VW Iltis
#1
Niipalju saan hetkel öelda, et masin veereb edasi/tagasi omal jõul, rehvid peavad, sillad aeglustid lülituvad ja tundub ka töötavat, elekter korras peale suunatulede (ilmselt relee kuna lülitamisel miski plagiseb). Ajalugu ja saamislugu lisanduvad hiljem. Hetkel pikemat sissejuhatust ei hakka tegema aga lisan paar pilti, mis näitavad mille kallal tegelema hakatakse.

[Pilt: large_29528035_8RED.jpg]

[Pilt: large_29528037_B1dV.jpg]
Vasta
#2
Mõned uuemad pildid kuid juttu peab veel ootama, sest lihtsalt pole aega tekkinud romaani jaoks.

Mootor kerest lahti võetud:
[Pilt: large_29531607_xkpd.jpg]

Tagumine osa on saanud kunagi põntsu. Vasak kaitse/tulekorpus oli täiesti lahti koos väändunud kronsadega ning parem on lihtsalt valesti tagasi keevitatud:
[Pilt: large_29531609_jrWr.jpg]

Ning põhjus, miks kere saab raamist eraldatud:
[Pilt: large_29531611_zPMP.jpg]
Vasta
#3
Kui juba nii laiali läheb, siis mina isiklikult paneks selle mõttetu bensuka asemele 1,9 diisli.
Vasta
#4
Igasugu asju saaks talle veel teha kui ainult tasuta või kommiraha eest kraami jagataks. Seni kuni mootor laitmatult töötab, ei näe ma mõtet ka seda vahetada. Maanteel saadi selle isendiga 11-12l/100-le nii et väga hullu ei ole
Vasta
#5
Maanteel sõitmiseks on teised autod olemas, seda eeldatavasti kasutatakse ikka veidi sihtotstarbelisemalt Cool
Aga muidu, kuidas varusadega lood on? Nii palju kui kuulnud olen, pole eriti midagi saada?
Vasta
#6
Metsas mürades tuleb suur vahe sisse millise kütte alusel kolb üles alla käib. Kas võtad metsa kaasa 10 euri eest kütust või 100 euri eest. Ma vahetaks samuti 1.9 diisli peale, neid saabki praegu kommiraha eest osta. Vanemad 1.9 istuvad sinna peale 1/1. uuematel tekib käpa kinnitustega probleem, kuna käpad on nihutatud ja kaks käpa auku ei sobi. Starteriga oli mingi kepp seal, täpselt ei mäleta, kas oli vaja iltise hooratas ümber treida ja liigutada hammasvööd seal peal vms. Rooliotsad sobivad sellele mingi vanema  S-klassi mersu omad. Iltisel on vist tagasillas ka samad rooliotsad kui ees, mida pole muidugi saada enam.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7
Niipalju kui olen kuulnud, siis pidid 1:1 istuma tolle aja Passati ja Golfi mootorid (1.7 ja 1.9), olen  kuulnud ka nende ümbertegemistest kuid ei pidavat miskipärast väga popp olema, põhjused mulle tundmatud. Mis puutub varuosadesse, siis hetkel nende puudust ei ole ning ega tal midagi läbi ei olegi peale selle õnnetu põhja ja tendi. Niipalju kui olen jõudnud uurida ja puurida, siis puudu on tal ainult nö lisavarustus nagu tööriistad, pimenduskatted, relvahoidjad, raadijaam (tänapäevaseks lootusetult aegunud) ja muud nipet näpet.
Vasta
#8
Nüüd lõpuks saabunud aeg, kus saan pikemalt rääkida antud masinast.

Sündinud on ta 1980 a. Bundeswehri ridadesse. Südameks loodi talle 1,7 l bensiinimootor ning võimsuseks märgitud 56kw. Saabus meite maale Saksa abina minu teada 90ndatel, kui mitte hiljem (teadjamad oskavad ehk täpsemalt öelda). Seitsmest masinast ainukesena on ta säilinud Järva maleva ridades ning peale korda seadmist jätkab oma teenistust. Esialgne plaan on masinat värskendada uue põhjaga, teha roostetõrjet nii palju kui ressurss lubab ning uus värv selga. Loodame et saab ka uue tendi kuna vana on juba kõvaks ja rabedaks muutunud. Lisaks on tendi ja uste aknad augulised.

Seisnud on ta teadmata arv aastaid kuid seisuplatsile olevat sõitnud ise. Päev mil ta nö. remondibaasi vedasime oli pehmelt öeldes s...t: kallas nagu oavarrest, külm ja muidu paha (Eesti jaanipäeva eelne ikkagi) ning seetõttu jäi proovimata, kas masinal mingit elutahet ka on. Jõudsime baasi ning järgmisel päeval (ilus, päike paistis, pluss 24C) hakkasime vanakesele elu sisse puhuma. Uued akud (24 v süstem) peale, kütet oli eelnevalt sees ning....pärast paari starteri pööret masin töötas! Küll mitte ideaalselt, nimelt järsult gaasi andes kippus ära surema kuid meelitasime niivõrd palju, et saime paar kiiremat teha ning aeglustid ja sillad järgi proovida. Lisaks enamus elektrisüsteemist töötas va. suunatuled (ohutuled töötavad kuid suunarelee plagiseb). 

Mõeldud tehtud ajasime masina õuest katuse alla ning hakkasime koorima uksi, tenti, tendi raami, istmeid ja muud, mis segasid täpsemat ülevaadet kerele. Kurb uudis oli see, et salongipõhi oli nukramas seisus kui esimest korda masinat nägin. Õnneks oli ülejäänud kere kõva kui kurat ning enamus vajalikust komplektsusest olemas. Päevake lahtimonteerimist ning sai kutsutud meie kohalik keevitusspets kes vaatas asja üle. Hinnang oli järgmine: kere vankrilt maha, muidu saab teha ainult porri. Enne seda aga kindlasti puhtaks pesta. Mina, kes ma enne pole automobiili lahti võtnud tundus see ülimalt keeruline ettevõtmine aga asja süvenedes, läks ainult pool päeva, et kere eemaldada (natuke valetan, läks paar päeva, kuna endal puudus kett-tali ning naabrimees, kellel vastav agregaat olemas, oli pikki päevi tööl). 

Praegu on asjad sealmaal, et kere maas,voolikud, torud suletud, juhtmed kuskile kinni tõmmatud ning pudi padi veel maha monteeritud. Järgmine samm on uus pesu nii kerele kui vankrile, siis peaks täpsemalt nägema ka mis toimub põhja all nurkades,kuhu muidu ei näe. Seejärel lõikamine-keevitus, lihvimine-puhastamine ning korrosiooonitõrje. 

Kuna kere läheb teise inimese kätte tegemisele, siis hakkan ise lahkama mootori poolt. Nagu ennist mainisin, masin kippus surema gaasi andes. Meelitades, siiski töötas ilusti. Omast tarkusest arvan, et asi on vanas küttes ja seisnud karpas. Plaan on karpa maha võtta ja puhastada.  Seega küsin teadjamatelt, mida võiks veel teha, et masin erksam ja töökindlam oleks? Igasugused nõuanded on teretulnud kuid lisan et mootorit vahetama ei hakka!!! Meie ressurss lihtsalt ei luba seda.
Vasta
#9
Eraldatud vanker....

[Pilt: large_29533957_vXdS.jpg]

....ja kere.

[Pilt: large_29533959_GI0a.jpg]
Vasta
#10
Väga palju töökindlamat mootorit kui see VW/Audi neljane, annab leida. Elementaarse hoolduse korral käib aastaid. Parema käimise huvides võid investeerida mõnda Weberi karburaatorisse, kui olemasolev ellu ei ärka.

A
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#11
Kui masinat omale (pikemaks ajaks) teha siis soovitaks ka kõik tihendid ära vahetada mis võimalik. Praegu seda lihtsam teha ning tihendid üldjuhul ei maksa ka eriti midagi (võrreldes mehaaniliste osadega ja kui mingi ainulaadne mõõt ei ole simmerlingil).

Kaitseväe tehnika põhiviga on see et käigu/vahekasti kaante ja otsatihendid ning samuti võllide otsatihendid surevad ära ja seda pelgalt vanadusest. Kaitseväe mehaanikuna oli 90% töödest lekkivate tihendite ja amortide vahetus ja seda ka masinatel millel läbisõitu vaevu 20 000 km. Aeg teeb lihtsalt oma töö. Simmerid olid teinekord ajaga plastmassiks muutunud ja veidi tihendavat metallipinda ka rikkunud. Siis läks uus simmer lihtsalt sissepoole kui vana.
Vasta
#12
Tihendeid polegi veel üle vaadanud. Loodan lähipäevil vankri õue saada, siis näeb täpsemalt kas kuskil midagi märg või koledalt kulunud. Mootoriplokk on küll kuskilt pealmise tihendi vaheltläbi lasknud kuna on kenasti ühe külje õliseks teinud. 
Mehaanilise poole pealt tulebki hakata ilmselt karpaga tegelema - puhtaks ja tihendid.
Vasta
#13
Kuna keevitusega läheb veel aega, siis mõtlesin uurida kuidas valmistuda ette värvimiseks. Foorum tark ja informatiivne kuid iluasja ma siin ei tee. Seega kuulan soovitusi roostekindlamaks tegemisel ning krundi valimisel. Värv pidavat juba olemas olema kuid millega täpsemalt tegu ei tea.

Töö toimub mul kahjuks kas õues või varju all
Vasta
#14
Nüüd taas aega updeitida viimaseid arenguid. Kere on lõpuks oometi jõudnud keevitusse ning selle peaks järgmise nädala jooksul kätte saama kuid mis on vahepeal tehtud? 

Esiteks suutsin lõpuks raami ära puhastada (relakas+terashari)
Teiseks olen suutnud ka mõned suuremad detailid puhastada nagu esimene põhjakaitse, mõned katteplekid jne.
Kolmandaks pole ma suutnud välja mõelda milline oleks kõige targem järgmine samm

Olles uurinud ja puurinud seda foorumit, eriti aga auto kereremondi konspekti, pole ma suutnud leida parimat lahendust oma masinale. Probleem on nimelt värvis ja terve metallosa kaitsmises rooste eest. 

Kunagi EKV hoole all olles on sinna peale lastud mõned pruunid ja mustad laigud,mis tulid vägagi kergesti (kohati küünega lükates) maha. Probleem on aga hoopis selle Veermahti järglase Bundesveeri värviga. See siga on nii kõvasti kinni, et halja pinnani sain ainult nendes kohtades, kus rooste oli juba läbi tunginud (nagu usakad ütlevad: military grade). Proovisime ka liivapritsi kuid kompressor jääb mul kahjuks lahjaks ja pigem annab otsad kui isegi natuke karestada suudab. 

Kuna haljad ja raskesti ligipääsetavad kohad vajasid tänu Eesti kliimale kiiresti mingit kaitset, siis ühe automaalri soovitusel katsin kõik kohad (vana värvi all olevad kohad samuti) selle meeldiva Läti toodanguga Antirust (klaaspudelis, punase korgiga, 0,5l). Põhjus miks sellega tehtud sai oli see et maaler rääkis et hiljem saab jäägid survepesuriga maha pesta ehk siis jääb tüütu lapi ja lahustiga nühkimine ära. Ehk oskavad foorumlased öelda, kas see ka tõsi on? Netiavarused rääkisid nii üht kui teist. 

Järgmine samm oleks siis ilmselt kruntimine. Täna saan õnneks kätte nii krundi kui värvi, siis selgub täpsemalt, mis tüüpi kraami mulle on võimaldatud. 

Mõned pildid ka hetkeseisust:
Siin on veel üks murettekitav detail. Kõik neli on sellised. Hetkel ei osatud mulle öelda, kas on uusi saada seega küsin, kas sinna on midagi asemele pakkuda? Nimetud oleks siis vast amordikate??

[Pilt: large_29568763_LYJk.jpg]

Vankri tagumine osa:

[Pilt: large_29568761_QEFY.jpg]

Ja siin paistab esimene osa:

[Pilt: large_29568759_p7kM.jpg]
Vasta
#15
https://www.google.ee/search?q=amordi+ka...kQ_AUIBigB

märksõnaks amordi kaitsekumm
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#16
(23-08-2016, 12:09 PM)DevilDeVille Kirjutas: https://www.google.ee/search?q=amordi+ka...kQ_AUIBigB

märksõnaks amordi kaitsekumm

Meenutab läbilöögi puksi. Tavaliselt on kaitsekumm selle peal 
https://www.google.ee/search?q=amordi+l%...cQ_AUIBigB
Vasta
#17
Tere amordi enda peal on boge kood mille järgi pakkub asenduseks wrangleri tagumisi amorte.
Vasta
#18
(27-08-2016, 10:31 AM)urmet Kirjutas: Tere amordi enda peal on boge kood mille järgi pakkub asenduseks wrangleri tagumisi amorte.

ja kui rooliotsad läbi sobivad vana s-klassi mersu rooliotsad.
Vasta
#19
selle karpaga on illge ikkaldus jamasin ise ka sellega kogu aeg lõppuks kui metsas mul jamas ja kraavist välja ei saanud kuna bens loksus liiga palju suri lihtsalt välja kogu aeg siis loobusin ja panin diisli vahele ja pole mingit probleemi enam.
bensu mootor seisab hetkel lihtsalt garaasi nurgas.
Vasta
#20
Ja varjusurmast ärkab taas Iltise projekt. Viimaks ometi on raam korrastatud, roostekaitsega tehtud värvimise ootel. Kere sai lõpuks puhtaks roogitud ja ootab käru tagasijõudmist välismaalt, et saaks lõpuks ometi liivakasse.  

Tehnilise poole pealt: kere on ikka suht rabe. Peale põhikohtade keevitamist, sai relakaga vana värvi mõnest kohast eemaldatud ning vaatepilt ei olnud meeldiv. Jälle plekki ja keevitust ja nii päris mitu korda kuid nüüdseks annab juba lootust. Väga ilusaks tegema ei hakka  kuna masin läheb ikkagi maastikku edasi teenima kuid nüüd jäävad jalad kuivaks. 

Imekombel on meie kaugesse Euroopakolka poodidesse ilmunud ka Iltisele mõningaid varuosi, igati positiivne üllatus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne