O: D8 hammasratta tifti(?), mootorikinnituse + nõu vaja
#1
Mul on kohe kolm muret seoses D8 mootoriga, ehk oskavad teadjamad mehed aidata.

1. Väntvõlli otsa käivale hammasrattale on vaja sellist ~poolringi kujulist metallist tifti/fiksaatorit, originaal läks kaduma. Pildil on umbes sama asi, aga veidi suurem - mul oleks vaja sellest veidi väiksemat-õhemat varianti. Käisin Tartus Kastani tänaval ja Tallinnas Tondil, ei olnud midagi anda.
[Pilt: IMG_4488%20copy.jpg]
2. Lisaks oleks vaja uut mootori raami kinnitamise detaili, praegune on lihtslt pooleks läinud:
[Pilt: IMG_4489.JPG]
3. Siduriketaste juures asub üks lahtiste kuulidega laager - mõned kuulid läksid lahti võtmisel ilsmelt kaotsi. See kuulide kanal on hetkel ~70-80% kuulidega täidetud, ülejäänud osa tühi, ehk teoreetiliselt mahuks kuule veel sinna. Kas saab ka sellise kuulide kogusega hakkama või kindlasti tuleb nii palju kuule panna kui mahub?

Tänud juba ette kõigile, kes kaasa mõelda aitavad ja loodetavasti ka juppe pakuvad. Infot võib panna siiasamma vestluse alla või privaatsõnumina.
Vasta
#2
väntvõli  kiilu  saad  Veikolt , Kalevi klubi  poest, seda  lõigatud  nurgaga  pole  , kuid  teed  ise  parajaks .
  siduri  kohapealt  pead  hindama  lõtku  , kui  vägasuur  pole  , siis   olgu  nii ,  kui  tõesti  juba  kuulid  välja  ronivad  , siis  ...
  üldiselt  see kuulsõlm  hakkab  tööle  ainult  lahutaud  olekus , st  oleneb  sidurikasutusest , palju  tal  tööd  on. 
   peaks  veenduma  , et  stopper rõngas  mis  kahte  ülejäänud  sidurikorvi  osa  koos  hoiab ,  oleks  põhjani  siisse  pressitud  ,  kohati  on  neil  kalduvus  irduda.  kui  seesinane  fikseeriv  rõngas   oma  kohalt  veidikene  tõuseb  , võivad  kulunud  kuulid  väljatulla  küll  ,  siis  on  neid  välisperimeetrilt leida.  
  venkude  foorumis  on  selle  küsimusega  aktiivselt  tegeldud  , sealt  saaks  kindlasti  kuulide  arvu  ja  läbimõõdu. kui  koostada  uute kuulidega  ja  asi  kindlalt  hea   , siis  lõpuks  oleks  hea  see  stopperrõngas  paari-kolme  punktiga  fikseerida .  kui  sidur  juhtub  libisema  või  on  vaja  teda  palju  lubistada   , tekib  übriski  suur  temperatuuri  tõus milletulemusel   rõnga  ist  võib järgi  anda.
  mootorikinnitustel  on see  pooleksminemise  trend on   tavaline , intensiivsema  kasutuse  jaoks  ,  näiteks  külgkurvi  mootor ,  tehakse  jõhkramad,   käsitööna , pluss  pikemad  tikud .
Vasta
#3
Uusi kiile saab edukalt vedruseibidest teha, natuke nokitsemist on aga väga head saab.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#4
Neid kiile on tänapäeval ka poes müüa, ise olen ostnud Baltic Boltist. 

Paksust peab teadma.
Kuna mul oli tollmõõdus asja vaja, sis sai pisut maha käiata, enne kui sobis, aga korralikud kõvad on.
Vasta
#5
hea  inf  balti poldi  kohta  ,  eriti  just  paksema  osas , hiina  mootoritel  kõigub  , sõltuvalt  millise valmistaja  oma , paksus  oluliselt.
samas   koonusega  kinnituval  detailil pole  kiilu  tugevus  primaarne  , kui  säärekast  rääkida , hammikas  peab ikka  koonuses  kinni  istuma , nii et  ainult  tõmmitsaga  kätte  saab ,  erandiks muidugi d 6& 8 magnet  , mida  puhtalt  kiil   hoiab .
Vasta
#6
Kuna siin on tehnika inimeste foorum siis kiil jäägu ikkagi puulõhkumise juurde,siin räägiks liistust ja liistliitest.
Vasta
#7
just-just   , ja  vint  on  metsas .  sellist  sõnaühendit   nagu  liistliit  kuulen  ausaltöeldes  esmakordselt ,   kujutan  ette  et  mkingi 70 %  siin  figureerijatest    samuti .  samas  minetea  , eksimine  on  inimlik    , aga  õpid  kogu  elu .
Vasta
#8
Kas EE tegijad on rumalad?
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9
(25-07-2016, 23:12 PM)_rein_ Kirjutas: Kuna siin on tehnika inimeste foorum siis kiil jäägu ikkagi puulõhkumise juurde,siin räägiks liistust ja liistliitest.

Sõber,see kiil (ja ka vint)on ka üsna vana nimetus ja peaks olema ikka õige. See liistu jutt ajab ainult segadusse. Võibolla on see praegune mingi uus nimetus aga mine räägi vanale trakoristile midagi liistust..... vaata mida ta siis ütleb.... Big Grin Ja siin tehnikafoorumis võiks ikka nimetada asju õigete EESTI nimedega,mitte kasutada võõraid ja segadusse ajavaid nimetusi.

Võibolla on Sulle koolis aetud mingit jama ja tõesti kahju,kui nii läinud on. Sad

Järsku see liist on mingi värd-tõlge võõramaa keelest?
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#10
Oeh,sõbrad milleks ajada elu keeruliseks. Kui jutt on mehaanikute suupärases,terminoloogiast on ju teada,mis asi on kiil(tift,poolkuu liides) ja vint(keere). Vähemalt enamusele on need mõisted arusaadavad.
Sama moodi võib öelda,et kiil tähistab hoopis merenduses ühte olulist laeva osa.    

Enamus rauapoe müüjaid,kui nad pole just esimest päeva tööl ja ei oska peale oma pea,muud kui arvutit kasutada. Saavad aru,kui neile öelda,et vaja on kinnitus kiilu väntvõlli tapile!
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#11
(26-07-2016, 21:00 PM)Wiki432 Kirjutas: Kas EE tegijad on rumalad?
siit tulebki välja et kiilliide ja liistliide on kaks ise asja Wink

[b]liistliide[/b], rummu ja võlli ühendus, mille korral nende suhtelist liikumist takistab sellekohases pikisüvendis paiknev piklik detail – liist

kiilliide, rummu ja võlli ühendus, milles nendevahelist nihkumist väldib sellekohasesse soonde paigaldatud kiil.
ja edasi 
kiil, keha, mille kaks tahku moodustavad teravnurga;
Vasta
#12
(25-07-2016, 23:12 PM)_rein_ Kirjutas: Kuna siin on tehnika inimeste foorum siis kiil jäägu ikkagi puulõhkumise juurde,siin räägiks liistust ja liistliitest.

Iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde.
Vasta
#13
Liistul tehakse uusi saapaid, külmkingsepal parandatakse vanu. Kui mälu ei peta.
Инвалид информационной воины.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne