Vanad bussid?
#1

On keegi kusagil ehk selliseid roostetamas näinud?

[Pilt: l158v.jpg]

[Pilt: z155.jpg]


[Pilt: l695e.jpg]

Aspelund
Vasta
#2

Neid viimaseid, LAZ695, liigub ju päris palju maapiirkondades veel ringi. Smile Tarbusilgi peaks olema, sõidavad maakonnaliine.
Vasta
#3

Vanu kumeraid enam ei ole. On ainult kandiliste otstega (Laz 695M)

Aspelund

Tsitaat:Originally posted by wax
Neid viimaseid, LAZ695, liigub ju päris palju maapiirkondades veel ringi. Smile Tarbusilgi peaks olema, sõidavad maakonnaliine.
Vasta
#4

Kunagi keegi Lõuna eestis müüs Zil bussi, midagi taolist nagu pildil. Ma ei mäleta täpselt seda Zilli aga oli jutt et samasugune seisab kusagil Sõrves Saaremaal kellelgi aia taga. Uunikumi mehed isegi teadsid seda, jama oli aint selles, et keegi ei julgend ette võtta. Tahab väga suurt garaazi, sisu korrastamine tahab sadulsepalt ikka väga palju aega ja mis põhiline - raha! Juu siis paar aastat tagasi ei peetud seda nii tasuvaks ettevõtmiseks. See mida Lõuna- Eestis müüdi maksis 5000.-
Vasta
#5

Kuskil Jüri kandis mingi karuperse talu taga võsa ääres justkui vedeles selline ümar Laz, vist oli prosegi katusel.
Puhas kere muidugi, ei klaase, ei midagi.
Vasta
#6

Moskva Ühistranspordimuuseum

http://www.mccme.ru/~kondr/museum/

siit leiab palju huvitavaid pildikesi vanadest bussidest, trollidest, trammidest.
Vasta
#7

siis oli midagi sellist ka Saaremaal Randveres aia ääres seismas, see oli kindlalt ümmarguse taguotsaga, aga milline neist, ei mäleta
Vasta
#8

Tea kas kusagil Eestis Ikarus 180-t ka veel vedeleb. Sai lapsepõlves sellisega isegi linnvahel sõidetud.
Viimti olevat üks selline liikunud Kirovi kolhosi automjandis.:???

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#9

Üks selline on küll Viljandimaal, aga väga-väga kehvas seisukorras. See on Ikarus 620
[Pilt: v_ikarus620.gif]

Ikarus 180-t ei ole näinud. Buss peaks ise olema selline:

[Pilt: v_ikarus470.gif]

Aspelund

Vasta
#10

Tolle Ikarus 620 kiirabivariant seisis aastaid Tln.-s Käo tänaval. Algselt oli vist ehitussoojakuks mõeldud, hiljem vedeles niisama. Sealt sai see igasugu kere jne. numbritega silt maha ripitud, see peaks kuskil isegi alles olema veel...
Vasta
#11

Autolehes 06. 04. 2000 oli lugu pikamaabussist ZIS-127 (1956-60), mis seisis sel ajal Mootori garaazhis Tallinnas ja ootas restaureerimist. Oli enam-vähem komplektne ja originaal ainult veidi väsinud väljanägemisega. Siis läks Mootor pankrotti ja osa vist müüdi sellele taanlasele. Ei tea, mis bussist edasi sai?

1988 oli ühel Unicu liikmel Tallinnas Ikarus-60 1959. aastast. Mis seisukorras see võis olla pole aimugi.

Ja Tartu meeste restaureeritud Ikarus-55 on vist kõigile teada. Virumaa Unic Klubil on samasugune, seni veel restaureerimata.



http://www.rrg.edu.ee/antiikautogalerii
Vasta
#12

Pärnumaal Seljal seisab endise sohvoosi aiaääres ühe vana bussi kere.Sillad on all ja enamus klaase paistab ka justkui ees olema.Keegi väitis et on vana Ikarus(?) ja mul siin suht kodu lähedal on ühel vanal aias Tartu autotehase buss.Seisab juba pikemat aega.Kui silmi lahti hoida siis näeb paljugi.:duh
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Juks
...mul siin suht kodu lähedal on ühel vanal aias Tartu autotehase buss.Seisab juba pikemat aega.Kui silmi lahti hoida siis näeb paljugi.:duh

Kus kandis see sinu kodu on, tuleks ja heidaks heameelega pilgu peale sellele Tartu bussile.

Tartu Autode Remondi Katsetehas
Vasta
#14

Asp kui sõita Kiisalt läbi (Tallinna külje all) ja sealt edasi algab Aespa (Kohila vald) seal peale Aespat on vasakut kätt talu mille taga metsa ääres seisab ümmarguse tagumikuga buss. Ligi pole käinud. Marki ei tea. vot ehk oli abi...:yes

Dodge Journey Cool
Vasta
#15

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
On keegi kusagil ehk selliseid roostetamas näinud?

[Pilt: l158v.jpg]

[Pilt: z155.jpg]


[Pilt: l695e.jpg]

Aspelund


Kui ma ei eksi siis selle esimese jäänused peaks Selja endise sohvoosi õuel olema.
Aga ma pole endas kindel.:???
Vasta
#16

Kunagi sai ühe vana bussijuhiga juttu aetud,
tema rääkis ülivõrdes ZIS pikamaabussist, mis
oli kunagi Tallinna bussipargil olnud ja mida
tema sõber oli juhtinud ja tema remontinud.

Et asi oli olnud nagu diiselrongid
elektrilise transmissiooniga ning
lennukiistmetega; väga pika bussi tagaosa
oli olnud längus nagu 1960-70te
Turist-LAZidel ja tuuleklaas kere esiosa
suhtes kaldu.

Isend oli Tallinna-Tartu liine sõitnud.

Kas tõesti ZIS-154? Kui vaadata Andrei
galeriid ja uskuda andmeid
(http://www.autogallery.org.ru/zis154.htm),
siis valmistati isendit 1164 tükki vaid.
Või miski muu mudel, kuigi ei taha hästi
uskuda, et Andrei on miskit Vene 1940-50te
toodangust oam galeriis välja jätnud.

Kes teab ehk veel midagi sellest?


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Tõenäoliselt mõtles ta Zis-127. See oli ainus tõsiseltvõetav pikamaabuss kuni Laz-697 ja Laz-699 tulekuni.

Neid oli tõesti paar tükki liikvel. Üks peaks olema praegu Pärnus, läbimas kosmeetilist remonti. Üldse peaks neid olema alles vaid kolm või neli: üks siin, üks Moskvas Mosgortransi muuseumis ja üks romu Kiievis. Üks masin võib olla olemas ka Riias, nägin seda sealse muuseumi tagahoovis. Samas üritasid sama Moskva muuseumi inimesed seda kunagi ära osta ja ma ei tea, kas nad seda tegid või mitte.

Zis-154 oli aga puhas linnaliinibuss. Kuigi ei saa välistada, et keegi võis sellele ka miskid mugavad istmed sisse panna ja pikka otsa sõita. Igatahes Eestis olid mõned eksemplarid kindlasti olemas. Üks kere kõdunes veel kolm aastat tagasi Tartus Annelinnas garaazina.

Rohkem on Zis-155, sildadel keresid on vähemalt kaks, lisaks veel üks romu taas garaazina.

Asp.

Vasta
#18

Kas 127-l oli nagu 154-lgi elektriline
transmissioon? Andrei galerii kahjuks
annab vaid kahte fotot... Kas Pärnus tehtav
jääb miskiks uuniksõidukiks Eestisse või
läheb välja?

154 vraki pildistaksin vähemalt ülegi, kui
see endiselt Annelinnas vedeleb. Või
leiaks Eesti pealt hulljulge, kes on
nõus nii suure asja ette võtma... esialgu
vähemalt EMEXist päästmiseks. Utiil oleks
viimane asi, kuhu selline asi võiks minna.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Ei, 127 on tagamootoriga, ilma elektrilise ülekandeta. Minu teada peaks 154 olema üldse ainus sellise ülekandega N.Liidu buss.

Seega on raske arvata, kas tegu on lihtsalt unustamisega või oli tõepoolest mõni eriline buss siin olemas.

Pärnu oma peaks jääma Eestisse, igatahes hoitakse tema taastamisel silma peal. Kunagi on seda sama masinat siiski mobilisti vahendusel üritatud Soome müüa, mingil põhjusel jäi see siiski tegemata.

Tartu Zis-154 on alles ainult kere väliskonstruktsioon, põhjaosa on eemaldatud, puudu oli ka nina. Seega on tal vaid ajalooline väärtus, taastamine sellisest tasemest ei ole majanduslikult mõtekas. Kahjuks.

Asp

Vasta
#20

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Ei, 127 on tagamootoriga, ilma elektrilise ülekandeta. Minu teada peaks 154 olema üldse ainus sellise ülekandega N.Liidu buss.

Seega on raske arvata, kas tegu on lihtsalt unustamisega või oli tõepoolest mõni eriline buss siin olemas.

Pärnu oma peaks jääma Eestisse, igatahes hoitakse tema taastamisel silma peal. Kunagi on seda sama masinat siiski mobilisti vahendusel üritatud Soome müüa, mingil põhjusel jäi see siiski tegemata.

Tartu Zis-154 on alles ainult kere väliskonstruktsioon, põhjaosa on eemaldatud, puudu oli ka nina. Seega on tal vaid ajalooline väärtus, taastamine sellisest tasemest ei ole majanduslikult mõtekas. Kahjuks.

Asp

Teema kohta oskan niipalju öelda,et ZIS-154 bussid sõitsid küll kunagi ka pikamaa liine(Tallinn-Tartu k.a)Kutsuti neid busse välkudeks.Istmed olid küll tavalised linnaliini omad.Paremaid ei osanud keegi tahtagi.Mõtleme aastate peale ning riigile kus need riistapuud sõitsid.
Tervitades Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne