Projekt: RS 09
#1
Et tasakaalustada olukorda kus võib tekkida ekslikult mulje et Luik on nüüd jäädavalt raskema tehnika hüljanud ja jalgrataste juurde pöördunud, teen teema natuke raskemast rauast.  Mingi aeg lohistasin siis ülapool mainitud isendi koju... Küsite miks?  Vaat sellel ei oska vist isegi vasta.  Võibolla karmavõlg, sain neid omalajal müüdud, ostetud ja ka vanarauda viidud koos muu sotsialismi saastaga ikka omajagu. See isend on aga seisnud praktiliselt 90ndate keskpaigast saadik sama koha peal ning viimased 3-4aastat on minugi silma riivanud, seega lõin käed ja siin see nüüd ongi. Eriti nukras seisus masin millele juba ammu pole keegi elulootust andnud.  

Mootorit pole seni veel näinud, lubati vaadata ehk leidud mingi mõtteline osa orginaal mootorist. Vist oli kahene, ei teagi hetkel. Käigukast käib ringi..natukene.  Toungue    Rattad läbi nagu suurem osa masinast. 
Nüüd ongi mõttekoht, kas keegi pakub mulle komplektset RS 09 mootorit (on neil kinnituse poolepealt mingi vahe ka kas kahene või neljane)   või siis võtan riiulist mõne väiksema diisli ja asi tahe.   

RS 09 raamatu lappasin kiirelt läbi ja oma üllatuseks ei leidnud tabelit käigukastis kasutatavate laagrite kohta... Hea oleks koos tabeliga minna ja tellida uus jooks laagreid ja tihendeid ära, kuid tuleb vist ikkagi enne vaadata mis karul kõhus.



Kuna niidetavaid platse tuleb aga juurde siis muruniidukiga annab ikka nühkida neid, siinkohal Rs09 oleks omal kohal. Ette põhja alla üks kolme teraga hooldusniiduk, madala mustriga mururehvid ja voilaa.  

[Pilt: 20160625_122843.jpg]

[Pilt: 20160625_122857.jpg]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2
(08-07-2016, 20:06 PM)mlsluik Kirjutas: ...

Kuna niidetavaid platse tuleb aga juurde siis muruniidukiga annab ikka nühkida neid siis siinkohal Rs09 oleks omal kohal. Ette põhja alla üks kolme teraga hooldusniiduk, madala mustriga mururehvid ja voilaa.
...
Hakkab looma. Jälgin huviga Cool
Vasta
#3
Need riiulid on ägedad, kust kõike lihtsalt võtta saab Smile no nii näiteks: väikseid diiselmootoreid ja asju Smile
Aga edu sakslasega, tegevust peaks pikaks ajaks jaguma jälle Big Grin
Vasta
#4
Oot, oot. Ma loll linnainime. Kas nüüd niidetakse muru traktoriga? Vanasti tehti muruniitjaid Mersudest.  Toungue
Aga edu igastahes uuenduste teel.
__________________________
M: Peugeot 406 juppe, vaata pilte ja hindu.
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta
#5
Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6
(10-07-2016, 22:13 PM)saarrand Kirjutas: Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...

Kuramus, kahtlusi ei ole ole aga kõhklused on need mis magada ei lase...   Seon koera traktori külge ja panen valve püsti...  Big Grin Wink Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7
Sel masinal ju käigukast aeglane, ülekanded vinguvad, pöörderaadius kehva......Fortschritt RS09 GT 122'l  võiks olla ikka originaal ja soovitatavalt V2 mootor, siis on vähemalt peale uhke nime ka hääle poolest klassika.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#8
(11-07-2016, 00:50 AM)hannest Kirjutas: Sel masinal ju käigukast aeglane, ülekanded vinguvad, pöörderaadius kehva......Fortschritt RS09 GT 122'l  võiks olla ikka originaal ja soovitatavalt V2 mootor, siis on vähemalt peale uhke nime ka hääle poolest klassika.

Vaidlen nüüd natukene vastu. 

Käigukast  aeglane - Käigukast on küll aeglasem, kui värskematel Vene masinatel ja mis sealtpoolt veel tuli ja oi-oi kui aeglane veel, kui aeglusti ka veel sisse lülitada, samas neljanda käigu ja kiirendiga liigub küll. Smile Lisaks on ka pöördeid RS09'l rohkem, kui teistel selle aja traktoritel, mis endal hetkel pähe tuleb (3000rpm), kuigi jah, harjumuse järgi taha alati nii palju pöördeid anda, kui mootor tegelikult kenasti välja veaks ning sellega koos ka kiirust arendaks. Kui õigesti mäletan, siis oli kiiruse lagi paberite järgi ligi 15 km/h. Trassi peal sellise kiirusega tiksuda väga ei viitsi, aga kui otseselt teede peale asja pole, siis piisab küll.

Ülekanded vinguvad - selle vastu ei saa, teevad tõesti omajagu häält. Mõned kasutavad vedelamat õli käigukastis, et väidetavalt õlitab paremini kõrgemal asuvaid hammasrattaid ja olevat ka natukene vaiksem.

Pöörderaadius kehva - see oli tegelikult punkt, mis üldse kirjutama ajendas. Kui teiste masinatega pean õue peal nikerdama, et ümber pöörata, siis RS09'ga lihtsalt teen sama platsi peal ringe. Tagantjärgi mõeldes... keegi on vist pöörde piirajad esisilla juurest eest ära painutanud. Igatahes pöörderaadius tõmbab alati suunurgad kõrvuni, kui kusagil ringi keeramiseks läheb ja pöörderaadius meenub. Big Grin

Teemaalgatajale, et kui mõne teise mootori peale välja lähed, siis tasub arvestada eelmainit mootori pööretega. Kui panna näiteks põka mootor peale, jäävad pöörded aeglaseks ning ka kõik toimetused/liikumised, mida mootori pöörded mõjutavad.

Raamatu ja laagrite kohapealt, et kui mul meeles püsib, siis mul peaks RS09 detailide kataloog olemas olema, aga enne ülejärgmist nädalavahetust sellele pilku peale visata ei saa. Vajadusel saan sealt edaspidi mõne lehe sisse skanneerida.

Aga projekti kallal - jõudu! Smile
Vasta
#9
Ma küll seal vastuvaidlemise tunnuseid ei näinud. Pigem oli ksf oli kõigi punktidega pigem nõus.  Smile
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#10
Jälgin huviga, kuna endalgi üks. Panen siia lingi piltidega kataloogist käigukasti osast, ehk on abi:  RS kataloog
Vasta
#11
(10-07-2016, 23:36 PM)mlsluik Kirjutas:
(10-07-2016, 22:13 PM)saarrand Kirjutas: Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...

Kuramus, kahtlusi ei ole ole aga kõhklused on need mis magada ei lase...   Seon koera traktori külge ja panen valve püsti...  Big Grin Wink Big Grin

No worries, sinu oma veel ei ihka, aga Tartu lähedal tõepoolest ka minu huviorbiidis olev isend asub...  Rolleyes  Big Grin
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12
Vahepeal selle RS'i (ei tea kas RallySport? ) juurest suurt miskit toimunud nagu polegi, täna tõin ära siis ülejäänud soolikad ja elundid mis eelmine kord maha jäid. 

Mootor nagu ikka, võeti lahti saalekolksu pärast.... ja sinnapaika see jäigi. Silindreid, hülsse ja plokikaasi mitme mootori jagu... kellel vaja siis olen nõus loobuma, orginaal mootorit arvatavasti peale ei pane. Eks homme teen paar paremat pilti pakutavast kaubast.


Kast oli üllatavalt heas seisuskorras, igati tugev. 

[Pilt: DSC_0104.JPG]
[Pilt: DSC_0103.JPG]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13
Mis funktsiooni need propaani balloonid sellel põkal täitsid?
Vasta
#14
(14-07-2016, 01:26 AM)AsTroSS Kirjutas: Mis funktsiooni need propaani balloonid sellel põkal täitsid?

Es tie, sakste wärk ju, liikuv Gaskammer vielleicht?  ....     
Kui nii siis juba tollal käis süsteem veene gaasu päält...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15
Üle üks RS

https://m.facebook.com/groups/1500812023...8189514731
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne