimikipeediat uskuda, siis Astronit 1,6 versiooni polnud, vaid seeria algas 1,8st. Aga eks reaalne maailm on üllatusi täis rohkem kui virtuaalne Smile
Vasta
#10

Vahepeal siis niipalju targemaks saanud,et mootori markeering 4G32.
Sai tellitud uued tihendid ja kuna mootor endiselt puki otsas-vahetaks ka väntvölli simmerid ära.
Eemaldasin ka roostekarva väljalaskekollektori ja plaanis see liivapritsis pealtpoolt puhastada.
Millist kuumakindlat värvi sellel kasutada,et kollektori välimus  säiliks pikema aja jooksul ?
Vöib siia oma kogemusi jagada. Smile

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#11

(23-09-2016, 20:52 PM)zxr Kirjutas:  Eemaldasin ka roostekarva väljalaskekollektori ja plaanis see liivapritsis pealtpoolt puhastada.
Millist kuumakindlat värvi sellel kasutada,et kollektori välimus  säiliks pikema aja jooksul ?
Vöib siia oma kogemusi jagada. Smile

Minu isiklik ja patenteeritud retsept selleks asjaks: kollektor klaaskuulis (mitte liivaga) siidiseks lasta ja siis kohe tavalise mootoriõliga kokku määrida. 
Kui külge pandud, siis veerand tundi õues lasta kohapeal, kapott lahti, tiksuda, sest toss ja hais, mis eraldub, on suht jube.
Aga lõpptulemus jääb kultuurne. Sama nagu tehasel omal ajal.

Hiljem võib uuesti õliga pintseldada.
Vasta
#12

(23-09-2016, 20:52 PM)zxr Kirjutas:  Eemaldasin ka roostekarva väljalaskekollektori ja plaanis see liivapritsis pealtpoolt puhastada.
Millist kuumakindlat värvi sellel kasutada,et kollektori välimus  säiliks pikema aja jooksul ?
Vöib siia oma kogemusi jagada. Smile

Olen kasutanud sprei tsinki. Alguses suitseb, kui lakk ära põleb kuid hiljem jääb helehalliks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne