Webasto ühendamine
#1
Sain aitähh eest ühe Webasto, pidin vaid Peugeot kaubikult eemaldama. Nüüd on plaan see panna ühele teisele autole, aga olen jännis selle elektriosa ühendamisega. Äkki keegi teadjam aitaks...

Asi ise selline:

   

   

Salongi mineva kahe juhtmekimbuga lihtne, üks siis displeiga puldi oma, teine oli soojenduse ventika vahel. 

   

Kapoti all olid Webasto enda kõrval mõned releed ja kaitsmed. Kimp pruune juhtmeid läks massi ja pildil ülemine üksik punane plussi (eelsüüteküünalde relee küljes).

   

Jänni jään ühe nelja klemmiga ühendusega, mis läks jämedasse juhtmepalmikusse, kust edasi läks ma ei tea kuhu. 

   

   

Kaks jämedamat (sinine ja roheline kollase triibuga) lähevad Webasto keskele.

   

Peenem kollane muutub mustaks ja siis edasi suundub ühte releesse (pildil paremasse nurka). 

   

Selle sama mustaga ühes rüüsis on veel üks kollane juhe, mis muutub roheliseks, tuleb see Webasto enda seest, juhtme juures märge nr 3. 

   

Suundub see väiksemasse releesse. 

   

Nüüd ongi mu küsimus, et kuidas neid nelja juhet ühendada? Ma eeldan, et jämedatest sinine on pluss (milleks kaks plussi?) ja roheline kollasega on mass? Aga milleks mõeldud kaks peenemat? 

Komplektis on veel küttetoru koos küttepumba ja pumba kaabliga. 

   

Ega sellest komplektist midagi rohkem puudu pole? Kas kogu juhtimine käib läbi selle väikse puldi ja muid lüliteid pole? Või kust see Webasto kellaaja võtab? Mõtlen et äkki on auto ajuga ka seotud kuidagi. Äkki keegi asjalik oskab nõu anda.



  
Vasta
#2
Mingi julla peab talle 2,5 baari kütusesurvet tekitama.
Aga pane otsingusse näiteks: вебасто електрик схема
Esimene paneb küll Megani peale aga ehk leiad midagi sobivat ka.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#3
Ehk saad sellest maakaardist sotti:

[Pilt: heating.gif]

Kellaaja sisestad kella. sealt toimub juhtimine
Vasta
#4
Ise leidsin nüüd sellised skeemid:

[Pilt: kaw149.jpg]

[Pilt: kaw150.jpg]

Keegi võiks maakeeli puust ja punaselt lahti seletada. 
Vasta
#5
See kahene pistik on weba toide. 1 siis pluss ja 2 mass. Skeemi pealt samuti ilusti näha. Ja teises pistikus nr 3 juhe peaks olema ahju käivitus.
Igaks juhuks mainin veel, et kui weba on tehtud kindlale automudelile ja suhtlus toimub võrgus, ei pruugi see sul suvalise auto peal tööle hakata. Peugeoti kohapealt jään kül vastuse võlgu, kuid näiteks bemmi webaga pole mujal midagi teha. Kõik käivitused, suhtlemine kliimaplokiga jne käivad telegrammiga ja ise pole seal midagi kaasa rääkida.
Vasta
#6
Tsirkulatsiooni pumba kohta ei leidnud saadud nodihunnikust ühtegi sõna.
Kui seda pole, siis muutub ka kell mittevajalikuks. Ilma pumbata saab panna tööle vaid välisõhu temperatuuri languse anduri pealt ja auto mootor peab samal ajal töös olema, et gero katel üle ei kuumeneks.
Vasta
#7
(15-06-2016, 21:25 PM)aavu Kirjutas: Mingi julla peab talle 2,5 baari kütusesurvet tekitama.
.....

(16-06-2016, 02:20 AM)Janka Kirjutas: Tsirkulatsiooni pumba kohta ei leidnud saadud nodihunnikust ühtegi sõna.
.....

Kütusepump on täiesti olemas, tsirkulatsioonipump samuti. 

   
Vasta
#8
(16-06-2016, 01:11 AM)pontu6 Kirjutas: See kahene pistik on weba toide. 1 siis pluss ja 2 mass. Skeemi pealt samuti ilusti näha. Ja teises pistikus nr 3 juhe peaks olema ahju käivitus.
Igaks juhuks mainin veel, et kui weba on tehtud kindlale automudelile ja suhtlus toimub võrgus, ei pruugi see sul suvalise auto peal tööle hakata. Peugeoti kohapealt jään kül vastuse võlgu, kuid näiteks bemmi webaga pole mujal midagi teha. Kõik käivitused, suhtlemine kliimaplokiga jne käivad telegrammiga ja ise pole seal midagi kaasa rääkida.
See Weba mudel (ThermoTop C) on veel analoogmudel mis veel telegrammide saatmist pole ära õppinud. TTC'l juhitakse vendiklappe ja muid võimalike vidinaid, juhul kui on vaja, IPCU mooduliga. Vajalik selleks, et avada õhukanalid ja anda ette ventika kiirus siis kui Weba tööle paned ja auto mootor ei käi.
Paigalduse juures arvesta, et tegu on impuls pumbaga (kütus) ja see tahab olla võimalikult paagi lähedal. (Surub hästi aga imeb kevasti) Kütuse väljavõte paagist otse, mitte mingil juhul ära kasuta igasuguseid tagasivoole ja muid võimalike kütust sisaldavaid voolikuid.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#9
Seda ma mõtlesingi, et miks see pump kohe paagi juures oli. 
Vasta
#10
Täna katsetasin ära. Juhtmed said väga lihtsasti ühendatud - punased plussi ja pruunid miinusesse. Need kaks teadmata otsa jäid vabaks (tegelikult üks neist on välistemperatuuri anduri vms oma).
Asi ise täitsa toimib. 





Juhtimispuldist saab panna ööpäeva jooksul kolm erinevat tsüklit, pikkuse saab panna 10-60 minutit. 

Kui kedagi huvitab, siis venekeelne juhtpuldi käsitluse õpetus on siin:

https://www.youtube.com/watch?v=IPKyzq8BXBI
Vasta
#11
Ja neile, kes venet väga hästi ei valda ka maakeelne kella juhend.

.pdf   W1301122Akasutusjuhend.pdf (Suurus: 1.31 MB / Tõmbamised: 114)
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#12
Äkki keegi tark teab öelda kuidas lisada distants käevitust? Kaugelt juhitav pult on olemas ja Webasto toimetab ka ilusti.
Aga tahaks läbi akna asja hommikul tööle saada kui õhtul oli sügis kui aknast välja vaatsin aga hommikul on krõbe talv kui hommiku kohvi rüüpasin ?
Ei näe kohe üldse sellist võimalust nendel joonistel, kuigi originaal pult olemas mis kül ei olnud selle isendiga kaasas aga võiks ju külge pookida.
Vasta
#13
(17-06-2016, 22:51 PM)mees9999 Kirjutas: Äkki keegi tark teab öelda kuidas lisada distants käevitust? Kaugelt juhitav pult on olemas ja Webasto toimetab ka ilusti.
Aga tahaks läbi akna asja hommikul tööle saada kui õhtul oli sügis kui aknast välja vaatsin aga hommikul on krõbe talv kui hommiku kohvi rüüpasin ?
Ei näe kohe üldse sellist võimalust nendel joonistel, kuigi originaal pult olemas mis kül ei olnud selle isendiga kaasas aga võiks ju külge pookida.

Puldist üksi on vähe. Vaja on ka vastuvõtjat. See siis toimetab sama liini pidi mis salongis olev kell.
Vasta
#14
See konkreetne webasto sai Gaz-le peale ja toimib väga hästi. Väga mugav kasutada - pooletunniseks töötsükkliks vaid üks nupuvajutus ning selle ajaga lööb mootori täiesti kuumaks (sama kuumaks kui 2 defa plokisoojendust umbes 2+ tunniga)  

Nüüd seoses praeguste ilmadega, kus meil kõik neli aastaaega on ühel päeval (hommikul -7, päeval +10), sai päevasel ajal soojenduskraan kinni pandud. Täna panin hommikul webasto käima ja unustasin, et vee ringlus ju kinni. Webasto oli veerand tunni pärast auto juurde minnes vait...

Nüüd on sümptomid sellised - panen käima, käivitub alguses ilusti, tasapisi kogub ventika pöördeid, nagu alati, kuni lõpuks vuhiseb täie hooga. Ilusti viskab parafiinihaisuse pahvaka ka alguses ja webasto sumps läheb tuliseks. Siis aga paari minuti pärast lülitab ennast välja (nii nagu töötsükli lõpus), mõned minutid on päris vait ja siis alustab jälle otsast töötamist... 

Kas nüüd asi lootusetult pees, või saab veel elulooma sellest?  Peaks ju mingi termokaitse ka sees olema sellel? Ega mingit ebaloomulikku sulamise haisu küll polnud, tsirkulatsioonipump ka ilusti elus, diislipump ka ilusti tuksub. 
Ühe rekkamehega rääkisin, see ütles et teinekord tal võtab kütusesüsteemi mingi "mulli" sisse, siis on tükk nõkerdamist ja mitmeid mitmeid käivitamisi, enne kui jälle ilusti toimima saab. 

Mis asjaga kokkupuutunud foorumlased arvavad?
Vasta
#15
Tundub, et pääsesin ehmatusega. Nüüd peale auto mahajahtumist panin uuesti käima, toimib ilusti. 



Vasta
#16
Romka, miks sel GAZ-il mersu märgid kõhus on? Rolleyes
Vasta
#17
kordades töökindlam mis muud.
Vasta
#18
Mul Traficul selline probleem,et kui teda nüüd puldist 30 min näiteks tööle sundida,et autot ei käivita,siis webasto käima ei lähe,teeb selle ventika undamise protsessi ära ja vait jääbki. Kui nüüd auto käima panna siis uhab seal all alatihti.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#19
See esimene ventika undamise protsess on ahju tuulutus. Kui nüüd selle toimingu käigus ilmnevad tõrked, siis ahi ei käivitu. Seisva mootori puhul on näiteks üks kriitiline küsimus aku olukord. Kui aku on kehvake, siis ahju käima ei panda. Või kui kütet on alla veerand paagi.
Vasta
#20
See kütusekoguse jutt võib õige olla,kuna auto kompu ei näita palju paagis oleva kütusega veel sõita saab,äkki käib juhtimine läbi selle,kuid vahel läheb käima puldist,mõnikord ei. Aku olukorda hinnata ei tea siiani on masin käima läinud. Kui bussi sain siis kakkusin webasto laiali,vahetasin selle ventika,küünla võrgu,küünla,tsirku pumba jne.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne