Minsk M-103 ja Kavros K-58
#97

Kriban ka siia, et siinsed kasutajad, kes motokuuri tegemisi ei jälgi, saaksid järjejutust osa.

Vahepeal sai ka ühe spidomeetri trossi hangitud GB133 - õnneks mul sama tross peal ja sai ainult sisu ringi visatud. Trossid pärit siis voshod masinatelt.
Samas spidomeeter ikka ei töötanud hästi vaid tundus, et sees on midagi tõsist juhtunud.
Võtsin siis spido uuesti lahti ning märkasin, et kaks mutrit olid järgi andnud. Õnnes sai mutrid kinni keeratud nii, et ei pidanud seierit lahti kangutama. See ei tahtnud kohe kuidagi ilusti ära tulla aga õnneks ei olnud ka vaja.
[Pilt: file.php?id=2964&mode=view]

Mutrid kinni, tiba määret rullikutele ja ülekannetele ning asi kokku tagasi. Sõites valetab ~5km/h rohkem GPS kiirusest.

Nüüd on hakanud masin pirne läbipõletama - ise kaldun kehva massi süüks seda ajama aga mine tea. Vean ka lisamassijuhtmed olulistesse kohtadesse e. esitulele. Lisaks vist paigaldan valgustusvoolile drosseli DR-100, mis tiba uuematele minskitele ja voshodidele pandi...

30. juunil panin masina proovile ning plaanisin sõita Tartust - Kuusalusse ja sealt õhtul edasi Kembasse, kus ma ta sain e. tema koju ja siis sealt Kadrina kaudu Rakverre. kogu trassi pikkus ~230km. Kui masin võtab hinnanguliselt 4L sajale siis kuluks nõks üle 9L ehk terve paagitäis kütet... eks näis, eks näis...

[Pilt: file.php?id=2963&mode=view]

Päev enne sõitu tegin masinale veel viimase "tehnohoolduse". 
Vahetasin esiamortidel õli ja panin motul 20W sisse - oh üllatust need torud hakkasid amortidena tööle ning polegi ainult vedrud ees.
Lisaks muutus ratas väga palju stabiilsemaks ning tummisemaks. Mõlemast putkest tuli välja siis ~85ml õli. Sisse sai pandud 100ml. Seega 15% kadu läbi higistamiste... loodan, et 20W püsib paremini sees.
Nüüd on mul amordiõlisid alates 5W, 10W, 15W ja 20W. Siis peab ütlema, et 5W ja 10W ei ole selle masina jaoks head ja jätavad amordid liiga vetruvaks. 15W pole veel proovinud, sest läksin kohe 20W peale ja esiamort muutus täista heaks - mõnus kohe ja ei laksagi iga lohu peale amorti põhja.

[Pilt: file.php?id=2966&mode=view]

Kahjuks jõuavad uued rehvid alles esmaspäeval... seega pikk sõit tuleb veel teha venerehvidega.

Lisaks sai veetud esitulekorpusesse lisa massijuhe - no nii igaks juhuks.
Siis karteri õlinivoo paika sätitud. Mul läheb ju õli ketiõlituse peale, sest ketihammakas on 4,7mm asemel 7mm ning tihendid ei pea seal hästi. See eest on kett kogu aeg õlitatud.

Paak silmini täis.

30.06.2018 sai siis sõit tehtud ja tulem oli ülipositiivne.
Igatahes masin käitus eeskujulikult ning läbis kogu trassi enda noorusea kohaselt. Mina ise tundsin ennast ülihästi ning peale deklareeritud km sõitsin veel Rakvere vahel ringi, sest ei olnudkohe kuidagi väsinud rattaga sõitmisest.
Aga hommik algas Jawa ülevaatusega. Siis punane asjandus kuuri ja K58 välja. Kott pakitud nii, et igapäeva asjad mahuksid sisse + 1L õli. Küljekarpi sai lisatud ühe esitule ja tagatule pirni ja visiiri puhastuse spray ning natuke paberrätikuid ka. Sõiduks kasutasin kinnist kiivrit (mitte lahtise lõuaalusega nahast "retrokat") ja seda just tugeva tuule pärast.
Ilm oli suht jahe ~13 kraadi Tartus ja vastutuulega e. Loodest-kagusse ~8ms/s.

Sõitu alustasin 10:00 - pildi tegemise aeg:
[Pilt: file.php?id=2978&mode=view]

spidonäit oli:
[Pilt: file.php?id=2979&mode=view]

Sõiduajal sai siis spidonäitu kontrollida ning see näitas siis ~5-8%vähem kiirust. Teisisõnu, kui seier oli 70 peal oli tegelik kiirus 66-67km/h. Vahemaa pikkust mõõtsin google mapsiga täpselt sõidetud teekonnast ja tõin postituses välja ratta enda võrdlusega.

Esimese peatuse tegin korraks enne Lähtet, sest millegipärast tundus, et ratas ei tahtnud kohe kuidagi liikuda ja midagi poos. Kett oli tundus olema liialt pingul, lasin selle nõks lõdvemaks. Aga tegelikult polnud asi ketis vaid tugevas vastutuules...
Järgmine peatus oli Kaareperes e. 43km (59min eelmisest pildist ja keskmiseks kiiruseks 43km/h). Ja seda siis põhjusel, et hakkas väiksest vihmakest tulema, samas suutsin eelneva peatusega tekitada visiirile õlipleki, mis oli vaja maha nühkida.
Sealt edasi sõitsin Jõgevale, Piidetare juurde (58km 1h ja 20min) ja ratas hingas palju kergemalt, sest tuul natuke vaibus.

[Pilt: file.php?id=2980&mode=view]

Piibe Tares võtsin kohvi ja tegin pausi ~15min. Edasi otsustasin, et pause ei tee ja sõidan Järva-Jaani.
Nüüd läks rattal hingamine kuidagi väga lahti ja spido seier istus rahulikult 70 juures. No jah, kui tuul ennast näitas, siis korraks kiirus langes aga kogus ning sõitis jälle 70-ga.

Kuna vanavarakohvikut kohe üles ei leidnud, tegin peatuse vanatehnika varjupaiga juures... sinna ma oma masinat nii pea ei pargi. 
Aga sõidetud siis 106km ja 2h 28min. Kakerdasin seal värava juures ~5min ringi ning zapakal hakkas sinine vilkur vahepeal tööle - järelikult aeg sõitma minna. Cool 
[Pilt: file.php?id=2981&mode=view]

Järgmine peatus oli Aegviidus Sõidetud 140km ja 3h 10min.
[Pilt: file.php?id=2982&mode=view]

Edasi Kuusalusse. Sõidetud 170km ja 3h 52min. (spido näit oli 32597 ehk arvutuste järgi 175km - selle kohta võib öelda, et vahemaad loeb suht täpselt) Nüüd tuli pikem paus, sest sai sugulastega jutustatud, söödud ja nii sama muljetatud.
[Pilt: file.php?id=2983&mode=view]

Siin siis tegelased, kes väiksena selle ratta otsas turninud - vähemalt tuli neile meelde iste...
[Pilt: file.php?id=2984&mode=view]

Enne edasist sõitu panin kuusalu tanklas 5L lisaks (no max 1-1,5L oleks veel sinna kuidagi punnitanud.. aga 5L on lihtsam segu koostada) ning kell 16:40 alustasin edasist sõitu Kemba-Rakvere suunal.
Kembale soovisin liikuda lõunapool TLN-Narva teed ehk mööda metsateid aga võta näpust - WAZE juhatas ikkagi Liiapeksi juures mind suurele teele.
Igatahes kell 17:40 ja 205km sõidetud jõudsin K58 kunagisse koju. Seal paigutasin ta nii nagu seis 2012, kui ma ta sealt välja tirisin. Pildile panin ekslikult 01.07. Kuupäev oli 30.06 e. täpselt 6a. tagasi tegin seal pilti. Huvitav on veel see, et masina tirisin sealt välja 30.06.2016....

[Pilt: file.php?id=2987&mode=view]

Selliselt ta siis kunagi startis kodust... ja nüüd sõitis ka ise omal ratastel seal teedel pärast ~30+a. pausi
[Pilt: file.php?id=2985&mode=view]
Tegin veel mõned pildikesed ja kella 18:00 alustasin sõitmist Kadrina kaudu Rakverre. Kuna nüüd oli tuul tagant siis 70-75 oli TLN-Narva trassil kogu aeg sees ja seda siis lõpuks pea rakvereni... masina sõit oli väga Ok.
Vahetult enne Rakverre jõudmist hakkas jõud raugema... igatahes kiirus langes kuskil 5km/h popsti ilma tuule mõjuta... aga sõitis edasi.

Rakverre jõudsin siis 19:13 ja 259km. Spidol näit 32673 ja arvutades teeb see 251km.
[Pilt: file.php?id=2989&mode=view]

Oma "uue" koduukse ees:
[Pilt: file.php?id=2988&mode=view]

Lõpptulemina olin väga rahul, sõit ei väsitanud, masin liikus hästi, ei olnud vedel, amordi töö OK.
Kuna vanake pidas selle sõidu ilusti vastu, siis järgmine sõit tuleb temaga 7. juulil, kus unic tegelased vuravad Tapa-Neeruti-Moe kandis. Ehk siis hommikul Rakverest -Seidla laadale, siis 10.ks Tapale ja sealt nendega Moele, kus edasi sõidan Rakverre tagasi ja hakkan sünnipäeva pidama.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 19-07-2016, 10:07 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 21-07-2016, 02:58 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 24-07-2016, 09:59 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 26-07-2016, 01:12 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: urmet48 - 26-07-2016, 17:23 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 27-07-2016, 08:55 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: jansa080 - 31-07-2016, 23:32 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Buzzet - 29-07-2016, 12:08 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 29-07-2016, 12:43 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Ostap Bender - 30-07-2016, 21:04 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: urmet48 - 01-08-2016, 18:53 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 02-08-2016, 01:08 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: urmet48 - 02-08-2016, 17:07 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 03-08-2016, 11:18 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 04-08-2016, 09:27 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Aspelund - 04-08-2016, 11:26 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 04-08-2016, 12:11 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Aspelund - 04-08-2016, 12:19 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 04-08-2016, 17:42 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Aspelund - 04-08-2016, 19:09 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 05-08-2016, 22:32 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 13-08-2016, 23:43 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kass - 14-08-2016, 00:26 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kass - 14-08-2016, 12:34 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Marko - 13-08-2016, 23:59 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 14-08-2016, 00:06 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 14-08-2016, 14:14 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kass - 14-08-2016, 14:44 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: diesel - 14-08-2016, 17:27 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 14-08-2016, 20:38 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 24-08-2016, 10:07 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 26-08-2016, 21:51 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 28-08-2016, 23:22 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 18-09-2016, 22:36 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 22-09-2016, 09:26 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 12-10-2016, 23:49 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 13-10-2016, 23:14 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 15-10-2016, 23:47 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 18-10-2016, 09:49 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 24-10-2016, 11:01 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 25-10-2016, 00:46 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 04-11-2016, 23:05 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 15-11-2016, 13:16 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 09-12-2016, 14:17 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kass - 09-12-2016, 14:57 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 21-12-2016, 00:50 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: stretch - 22-12-2016, 19:28 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 22-12-2016, 23:57 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 29-12-2016, 10:20 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: stretch - 01-01-2017, 22:12 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: _rein_ - 01-01-2017, 22:43 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 01-01-2017, 23:17 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: _rein_ - 02-01-2017, 00:26 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: stretch - 02-01-2017, 01:18 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 02-01-2017, 10:07 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 24-01-2017, 23:09 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 03-03-2017, 02:41 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 26-03-2017, 14:27 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: rainer - 02-04-2017, 22:14 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 02-04-2017, 23:07 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 10-06-2017, 15:35 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: rainer - 10-06-2017, 16:19 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 10-06-2017, 17:21 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 10-06-2017, 19:32 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 10-06-2017, 22:27 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 11-06-2017, 16:54 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 15-06-2017, 10:53 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Holster - 15-06-2017, 19:59 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 15-06-2017, 22:23 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 16-06-2017, 09:18 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 16-06-2017, 10:44 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 16-06-2017, 11:21 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 16-06-2017, 11:47 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 16-06-2017, 13:18 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: kopraonu - 16-06-2017, 15:37 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 20-06-2017, 15:23 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Marko - 20-06-2017, 16:08 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 20-06-2017, 16:18 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 22-06-2017, 14:12 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 29-06-2017, 08:42 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 02-09-2017, 22:51 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 06-09-2017, 18:28 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 10-09-2017, 21:39 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 20-09-2017, 23:24 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 30-09-2017, 19:35 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 18-10-2017, 22:34 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Marko - 19-10-2017, 00:00 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Talupoeg taluja - 19-10-2017, 10:54 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Veteran - 19-10-2017, 11:40 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 19-10-2017, 13:28 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 21-10-2017, 22:28 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 14-03-2018, 17:24 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 22-03-2018, 20:43 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 08-06-2018, 19:49 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 09-06-2018, 18:33 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 12-06-2018, 00:16 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 02-07-2018, 10:09 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: karpaadid - 02-07-2018, 13:48 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 19-08-2019, 08:00 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 09-09-2019, 16:29 PM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 01-12-2020, 00:18 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: Raigo - 01-12-2020, 07:53 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 01-12-2020, 09:33 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: v6sa - 01-12-2020, 11:48 AM
RE: Minsk M-103 ja Kavros K-58 - Autor: CHRhmm - 01-12-2020, 12:05 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne