Kas võiks olla Truppenfahrrad'i raam?
#1

Hiljuti leitud üks huvitav jalgratta raam. Küsiks targematelt meestelt nõu, kas võiks tegu olla saksa truppenfahrrad'i raamiga. Sellele viitaks raami sadulamuhvi paremal küljel olev aastaarv 1944, teisel pool kummalisel kombel raaminumbrit ei tähelda. Jalgratta tootjamärk on kohal, kus birka peaks paiknema värvitud, kuid koorunud jäänustest enda teadmistega tootjat ära ei arva. Ka sadulavedrud, mis on keeratud traadist viitaks nagu sakslasele. Keskjooksu ketiratas oleks jällegi nagu sarnase moega ja esimesel pulgal olev üksik pumbakinnitus ka. Samas saksa ratastel ei olnud kroomosasid ja kroomi esineb palju. Ehk mõni asi hilisemalt üle kroomitud, sadulavedrudelgi paistab kroomi. Kindlasti on vahetatud detaile nagu pedaal. Kuid kui palju on vahetatud ning kui palju üle tehtud osasid - ehk sootuks tegu tervenisti tsiviilrattaga? Pildid: http://postimg.org/gallery/2uoo9fgv6/

Juurde üks ilma tagumiste vedrudeta sadul ka, ehk oskab keegi arvata, mis sadulaga tegu? 

Tänud arvamuste eest ette!
Vasta
#2

(12-07-2016, 14:47 PM)Vanatehnik Kirjutas:  Hiljuti leitud üks huvitav jalgratta raam. Küsiks targematelt meestelt nõu, kas võiks tegu olla saksa truppenfahrrad'i raamiga. Sellele viitaks raami sadulamuhvi paremal küljel olev aastaarv 1944, teisel pool kummalisel kombel raaminumbrit ei tähelda. Jalgratta tootjamärk on kohal, kus birka peaks paiknema värvitud, kuid koorunud jäänustest enda teadmistega tootjat ära ei arva. Ka sadulavedrud, mis on keeratud traadist viitaks nagu sakslasele. Keskjooksu ketiratas oleks jällegi nagu sarnase moega ja esimesel pulgal olev üksik pumbakinnitus ka. Samas saksa ratastel ei olnud kroomosasid ja kroomi esineb palju. Ehk mõni asi hilisemalt üle kroomitud, sadulavedrudelgi paistab kroomi. Kindlasti on vahetatud detaile nagu pedaal. Kuid kui palju on vahetatud ning kui palju üle tehtud osasid - ehk sootuks tegu tervenisti tsiviilrattaga? Pildid: http://postimg.org/gallery/2uoo9fgv6/

Juurde üks ilma tagumiste vedrudeta sadul ka, ehk oskab keegi arvata, mis sadulaga tegu? 

Tänud arvamuste eest ette!

Kindlasti ei ole see Saksa sõjaväeratas, 1944 on raaminumber.

Kas Sa saaksid teha parema pildi (või veel parem - pildid, makrotehnikas muidugi) vesipildi jäänustest? Siis saab hakata oletama, mis see on olnud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Katsun lähema päeva jooksul ära teha! Ma ise ka mõtlesin, et nagu pole, aga kahtlust tekitas eelkõige just see aastaarvuga sarnanev number. Mõtlesin ise et kas saab olla nii väike raaminumber, aga kodumaist väikseseerialist EW toodangut on nüüd mitme mehe poolt oletatud ja siis hakkab see juba loogiline tunduma. Ehk ongi nii. Aga pildid peagi!
Vasta
#4

Üleval on vesipildil kiri International ja all Cycle. Keskel tundub olevat mingi lõvilise pilt?? Või pilt ja silmad petavad. Reinhold mingit Lion nimelist asja tegi aga sellel oli silt teistsugune. Tasuks seda vesipilti tõesti veel erinevate nurkade all pildistada.
Vasta
#5

Ei ole kõige lihtsam seda vesipildi jäänust pildile püüda. Esimene katsetus. Raamil ka triibud, üks näide ka nendest.
[Pilt: 13650522_1199144446817099_1954912471_n.jpg]

[Pilt: 13652699_1199144493483761_208813967_n.jpg]

[Pilt: 13664592_1199144500150427_1299558064_n.jpg]

[Pilt: 13664654_1199144563483754_532957526_n.jpg]

[Pilt: 13664666_1199144460150431_66287622_n.jpg]

[Pilt: 13689740_1199144470150430_948507646_n.jpg]


photo uploader
Vasta
#6

Tihtipeale on abiks kui välk sunniga sisse lülitada. Mõtlen ikka fotoaparaadi välku, mitte telefoni õnnetut dioodikest. Ja muidugi palju-palju duubleid, pärast arvuti taga suurel ekraanil hea sorteerida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Minu hinnangul on keskmine osa piisavalt hävinenud, et sealt mittemidagi välja lugeda. Säilinud on kiri "International Cycle" ja siis veel lõpus ehk "Co" vms. Ainuke tuvastamise viis on kui kellegil on samasuguse sildiga ratas, mis on loetavam ja selle võrdluse jaoks on nendest piltidest küll. Esialgu tuleb leppida teadmisega, et tegemist on jalgrattaga, mille mark ongi ehk International.
Vasta
#8

Tõsi ta on, vesipilt keskelt nii hävinud, et ka parema tahtmise juures sealt midagi välja ei loe rohkem. Ehk oskab ksf Valdo siiski selle vähese põhjal midagi arvata?
Vasta
#9

(14-07-2016, 00:04 AM)Vanatehnik Kirjutas:  Tõsi ta on, vesipilt keskelt nii hävinud, et ka parema tahtmise juures sealt midagi välja ei loe rohkem. Ehk oskab ksf Valdo siiski selle vähese põhjal midagi arvata?

Nojah, kiri on tõenäoliselt "International Cycle". 99% Eesti töö, sh vesipildi pealepanek.

Tootja tuvastamine on muidugi hulga raskem. Raaminumbri šrift sarnaneb veidi Are tehase omaga, aga ehk on see sarnasus juhuslik?

ARE see kindlasti ei ole, aga selle eellane August Kalde? Sama vabalt võib olla ka mingi Küttim või muu paljudest-paljudest väiketootjatest.

Minul on ka mõned sarnased arvatavad Eesti tööd tundmatuna, millel on märgi asemel vesipilt ja pisike raaminumber nt see - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=30384  Eks kunagi vast annab aeg arutust, mis on mis.

Ma ei ole oma raaminumbrite andmebaasiga ka väga kaugele jõudnud - arhiivis olen läbi töötanud küll hulga kaustu, aga andmete töötlemine on veel pooleli. Kogu mahv ja enamgi läheb jalgrattamuuseumi ehitamise, arendamise ja haldamise peale - hetkel pean intensiivselt tegelema muuseumi aidahoone rekonstrueerimisega töökojaks, kuna meil on seal osalt välisraha taga ja tähtajad kukil.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Nii palju veel lisateavet, et Vigala valla rattaregistrisse on millalgi 1935.-36.a. vahemikus ilmunud jalgratas International, raaminumber 5675.

Kas see on see International (Cycle), pole õrna aimugi, sama nime võisid kasutada mitmed tootjad.


Kümne ülejäänud valla rattaregistrist (mille andmed on mul digiteetritud) mul International-rattaid leida ei õnnestunud.

Ülejäänud valdade registrid kas ei ole säilinud või on Riigiarhiivis kataloogimata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Tänud väga põhjalike vastuste eest! Niisis üks salapärane EW ratas ta ongi. Hea, et üks tükike eesti jalgratta ajalugu jälle päästetud sai, mis oleks ajaloo hämarusse kadunud, rõõm!
Vasta
#12

Sai vastu võetud otsus raam oksjonile panna: https://osta-ee.postimees.ee/unikaalne-e...64866.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne