K-650 1971 aasta.
#61

(09-08-2016, 09:36 AM)v6sa Kirjutas:  
(09-08-2016, 08:25 AM)Qunts Kirjutas:  ...
Igaks juhuks mainin veel, et karpasid on mul nüüd kaks komplekti ja see silinder mis koostööd teha ei taha sai omale täiesti uue karpa (veneaegse).
...

Mis paraku ei täheda, et Sul oleks kindlasti 4 toimivat karpat... Sad

Säärane pada peaks ikka 8 kanti suutma välja puhuda, kui täissale mees (ikka kolmenumbrilise kaalunäiduga) vändale astub. Aga näit ise ei olegi nii oluline, kui nende võrdsus. Sul ju üks pool käib hästi ja teine pahasti.
Selge on see, et ka uued asjad võivad olla vigased aga, et ühtemoodi (vist juhtub) Ei tea kas tasubki uusi asju enam osta, kui nad vigased on.
Sellepärast saigi soetatud raske mootoratasm, et jõuaks kolmenumbrilist kodaniku edasi vedada.
Jama oleks olnud ku oleks soetanud Panoonia ja see pärast mäkke ei suuda sõita. Big Grin
Vasta
#62

Täna enam ei pidanud vastu oma kiusatusele oodata nädalavahetust ja sõitsin maale peale tööpäeva lõppu.
Kontrollisin silindri surveid ning lajatasin oma 3kohalise massiga ja parem silinder 5,8 ja vasak 5,9 Seega Hr, V6sa pakutud tulemus jäi kaugele. 
Ise samas mõtlesin, et äkki naabrimees tuleb ja lajatab oma kõvasti alla 3 kohalise numbriga midagi enamat aga vot tulemus sama.
Tõstsin vasaku karpa nõela algul 1 astme võrra ja ei midagi siis tõstsin kõige kõrgemale nõela ja ikka ei midagi (ikka paugub).
Siis võtsin küünlast tehtud ülemineku ja pistsin kompressori taha ja lasin läbi rehvi pumpamis püstoli survet nii umbes 3,5 bari. Ennem muidugi keerasin kolvi ülemisse asendisse.
Mujalt lekkima ei hakkanud kui karteri tuulutusest viskas välja ja kui pärast vaatasin siis kolb oli allapoole liikunud.
Sama kordasin ka parema silindriga ja umbes sama tulemus mis muidugi ei ole apsoluutne tõde, kuna seier ei vikseeru kohale nagu kompresiooni mõõtmisel.
Nüüd tellisin Saksast uue elektron süüte ja loodan nädalavahetuseks kätte saada, et saaks ükskord selle aparaadi korralikult tööle, et külastada ARK-i ning paberimajandus korda teha.
Nüüd tekkis uus küsimus.
Palju on normaalne esimese porilaua ja mootori vahe ?
Kas kuskil oleks raami kontroll mõõtude tabelit ?
Selline tunne, et raam kuidagi kõver, et esimese porilaua ja mootori vahel ei ole vahet kui kõik minujaoks sirgelt paika panna.
Mõtlen siis porilaua kumerust küljelt ja kahvli kinnitust siis tundub nagu esimene ots oleks lennus ja tagant tunduvalt all pool kui vaadata kinnitusi ja kumerusi.
Võibolla olen väikse kiiksuga aga mind selline asi häirib ja täna tegelesin ka sellega, et mõõtsime naabrimehe Dnepr 10.36 ja minu K-650 ning teljevahe oli erinev nii umbes 8mm ehk siis minu ratta teljevahe väiksem millest võib tulla ka esiporilaua kõver olek minu jaoks.
Olen kuskilt lugenud, et Dnepri raame ongi 3 erinevat tüüpi aga kõikidel peaks teljevahe olema sama.
Vasta
#63

Esi porika jav mootori vahe üsna väike,meenub,et porikal oli mingi lohk sees jagaja kaane juures,räägin k-750.Mõõda raami toru sirgust see mis paagi alla jääb äkki paugu pand.
Vasta
#64

(09-08-2016, 22:29 PM)Qunts Kirjutas:  ...
parem silinder 5,8 ja vasak 5,9
...
Võrdselt kulunud mootor. Aga peaks siiski käima, kuna 4+ bar puhuv mosse käib Big Grin 
Ma ei tahaks uskuda, et süüde saab sedamoodi kuumaks ajada, aga on muidugi võimalik, et ühes silindris pauk õigel ajal käib, teises enneaegu lahti läheb. Sul strobolampi ei ole märkide kontrollimiseks?
Vasta
#65

(10-08-2016, 09:36 AM)v6sa Kirjutas:  
(09-08-2016, 22:29 PM)Qunts Kirjutas:  ...
parem silinder 5,8 ja vasak 5,9
...
Võrdselt kulunud mootor. Aga peaks siiski käima, kuna 4+ bar puhuv mosse käib Big Grin 
Ma ei tahaks uskuda, et süüde saab sedamoodi kuumaks ajada, aga on muidugi võimalik, et ühes silindris pauk õigel ajal käib, teises enneaegu lahti läheb. Sul strobolampi ei ole märkide kontrollimiseks?

Strobolampi pole jah kahjuks veel jõudnud omale muretseda, aga loodan see nädal uue süüte kätte saada ja siis selgub kaua otsitud tõde või hakkab jälle üks n....s karpadega pihta. Siis ostan jälle kaks uut karpat, et välistada vigasid Big Grin
Vasta
#66

Kas MT9 mootoril on jagajaga katkesti või PM302, nagu näitab kataloog http://www.easthighway.com/est/tooted.c/dnepr-mt9 ?

Kuna nukkmuhv teeb ühe pöörde väntvõlli kahe pöörde kohta, räägitakse veel sellist huvitavat juttu, et:
- kontaktide lahutushetk pole katkesti nukkmuhvi ebasümmeetria tõttu mõlema silindri jaoks õiges kohas. Peaks olema tuvastatav lahutushetke kontrollimise teel, mis peaks ühtima märgiga RZ (varajane süüde) iga väntvõlli pöörde korral.  Kui lahutushetk üle ühe pöörde muutub, on muhv ebasümmeetriline. Regulaatori vihid tuleb muidugi klambri abil eelnevalt täiesti laiali lükata, muidu pole võimalik lahutushetke märgiga ,,RZ" ühitada. 
- kontaktide vahe pole iga pöörde järel 0,4 mm, ikka selle ebasümmeetria tõttu. Ühe silindri säde on nõrgem,  kuna süütepool pingestatud lühemat aega ja magnetvälja salvestunud energia seetõttu väiksem. Reguleerimine toimub kulunuma poole järgi, s.t. teisele jääb suurem kontaktivahe ja seega lühem aeg süütepooli ,,laadimiseks".
Vasta
#67

(11-08-2016, 01:20 AM)künnimees Kirjutas:  Kas MT9 mootoril on jagajaga katkesti või PM302, nagu näitab kataloog http://www.easthighway.com/est/tooted.c/dnepr-mt9 ?

Kuna nukkmuhv teeb ühe pöörde väntvõlli kahe pöörde kohta, räägitakse veel sellist huvitavat juttu, et:
- kontaktide lahutushetk pole katkesti nukkmuhvi ebasümmeetria tõttu mõlema silindri jaoks õiges kohas. Peaks olema tuvastatav lahutushetke kontrollimise teel, mis peaks ühtima märgiga RZ (varajane süüde) iga väntvõlli pöörde korral.  Kui lahutushetk üle ühe pöörde muutub, on muhv ebasümmeetriline. Regulaatori vihid tuleb muidugi klambri abil eelnevalt täiesti laiali lükata, muidu pole võimalik lahutushetke märgiga ,,RZ" ühitada. 
- kontaktide vahe pole iga pöörde järel 0,4 mm, ikka selle ebasümmeetria tõttu. Ühe silindri säde on nõrgem,  kuna süütepool pingestatud lühemat aega ja magnetvälja salvestunud energia seetõttu väiksem. Reguleerimine toimub kulunuma poole järgi, s.t. teisele jääb suurem kontaktivahe ja seega lühem aeg süütepooli ,,laadimiseks".
Kasutusel on jagaja PM05 nagu K-750 mootoritel.
Vasta
#68

(11-08-2016, 09:12 AM)Qunts Kirjutas:  Kasutusel on jagaja PM05 nagu K-750 mootoritel.
Olemas katkesti PM05. Uus või väga vähe töötanud. Kaasa mittetöötanud jagaja (kaan) ja rootor. Tule ja vii ära, või saada kedagi.
Õeldakse "Tasuta lõunaid pole olemas". Ära usu.
Vasta
#69

(13-08-2016, 21:56 PM)motamees Kirjutas:  
(11-08-2016, 09:12 AM)Qunts Kirjutas:  Kasutusel on jagaja PM05 nagu K-750 mootoritel.
Olemas katkesti PM05. Uus või väga vähe töötanud. Kaasa mittetöötanud jagaja (kaan) ja rootor. Tule ja vii ära, või saada kedagi.
Õeldakse "Tasuta lõunaid pole olemas". Ära usu.

Ei usu ja kirjutasin sulle Big Grin
Vasta
#70

Asi vahepeal edasi arenenud niipipalju, et sebisin teise bensiini paagi kuna originaal oli ikka väga mäda ja HR. Marko sõber ei tahtnud ka sellist projekti ette võtta Big Grin
Uus vana paak siis sammuti roostes seest aga täna tulistasin liivaga põhja üle ja sissepoole lasin ka liiva ja tulemus ei ühtegi auku, sammuti korralikud põlve kummi hoidjad ja küljed korraliku plekkiga.
Homme läheb paak jälle segumasina külge ja peab saama seest korralikult puhtaks ja siis hakkab nende väikeste mõlkide taga ajamine pihta. 
Tean, et siin oli teema kus räägiti millega värvida töödelda seest paaki aga vot ei leia enam.  Rolleyes Äkki keegi aitab või teab kust Eestist bensiini kindlat midagi leiaks mis hoiaks ära korosiooni.
Samas kui keegi väga soovib ja tahab minu originaal paaki taastada võib selle kuidagi omale saada, kontaktid leiab, kui soovib.
Samas on juhuslikult üle vist IZ 56 tulekinnitus plekkid, esipiduri hoob koos kinnitusega (asjad korralikud)
Korralik tagakiige vist K-750-le
Samas sõber otsib Dnepr 10-36 paremat tulekinnitus kronsteini.
Vasta
#71

Sai jälle natuke kaherattalisega mängitud ja nüüd käib nagu kell Big Grin
Siinkohal suured tänud ja sügav kummardus seltsimees motamees ees, kes lahkelt annetas uue jagaja, jagajakaane koos rootoriga ning lisaks oli kingipakki sattunud süütepool. Tänud !
Ühesõnaga juppid sai vahetatud ja esimesest laksust käis ja vajas vaid karpade regulli. Ragullisin karpad ära ja korrastasin kõik juhtme ühendused ja vahetasin mõned pirnid ning kõik toimib nüüd kui peab.
Nüüd veel vaja uus/vana paak seest puhtaks roostest loksutada, ära pesta ja peale instaleerida ja olekski valmis ARK. minekuks ja lõppuks vormistada dokumendid ja siis võib kogu kupatuse ära osandada ja värvimisele mõtlema hakkata ning mootori sisse karmi pilguga vaadata ja mootorile seest ja väljast vähe parem välimus anda.
Vahepeal uurisin ka välja palju peab olema esimese ja tagumise võllide vahe. K-650 ja Dnepr 9 ja 10, on 1500 mm.
Minimaalne Šassii kaugus maapinnast (kliirens) 150 mm.
K-750 ja K-750M siis vastavad näitajad 1450 mm ja 130 mm. Ning M-72 1400 mm ja 130 mm.
Lihtsalt endale ja teistele meeldetuletuseks.
Täna tegin ka külavahel ühe väikese 5 km ringi, et proovida asjade seisukorda ja sünkroniseerida väheke karpasid.
Esipidur on küll selline, et no ei ole pidamist !
Vasta
#72

Kui paremat pidurit tahad pead klotsikatted teised panema,ise kasutasin Pannoonia omi,aga kõlbavad ka zigullide pehmed katted.Need vaskkiududega ei pea eriti,uuematel emmilistel kasutusel 2hoovaga kaan ka see teeb asja paremaks-mul vist ühel tsiklil see küljes.
Vasta
#73

(21-08-2016, 13:16 PM)ahtos Kirjutas:  Kui paremat pidurit tahad pead klotsikatted teised panema,ise kasutasin Pannoonia omi,aga kõlbavad ka zigullide pehmed katted.Need vaskkiududega ei pea eriti,uuematel emmilistel kasutusel 2hoovaga kaan ka see teeb asja paremaks-mul vist ühel tsiklil see küljes.
Selge siis peab esimesed klotsid taha ümber tõstma (sai pandud vasega) ja tagumistele tuleb nagunii uued katted neetida ja nendele siis panen pehmemad. Sapika klotsi katteid peaks olema lademes.
Kahe hoovaga ei taha teps mitte panna !
Arvan, et kui pehmed katted siis tekkib ka parem pidamine ja igapäeva sõidukiks see nagunii ei saa ja sammuti ringrada sellega sõitma ka ei hakka.

Küsin ka rändur meestelt, et kas keegi mõnda hästivarustatud motovaruosade poodi Lätis, Leedus või poolas teab ?
Tuleb väike nädalane ringreis ja vaataks vähe ringi Big Grin
Vasta
#74

Eile käisin siis vormistamas ja kaasas oli kolm ratast Big Grin 
Ja siin jagan ka teistele vähe kogemusi.
Nr 1 ehk siis minu ratas K650 mille soetasin see aasta koos vene dokidega ja kaasa tuli ostu/müügi lepping ning seletuskiri kust, mis. ja peale järjekorda mis oli umbes kolm tundi vaadati siis kolm ratast kohe üle ja siis pikk ja piinarikkas ootamine ja vahepeal pistis ametnik pea uksevahelt välja ja teatas, et see ei ole ju Dnepr vaid KMZ K-650 ja selleks ajaks oli juba mul pohh mis ta on, et peasi, et arvele saaks Big Grin ja kõigeks selleks oli kulunud kokku juba 5 tundi kui ulatati mulle paberid, et võin minna vormistama :Big Grin
Nr 2 oli soetatud Lätist millel puudus pirka ja ainukesed dokid olid vene Tehnile pass ja ostumüügi lepping ja selleks kulus vaid see 3 tundi järjekorda ja 15min. Big Grin Tegemist oli siis Dnepr 10.36-ga.
Nr. 3  Oli Dnepr 9 Millel oli ainult teh. pass ja ostumüügi lepping leedust ja polnud tal ei pirkat ega vene reg. numbrit ja jälle kõigest  15 min. ootamist ja paberid käes, et arvele saada.

Kas tõesti K650 on nii haruldane, et google ei anna tulemusi ARK mehikestele ? Ja nad peavad tuletama andmeid aga see mulle meeldis, et tüübikinnituse nr. oli 9999 Big Grin
Ja lubatud oli järelhaagis mida teistele ei olnud märgitud Big Grin   Sõber oli pärast päris vihane, et tema rattal ei ole lubatud haagis, kuigi tal oli see juba valmis ehitatud Big Grin

Küsin ka ühtlasi kas kuskil on võimalik taastada summutajaid K650 omasid ? Nimelt kroom suht korralik aga esineb mõningaid mõlke ja väheke pindmist roostet mõnes kohas.
Paljud on kadestanud, et sellises korras originaalid veel olemas aga siiski tahaks viimast lihvi omale. !!!
Vasta
#75

Ostan rehve 3,75 R19 hea oleks kui originaalid ja stelano CCCP.
Vasta
#76

Täna Kuivatrenni...
Homme veidi värvilisem
[Pilt: 20170301_151558.jpg]

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#77

(01-03-2017, 16:59 PM)k2rpman Kirjutas:  Täna Kuivatrenni...
Homme veidi värvilisem
[Pilt: 20170301_151558.jpg]

Vaikselt edeneb Big Grin
Mingi osa on nagu puudu pildidlt Big Grin
Vasta
#78

Tekkisid mõned küsimused seoses esimese amortide korrastusega Dneper, K-650, K750 vist ka Ural.
1.Kas amordi ülemisi torusid võimalik ka kuidagi taastada ? 
2.Kas kroomitud pind või termotöödeldud ?

Kui kellegil on pakkuda uusi või heas korras kasutatuid siis võib mulle pakkuda.

   
Vasta
#79

Taasatn ikka veel seda K-650 ja tänapäeval uute varuosade saamine on juba päris peavalu ja hinnad on muutunud kullaga samaväärseks Big Grin
Esiamordi mure on nüüd murtud ja sai soetatud kilo hinnaga saksast uued torud aga sellest ma ei tahtnud rääkida vaid ikka kui siia pöördutakse siia, siis ikka midagi vaja, seega olen minagi selle murega siin ja küsin äkki kellegil pakkuda tagumiste amortide kinnitus polte nii ülemisi (2tk) kui ka alumisi (2tk). Ei usu et uusi kellegil vedeleks aga mõni korralik võibolla on veel kellegil pakkuda mis ei ole amordikinnituse kohalt ovaalseks kulunud.
Samas oleks vaja ka seibe mis käivad ratta võllide peale sinna otsa kus käivad, need kroomitud astmega suured katteseibid. Nende sisse ehk nende astmete sisse.
Ja kui juba küsimiseks läks võiks pakkuda ka esimese kahvli ja raami laagri katte seibe.
Ning siinkohal ka küsimus kas keegi kes toimetab vähe keemiaga tahaks aidata vanade poltide asjade puhastamisega roostest ja neid vähe pärast lihvida ennem tsinkimisse viimist, et lõpptulemus oleks hea kuna endal pole selle alaseid teadmisi ja kogemusi aga tahe on suur üks vanamootoratas jälle teele aiadata. 
Võiks kuidagi kokku leppida mingis tasus !
Vasta
#80

Ega ei oska öelda, kas kaitsme pesa ja tule korpuse vahele peaks tihend ka käima?

Ehita, sõida, naudi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne