VW Iltis
#21

Istmete ja tendi poolest on Tepingul mõningane kokkupuude.
Vasta
#22

Hoidke nüüd piip ja prillid, kere sõitis Jõgevamaale pritsi ja krunti. Ehk jõuab järgmine nädal taas kodubaasi. Seejärel peab lükkama camo selga ja kokkupanek võib alata!
Vasta
#23

Saadeti värskeid pilte ja nagu näha, siis ei olegi liivaga ära kadunud:

[Pilt: large_29800259_pTLF.jpg]

[Pilt: large_29800261_gT6i.jpg]

[Pilt: large_29800263_cnPZ.jpg]
Vasta
#24

Nüüdseks massin ilusti krundi all ja ootab värvimist ehk siis garaazi koristust. Vahepeal sai raam värvitud ja kuna ma püstolit ei viitsinud möksida, siis tegin pintsliga. Ise ka üllatusin tulemusest ja pealegi, enamus jääb nagunii kere alla varju ja ainus osa mis jääb paistma on tagume stange.

Vahepeal oma jupitagavara vaadates ja mõtiskledes tekkist küsimus: kas esiistmeid oleks võimalik millegi muu vastu vahetada? Originaalid isegi suht mugavad kuid välimuselt ei kannata kriitikat, pealegi on ilmselt mingid kasutatud korralikud istmed oluliselt odavamad kui lasta vanad taastada. Kohalik mehaanik kes mul keevitust tegi, vaatas neid istmekinnitusi ja mainis et volkaril samasugused (ilmselt siis mingi vanem golf või passat?). Ehk keegi teab kommenteerida.
Vasta
#25

(23-08-2018, 22:17 PM)jrgen20 Kirjutas:  Nüüdseks massin ilusti krundi all ja ootab värvimist ehk siis garaazi koristust. Vahepeal sai raam värvitud ja kuna ma püstolit ei viitsinud möksida, siis tegin pintsliga. Ise ka üllatusin tulemusest ja pealegi, enamus jääb nagunii kere alla varju ja ainus osa mis jääb paistma on tagume stange.

Vahepeal oma jupitagavara vaadates ja mõtiskledes tekkist küsimus: kas esiistmeid oleks võimalik millegi muu vastu vahetada? Originaalid isegi suht mugavad kuid välimuselt ei kannata kriitikat, pealegi on ilmselt mingid kasutatud korralikud istmed oluliselt odavamad kui lasta vanad taastada. Kohalik mehaanik kes mul keevitust tegi, vaatas neid istmekinnitusi ja mainis et volkaril samasugused (ilmselt siis mingi vanem golf või passat?). Ehk keegi teab kommenteerida.

Omal ajal, kui mul Iltis tööautoks oli, pandi sinna sisse miskid Opeli istmed, vististi Vectra või Astra A omad. Originaalistmete üks suurimaid puudusi minu meelest oli, et need olid täiesti mittehingavast vakstust, tagumik ja selg hakkasid minutitega higistama. Kui päris mudas ei kavatse ronida, siis on sõiduautolikumad istmed kindlasti mugavamad. 
Teiseks oli minu autol vahetatud rool arvatavasti Audi B3 oma vastu. Kasutusmugavuselt ületas originaali mäekõrguselt.
Vasta
#26

Kasutusmugavus on originaalidel jah nullilähedane. Siiski puudub mul tent ja selle kompenseerimiseks, peab hetkel leppima nendega, mis on. Tendi osas pole siiani uudiseid. Pidavat vahest ikka liikuma kuid kuulutan/otsin ilmselt valedest kohtadest. 

Puhkuse algust oodates, vaatasin kriitilisema pilguga üle kogu alusvankri. Lähemal vaatusel selgus, et eelnevalt olid kahe silma vahele jäänud kahe hoova puksid paremas küljes. Samuti vaatasin seda õnnetut bensupumpa, mis kuidagimoodi raami ja kere vahel peaks olema (lahti võttes ei saanud arugi kus kohast see alla kukkus). Samuti on kahe silma vahele jäänud kogu väljalasketorustik, mida ilmselt enam lappida ei õnnestu. Viimati pidavat laos üks varuks olema kuid see alles selgub.
Vasta
#27

Kiire (aga mitte väga põhjalik) netiotsing andis istmete vasteks Golf I.
Vasta
#28

Ühte tenti pakutakse Saksas.
Vasta
#29

Noh mul vend tegi omal-ajal piirivalvele iltiste tente ( vana oli ikka ees) ja taastas neid.
Vasta
#30

Seda mis mul olemas, vist enam ei taasta. Aastaid pealekantud värvi on selle ikka jube rabedaks teinud.
Vasta
#31

Golf 1hel on pisut pikemad liugpinnad põhja küljes, lisaks ees üks tugi, kust edasi tagasi liigutamisel saab asja fikseerida.
Sihukesed:

[Pilt: IMGP1499.jpg]

Aga kui omad raamid on enam-vähem elus, siis mina paneks mingid sellised Land Roveri omad: https://www.exmoortrim.co.uk/deluxe-front-seats.html

Selle raha eest (u. 200€) ei õmble neid Eestis keegi valmis ning saatmine UK-st oli vist mingi 38 poundi....
Keskmist pole muidugi vaja.
Ja kunstnahk, see ei vaja mingit erilist hooldust ka. 
Spartalik värk, kuigi nimi on "deluxe". Toungue
.
Vasta
#32

Täna said krundi alla mõningad detailid nagu kapott, tagumised tulekaitsed, radikate võre, esigrill ja veel nipet näpet. Hea oli kätt harjutada kuna enne polnud püstoliga värvinud. Püstol kahjuks suht nikats ja pidevalt olid mingisugused hädad, ei saanud lehvikut selliseks nagu oleks soovinud kuid nende ungastega detailide puhul suht vahet polnud.

Minu jaoks oli imekspandav krundi suht suur kulu. Nimetatud detailide peale läks liiter, ons normaalne? Oskusi ka muidugi väga pole aga tundus natuke liig. Kasutatud sai järgmist: Besa express 2k hs+kõvendi. Kippus püstolis suht kiirelt ära kuivama ja viimased 100g jäigi kasutamata.

Muude asjade kõrvalt, sai täna ära toodud ka doonormasin. Tol päris palju asju veel peal, mis endal puudu nagu tagumine põhjakaitse, mõningad lülitid ja veel nipet näpet mis välimusele juurde annavad. 

Targem oskab rääkida ka bensupumba asukohast. Kere pealt tõstes lendas ta kuskilt kere ja raami vahelt minema. Doonorilt lootsin näha, kus asub kuid tol on see juba rotti pandud. Kellelgi võimalus pilti teha?
Vasta
#33

Hakka siit näpuga järge ajama.

https://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/ILT

Kiire otsing netis annab kütusepumba asukohaks: "The fuel pump is mounted underneath and just forward of the fuel tank." Kui see on tõstetud mootoriruumi, siis on tegu omaloominguga. Pump peab seejuures olema 24-voldine.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#34

Kui on nö tavaline püstol mitte uuemat tüüpi HVLP või LVLP, siis võib detailini  jõuda ainult ca 20% värvist. Oleneb muidugi ka püstoli seadistusest ning kui kaugel hoiad.
Vasta
#35

Häbi tunnistada aga püstol on see, mille võib leida sellest kombopakist (õhupüstol, rehvikas jne). Suht aeganõudev tegevust kuid vast veab selle masina lõpuni. Nitrolahustist on saanud tänase päevaga parim sõber!
Vasta
#36

Tänane saavutus:

[Pilt: large_29805323_dEWU.jpg]
Vasta
#37

Nüüd kus vunts ja käekarvad on värvist puhtad, saab ka pikemalt pajatada. 
Pere keskmise võsuga kupatasime hommikul kerekese garaazi. 8-aastane on juba omandanud ATV käruga tagurdamise oskused ja oli seega suureks abiks. 
Enne seda panin muidugi ka kardinad ette, sest ausalt, ma ei viitsinud kõike manti riiulitelt minema tassida või eraldi kinni katta. Põrand puhtaks, ebavajalik kräpp jalust ja värvimine võis alata. Värv mis mulle oli eraldatud oli läikiv. Minu jaoks oli see kerge pettumus kuna eeldasin, et militaarmasinad ikka matid aga mis teha, kui kõlbab siis kõlbab. 
Värvipüstolit sai eelnevalt üksikute detailide peal tundma pitud ning peab ütlema, et olen suhteliselt rahul tulemusega. Jooksma hakkas ainult paarist kohast ning seda ilmselt kehva valguse tõttu paremal küljel. 
Nüüd said asjad värvitud  ning paari päeva pärast võib juba kere raamile tõsta.
Vasta
#38

Tänane päev päädis pikema mõtsikluse ja paari kesvamärjukesega garaažis. Põhi sai paar päeva tagasi uue mastiksi kihi ning loodetavasti algab lõpuks kokkupanek paari päeva jooksul. 
Mõtisklus toimus aga teema kokkupanemise järjekorra suhtes. Kui ma alustasin üldse masina osandamist, ei pööranud suurt tähelepanu, mis järjekorras asju maha võtta vaid kõik läks meetodil: ahhaa, see ees, järelikult enne lahti võtta ja siis saab selle kätte jne jne jne. Meenutades osandamist, siis viimasena sai maha võetus elektrisüsteem, nii et ilmselt tuleks alustada sellest. Siiski plaanisin enne seda kere raamile tõsta, et juhtmed ja voolikud kuskile vahele ei jääks, vähemalt endale tundub niimoodi loogiline. Õnneks sai tehtud ohtralt pilte ja märkmeid endale nii igaks juhuks kuna asi on ääretult pikale veninud.
Täna võtsin doonorilt maha ka hulga suurepärases seisus tihendeid. Eriti hea meel oli kapoti all olevate tarvikute ja tööriistade panipaikade tihendite üle. Samuti sain ka juurde lüliteid, ilma mõradeta spidoka, päikesesirmid ja muud nipet näpet. 
Doonorist pole kahjuks mootori ja süütesüsteemile midagi võtta kuna on eelnevalt suht tühjaks tehtud. Siiski on tal kõik 4 velge koos korralike rehvidega all ja ka varuratas. Üllatuseks avastasin, et ta on ka tagumine põhjakaitse alles ja samuti bensukanistri kast. Otsejoones sai need maha võetud, kiiremas korras puhtaks lastud ja värvi alla. 
Nagu mu enda omal ja doonoril ja liskas veel paljudel teistel Iltistel, mida näinud, puuduvad veel akude ees olevad katted. Hakkasin juba kahtlema, kas üldse on seal midagi kuid kataloog näitab, et on. Ju siis peab midagi ise sinna leiutama. 
Ahjaa. Elektri peale mõeldes tuli meelde, et ainuke asi mis ei töötanud, oli suunatulede relee. Ohukad töötasid kui suunda näidates oli kuulda inult plõginat. Kas on midagi millega seda asendada?
Vasta
#39

Tänase päeva töö:

[Pilt: large_29810483_lOnE.jpg]

[Pilt: large_29810485_f9Fy.jpg]

[Pilt: large_29810487_S2ce.jpg]

Kõledateks ja pimedateks õhtuteks on nüüd aeg sisustatud.
Vasta
#40

Hurraa, esimene detail bensupumba näol, sai külge monteeritud. Loomulikult tuli teha uued kinnitused, kuna vanad kummiamordid olid lihtsalt haihtunud. Pumba poole pealt veel niipalju, et varasemalt on seal kallal juba käidud. Seda näitas rohke punane isoleerteip. 
Lisaks sai võetud bensutorude mõõdud, et homme voolikuid ostma minna. Kui jõuab, saab homme ka käsipiduriüsteemi paika ja sellega peaks autoalune töö tehtud olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne